جاباما
۱۰۰۱۷۶۵
۲۴ نظر
۵۰۲۱
۲۴ نظر
۵۰۲۱
پ

کاهش شدید تقاضا برای خودرو در بازار

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو آغاز شده اما تقاضای واقعی برای خرید وجود ندارد، معتقد است که روند بازار خودرو کاملا وابسته به عرضه خودروسازان خواهد بود

ایسنا: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو آغاز شده اما تقاضای واقعی برای خرید وجود ندارد، معتقد است که روند بازار خودرو کاملا وابسته به عرضه خودروسازان خواهد بود؛ میزان بالای ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد که همچنان فاصله زیاد قیمت کارخانه و بازار، جذاب است؛ اما اگر فاصله ۱۰ درصدی ابلاغی که با افزایش عرضه رخ می‌دهد، اجرا شود بازار از دلالی‌ها دور می‌شود.

در رابطه با آخرین وضعیت بازار، سعید موتمنی اظهار کرد: در حقیقت بازار آرام است. علیرغم اینکه در بازار خودرو کاهش قیمت چشمگیری رخ داده است و قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید حدود ۲۰ الی ۳۵ درصد کاهش یافته است اما حقیقتا در بازار تقاضا و مشتری وجود ندارد و خرید وفروش انجام نمی‌شود. به طور مثال پرایدی که این اواخر پیش از اصلاح قیمت‌های کارخانه ۹۰ میلیون تومان بر روی کاغذ قیمت‌گذاری می‌شد، اکنون به حدود ۷۰ میلیون تومان رسیده است یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۶۰ میلیون تومان در محدوده زیر ۱۲۰ میلیون تومان قرار گرفته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه هنوز در بازار، خرید و فروش با فرمول ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب انجام نمی‌شود، تصریح کرد: همین معاملات محدود بازار با قیمت‌های توافقی صورت می‌پذیرد. ضمن اینکه تاکنون هیچگونه بخشنامه یا ابلاغیه‌ای برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده است؛ بنابراین سقف قیمتی برای خودرو وجود ندارد و اجرایی نشده است؛ لذا معاملات کماکان توافقی صورت می گیرد. یک دلیل آن مثال این است که فروشنده فعلی خودرو را در اوج قیمت‌ها خریداری کرده و الان نیز تمایل دارد برای جلوگیری از ضرر با همان قیمت بالاتر هم بفروشد.

وی در رابطه با علت نبود تقاضا در بازار و اینکه آیا به موضوع طرح‌های فروش‌ خودروسازان ارتباط پیدا می‌کند یا خیر، گفت:کاهش تقاضا برای خرید تقریبا از اسفندماه و با شیوع ویروس کرونا آغاز شد. در سال جدید هم علیرغم اینکه قیمت‌ها بر روی کاغذ افزایش پیدا می‌کرد اما عملا تقاضای واقعی وجود نداشت اما همیشه هستند عده‌ای که خودروها را دپو کرده و هر چند وقت یکبار، بازار را تحریک می‌کنند. ضمن اینکه همچنان همه کسب‌وکارها به طور کامل فعال نشده‌اند.

این مقام صنفی تایید کرد: اما در ثبت‌نام طرح‌های فروش خودروسازان تقاضا بسیار زیاد است. این تقاضای کاذب به این دلیل است که علاوه براینکه افراد بسیاری که بعضا پول کافی را هم ندارند اما تمایل دارند تا شانس خود را امتحان کنند و حال اگر اسمشان درآمد، به‌گونه‌ای در اصطلاح مبلغ را جور کنند؛ ضمن اینکه همچنان فاصله قیمتی بازار و کارخانه جذاب برای سرمایه‌گذاری است. البته که این موضوع به برنامه‌های وزارت صمت و قول خوردوسازان برای افزایش تولید برمی‌گردد؛ چنانچه افزایش تولید حاصل شود و خودروسازان به‌موقع عرضه داشته باشند و جوابگوی تقاضاها باشند؛ بنابراین فاصله اختلاف قیمتی کم خواهد شد.

موتمنی تصریح کرد: با افزایش عرضه فاصله قیمتی بسیار کمتر خواهد؛ بنابراین تقاضاهای کاذب برای سرمایه‌گذاری هم از بین خواهد رفت و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد. هرچند که طی دو هفته اخیر هم باتوجه به اینکه عرضه وجود نداشته است، قیمت‌ها به قیمت‌های اواخر فروردین بازگشته است. با صورت گرفتن عرضه در این شرایطی که تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده است، قیمت‌ها پایین خواهد آمد.

وی پیش‌بینی کرد: در این صورت همین افرادی که تقاضا کاذب برای ثبت‌نام ایجاد کرده‌اند، وقتی ببنید اختلاف بازار و کارخانه ۱۰- ۱۵ درصد است و سودی چندانی برایشان فراهم نمی‌شود، رفته‌رفته فاصله گرفته و تقاضاها واقعی خواهد شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در رابطه با امکان ایجاد دلالی‌هایی همچون اجاره کدملی افرادی که شرایط ثبت‌نام دارند اما پول آن را ندارند، اظهار کرد: تاکنون آماری در این زمینه به ما گزارش نشده است اما بعید هم نیست. به هرحال هرکجا که دو نرخی و فاصله قیمتی یک کالا در بازار با قیمت مصوب آن وجود دارد، نیاز به اجاره کدملی هم نیست و افراد در همان خانواده خود تحریک برای ثبت‌نام و امتحان کردن شانس خود در قرعه‌کشی خواهند شد. آیا همه این افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، خریدار واقعی هستند؟ البته که خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناخدا

      فروش تعداد پنج دستگاه پراید فروش قیمت روز کارخانه فروش فوری.

    • بدون نام

      خدا بزنه از کمرتون
      ماشین بی پلاک معلوم نیس چطوری میاد پارکینگ نمایندگی و بعدشم سودجویی اتحادیه داران و نمایندگی ها و وکلای ملت !
      همین حرفی که میزنه تقاضا نیست میخواد تحریک کنه مردم رو بریزه بازار .

    • بدون نام

      تحریم کامل باید بشه خرید خودرو

    • بدون نام

      مردم ازبازار نخرند تافاصله قیمت به ده درصدبرسه

    • مویدی

      اره راست میگین

    • ابوالفضل ذوالفقاری

      خداییش خیلی خوبه خیلی باحاله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب تبوافشل ذوالفقاری اول کجاش خوب و جالب است و دوم اینکه این چه حالی است که سرکار میگی باحاله ولی کل مردم ایران این نظر شما را رد میکنند، لطفا شفاف سازی بفرما ممنون

    • ابوالفضل ذوالفقاری

      بله

    • بدون نام

      اگر دولت برای نمایشگاها بگه کسی حق نداره خودرو را بالاتر از نرخ دولت که گفته +1۰٪بفروشدهمه باید تابع قانون باشدباید در این موارد سفت سخت بگیرنداگر نگیرند همین میشه شبا میخوابی صبحا قیمتا تغییر میکنه اگر خوب نظارت بشه همه چی حل میشه فقط در کشور ما نظارت نیست وسلام.

    • بدون نام

      آخه آقایان عقل کل و عقل اقتصاد مردم اگر کار نکنند و چیزی هم نخرند سرمایه گذاری بر روی تعدادی فرقون که در دنیای روز جایگاهی ندارد به چه درد میخورد تکنولوژی ساخت ماشین ایرانی در کجای دنیا حرفی برای گفتن دارد مردم یاد بگیرند انحصار را بشکنند با تفرقه تا کی میخواهند و میتوانند حکومت کنند

    • ناشناس

      قانون ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب اگر واقعا اجرا شود نه تنها در خودرو در هر چیزی که قابل معامله است دلالی برچیده میشود و حسن دیگر آن سلطان پیدا نمیشود

    • بدون نام

      هفتاد میلیون کجا سی و هفت میلیون کجا؟؟؟انصافا هفت میلیون هم زیاده براش
      میگن گر نخوردیم نون گندم اما دیدیم دست مردم
      باز خوبه مسئولین خودروساز خودشون تو ماشینهای آنچنانی نشستن ولی .........

    • بدون نام

      لعنت به مافیای کثیف.مافیا همه جااعمال نفوذ میکندتامنافع کثیفش به خطرنیفتد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودرو سازها دو نهاد کثیف و مافیا هستند که ارزش پول ملیرا به خاک سیاه نشوندند و چون دولت حامی و ذینفع است دوست ندارد این مافیا و بلبشو از بین برود و دوست دارد از اب گل الود خاویار صید کند

    • ازر ارومچی

      ازعملکرددلالان و خودروسازان بوی تبانی میاید دلالان به مرگ میگیرندتا مصرف کنندها به دردخودروسازان راضی شوند

    • بدون نام

      هر چیزی راکه نخری ارزان میشود وبه قیمت واقعی خود میرسد.......وهر چیزی را که در بازار کم باشد وخریدار داشته باشد هر روز گرانتر میشود.....ومقصر هر دوحالت دولت وسیاست گذار است.

    • بدون نام

      هر روز میگید ارزون شد پراید 90 تومنی شد 70 چند بار ی خبر رو میگن لعنت به شما کدوم خری پراید 90 تومنی خرید

    • علی م

      کشوربی بندوباربهترازاین نمی شه

    • بدون نام

      شما خودرو را گران کنید مردم صف میکشند شما که بلدید

    • بدون نام

      چرا همین نسخه رو برای مسکن نمی پیچید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم حتماهمین نقسه را برای مسکن مهر
        اجتماعی تجویز خاهیم نمود

    • مجیدنجف پور

      خداکته که عدالت برقرارباشه من که خدای مدتی دارم میدوام که ثبت نام کنم وپولم توحسابم هست ماخودروهم تابحال نداشتم انشاالاه که اولویت اول باکسانی باشه که تابحال خودرونداشتندبعدبه اونهایی که فرسوده دارن تعلق بگیره بلاخره اونهاهم نیازدارندخداکنه که ۱۷اسمم دربیادواقعان نیازدارمش میخام خرج زندگی موباهاش دربیارم.ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله

    • بی بی

      هر هموطن عزیز ی که نخره به شعور پر افتخار سرزمینش ارزش و احترام گذاشته؟پراید قیمت اصلیش شش میلیونه پژو ۲۰۶ بیست میلیونه و بقیه هم؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج