۱۰۰۳۵۳۱
۱ نظر
۱۴۹۲۲
۱ نظر
۱۴۹۲۲
پ

محتوای حمایت شده

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

لیفت پیشانی و ابرو، درواقع روشی برای جوانسازی قسمت بالایی چشم است که به شادابی پوست نیز کمک می‌کند. با برداشتن قسمت اضافی و افتاده‌ی بالای پلک، چشم‌های شما باز‌تر و درشت‌تر به نظر می‌رسند. لیفت ابرو می‌تواند ابرو‌های افتاده را درمان کند و چروک‌های عمیق اطراف ابرو و پلک را برطرف کند. با لیفت ابرو هم‌چنین صاحب صورتی صاف‌تر و جوان‌تر خواهید داشت.

برترین‌ها: آیا وقتی به خودتان در آینه نگاه می‌کنید احساس رضایت کافی از صورت خود دارید؟ چشم‌ها و پیشانی ما معمولا نقش بسیار برجسته‌ای در نشان دادن احساسات درونی‌تان دارند. با بالا رفتن سن و کند شدن تولید کلاژن در پوس، عضلات بدن و صورت دچار افتادگی می‌شوند. اگر ابرو‌های افتاده‌تان، شما را خسته و ناراحت نشان می‌دهد درمان آن لیفت پیشانی و ابرو می‌باشد. درباره لیفت پیشانی و ابرو چقدر می‌دانید؟ آیا تا کنون چیزی درباره آن شنیده‌اید؟ در ادامه مطلب توضیحات کامل‌تری در ارتباط با آن با شما در میان خواهیم گذاشت.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

لیفت پیشانی و ابرو چیست؟

امروزه برای زیبایی و جوانسازی چهره می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از این روش‌ها لیفت پیشانی و ابرو است. این روش یکی از روش‌های جدید برای زیبایی چهره است که بر روی چین و چروک‌های ناحیه پیشانی و ابرو تمرکز دارد. در لیفت پیشانی افتادگی ابروها را اصلاح شده و خطوط افقی و شیارهایی را که می تواند باعث ظاهرعصبانی، ناراحت یا خسته فرد شود، بهبود می یابد.همچنین باید بدانید در این روش ماهیچه ها و بافت‌هایی که باعث ایجاد شیار یا افتادگی می شوند، برداشته می شوند یا تغییر می کنند تا پیشانی صاف شود.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شویدلیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

مزایای لیفت ﺍبرو و پیشانی

قسمت پیشانی صورت معمولا یکی از اولین قسمت‌هاییست که دچار چین و چروک می‌شود و همین موضوع می‌تواند منجر به افتادگی ابرو‌ها شود. در پی افتاده شدن ابرو‌ها چهره‌ی شما به سمتی می‌رود که بسیاری شما را خسته، نگران و یا حتی عصبانی تلقی می‌کنند. برخی نیز به صورت ژنتیکی ابرو‌های افتاده دارند، که حتی در بهترین حالتشان نیز اخم کرده و عصبانی به نظر می‌رسند.

لیفت پیشانی و ابرو می‌تواند کاملا این مشکلات را رفع کند و به بیماران کمک کند تا چهره‌ای طبیعی‌تر و زیباتر داشته باشند. از دیگر مزایای لیفت پیشانی و ابرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنینم:

  • مردمی که پیش‌تر شما را عصبی می‌پنداشتند، شما را خوش‌رو و مهربان‌تر می‌یابند.
  • لیفت پیشانی و ابرو باعث دیده شدن بیشتر چشم‌ها و درخشش آن‌ها می‌شود.
  • وقتی چهره‌تان نگران به نظر نرسد، اعتماد به نفستان نیز افزایش خواهد یافت.
  • اصلاح و رفع افتادگی ﺍبروها
  • کاهش چین و چروک و خطوط روی پیشانی
  • رفع خطوط اخم بین دو ﺍبرو
  • جوانسازی صورت

کاندیدای مناسب برای لیفت پیشانی و ﺍبرو

قبل از اقدام برای انجام لیفت پیشانی و ابرو ابتدا باید با افرادی که از این جراحی نتیجه بهتری می‌گیرند آشنا شوید. به طور کلی می‌توان افراد زیر را کاندید مناسبی برای لیفت پیشانی و ابرو دانست:

  • افرادی که به طور ژنتیکی ابروهای افتاده دارند
  • افرادی که در سن کم دچار چروک پیشانی شده‌اند
  • افرادی که به ظاهر چهره خسته‌ای دارند
  • بیمارانی که طاس هستند و خط موهایشان عقب رفته است

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

لیفت ﺍبرو و پیشانی به چه روش‌هایی انجام می شود؟

لیفت ابرو و پیشانی با استفاده از روش‌های مختلفی قابل اجراست که هریک از این روش‌ها برای افراد خاصی تجویز می‌شوند. در ادامه به بررسی هریک از این روش‌های در دسته های جراحی و غیر جراحی میپردازیم:

روش‌های جراحی برای لیفت پیشانی و ﺍبرو

باید بدانید جراحی لیفت پیشهانی و ابرو با استفاده از روش‌هیا غیر تهاجمی نیز قابل اجراست که در ادامه به بررسی برخی از این رو‌ها می‌پردازیم:

لیفت آندوسکوپیک (Endoscopic lift)

یکی از روش‌های کم تهاجم برای لیفت پیشانی و ابرو لیفت آندوسکوپیک است. در این روش پزشک برای از بین بردن چروک‌های پیشانی و لیفت پیشانی از دستگاه آندوسکوپ استفاده می‌کند. پزشک با استفاده از ایجاد منافذ کوچکی روی پوست بافت های پوستی را ترمیم می کند و به این شکل فراند لیفت را انجام می‌دهد.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

لیفت کرنال 

در این روش، لیفت صورت از طریق شقیقه‌های انجام می‌شود. برای انجام این روش پزشک ابتدا برشی در کنار پوست سر ایجاد می‌کند و بافت پوست را تغییر می‌دهد. این روش به طور معمول در افرادی که موی بلند، نازک یا احتمالا ریزش مو دارند، انجام نمی‌شود.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

لیفت از محل خط رویش مو

یکی دیگر از روش‌ها برای لیفت ابرو و پیشانی استفاده از لیفت از محل خط رویش مو است. در این روش پزشک با ایجاد برش در محل رویش مو چین و چروک‌های پیشانی را از بین می‌برد.البته باید بدانید یکی از معایب این روش  دیده شدن خط بخیه است. به خصوص در افرادی که زخم آن‌ها دیر بهبود پیدا می‌کند، ممکن است خط بخیه از بین نرود.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

روش‌های غیر جراحی برای لیفت پیشانی و ﺍبرو

برای لیفت پیشانی و ابرو می‌توان از روش‌های غیر جراحی نیز استفاده کرد که در ادامه برخی از این روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لیفت پیشانی و ابرو با نخ

در این روش نخ‌هایی بسیار مقاوم از جنس نایلون در ابرو پیوند می‌خورند. لیفت ابرو در این روش با کمک جمع کردن پوست شل شده و تحریک کلاژن‌ها انجام می‌شود. این روش معمولا چهره‌ای طبیعی‌تر به بیمار می‌دهد.

همانطور که گفته شد لیفت ابرو با نخ روشی موقتی است و معمولا بعد از ۱۲ الی ۱۸ ماه تجزیه می‌شود و به همین خاطر باید مجددا یلفت ابرو انجام دهید.

لیفت پیشانی و ابرو با بوتاکس

این روش که ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش به حساب می‌آید، با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش بوتاکس به داخل یا اطراف ماهیچه‌های ابرو و پیشانی تزریق می‌شود و باعث از بین رفتن چین و چروک و افتادگی‌ها می‌شود. این روش هم‌چنین از به وجود آمدن چروک‌های جدید پیشگیری می‌کند. لیفت ابرو با بوتاکس معمولا به مدت ۳ الی ۵ ماه ماندگاری دارند.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

لیفت ﺍبرو و پیشانی با تزریق ژل

در این روش برای از بین بردن چین چروک‌ها از ژل‌های پرکننده استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک از اصلی‌ترین ژل‌ها در لیفت ابرو است که با استفاده از آن می‌توان چین و چروک پیشانی و ابرو را از بین برد.نکته قابل توجه در این روش این است که این روش زیبایی ظرف چند دقیقه به پایان می‌رسد و دوره نقاهت ندارد.

لیفت ﺍبرو و پیشانی با هایفوتراپی

در لیفت ﺍبرو و پیشانی با هایفوتراپی از انرژی به نام انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود. این انرژی باعث کلاژن سازی و در نتیجه سفت شدن پوست صورت می‌شود.برخی پزشکان متخصص زیبایی برای نتیجه بهتر روش اولتراپی را همراه با لیزردرمانی ترکیب می‌کنند. این روش عموما برای افراد بالای ۳۰ سال که پوست افتاده‌ای دارند، بیشتر نتیجه می‌دهد.

لیفت پیشانی و ﺍبرو با استفاده از امواج رادیویی (RF) 

یکی از روش‌های با سابقه برای از بین بردن چروک‌های صورت لیفت پیشانی و ﺍبرو با استفاده از امواج رادیویی (RF) است.در واقع این روش بیشتر یک روش ترکیبی بوده و حتی می‌توان برای تاثیر بهتر آن از بوتاکس یا فیلر استفاده کرد به همین دلیل برخی متخصصان زیبایی برای افرادی که از روش هایفوتراپی استفاده می‌کنند، هر ۲ یا ۳ ماه روش آراف را به کار می‌برند.

بهترین روش برای لیفت پیشانی و ﺍبرو کدام است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت تمامی روش‌های ذکر شده امروزه در سراسر جهان کاربرد دارند اما برای انتخاب بهترین روش باید در ابتدا شرایط خود را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بهترین روش برای هر شخص متفاوت است و توسط پزشک تشخیص داده می‌شود.

مقایسه لیفت ﺍبرو و پیشانی به روش جراحی و غیر جراحی

برای مقایسه لیفت ﺍبرو و پیشانی به روش جراحی و غیر جراحی باید مزایا و معایب این دو روش را مورد بررسی قرار دهیم:

مزایا و معایب روش‌های جراحی لیفت پیشانی و ﺍبرو  روش‌های غیر جراحی لیفت پیشانی و ﺍبرو
دوره نقاهت دارد ندارد
بیهوشی دارد ندارد
ماندگاری بیشتر کمتر
هزینه بیشتر کمتر

لیفت پیشانی و ابرو تا چه مدت دوام دارد؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم لیفت‌های موقتی نهایت تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند. اما انجام جراحی‌های لیفت پیشانی و ابرو، اگر به متخصصان در این زمینه سپرده شوند، می‌توانند تا سال‌ها نیز دوام آورند. البته نمی‌توانیم جلوی بالا رفتن سن و ایجاد چین و چروک روی پوست را بگیریم، اما می‌توانیم با یک سبک زندگی صحیح و سالم تا حد زیادی از آن پیشگیری کنیم. استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه، داشتن رژیم غذایی سالم و پر از ویتامین و پرهیز از کشیدن سیگار می‌تواند تاثیر بسیاری در سلامت پوست و بدن شما داشته باشند.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شویدلیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

اگر از نشانه‌های پیری روی صورتتان خسته شده‌اید و اعتماد به نفستان را از دست داده‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که چین و چروک و افتادگی‌های پوستی‌تان را به متخصصی در این زمینه بسپارید. لیفت پیشانی و ابرو از آن قبیل جراحی‌های زیبایی است که سریع و ساده انجام می‌شود و دوران نقاهت کمی دارد در عوض تاثیر بسیار زیادی روی جوانسازی چهره شما خوهد داشت.

رژیم غذایی مناسب چه تأثیری بر ماندگاری لیفت ﺍبرو و پیشانی دارد؟

رژیم غذایی مناسب می‌تواند فرایند بهبودی شما را به شکل قابل توجهی تسریع بخشد.مصرف میوه هایی نظیر آناناس، هلو و مایعات می تواند در بهبودی زخم ها کمک کند. مصرف چربی های سالم همچون روغن زیتون، آووکادو و … نیز توصیه می شود.

اقداﻣﺎت لازم قبل از لیفت ﺍبرو و پیشانی

برای مشاهده نتایج بهتر بعد از  انجام لیفت ابرو و پیشانی بهتر است برخی از مکراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • مصرف دخانیات را کاهش دهید
  • مصرف الکل را متوقف کنید
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید
  • قبل از عمل حمام بروید

مراقبت‌های پس از انجام لیفت پیشانی و ابرو

بیماران پس از انجام لیفت ابرو معمولا درد بسیار کمی را احساس می‌کنند، ولی معمولا در قسمت پیشانی کمی احساس نا آرامی و کشیدگی می‌کنند. کبودی و ورم تا ۱۰ روز بعد از انجام لیفت طبیعی می‌باشد و نهایتا بعد از ۲ هفته از انجام لیفت برطرف می‌شوند.

زمان برگشت شما به حالت عادی و انجام کار‌های روزانه‌تان تصمیمی شخصی به حساب می‌آید و بستگی به احوال خودتان دارد. اگر فقط لیفت ابرو انجام داده باشید معمولا سرعت بهبود شما بیشتر خواهد بود، ولی اگر در کنار لیفت ابرو جراحی زیبایی دیگری انجام داده باشید دوران نقاهت شما طولانی‌تر خواهد بود. در ادامه توصیه‌هایی در ارتباط با دوران نقاهت بعد از انجام لیفت پیشانی و ابرو را می‌خوانید:

  • روز انجام لیفت

پیشنهاد می‌کنیم روز اول در خانه راه بروید.

  • ۱ تا ۲ روز بعد از انجام لیفت پیشانی و ابرو

دوش گرفتن بعد از گذشتن یک تا دو روز مجاز است. پیشنهاد می‌کنیم با قسمتی لیفت انجام شده با ملایمت برخورد کنید.

  • ۱ هفته بعد از لیفت پیشانی و ابرو

می‌توانید به صورت نشسته کار انجام دهید. برخی از افراد بعد از گذشت یک هفته قادر به بازگشتن به شغل خود هستند. پس این موضوع به خودتان بستگی دارد. اگر کبودی‌هایتان صورتتان بعد از یک هفته بهبود نیافت می‌توانید بعد از مشورت با پزشکتان از لوازم آرایشی استفاده کنید.

  • ۱ تا ۲ هفته بعد از لیفت پیشانی و ابرو

می‌توانید رانندگی کنید. البته تا زمانی که تحرک و آمادگی جسمی کامل خود را به دست آورده باشید و این کار منجر به ایجاد درد در وضع نشود.

  • ۲ تا ۴ هفته بعد از لیفت پیشانی و ابرو

می‌توانید به تدریج ورزش کنید. البته پزشک شما باید تایید کند که اجازه‌ی انجام چه فعالیت‌هایی را دارید.

عوارض لیفت ﺍبرو و پیشانی

باید گفت لیفت پیشانی و ابرو با وجود تمام مزایا دارای عوارضی نیز هست که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کند:

  • جای زخم
  • احتمال عفونت
  • ضعف در حرکت ابرو
  • احتما خونریزی
  • احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک

سؤالات متداول 

برای آشنایی بیشتر با لیفت پیشانی و ابرو بهتر است برخی از سوالات متداول در این حوزه توجه کنید:

برای انجام لیفت پیشانی و ﺍبرو باید به چه پزشکی مراجعه کنیم؟

جراح پلاستیک، جراح پلاستیک صورت و جراح اکولوپلاستیک در آناتومی پیشانی می‌تواند برای جراحی لیفت پیشانی و ابرو بسیار ماهر و مفید باشند.

آیا جای زخم و برش ها بعد از لیفت ﺍبرو و پیشانی باقی می ماند؟ 

بسیاری از افراد بعد از انجام جراحی لیفت پیشانی و ابرو نگران جای زخم این جراحی هستند. در پاسخ به این سوال باید گفت  بعد از جراحی لیفت ابرو، جای زخم می‌ماند اما جراح بهترین تلاش خود را می‌کند تا زخم‌ها را در محدوده‌های مخفی شده مانند موی سر قرار دهد.

لیفت پیشانی و ﺍبرو از چه سنی قابل انجام است؟

باید بدانید لیفت پیشانی و ابرو دارای هیچگونه محدودیت سنی نیست اما بسیار افرادی که برای ان جراحی اقدام می‌کنند بین 30 تا 40 سال سن دارند.

قیمت لیفت پیشانی و ابرو

بدیهی است که قیمت لیفت پیشانی و ابرو برای فراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی می‌توان گفت که قیمت لیفت پیشانی و ابرو به عواملی از جمله میزان چروک بودن پیشانی و همچنین فرم ابروها بستگی دارد. به همین خاطر نیز نمی‌توانیم قیمت دقیقی از لیفت پیشانی و ابرو به شما دهیم. پزشک متخصص پس از بررسی چروک‌های شما قیمت دقیقی به شما خواهد داد.

منبع: americanboardcosmeticsurgery

دکتر مجید لاهوتی

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

برای مشاوره کلیک کنید.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

همین حالا تماس بگیرید.

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شویدلیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

برای مشاهده نمونه جراحی‌های دکتر مجید لاهوتی وارد اینستاگرام شوید.

@drmajidlahooti

لیفت پیشانی و ابرو، اینگونه جوان و زیبا شوید

خیابان دکتر شریعتی، خیابان ظفر، بعد از کوچه بامداد، روبروی برگر ذغالی، پلاک 57، واحد 9، طبقه 3

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینهایی هست که ابروهاشون شیطونی میشه ،به سقف میزنه ،آدم یاد نامادری سیندرلا و سفید برفی می افته اینا ابروهاشون رو کشیدن دیگه درسته ؟

      آدم قیافه اش خسته باشه بهتر نیست تا بدجنس باشه ؟

      منم ابروهام خیلی افتاده است ،هی بهم میگن تاتو کن دوست ندارم ، کشیدن ابرو بیشتر دوست دارم چون ابروم نسبتا پره منتها دنباله اش افتاده است دقیقا مثل سرسره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج