۱۰۰۰۱۶۸
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس جام زیاد گرفته، نیازی به خریدن ندارد

جدال اهالی فوتبال برسر برگزارشدن یا نشدن مسابقات لیگ برتر همچنان ادامه دارد و تاحدی هم اعصاب خردکن شده است.

فرهیختگان: جدال اهالی فوتبال برسر برگزارشدن یا نشدن مسابقات لیگ برتر همچنان ادامه دارد و تاحدی هم اعصاب خردکن شده است. البته در این بین موضع دوپهلوی مسئولان ورزش و عدم اتخاذ تصمیم قاطع نیز به شعله‌ورشدن این آتش کمک کرده و می‌تواند در روزهای آتی شرایط را از وضع فعلی بدتر کند. بسیاری از تیم‌ها خواهان لغو مسابقات شده‌اند و حتی چهار باشگاه به‌طور رسمی نامه‌ای امضا و ارسال کرده‌اند تا بازی‌ها انجام نشود، با این حال پرسپولیسی‌ها عقیده دارند نمی‌توان از کرونا فرار کرد و باید مسابقات برگزار شود. مربی این تیم نیز عقیده دارد مشکل منتقدان کرونا نیست بلکه قدرت پرسپولیس است! گفت‌وگو با حمید مطهری را در زیر می‌خوانید.

تقریبا یک‌هفته از آغاز تمرینات گذشته است. در این مدت شرایط آمادگی بازیکنان تیم را چطور دیدید، آنها توانستند کادرفنی را امیدوار کنند؟

ما شنبه هفته گذشته تمرینات خود را آغاز کردیم و در تمرین اول آمادگی بازیکنان خود را مورد بررسی قرار دادیم و مطابق فرمولی که درنظر گرفته بودیم، متوجه شدیم حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد بازیکنان آمادگی لازم را داشتند؛ البته ایراداتی هم وجود داشت که قطعا به‌مرور زمان آن را برطرف می‌کنیم. این را هم بگویم که من واقعا انتظار چنین آمادگی‌ای را نداشتم و بازیکنان ما نشان دادند کاملا حرفه‌ای هستند و در این مدت قرنطینه و کرونا متعهدانه کار کرده بودند. ما در این ۶ جلسه تلاش کردیم ایرادات موجود را برطرف و برای آغاز رقابت‌ها تیم آماده‌ای را مهیا کنیم.

قرار بود پنجشنبه هم یک بازی تدارکاتی برگزار کنید اما با اعلام خلیلیان و عدم مجوز برگزاری بازی تدارکاتی، موفق به انجام این کار نشدید.

ما بعد از پنج جلسه تمرین تصمیم گرفتیم در یک دیدار تدارکاتی شرایط هماهنگی بازیکنان را بهتر کنیم و تیم نیروی‌زمینی انتخاب ما بود اما برای اینکه این بازی قطعی شود به آنها اعلام کرده بودیم همه بازیکنان و عوامل تیم تست کرونا را پشت‌سر بگذارند و با گواهی سلامت به این بازی بیایند. اما ظاهرا پاسخ تست برخی افراد این تیم آماده نشده بود و ما هم ریسک نکردیم و تصمیم گرفتیم این بازی را لغو کنیم و یک دیدار درون‌تیمی برگزار کردیم. البته ما این بازی را قبل از اعلام خلیلیان لغو کرده بودیم و در ادامه متوجه شدیم مجوز بازی تدارکاتی صادر نشده است.

با این تصمیم موافق هستید؟ یعنی فکر می‌کنید منطق خاصی پشت این عدم صدور مجوز بازی تدارکاتی وجود دارد؟

از منظر یک مربی باید بگویم دیدار تدارکاتی یکی از لازمه‌های تیم‌ها برای رسیدن به شرایط مسابقه و آمادگی صددرصدی است و با بازی درون‌تیمی نمی‌توان بازیکنان را محک جدی زد؛ چراکه در دیدارهای تدارکاتی تیم ما با تاکتیک و سیستم‌های مختلفی مواجه می‌شود و می‌تواند محک جدی‌تری بخورد. این امید را داریم که در هفته آتی مجوز بازی تدارکاتی با رعایت کامل موارد بهداشتی صادر شود تا تمام تیم‌ها بتوانند زودتر خودشان را به فرم ایده‌آل برسانند.

اصلا امیدی دارید که بازی‌های لیگ آغاز شود و به پایان برسد؟

من فکر می‌کنم با این پروتکل بهداشتی که تهیه‌شده و دراختیار تیم‌ها قرار گرفته همه‌چیز مهیای شروع رقابت‌های فوتبال شده است. ما باید یاد بگیریم حرفه‌ای‌تر باشیم و با رعایت موارد بهداشتی فردی و تیمی به مسئولان کمک کنیم که لیگ را با کمترین تنش و حاشیه به پایان برسانند. در هر صورت ما با امید زندگی می‌کنیم و در این مورد هم امیدواریم همه‌چیز براساس برنامه پیش برود. شما می‌بینید لیگ‌های معتبری کار خود را آغاز کرده‌اند. حرف هم که می‌زنیم می‌گویند ما امکانات آنجا را نداریم اما در سایر مسائل مدام خودشان را با آنها مقایسه می‌کنند. البته من هم قبول دارم که امکانات ما به‌پای اروپایی‌ها نمی‌رسد اما می‌توانیم با کمی تلاش همه‌چیز را خوب پیش ببریم.

پیشنهاد شما برای کم‌کردن این حواشی چیست؟

من می‌گویم بیاییم و به فکر مردم باشیم و سعی کنیم بار دیگر شورونشاط را به سطح جامعه بیاوریم. باور کنید در روز کلی پیام برای من ارسال می‌شود که مدام از ما می‌خواهند بازی‌ها را آغاز کنیم تا یک دلخوشی در زندگی داشته باشند. بسیاری از هواداران به من می‌گویند عاشق این هستند که بنشینند پای تلویزیون و بازی تیم محبوب‌شان را نگاه کنند و این درخصوص هواداران سایر تیم‌ها هم صدق می‌کند. پس ما نباید دلخوشی این افراد را بگیریم و اجازه ندهیم احساسات پاک این هواداران جریحه‌دار شود. البته من هم قطعا اولویتم سلامت همه مردم کشور و ورزشکاران است اما می‌توانیم درکنار این ویروس زندگی کنیم.

یکی از مواردی که این روزها زیاد می‌شنویم حمله تیم‌های لیگ برتر به پرسپولیس است. برخی می‌گویند یک جام بخرید و به پرسپولیس بدهید و لیگ را تعطیل کنید.

من اگر بخواهم در این خصوص حرف بزنم، صحبت‌های زیادی دارم اما دوست ندارم در این شرایط که همه با مشکلاتی که ویروس کرونا برایمان ایجاد کرده دست‌وپنجه نرم می‌کنیم کسی را آزرده‌خاطر کنم. اما از این عزیزان خواهش می‌کنم با طرح این صحبت‌ها لذت فوتبال را نگیرند. ما هرکدام در جایگاهی که در آن حضور داریم از فوتبال لذت می‌بریم. آنها با این حرف‌ها می‌خواهند شورونشاط را از این ورزش بگیرند. این حرف‌ها اصلا قشنگ نیست؛ برای یادآوری عرض می‌کنم پرسپولیس جام زیاد دارد و نیازی نیست کسی برایش جام بخرد. اینهایی که با این ادبیات به تیم بزرگی مثل پرسپولیس حمله می‌کنند تصورشان این است که دارند خودشان را بزرگ می‌کنند اما درواقع کوچک‌تر می‌شوند. پیشنهاد من به این عزیزان این است که به‌جای زیرسوال بردن موفقیت‌های پرسپولیس، بیشتر تلاش کرده و خودشان را قوی کنند.

ظاهرا شرایط مالی هم رفته‌رفته در پرسپولیس بهتر شده است.

من به مواردی که مربوط به مدیریت است کاری ندارم اما باید تشکر کنیم که از زمان حضور مدیران جدید حدود ۱۳ درصد درمجموع به بازیکنان پرداختی داشته و البته باید بگویم هنوز بسیاری از بازیکنان بابت فصول گذشته طلب دارند و امیدواریم که این مبالغ هم به‌زودی پرداخت شود. البته ما هم باید شرایط پرسپولیس را درک کنیم و تلاش خود را برای رضایت هواداران در زمین بازی انجام دهیم.

از وضعیت بازیکنان خارجی‌تان هم اطلاع دارید؟

رادو که خدا را شکر به ایران رسیده و فکر می‌کنم بشار هم در همین هفته به تهران بیاید. می‌ماند اوساگونا که افشین پیروانی به‌دنبال تهیه بلیت برای اوست که بتواند به هر شکلی که شده خودش را به تمرینات برساند.

حرف پایانی؟

جا دارد از تماشاگران فهیم پرسپولیس تشکر ویژه‌ای داشته باشم که در همه شرایط ما را حمایت می‌کنند و با انرژی خوبی که به ما منتقل می‌کنند، ‌انگیزه ما را برای کسب موفقیت دوچندان می‌کنند. از آنها می‌خواهم در این روزها مراقب خودشان و سلامتی‌شان باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز افشین خان خواب جام دیده کل جامی که پرسپولیس گرفته به ده نمیرسد که ۴جام رافدراسیون تقدیم کرده است بقیه جام ها رادزدیده

    • بدون نام

      مگه دروغه این دیگه زیر کدوم سنگ بیرون اومده

    • h

      مگه از اول نمی خریدید؟ این که اظهر من الشمسه که!

    • بدون نام

      خیلی زپرتی تو الان چنتا بازی هس مربی لنگ هستی تو تمام قهرمانی هاش بودی آیا؟؟؟؟

    • بدون نام

      هوچیها پیزوری هم متوجه شدن هرچه گرفتن مهندسی شده و سفارشی و اسنپی بوده

    • بدون نام

      البته با کمک وزیر و اسنپ

    • سجاد خیاط

      حمید مطهری عزیز من تقریبا با شما هم سن هستم یادش بخیر چقد خوشحال بودیم که شما اومدین پرسپولیس کبیر اون اوایل هم خوب بازی کردید ولی حیف که اون مصدومیت شدید نذاشت شما چن سال تو پرسپولیس کبیر بازی کنید ولی یادمه همیشه هر جا بودی از ارتش سرخ آسیا به خوبی یاد کردی و احترام گذاشتی دمت گرم که الان داری دین تو به پرسپولیس کبیر ادا میکنی موفق باشید

    • بی نام

      همینام خریدید هدایتی براتوت خریده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج