پارس خودرو نسخه ایرانیِ تندر ۹۰ را عرضه کرد
شرکت پارسخودرو خبر از عرضه ال ۹۰ ایرانی خود با نام احتمالی پارس نوآ داد.
هفت صبح: دیماه سال گذشته بود که خبرهایی در مورد سدان جدید پارس خودرو منتشر شد و قرار شد که این خودروساز داخلی در سال ۱۴۰۴ پارس نوآ را به شکل انبوه تولید و عرضه کند.
پارس نوآ در واقع نسخه ایرانی تندر ۹۰ است. این خودرو که از جمله خودروهای قیمت متوسط بازار ایران خواهد بود با چشماندازی طولانیمدت، قرار است تا سال ۱۴۰۸ به تولید ۳۲۵ هزار دستگاه برسد.
مشخصات فنی ال ۹۰ ایرانی یا پارس نوآ
پارس نوآ مجهز به موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ME۱۶ است که توسط شرکت مگاموتور تولید میشود. این موتور، ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتنمتر گشتاور در دور ۴۲۰۰ تولید میکند. همچنین گیربکس آن در فاز اول ۵ سرعته دستی است، که گویا برنامههایی برای نسخه اتوماتیک آن نیز وجود دارد. مصرف سوخت پارس نوآ حدود ۷ تا ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده میشود و وزن خودرو ۱۱۵۵ کیلوگرم اعلام شده که ۴۰ کیلوگرم سنگینتر از تندر ۹۰ اصلی است.
مشخصات ظاهری ال 90 ایرانی یا پارس نوآ
با وجود این که پارس نوآ از پلتفرم نسل اول تندر ۹۰ بهره میبرد، اما با بازطراحیهایی در نمای جلو (چراغها، جلوپنجره، سپر و کاپوت) و عقب (چراغها و سپر) سعی شده است تا ظاهری متفاوت داشته باشد. نمای جانبی تغییر قابلتوجهی نکرده و همچنان فرم جعبهای تندر ۹۰ را حفظ کرده است.
همچنین داخل کابین، از داشبورد مشابه تندر پلاس و ساندرو با نمایشگر لمسی، صفحه کیلومتر دیجیتال، سیستم تهویه نیمهخودکار، فرمان برقی و غربیلک D شکل استفاده شده است. امکانات رفاهی این خودرو نیز شامل دیلایت، اتولایت، دوربین عقب، حسگر پارک، سیستم کنترل پایداری (ESC) و کنترل شروع حرکت در سربالایی است.
قیمت ال 90 ایرانی یا پارس نوآ
قیمت این خودرو هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است ولی با این حال با توجه به قیمت رقبای این خودرو مانند شاهین G و تارا، تخمین زده میشود قیمت پارس نوآ بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان در کارخانه و ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان در بازار آزاد برسد.
نظر کاربران
معلوم نیست ال90
سمنده
همه چیز ایران خودرو داخلشع
واقعاً اینها چیه که به خورد ملت میدن و این ملت کیه که میره پول میده به این آت و آشغالا؟! صنعت خودروسازی در تمام دنیا در حال پیشرفت سریعه و هر روز یک مدل ماشین رو با طراحی جدید و متفاوت و تغییرات بهینه در تمامی سیستمهای خودرو عرضه میکنند اینها نهایت هنرشون اینه که سپر جلو عقب و چراغها رو تغییر شکل بدن. دیروز توی جاده ماشینهایی رو دیدم که تریلر به مقصد تاجیکستان و آذربایجان و ترکمنستان و... حمل میکرد هر کدوم از اون یکی زیباتر و به روزتر واقعاً برای خودمون متأسفم
احتمالا بدنه اش ورق کاغذه
زشته
قیمتش نسبت به کل قطعاتی که بکار بره و تولید بشه با هزینه های کارخونه رو هم که حساب کنی باز هم گرونه
بابا اون داشبورد عوض کن حداقل مثل فرغون هست میلیاردی پول میگیرین ماشینهای از رده خارج رو مال ۳۰سال پیش
ساینا جدید
هرماشینی در ایران تولیدبشه ارابه مرگ است
رشته خیلی گران خودرو وارد کنند هیچ کس اینها نمیخره
باید تو جاده عملکرد را دید بعد قضاوت کرد
گاری شرف داره به اینها
همینهایی که انتقادمیکنن منتظرن سایت بازبشه ثبت نام کنن
به عکس دقت کنید،هنوز حرکت نکرده سپرش داره جدا میشه!!🤭
احتمالا شما منتظری سایت باز شه
فقط باید نخریم تحریم کنیم
اسمش مسخره هست