۱۲۴۵۷۵۷
۱۷ نظر
۴۷۹۵۳
۱۷ نظر
۴۷۹۵۳
پ

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

برایتان جالب است که بدانید کدام ستاره‌های سینما و موسیقی حقِ پا گذاشتن در خاک چه کشورهایی را از دست داده‌اند؟

برترین‌ها - آرمان رمضانی: برایتان جالب است که بدانید کدام ستاره‌های سینما و موسیقی حقِ پا گذاشتن در خاک چه کشورهایی را از دست داده‌اند؟ در این مقاله سراغ ستاره‌هایی رفتیم که گاه به دلایل منطقی و معقول و گاه به دلایل احمقانه و زورگویانه برای همیشه از ورود به یک یا چند کشور خاص منع شده‌اند و قرار است همراه هم دلایل این ممنوعیت‌ها را مرور کنیم.

مورگان فریمن؛ روسیه

البته اگر بخواهیم به نام تمام اشخاصی که به دلایل متفاوت حق ورود به کشور روسیه را ندارند اشاره کنیم، باید لیست بلند بالایی تهیه کنیم. حکومت روسیه به خصوص پس از آغاز جنگ اوکراین و برای انتقام از طرف‌های غربی که بسیاری از سرمایه‌دارانِ روسی را از ورود به کشورشان منع کرده بودند، دست به اقدام متقابل زد و لیستی از 963 شهروندِ آمریکایی را تهیه کرد که حق وارد شدن به خاک روسیه را ندارند.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

بخش قابل توجهی از این لیست همان‌گونه که می‌توان حدس زد به شخصیت‌های سیاسیِ آمریکا اختصاص دارد. افرادی مانند جو بایدن، کاملا هریس و هیلاری کلینتون و البته همسرانشان در حالی در این لیست حضور دارند که دونالد ترامپ را می‌توان غایبِ سرشناس این فهرست قلمداد کرد. اگر از شخصیت‌ها سیاسی و البته افراد صاحب رسانه مانند مارک زاکربرگ و برد اسمیت(رییس مایکروسافت) بگذریم، از بین تمام شخصیت‌های هالیوودی به دو نام برمی‌خوریم: مورگان فریمن و یک تهیه کننده هالیوود به نام جفری کزنبرگ.

ظاهرا دلیل قرار گرفتن نام مورگان فریمن در این فهرست به ویدئویی بازمی‌گردد که او در سال 2017 منتشر کرد. این بازیگر باتجربه در این ویدئو ضمن انتقاد از سیاست‌های روسیه، مقامات این کشور را متهم کرد که مشغول توطئه بر علیه آمریکا هستند. با شناختی از میزان صبر مقامات روسی در موارد این‌چنینی داریم، می‌دانیم که همین  ویدئو کافیست که آقای فریمن دست‌کم به این زودی‌ها نتواند به کشور روسیه سفر کند.

بیانسه؛ مالزی

علاقمند به جریان اصلی موسیقی پاپ در دنیا باشید یا نه دامنه شهرت بیانسه با لقب ملکه پاپ آن‌قدر وسعت دارد که آدم‌های کمی در دنیا او را نشناسند. بیانسه البته در چند دهه فعالیت در موسیقی به عنوان خواننده و ترانه‌نویس در کنار جوایز فراوان و تحسین‌های هر روزه دشمنانی هم برای خود ساخته و یکی از این دشمنان، کشور مالزی یا دست‌کم دولت این کشور است.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

بیانسه در حالی که مشغول برنامه‌ریزی برای اجرا و برگزاری کنسرت در مالزی بود با بیانیه عجیب دولت وقت این کشور مواجه شد. به این ترتیب این خواننده آر اند بی به صورت همیشگی از ورود به کشورِ با اکثریت مسلمانِ مالزی منع شد. دولت مالزی دلیل این ممنوعیت را "تبلیغ و انتشار فرهنگِ غربی" اعلام کرد و اضافه کرد لباس‌های نامناسب این خواننده در زمان اجرا و اداهای جنسیِ او هم در این ممنوعیت تاثیرگذار بوده است.

کریس براون؛ بریتانیا و استرالیا

کریس براونِ 33 ساله را بسیاری "King of R&B" یا پادشاه سبک آر اند بی می‌نامند و او صرفا با خوش‌شانسی به چنین لقبی نرسیده است. شکی نیست که این خواننده، ترانه‌نویس و بازیگر آمریکایی استعدادِ فراوانی در موسیقی دارد و حتی افرادی که از خوششان نمی‌آید هم او را یکی از استعداد‌های حالِ حاضر موسیقی تجاری در دنیا می‌دانند. داستان پرداختنِ ما در این مقاله به کریس براون اما به هیچ وجه به استعدادش مربوط نمی‌شود.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

حتما به یاد می‌آورید که چند سال پیش کریس براون و ریحانا به رسانه‌ها اعلام کردند که با هم وارد رابط شده‌اند، رابطه‌ای که البته پایانی بسیار تلخ داشت. رابطه این دو استعداد موسیقی با شکایت ریحانا از کریس به اتهام ضرب و شتم و خشونت به پایان رسید و حالا کریس براون به دلیل همین اتهامات حق وارد شدن به خاک بریتانیا و استرالیا را ندارد.

جاستین بیبر؛ آرژانتین و چین

مگر می‌شود درباره هر نوع حاشیه‌ای مربوط به افراد مشهور حرف زد و نام جاستین ببیر به میان نیاید؟ جاستین در همه سال‌های فعالیتش همان‌قدر که بابت استعداد و هنرش مورد تحسین قرار گرفته، با حاشیه‌های ریز و درشت هم برای خودش مشکل به وجود آورده است. داستانِ منع شدن بیبر به دو کشور آرژانتین و چین البته دو دلیل متفاوت دارد.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

کشور آرژانتین به دلیلِ اتفاقاتی که در زمان کنسرتِ بیبر در این کشور افتاد، او را از ورود به خاکش منع کرده است. بیبر در زمان حضور در آرژانتین ضمنِ درگیر شدن با یک خبرنگار ظاهرا به پرچمِ این کشور هم بی‌احترامی کرده است. دلیل ممنوعیت بیبر در چین را اما احتمالا با شناختی که از حکومت چین دارید می‌توانید حدس بزنید. بیبر به دلیل "تاثیر منفی بر جوانان و رفتارهای ناپسند در زمان اجرا" حق ندارد پایش را در خاک چین بگذارد.

برد پیت؛ چین

این بازیگر مشهور و با تجربه به دلیل نقش داشتن در ساخت و بازی در فیلم Seven Years in Tibet یا هفت سال در تبت، از حضور در خاک چین منع شده است. این فیلم از آن جهت به مذاق مقامات چینی خوش نیامد که در آن شخصیت دالای لامای چهاردهم، پیشوای بوداییان بسیار مثبت به تصویر کشیده شده بود و در طرف مقابل انتقادهایی جدی به مقامات رده بالای حزب کمونیست در آن دیده می‌شد.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

همان‌طور که می‌دانید دولت چین سال‌هاست که به دلایل متفاوت با تبت و مهم‌تر از آن دلای لاما مشکلاتی جدی دارد و گاهی فشارِ حکومت چین روی پیروان دالای لاما آن‌قدر شدید می‌شود که آن‌ها برای رساندن صدایشان به دنیا اقدام به خودسوزی می‌کنند.

ساشا بارون کوهِن؛ تاجیکستان و قزاقستان

حتم دارم همین‌که نام ساشا بارون کوهن را در کنار تاجیکستان و قزاقستان دیدید به یاد فیلم بورات افتادید. البته حدستان تقریبا درست است و این کمدین بسیار بی‌پروا به دلایل مضامین و محتوای دو فیلم موفقش یعنی بورات و دیکتاتور از حضور در خاک این دو کشور منع شده است.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

بورات در سال 2006 ساخته شد و داستان آن به حضور یک فرد قزاقستانی در آمریکا و تفاوت فرهنگی می‌پردازد. جالب است بدانید بورات تنها مردم و جکومت قزاقستان را خشمگین نکرد و این فیلم به دلیل تعداد زیاد شکایت‌هایی که از آن ثبت شده بود به نوعی رکورددار است.

سِلِنا گومز؛ روسیه و چین

از آن‌جایی که حتم دارم همه شما این موزیسین 30 ساله را به خوبی می‌شناسید، سریع‌تر به دلایل ممنوعیت او در کشورهای روسیه و چین می‌پردازم. این ترانه نویس، خواننده و بازیگر آمریکایی به دو دلیل متفاوت از حضور در این کشورها منع شده است.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

داستان ممنوعیت سلنا در کشور روسیه بنابر صحبت‌های مقامات روسی به حمایت این خواننده از حقوق افراد همجنس‌گرا بازمی‌گردد اما ممنوعیت سلنا گومز در کشور چین فقط به خاطر یک عکس است. این موزیسین ظاهرا چند سال پیش به دیدار دالای لاما رفت و تصویر این دیدار را هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و کاملا قابل پیشبینی بود که مقامات چینی از چنین حرکتی استقبال نخواهند کرد. خیلی از انتشار آن عکس نگذشته بود که دولت چین اعلام کرد این موزیسین آمریکایی دیگر حق ورود به خاک چین را ندارد.

و در نهایت بیتلز؛ فیلیپین

داستان ممنوعیت گروه پرآوازه بیتلز در کشور فیلیپین به سال 1966 یعنی نزدیک به 6 دهه قبل بازمی‌گردد و دلیل ذکرِ این ممنوعیت قدیمی در این مقاله به دلیل عجیب آن مربوط می‌شود. گروه بیتلز ظاهرا در آن سال‌ها یک زنِ قدرتمندِ فیلیپینی را به شدت عصبانی کرده‌اند و انتقامِ آن زنِ قدرتمند از این گروه به شکل ممنوعیت در ورود به خاک این کشور انجام شده است.

این ستاره‌ها حق ورود به این کشورها را ندارند

در سال 1966 بانوی اول کشور فیلیپین، ایملدا روموالدز مارکوس بود. این زن همسر رئیس جمهور سابق و دیکتاتورِ این کشور یعنی فردیناند مارکوس بود و به همین دلیل از قدرت سیاسی فراوانی در فیلیپین برخوردار بود. خانمِ بانوی اول ظاهرا اعضای گروه بیتلز را برای صرف یک صبحانه دعوت می‌کند و جان لنون و بقیه هم به دلیل بدنامی بانوی اول و همسرش این دعوت را رد می‌کنند. برای همسر یک دیکتاتور ظاهرا همین دلیل برای گرفتن انتقام کفایت می‌کند و به همین راحتی 4 عضوِ بیتلز حق ورود به فیلیپین را از دست می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ولی همگی میتونن به کشور خودشون مسافرت کنند بدون مشکلی ..

    • rضآ

      خدارو شکر همشون میتونن بیان ایران.

    • طلوع

      اینایی که نوشتید و افراد ثروتمند فکر نکنم براشان زیاد مهم باشد به یک یا چند کشور نتوانن سفر کنن

    • مهرداد عابدینی

      به من مربوط نمیشه.ممنون.

    • ناشناس

      ایران هم بایست ازاین کارهابکنه تمام

    • ناشناس

      لایک

    • اکبر حسینی

      خود مردم روسیه در حال فرار از کشور هستند بعد میاد تحریم میکنه که کسی نیاد روسیه .لین مردک دیوانه و روانی کاری کرده که روسیه منزوی و رو به نابودی کامل برود

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کاملا صحیح

    • ناشناس

      همگی بعلاوه بقیه حق ورود به ایران ندارن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چین ک خودش بد آموزی می‌سازه گفته ایناها نیان ک بدآموزی دارن..پس ایران حق داره هیچ کدوم رو راه نده

    • امین

      ناتالی پورتمن و گال گدوت -ایران
      طبق قانون جمهوری اسلامی ایرانی هیچ شهروند اسرائیلی حق پا گذاشتن به خاک ایران رو ندارند و این دو هنرپیشه متولد تل آویو هستن

    • شراره

      آخی چه غم انگیز😏

    • بینام

      و همینطور ما ایرانی ها فعلا حق ورود به خاک واتساپ و اینستا گرام رو نداریم به دلیل بی جنبه بودن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینو خوب اومدی

      • ناشناس

        سمم XD

    • ناشناس

      و ورود همه ستاره ها به ایران و افغانستان ممنوعه

    • ناشناس

      حالا همه اینا حق ورود به ایران ندارن بازم ما از همه بالاتریم . جانم ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج