۱۰۰۳۰۰۵
۱۱۹۶۹۱
۱۱۹۶۹۱
پ

محتوای حمایت‌شده

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی ۱۱ نکته مهم

فرش یکی از عناصر تأثیرگذار در دکوراسیون منزل است. فرش دستباف نیز از فاکتورهای اصلی در فرهنگ ایرانی به شمار می‌رود. با مطالعه راهنمای خرید فرش دستباف به نکاتی که به هنگام خرید باید در نظر بگیرید پی خواهید برد.

برترین‌ها: معمولاً در چیدمان منزل، اجزا و عناصر متفاوتی وجود دارند که هر کدام به نوبه خود اهمیت دارد. در این میان برخی از وسایل می‌توانند به عنوان نقطه عطف و تکمیل‌کننده سبک چیدمان منزل و شکل‌دهنده زیبایی منزل ایفای نقش کنند. فرش نیز یکی از همین عناصر تأثیرگذار مهم در دکوراسیون منزل است، عنصری که در فرهنگ ایرانی نیز اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند حتی به عنوان نقطه کانونی خانه نیز شناخته شود.

به طور کلی فرش‌هایی که در بازار موجود هستند به دو دسته کلی فرش ماشینی و فرش دستباف تقسیم می‌شوند. در این میان فرش‌های دستباف از ارزش بیشتری برخوردار هستند، چراکه همان‌طور که از نامشان پیداست ساخته دست هنرمندانی هستند که ساعت‌ها، روز‌ها و بلکه ماه‌ها برای بافت آن‌ها زمان و انرژی صرف کرده‌اند. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید فرش دستباف بپردازیم و شما را با راه‌های خرید یک فرش دستباف ایده‌آل آشنا کنیم.

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب مراجعه نمایید.

www.iranmrcarpet.com

ویژگی‌های فرش دستباف

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم معمولاً فرش‌های دستباف با قبال بیشتری روبه‌رو هستند. طبیعی است که در این مورد می‌توان مزایای بسیاری را برای این نوع از فرش‌ها قائل شد:

  • یکی از اصلی‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های فرش دستباف آن است که این نوع از فرش‌ها به مرور زمان آسیب خاصی نمی‌بینند و از ارزششان نیز کاسته نمی‌شود. معمولاً فرش‌های دستباف زمانی که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند و یا به تعداد دفعات زیادی شست‌وشو شوند نیز چیزی از اصالت و اهمیت خود از دست نمی‌دهند. البته در هر صورت، استفاده نامناسب یا شستشوی بسیار زیاد باعث از بین رفتن تار و پود فرش خواهد شد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته فرش دستباف این است که در ساخت آن‌ها از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود و همین موضوع نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت این محصولات داشته باشد.
  • در این میان الیاف طبیعی استفاده‌شده در بافت و طراحی فرش‌های دستباف نیز می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌های فرش دستباف و ماشینی شناخته شود و به همین دلیل نیز می‌توان آن را یک مزیت بزرگ و مهم این نوع از فرش‌ها در نظر گرفت. این الیاف هیچ‌گونه آسیب و یا حساسیتی برای افراد به همراه ندارند. به همین دلیل نیز معمولاً توصیه می‌شود که از فرش دستباف برای خانه‌هایی که در آن کودک و یا فردی با بیماری‌هایی همچون آسم مواجه هستند از فرش دستباف استفاده شود، چراکه این نوع از فرش‌ها هیچ‌گونه مشکل تنفسی به همراه نخواه داشت.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های فرش‌های دستباف تنوع رنگی آن‌هاست. معمولاً رنگ‌هایی که در بافت و طراحی فرش دستباف استفاده می‌شوند همگی درخشان و زیبا هستند و می‌توانند حال و هوای خانه شما را به کلی تغییر دهند.

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

@iranmrcarpet

انواع فرش دستباف

فرش‌های دستباف انواع بسیار زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به فرش‌های افشان، قفقازی، لوزی، گنبدی، ماهی، لچک ترنجی، هندسی، جوشقانی، جنگلی جوشقان، خشتی، محرمات، سراسر، شاه عباسی، ترمه، ترنج ماهی، ترنج، درختی، گلدانی و... اشاره کرد. در ادامه شما را با تعدادی از انواع طرح‌های فرش دستباف آشنا خواهیم کرد.

  • فرش لچک ترنج: این نوع از فرش‌های دستباف قالی‌هایی با زمینه لاکی- قرمز هستند که یک گل بزرگ نیز در وسط خود دارد. این نوع از فرش‌ها معمولاً دارای ۴ لچک (سه‌گوش) و یا چهارگوش هستند که اطراف آن را هم گل و برگ‌هایی با طرح‌های اسلیمی محاصره کرده‌اند.
  • نقوش روستایی و ایلیاتی: این نوع از فرش‌های دستبافت دارای طرح‌های انسان و حیوان، گل و مرغ، درخت، درخت و انسان و پای شتر هستند و معمولاً هم در استان‌های فارس، کردستان، گلستان و خراسان شمالی بافته می‌شوند.
  • قالی ریزبافت و هنری: این مدل از فرش‌های دستباف شبیه یک باغ گل است. این نوع از فرش‌ها معمولاً در تبریز، قم، اصفهان و مرند بافته می‌شوند.
  • طرح‌های مدرن: طرح‌های مدرن فرش‌های دستباف مناسب دکوراسیون‌هایی با سبک مدرن هستند و بیشتر طرح‌های هندسی خشتی، میناخانی، قابی و بته‌جقه‌ای را شامل می‌شوند.
  • فرش‌های دستبافت با طرح‌های ساده‌تر: این نوع از فرش‌ها مناسب افرادی هستند که به سادگی علاقه بیشتری دارند. این قالی‌ها را می‌توان در دسته قالی‌های کویری کرمان و اردکان قرار داد. معمولاً در طراحی این فرش‌ها از رنگ‌های خاکی، کرم و شتری استفاده می‌شود.

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

نکات خرید فرش دستباف

برای خرید فرش دستبافت باید به نکات زیادی توجه داشته باشید تا بتوانید یک  فرش با کیفیت و هماهنگ با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید:

1- توجه به ابعاد و اندازه فرش

ابعاد و اندازه فرش معمولا یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های خرید فرش است. باید بدانید ابعاد فرش روی قیمت فرش تاثیر مستقیم دارند به همین دلیل توجه به ابعاد و اندازه فرش یک نکته مهم در خرید فرش دستبافت به شمار می‌رود.

2- بررسی سلامت فرش (عدم پوسیدگی و رفو شدگی)

سلامت فرش یکی از مواردی است که برای بررسی کیفیت فرش باید به آن توجه داشته باشید. خرید یک فرش بی کیفیت و پوسیده علاوه بر کاهش کیفیت فرش باعث دلزدگی شما نیز می‌شود برای همین در خرید فرش به سلامت فرش توجه داشته باشید.

3- بررسی کیفیت بافت فرش

بافت فرش یکی دیگر از مولفه‌هایی است که در فروش فرش دستبافت مهم به شمار می‌رود. برای شناسایی بافت خوب فرش بهتر است قبل از خرید با یک متخصص مشورت کنید.

4- توجه به نخ های (الیاف) فرش

الیاف به کا رفته در بافت فرش در کیفیت و قیمت فرش بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل برای خرید فرش دستبافت حتما باید به این مورد اوجه داشته باشید.برای ببرسی الیاف فرش باید این الیاف را از دو منظر بررسی کنید:

نوع نخ فرش

منظور از نوع نخ به کار رفته در بافت فرش، طبیغی و غیرطبیعی بودن الیاف است. در صورت به کارگیری الیاف غیر طبیعی در بافت فرش باید از دست بافت بودن فرش مطمئن شوید.

رنگ نخ فرش

رنگ نخ فرش دستبافت باید دارای شفافیت باشد. در صورت کدر بودن رنگ فرش می‌توان تشخیص داد فرش دستبافت نیست.

5- بررسی گره‌های فرش 

گرهای فرش نیز یکی دیگر از مواردی است که برای خرید فرش باید به آن توجه داشته باشید.نکته قابل توجه در گره‌های فرش دستبافت ناهماهنگی آن‌هاست. معمولا فرش‌های ماشینی گره‌های منظم‌تری به نسبت فرش دستبافت دارند و این مورد به دلیل بافته شدن این فرش‌ها با دستگاه پیشرفته است.

6- انتخاب طرح و رنگ فرش متناسب با دکوراسیون و فضا

برای داشتن یک انتخاب مناسب، باید طرح و رنگ فرش متناسب با دکوراسیون و فضای خانه خود را مشخص کنید. عدم هماهنگی در دکوراسیون، می‌تواند زیبایی فرش شما را کاهش دهد.

فرش وینتیج چیست؟ خرید اینترنتی فرش وینتیج

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

7- بررسی عمر و قدمت فرش دستباف

باید بدانید فرش‌های دستبافت دارای عمر و قدمت متفاوت هستند. از آنجایی که فرش‌های دستبافت نوعی آثار هنری به شمار می‌روند، با گذشت زمان بر ارزش آن‌ها افزوده می‌شود برای همین برای خرید فرش دستبافت باید به این نکته توجه داشته باشید.

8- توجه به ریشه‌های فرش

ریشه‌های فرش یکی دیگر از مواردی است که باید در خرید فرش به آن توجه داشته باشید. ریشه یک فرش مرغوب باید طبیعی و منظم باشد.

9- بررسی رنگ فرش در زوایای مختلف نور 

یکی از مشکلاتی که در خرید فرش بسیار قابل مشاهده است، تغییر  رنگ فرش در زوایای مختلف نور است. بسیاری از مشتریان بعد از خرید فرش متوجه تغییر رنگ آن می‌شوند که دلیل این تغییر رنگ تغییر زاویه نور می‌باشد.

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

10- بررسی کیفیت پرزهای فرش

برای خرید فرش دستبافت باید به  کیفیت پرزهای فرش نیز توجه داشته باشید. پرزهای فرش دستبافت معمولا طبیعی بوده و کمترین آسیب را به بدن می‌رسانند.

11- توجه به طرح فرش ها بر اساس استان محل تولید آن‌ها

باید بدانید فرش‌های دستبافت استان‌های مختلف دارای تفاوت‌های زیادی با هم هستند به همین دلیل در خرید این فرش‌ها بهتر به این نکته توجه داشته باشید.

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

برای خرید فرش دستباف، چگونه فروشنده معتبر پیدا کنیم؟

برای تجربه یک خرید بسیار خوب بهتر است  قبل از هرچیز  به یک فروشنده معتبر مراجعه کنید. برای یافتن یک فروشنده معتبر می‌توانید به مشورت با دوستان توجه کرده و یا از طریق فضای مجازی بهترین فروشنده را پیدا کنید.

درباره آقای فرش

آقای فرش، یکی از بزرگترین فروشندگان فرش‌های دستباف و ماشینی، در چند سال اخیر توانسته رضایت مشتریان خود را به طور کامل جلب نماید. تمام شعب این فروشگاه در بهترین نقاط تهران و به دور از طرح‌های ترافیک، در دسترس عموم مردم می‌باشد. پارکینگ رایگان با ظرفیت بسیار بالا از بزرگترین مزایای فروشگاه‌های آقای فرش به حساب می‌آید. البته مزایای آقای فرش محدود به همین دو مورد نیست و این فروشگاه بزرگ، مزایای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

در آقای فرش تمام محصولات با ضمانت‌نامه طلایی به فروش می‌رسند. ضمانت‌نامه طلایی کیفیت و قیمت محصولات را تضمین می‌کند. ضمانت‌نامه کیفیت بدان معناست که تا ۲ سال پس از خرید محصول، در صورتی که مشکلی برای فرش به وجود آید، می‌توانید با خیال راحت با کارشناسان خدمات پس از فروش آقای فرش تماس بگیرید و از خدمات گارانتی استفاده کنید. ضمانت‌نامه قیمت نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که اگر پس از خرید از آقای فرش متوجه شدید که فروشگاه دیگری، محصولی با مشخصات یکسان را با قیمتی پایین‌تر از آقای فرش به فروش می‌رساند، می‌توانید با ارائه فاکتور از آقای فرش خسارت بگیرید.

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای آقای فرش داشتن ضمانت عودت بی قید و شرط محصولات است. یعنی اگر تا ۷۲ ساعت پس از خرید فرش تصمیم به کنسل کردن خرید یا مرجوع فرش داشتید، کافیست با کارشناسان خدمات پس از فروش آقای فرش تماس بگیرید تا فرش شما برگردانده شده و هزینه کامل به شما عودت داده شود.

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۵۳۷۵

۰۹۳۶۷۶۰۷۱۹۵

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

@iranmrcarpet

راهنمای جامع خرید فرش دستباف – بررسی 11 نکته مهم

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب مراجعه نمایید.

www.iranmrcarpet.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج