۶۵۱۲۲۱
۵۹۰۰۸
۵۹۰۰۸
پ

محتوای حمایت‌شده

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه ۱۴۰۲+ عکس

بازسازی داخل منزل شامل بازسازی بخش‌های مختلف خانه اعم از آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و سایر بخش‌هاست. پیش از انجام بازسازی چه نکاتی را باید بدانید؟

امروزه بازسازی داخلی منزل از محبوبیت فراوانی برخوردار است، در واقع بازسازی در منازل مسکونی می‌تواند نیاز خانواده‌ها به تجربه محل زندگی جدید را با هزینه‌ای مقرون به صرفه فراهم نماید.

شامل دکوراسیون داخلی منزل، تعویض کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، تغییر در نوع تیغه بندی ها، کف سازی، سقف کاذب، کف دوبلکس و … می‌باشد. در مراحل بازسازی داخلی کلیه اعمال همچون سیستم‌های سرمایش و گرمایش، تاسیسات و لوله کشی‌ها، رفع نم در سرویس‌ها و سالن‌ پذیرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین شامل سایر تغییرات مانند نقاشی کاغذ دیواری، لمینیت، کابینت، تعویض درب‌ها و … می‌باشد.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۴۶۳۱۰۲

۰۹۱۲۱۷۹۷۴۰۶

مراحل بازسازی داخلی منزل

اولین مرحله تعیین میزان بازسازی و برآورد هزینه ها است و سپس بازسازی شروع می شود.مراحل بازسازی خانه به ترتیب زیر است:

  • سیم کشی
  • لوله کشی
  • عایق کاری
  • تعویض در و پنجره
  • گچکاری
  • نورپردازی
  • نقاشی
  • بازسازی سقف
  • ​بازسازی کفپوش

راهنمای بازسازی داخلی منزل

راه‌های زیادی برای بازسازی داخلی منزل وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای داشتن منزلی زیباتر استفاده کنید. برای آشنایی با این روش‌ها و استفاده درست از آنه‌ها بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید: 

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

تصمیم گیری در اجرا و نوع پوشش دیوار‌ها

برای بازسازی داخل منزل در این مرحله بیشتر به بحث طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته می‌شود. شما گزینه‌های بسیاری پیش رو دارید که باید یکی را به عنوان پوشش دیوار خود انتخاب کنید. پنل‌های دکوراتیو سه بعدی، پوستر سه بعدی، دیوار پوش، سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری و بسیاری از گزینه‌های دیگر، همه از جمله گزینه‌هایی برای انتخاب هستند که در این مرحله در می‌توانید بهتین نوع پوشش را برای دیوار منزل خود انتخاب کنید. البته بهتر است قبل از انتخاب نوع پوشش، حتما نمونه کار‌های اجرا شده مختلف و متنوعی که ما به شما ارائه می‌دهیم را به دقت بررسی کنید و با توجه به اصول معماری داخلی تصمیم گیری کنید.

نحوه چیدمان و طراحی منزل

هرچقدر هم که برای بازسازی داخلی منزل خود هزینه کرده باشید، زمانی این هزینه دارای ارزش می‌باشد که با نحوه چیدمان وسایل و طراحی داخلی منزل شما دارای هارمونیک باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر منزل شما شود. برای این منظور، شما باید در بازسازی داخلی منزل خود طراحی و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی جدید و زیبایی را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که طراحی مبتکرانه در بازسازی داخلی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پس باید برای آن زمان بیشتری را اختصاص دهید. برای این منظور شما باید طراحی‌های متنوع و سبک‌های مختلف را به نسبت فضای خود بسنجید.

 بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس 

 رنگ آمیزی دیوار‌ها و سقف

در این مرحله از بازسازی، شما باید دقت کنید که کدام نوع طراحی و نقاشی بیشتر به سلیقه و نظر شما نزدیک‌تر است. اگرچه معمولا در ایران اغلب کارفرمایان زیبایی و سادگی رنگ سفید را به طرح‌های مختلف ترجیح می‌دهند، اما با این حال رنگ‌های قرمز آبی و سبز و … نیز در معماری امروزه توسط بسیاری از کارفرمایان استفاده می‌شود. با این حال انتخاب رنگ در رنگ آمیزی ساختمان در بازسازی داخلی منزل نیز از جمله مواردی است که کاملا بستگی به سلیقه شخصی خود شما دارد.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

نوسازی کف منزل

پس از انجام مراحل بالا به طور اصولی و درست، باید یک نوع کف را برای منزل شما انتخاب کنیم و باید در نظر داشته باشیم که هر نوع کف، مشتری منحصر به فرد خود را دارد. ارزان ترین کف پوش برای اتاق های خانه موکت میباشد.برای بدست آوردن اطلاعات بیش‌تر در این مورد می‌توانید مقاله بهترین کفپوش برای هر نوعی از ساختمان را بخوانید. همچنین مشاوران گروه ماچوب نیز شما را در انتخاب بهترین کفپوش برای منزلتان یاری خواهد کرد و پس از انتخاب بهترین مدل کفپوش برای منزلتان آن را به بهترین نحو اجرا خواهیم نمود.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه از دید معماران قلب خانه می‌باشد و معمولا خانم‌های ایرانی بیشترین زمان را در این فضا می‌گذرانند و آشپزخانه در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل سهم بسزایی دارد. بخصوص امروزه که آشپزخانه‌ها بصورت اپن می‌باشند بیشتر در معرض دید هستند. بازسازی آشپزخانه امروزه شامل تعویض کابینت‌ها، تخریب دیوار‌ها، تخریب آرک‌های قدیمی و رابیتس کاری‌ها، نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی‌ها، کف سازی، کاشی بین کابینتی و … می‌باشد.

اگر شما قصدی کلی در بازسازی آشپزخانه شامل اسباب و وسایل موجود در آشپزخانه، کابینت ها، پرده ها، کف و وسایل برقی داشته باشید بسیار پر هزینه خواهد شد.

با مشخص شدن متریال های مورد استفاده هزینه دقیق بازسازی آشپزخانه مشخص میشود.ولی به روش‌های دیگر نیز می‌توان در آشپزخانه تغییرات ایجاد نمود و مجبور نیستید که برای ایجاد این تغییرات هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید و مبلغ زیادی را کنار بگذارید.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

روش‌های هوشمندانه‌ای برای ایجاد تغییر و تحول و نو‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه وجود دارد. شما با این تغییرات ساده، آشپزخانه قدیمی خود را به محیطی جدید و مدرن تبدیل می‌نمایید؛ و در نظر داشته باشید که جهت تعویض کابینت‌ها اگر شما طرفدار سبک کلاسیک می‌باشید کابینت ممبران پیشنهاد ما به شما می‌باشد و اگر طرفدار سبک مدرن هستید کابینت‌های گلاس را پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مورد توجه در بازسازی آشپزخانه:

  • نوسازی درب‌های کابینت
  • استفاده از ابزار‌ها و وسایل جدید و مدرن
  • نو سازی کف آشپزخانه
  • تعیین مناسب ارتفاع کابینت‌ها
  • ساختن یک کانتر زیبا برای ورودی آشپزخانه
  • استفاده کردن از ساختار جزیره‌ای
  • همخوانی داشتن با دیگر اجزای خانه

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اگر کارشناسان بعد از بازدید از حمام و سرویس بهداشتی این تشخیص را دادند که باید شیرآلات و تاسیسات آن تعویض گردد بهتر است که این کار انجام شود با اینکه برای جابه جایی شیرآلات و تاسیسات و تعویض لوله‌ها هزینه زیادی را در بر دارد خصوصا اگر این جا به جایی از یک دیوار به دیوار دیگری باشد که اگر بودجه و هزینه تغییرات برای کارفرما امکان نداشت می‌توان برای بازسازی آن‌ها اجسام بزرگ را در جای خودشان نگه می‌داریم و با آن چیزی که حداقل آن امکان دارد کار بازسازی ساختمان را شروع کنیم که با این کار طراح و کارشناسان ما با خلاقیت و بدون اینکه چیزی را جا به جا کنند می‌توانند تغییرات زیادی را به وجود بیاورند به فرض مثال برای بازسازی یک وان حمام قدیمی اگر بنا به بفرض قصد جا به جایی آن را داشته باشیم بدون در نظر گرفتن هزینه جابه جایی و تغییر لوله کشی‌ها و جابه جایی تمام وسایل و خرابی‌هایی که برایمان پیش می‌آورد باید از جابه جایی آن صرف نظر کرد و می‌توان همان وان قدیمی را با براق کردن و صیقل دادن رویه آن با نصف مبلغ جابه جایی جذابیت، سادگی و زیبایی را در فضای این حمام به وجود آورد.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در درجه اول باید اولویت بندی نمود، از جمله متداول‌ترین مراحلی که در فرایند بازسازی حمام و سرویس بهداشتی انجام می‌گیرد اول عایق بندی دیوار و کف‌ها، تعمیر لوله کشی‌ها و تاسیسات، نقاشی دیوار‌ها و تعویض کاشی‌ها، تعویض شیر آلات ها، بازسازی تهویه این مکان‌ها، جابه جایی کاسه توالت با فرنگی و طراحی قفسه‌ها و…. می‌باشد. البته باید به این نکته توجه نمود که این فضا‌ها را با عناصری کم هزینه باید تزئین نمود به فرض مثال می‌توان برای زیبا‌تر کردن فضای داخلی یک حمام از یک گلدان، حوله و یک قالیچه مناسب استفاده کرد و آراستگی و زیبایی خاصی را به حمام داد.

نکات مورد توجه در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

  • بازسازی کف و سرامیک
  • نوسازی شیرالات
  • بازسازی چاه فاضلاب و لوله‌ها
  • طراحی نورپردازی
  • تعمیر و بهود هواکش

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب معمولا به نسبت فردی که از آن اتاق استفاده می‌کند انجام می‌پذرید. معمولا در اتاق خواب کودک به خصوص اتاق کودک دختر از رنگ‌های روشن و شاد استفاده می‌شود. در منزل‌های قدیمی معمولا کمد دیواری‌ها از طریق دیوار کشی و چهارچوب فلزی انجام می‌شد که این مصالح و قطر دیوار‌های کمد‌ها فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌نمود، اما امروزه در بازسازی اتاق خواب از کمد دیواری‌های ام دی اف که قطر دیوار‌های آن‌ها بسیار کم، اما با مقاومت بالا می‌باشد استفاده می‌شود.

در فرایند بازسازی اتاق خواب ابتدا محل قرارگیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص می‌کنند. کمد دیواری یکی از مهمترین عناصر یک اتاق خواب می‌باشد که اندازه و متراژ آن وابسته به تخت خواب می‌باشد، به فرض مثال اگر تخت خواب یک نفره باشد کمد دیواری بزرگ‌تر و متراژ آن می‌باشد و اگر تخت خواب دو نفره باشد کمد دیواری کوچک‌تر در نظر گرفته می‌شود. ابعاد تخت یک نفره به صورت استاندارد ۹۰ * ۲ می‌باشد و ابعاد تخت دونفره ۱.۶۰ * ۲ می‌باشد که نسبت به این ابعاد می‌توانید در بازسازی اتاق خواب محل قرارگیری کمد دیواری را و چیدمان کلی اتاق خواب را مشخص کنید.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

در نظر داشته باشید که در فرایند بازسازی اتاق خواب ابتدا محل قرارگیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص می‌کنند. کمد دیواری یکی از مهمترین عناصر یک اتاق خواب می‌باشد که اندازه و متراژ آن وابسته به تخت خواب می‌باشد، به فرض مثال اگر تخت خواب یک نفره باشد کمد دیواری بزرگ‌تر و متراژ آن می‌باشد و اگر تخت خواب دو نفره باشد کمد دیواری کوچک‌تر در نظر گرفته می‌شود. ابعاد تخت یک نفره به صورت استاندارد ۹۰ * ۲ می‌باشد و ابعاد تخت دونفره ۱.۶۰ * ۲ می‌باشد که نسبت به این ابعاد می‌توانید در بازسازی اتاق خواب محل قرارگیری کمد دیواری را و چیدمان کلی اتاق خواب را مشخص کنید.

نکات مورد توجه در بازسازی اتاق خواب

  • تعویض سرویس خواب
  • تعویض پرده
  • طراحی مجدد نورپردازی
  • استفاده از رنگ‌های مناسب

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

قرارداد بازسازی منزل

بستن قرارداد بازسازی منزل اولین اقدامی است که قبل از هرچیز باید انجام دهید. برای بیان ضرورت این قرارداد باید گفت این قرارداد جهت انجام کلیه عملیات بازسازی و نوسازی منزل یک واحد مسکونی،اداری یا تجاری بوسیله پیمانکار می باشد که در آن تهیه کلیه مصالح و لوازم مربوطه جهت انجام موضوع قرارداد بر عهده پیمانکار بوده و کارفرما هیچگونه مسئولیت دیگری بر عهده ندارد.

قوانین بازسازی خانه

نکته قابل توجه در  بازسازی خانه واقف بودن به قوانین مربوط به این عمل است.طبق قوانین شهرداری بازسازی خانه برای انجام برخی موارد در بازسازی آپارتمان نیاز به کسب مجوز از شهرداری می‌باشد. در صورتی که در موارد ضروری برای اخذ مجوز به این کار اقدام نشود، تخلف صورت گرفته و جریمه‌هایی برای فرد خاطی در نظر گرفته خواهد شد.

هزینه بازسازی خانه در سال 1402

هزینه بازسازی داخلی منزل تحت تاثیر عوامل مختلفی است. مکان بازسازی و میزان تغییراتی که در منزل خود ایجاد می‌کنید می‌توانند روی هزینه بازسازی داخلی منزل تاثیرگذار باشد. همچنین قیمت مواد اولیه برای اعمال این تغییرات هزینه بازسازی داخلی منزل را تعیین می‌کنند.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی حسین سالمی (گروشه)

گروه آرت گروشه در قالب خبره ترین کارشناسان حوزه دکوراسیون و با بیش از حدودا 20سال تجربه حضور در عرصه دکوراسیون سابقه همکاری مستمر با بیش از 50شرکت و موسسه دولتی و خصوصی افتخار دارد تا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف به ارائه خدمات و مشاوره کارشناسی بپردازد.

آنچه برای ما در این میان حائز اهمیت است تعهدی است که در همراهی با شما به عهده میگیریم و آنچه برای شما می‌ماند کیفیتی است که هیچگاه به اتکای شانس و اتفاق حاصل نمی‌شود.

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۱۴۶۳۱۰۲

۰۹۱۲۱۷۹۷۴۰۶

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

hosein-salemi.info

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام دنبال کنید.

@salemi_groshe

بازسازی داخلی منزل مسکونی، خانه قدیمی و ساختمان | هزینه 1402+ عکس

جردن ، ارمغان شرقی ، پلاک ۴۰ ، طبقه ۲

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج