۱۰۰۲۸۳۳
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

آخرین خبر از وضعیت بازار خودرو

پس از آنکه افزایش قیمت کارخانه خودروها در کوتاه کردن دست دلالان از این بازار کارساز نیامد دو خودروساز کشور تصمیم به اجرای طرح "ساماندهی" گرفتند که فروش فوق العاده این طرح در حال حاضر در کشور در حال اجرا است.

خبرآنلاین: پس از آنکه افزایش قیمت کارخانه خودروها در کوتاه کردن دست دلالان از این بازار کارساز نیامد دو خودروساز کشور تصمیم به اجرای طرح "ساماندهی" گرفتند که فروش فوق العاده این طرح در حال حاضر در کشور در حال اجرا است.

براساس تصمیم شورای رقابت در ابتدای سال جاری خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو ۱۰ درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت یافتند.

با افزایش قیمت کارخانه خودروهای داخلی افزایش قیمت خودرو متوقف شد و تعدادی از دلالان از بازار خودرو خارج شدند اما کاهش قیمت محسوسی در بازار رخ نداد و هنوزهم خرید خودرو از کارخانه و فروش آن در بازار با سود همراه بود.

در چنین شرایطی دو خودروساز بزرگ کشور برای سامان دادن به بازار خودرو طرح ساماندهی را پیشنهاد دادند طرحی که یکی از روش های واگذاری خودرو در آن از طریق فروش فوق العاده است؛ طرحی که در دهه ۷۰ در کشور لهستان اجرایی شد که خودروی فیات در آن زمان از طریق قرعه‌کشی به مردم واگذار می شد.

طبق طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو از این به بعد از طریق سه روش فروش در کشور انجام خواهد شد. سه روش فروش خودرو شامل «فروش فوق العاده»، «پیش فروش خودرو و تحویل تا یک سال» و «مشارکت در تولید» است که در حال حاضر طرح فروش فوق العاده در مرحله اجرا است.

اولین مرحله قرعه کشی طرح فروش فوق العاده امروز توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو صورت گرفت. ۱۵ هزار دستگاه خودرو در این طرح پیش فروش شدند و قرعه کشی بین ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۸۴ نفر برگزار شد.

براساس این طرح سند فروش خودروهای طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو از سوی خودروساز با درج عبارت «ترهین یک ساله در فروش فوق‌العاده»، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از سوی پلیس راهور تحویل خودروساز شده که پس از اتمام دوران رهن، از سوی خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.

با توجه به مفاد قرارداد فروش، امکان فروش وکالتی خودروهای ثبت‌نامی در اولین طرح فروش فوق‌العاده از سوی متقاضیان در دوران رهن وجود نخواهد داشت. همچنین متقاضیانی که در ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان خودرو خریداری کرده یا پلاک فعال داشته باشند، از فهرست قرعه‌کشی حذف شدند.

آخرین خبر از وضعیت بازار خودرو

با مطرح شدن این طرح و رسیدن آن به فاز اجرایی همه نمایشگاه داران و صاحبان خودرو چشم انتظار ورود این خودروها به بازار و تغییر در قیمت ها هستند چراکه براساس گزارش میدانی خبرنگار خبرآنلاین نمایشگاه داران از اعلام قیمت ها امتناع می کنند و فروشندگانی که در بازار بودند دیگر پاسخ گو نیستند و به گونه ای از فروش خودرو خود منصرف شده اند و اما در این میان تنها فروشندگان نیستند که علاقه ای به معامله خودرو ندارند بلکه خریداری نیز در بازار پیدا نمی شود و همه در صف ثبت نام و خرید خودرو از طریق طرح فروش فوق العاده هستند چراکه تنها در روند ثبت نام اولیه محصولات ایران خودرو حدود ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۸۵۶ نفر اقدام به ثبت نام کرده بودند و دور دوم ثبت نام آن که در آن خودروهای شرکت خودروسازی سایپا پیش فروش می شوند از ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۸ خردادماه آغاز می‌شود که به احتمال زیاد با استقبال میلیونی متقاضیان مواجه خواهد شد.

در حال حاضر با توجه به رکودی که در بازار خودرو حاکم است و رسیدن معاملات به کف، قیمت ها در این بازار طی چند روز اخیر ثابت مانده است و خریدارن و فروشندگان در بازار چشم انتظار ورود خودروهای این طرح به بازار و تغییر در قیمت ها هستند. با اینحال هدف اصلی این طرح رسیدن خودرو به دست مشتری واقعی بیان شده است و به گفته کارشناسان ممکن است این طرح در کوتاه مدت تغییری در قیمت ها به وجود آورد اما قیمت ها بازار در بلند مدت به همان روال سابق باز خواهد گشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امکان نداردارزان شودبدترمی شودزمانی ارزان می شودخودروربروربدون قرعه کشی تحویل شود

    • بدون نام

      فقط بازار رو خوب خراب کردید ..کو خودرو همه همون قیمت دارن میفروشن کسی ارزون نمیده

    • دنیا

      تغیر قیمت چقدر جک بی مزه ای .. که باعث کاهش قیمت بشه
      الان اگه کسی اسمش تو قرعه کشی در امده بگه ماهم خوشحال بشیم

    • بدون نام

      واقعا این طرح کمر بازار رو میشکونه!!!افرین افرین

    • بدون نام

      هیاهو برای هیچ .
      هیچ برای هیچ .

    • رحیمی

      ایران خودرو خود یکی ازبزرگترین دلالهای است که مسبب این بازار آشفته است که با کشف پارگینگ های احتگارخودروثابت شد یا نمونه بارزش دپوکر دن تاکسی های راننده گان زحمت کش که کل هزینه‌های جانبی پرداخت شده است ولی متاسفانه ایران خودرو تاکسی هاراتحویل نمی دهد هیچ مرجعی هم زورش به ایران خودرو نمی رسد .....تاکسی رانی هم با ایران خودرو در این موضوع همکاری می کند ..خواهش می کنم به خاطر خداو راننده گان تاکسی سانسور نکنید

    • بدون نام

      وقتی مردم حق انتخاب ندارن .و حکومت کاری کرده فقط با چند کشور گشنه رابطه داره و سه کشور بی دین مثل روسیه و چین و کره شمالی و قانون همینه که هست مردم بین بد و بدتر. مجبور هستن بد را انتخاب کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به ایران خوردرو لعنت به سایپا لععنت به مسئولین بی لیاقت ودزد لعنت به دولت فاسد

      • بی نام

        من قسم می خورم غرفه کشی دروغ بزرگه تحقیق کنید از دوستان آشنا ها ببینید واسه کی در اومد ه بخدا سیا بازیه

    • امین

      الان تو کشور المان کسی خودرو نمیخره بیارن ایران به قیمت کارخانه که زیر صد تومانه فروش بره در دوتا خودرو ساز تخته شه ...مدیران این دوتا خودرو ساز دزدند

    • کیوان

      بازار پرشده ار حواله های خودروهای فروش فوق العاده به قیمتهای نجومی .این طرح هم مثل تمام طرحها شکست خورد .دیوار وشیپور رو نگاه کنید متوجه خواهید شد که قیمت ماشین کم کم سر به فلک خواهد کشید

    • بدون نام

      نظر دلال ها را میبینیم و مشخصه کی دلاله و از کاریکه باعث کاهش قیپت خودرو هست خوشش نمیاد.

    • مهدی

      بخدا همش حقه بازی هست بخدا پنج ساله میخوام ماشین بخرم نمیتونم باید ارزوش به گور ببرم برترینها لطفا یک بار نظر من هم نشون بده

    • حمید

      سود زیاد باعث هجوم زیاد هر جا سود باشد همانجا دلال زیاد است و باعث تعجب است کشوری بااین همه دانش و مدیر و کارشناس و غیره نمی تواند دست دلال را کوتاه کند تصمیم جدی نیست واردات خودرو آزاد کنید این وضع نه تولید است ونه جهش تولید بلکه تورم و دلال بازی است دولت جدی نیست و برنامه ای برای کنترل بازار ندارد چطور اولش که آمد تورم را کنترل کرد حالا نمیتونه میتونه نمیخواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج