جاباما
۱۰۰۶۹۲۰
۵۶ نظر
۵۰۲۰
۵۶ نظر
۵۰۲۰
پ

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

کره‌شمالی دوباره برای دنیا کُری می‌خواند و پشت پرده رفتارهای ناهنجار کره‌شمالی یک زن نفس می‌کشد، این مطلب درباره زن مرموز کره شمالی‌ست.

برترین‌ها: کره شمالی دوباره برای دنیا کُری می‌خواند و پشت پرده رفتارهای ناهنجار کره شمالی یک زن نفس می‌کشد، این مطلب درباره زن مرموز کره شمالی‌ست.

دو کره (کره شمالی و کره جنوبی) پس از مدتی آرامش و دیدارهای دو جانبه میان مسئولان دو کشور در سال های گذشته به ویژه پس از دیدار«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر متشنج شده است. این بار تنش را «کیم جونگ اون» که بار دیگر از دیده ها پنهان شده، به وجود نیاورده بلکه «کیم یو جونگ» خواهر کوچکش به وجود آورده است!

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

کیم یو جونگ که کاندیدای جانشینی رهبر کره شمالی در صورت وقوع هر گونه اتفاق غیرمترقبه است کره جنوبی را تهدید کرد در صورتی که دست از تحریک های خود بر ندارد با حملات نظامی دردناکی رو برو می شود.

کیم یو جونگ زن مرموزی است که زندگی او ابهامات بسیاری دارد.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

خواهر قدرتمند رهبر کره‌شمالی کیست؟

کیم یو جونگ دختر «کیم جونگ ایل» رهبر فقید کره شمالی و همسرش «کو یونگ هوئی» در ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۷ متولد شد. کیم یو جونگ جوان ترین فرزند از هفت فرزند کیم جونگ ایل و خواهر کوچک تر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و تنها خواهر تنی او است. مادرش «کوی یونگ هویی» عضو تئاتر هنری معتبر «مانسودائه» و همسر قانونی کیم جونگ ایل بود.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

او و برادرش «کیم جونگ اون» با توجه به نقاط اشتراکشان در سال های تنها بودن در دوره تحصیل در سوئیس در سال های 1996 تا 2000 روابط نزدیکی با هم دارند. کیم جونگ اون 4 سال از او بزرگ ‌تر است.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

کیم یو جونگ در خانه تدریس خصوصی دریافت می کرد و در دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰ همراه با کیم جونگ اون در دو مدرسه در نزدیکی شهر «برن» سوئیس ادامه تحصیل داد. او بعدها در دانشگاه نظامی «کیم ایل سونگ» در کره شمالی تحصیلات عالی را ادامه داد و مدت کوتاهی پس از آن در اروپایی غربی تحصیل کرد. او همچنین در دانشگاه کیم ایل سونگ کامپیوتر خواند.

ورود بانوی اول کره شمالی به سیاست

کیم یو جونگ اولین بار در کنار منشی شخصی پدرش و معاون او در سومین کنفرانس حزب کارگران در سپتامبر ۲۰۱۰ دیده شد. در سال ۲۰۱۲ او پست مدیر تور را برای کیم جونگ اون در چارچوب کمیته دفاع ملی ایفا کرد. برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که کیم یو جونگ در اکتبر ۲۰۱۴ و در هنگام بیماری برادرش وظایف دولتی او را ایفا می کرد. در نوامبر ۲۰۱۴، وی به عنوان معاون دایره تبلیغات و تحریکات حزب حاکم معرفی شد، نقشی که به نظر می‌ رسد همچنان ادامه دارد و وظیفه ‌اش رسیدگی به وجهه عمومی برادرش در داخل کشور است.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

درک درست روابط قدرت در کره شمالی کار بسیار سختی است و لذا نمی‌توان به جمع‌بندی دقیقی درباره نفوذ کیم یو جونگ رسید. شایعاتی مبنی بر ازدواج او با پسر چو ریونگ هی، دبیر قدرتمند حزب و نفر دوم حکومت بعد از کیم جونگ اون مطرح است. اگر این شایعه درست باشد، جایگاه او بسیار قدرتمندتر می‌شود.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

«مایکل مددن» کارشناس کره شمالی در وب سایت « ۳۸ North» در دانشگاه «جان هاپکینز» گفته است: «او به عنوان یکی از نزدیکان کیم، وظایف اداری دیگری را هم انجام می داد - گزارش ها را دریافت و آنها را برای برادرش خلاصه می کرد، دستورالعمل‌های او را ارسال می کرد و مقامات ارشد را مواخذه می کرد. این اتفاق همچنین زمانی افتاد که کیم جونگ ایل رهبر سابق در تابستان و پاییز سال ۲۰۰۸ سکته مغزی شدیدی را پشت سر گذاشت.

ارتقاء مقام خواهر «اون»

کیم نخستین بار در اکتبر ۲۰۱۷ ترفیع رتبه پیدا کرد و عضو دایره سیاسی حزب حاکم شد. در سال ۲۰۱۸ تصاویری منتشر شد که کیم یو جونگ را در ردیف اول که تنها شامل مردان رده اول حزب حاکم بود، نشان می داد که نشسته و به سخنان برادرش گوش می ‌داد.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

در کره شمالی آرایش نشستن شرکت‌ کنندگان در سخنرانی رهبر این کشور پیام‌ های زیادی را به همراه دارد و این عکس نشان می ‌داد که خواهر او به بالاترین رده‌ های حکومت کره شمالی رسیده است. این در حالی است که در ماه اکتبر گزارش شد که کیم یو جونگ در حزب کارگران ترفیع یافته و در دفتر سیاسی منصوب شده است.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

شکی در این وجود ندارد که کیم جونگ-اون رابطۀ بسیار نزدیکی با خواهرش دارد. یانگ مو‌ جین، از دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول می‌گوید: «این خواهر و برادر بخش قابل توجهی از دوران جوانی خود را با همدیگر در خارج از وطن گذرانده‌اند. فکر می‌کنم که این دوران علاوه بر محبت خواهر و برادرانه، نوعی رفاقت را نیز میان آنها بوجود آورده است.

المپیک 2018؛ کیم یو جونگ، کلید آشتی دو کره

مشارکت کره شمالی در بازی‌ های المپیک زمستانی در کره جنوبی بسیاری را به این گمان برد که روابط میان دو کره در حال گرم شدن است. کیم یو جونگ در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین عضو خاندان کیم به خاک کره جنوبی قدم گذاشت و توجه جهانیان را به خود جلب کرد. او زمانی که در جریان مسابقات المپیک ۲۰۱۸ در «پیونگ جانگ» در کره جنوبی در نزدیکی «مایک پنس» معاون رییس جمهور آمریکا نشست، توجه بین المللی را به خود جلب کرد.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

کیم یو جونگ نخستین عضو خاندان کیم است که از زمان جدایی دو کره در پایان جنگ جهانی دوم از کره جنوبی دیدن کرده است. در آن سال، کیم یو جونگ در جریان دیدارش با رئیس جمهور کره جنوبی دعوت برادرش را تسلیم وی کرد.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

روابط میان دو کره پس از دو سال قطع کامل راه‌ های دیپلماتیک پس اظهار تمایل رهبر کره شمالی در پیام سال نوی میلادی خود، نسبت به شرکت ورزشکاران و هیات‌ های همراه این کشور در مسابقات المپیک زمستانی و استقبال کره جنوبی از این موضوع رو به بهبودی گذاشته بود.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

از نظر تحلیلگران، همه جزئیات رفتاری او در جریان این سفر، از «لبخند مرموزی» که بر لب داشت گرفته تا لباس‌ها و یادداشت‌هایش، حساب شده بود. انتظار می‌رفت که بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ نقطه شروعی برای جاری شدن آرامشی کم‌سابقه در روابط بین دو کره باشد اما تحولات دو سال گذشته عکس آن را نشان داد.

ظهور دوباره خواهر «کیم» در سال ۲۰۲۰

گفته می‌ شود که کیم تمامی برنامه‌ های عمومی برادرش را مدیریت می‌ کند و در عین حال مشاور سیاسی او هم است. بعد از شکست اجلاس هانوی در سال 2019 و عدم توافق با آمریکا، به نظر می‌ رسید که شاید از عضویت دایره سیاسی حزب کنار گذاشته شده باشد و تنها در اوایل سال 2020 بود که مجددا به عضویت این دایره منصوب شد.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

تداوم غیبت کیم جونگ اون از انظار عمومی و گزارش های تائیدنشده مبنی بر وخامت حال او در آوریل ۲۰۲۰، به گمانه زنی ها درباره جانشینی حتمالی وی مطرح کرد. آخرین حضور رهبر کره شمالی در مجامع رسمی به روز ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) بر می گشت. کیم جونگ اون در آن روز در جلسه دفتر سیاسی حزب کارگران کره شرکت کرد. غیبت او در مراسم سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگش در روز ۱۵ آوریل برای بسیاری از تحلیلگران سوال برانگیز بود. در این گمانه زنی ها خواهر رهبر کره شمالی یکی از گزینه های اصلی جانشینی او بود.

تهدید سئول؛ تخریب دفتر ارتباط دو کره

در جددیدترین تحولات بین دو کره خواهر رهبر کره شمالی سئول را به بستن یک دفتر فرهنگی که نماد همکاری با کره جنوبی است و قطع روابط با مقامات این کشور تهدید کرد. او در بیانیه‌ای از بسته شدن کامل دفتر فرهنگی با کره جنوبی که در شهر مرزی «کائه سانگ» قرار دارد، خبر داد. در بخشی از بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است: «احساس می کنم زمان آن رسیده که روابط خود با مقامات کره جنوبی را قطع کنیم. ما به زودی اقدام بعدی را انجام خواهیم داد.»

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

تخریب دفتر ارتباط دو کره توسط پیونگ‌ یانگ بار دیگر این موضوع را ثابت کرد که کیم یو‌-جونگ همچنان یکی از قدرتمندترین چهره‌ های این رژیم است که حتی باید به او به عنوان وارث بالقوه مقام رهبری در این کشور نگریست. اگرچه تاریخ اولین بیانیه رسمی که به نام او در کره شمالی صادر شده به ماه مارس گذشته برمی ‌گردد اما نفوذ او از آن زمان بطور قابل توجهی افزایش یافته و خانم کیم طی چند هفته گذشته در قلب تدوین استراتژی‌ های کره شمالی در قبال همسایه جنوبی قرار گرفته است.

برخی کارشناسان مسائل کره بر این باورند که حضور پررنگ خانم کیم در رسانه‌های کره شمالی در هفته‌های اخیر و انتقادات شدید او از گروههای فراریان مستقر در کره جنوبی که اقدام به پخش بروشورهای تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ در مناطق مرزی می‌کنند، و این واقعیت که او پس از این نمایش رسانه‌ای مستقیما برای تخریب دفتر ارتباط دو کره وارد عمل شده، همگی بیانگر تلاش رژیم پیونگ‌یانگ برای تحکیم اعتبار او در ارتش کره شمالی بوده است. بویژه آنکه پیش از این بسیاری از این فعالیت‌ها از مسیر دیپلماتیک و با ابتکار عمل دیپلمات‌های کره شمالی انجام می‌شد.

این خواهر رهبر کره شمالی بود که آخر هفته میلادی گذشته اعلام کرد «دفتر بی‌ فایده ارتباط بین دو کره» باید «کاملا نابود» شود و تنها دو روز پس از آن نیز ارتش کره شمالی این ساختمان را که یکی از نمادهای بازگشت آرامش به روابط دو کره بود، نابود کرد.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

کیم یو جونگ؛ گزینه بعدی رهبری کره شمالی

کیم یو جونگ در چند سال گذشته به عنوان یکی از عناصر اصلی ساختار مبهم قدرت در کره شمالی ظهور کرده است. هر بار که وضعیت کیم جونگ اون نامشخص می ‌شود، نقش او نیز به عنوان جانشین احتمالی برادرش در کانون توجه قرار می ‌گیرد. با وجود نقش فعال کیم یو جونگ در دولت کیم جونگ اون، این زن در جهان خارج کم تر شناخته شده است. در ماه ژانویه وزارت خزانه داری آمریکا، کیم یو جونگ، ۲۹ ساله را به همراه دیگر مقامات کره شمالی به دلیل نقض شدید حقوق بشر تحریم کرد. این نشان می دهد که سابقه او واضح تر از چیزی است که باور آن می رفت و با قدرت خانواده کیم بیش از حد گره خورده است.

قدرت کیم یو جونگ چقدر است؟

افسانه‌ های حکومتی و تبلیغاتی این کشورها برای چندین دهه بر میراث پکتو که به کیم ایل سونگ بنیان‌گذار کره شمالی، منتهی می ‌شود تاکید کرده ‌اند. گمان می ‌رود که کیم جونگ اون فرزندانی داشته باشد، اما سن آنها کم است. خانم کیم به این خانواده تعلق دارد و برای همین رسانه‌ های حکومتی کار سختی برای توجیه انتقال قدرت به او نخواهند داشت. اما این رابطه خانوادگی می‌ تواند در صورت عدم انتخابش او را در چشم رهبر بعدی به تهدیدی جدی تبدیل کند. «فیودور ترتیتسکی» استاد دانشگاه «کوکمین» سئول می ‌گوید: سرنوشت بسیار مشخصی در انتظار او است، مگر اینکه عضو دیگری از خاندان کیم پا به عرصه بگذارد. یا جایگاه رهبری را تسخیر خواهد کرد یا همه چیز از جمله شاید جانش را از دست بدهد.

کره شمالی دوباره یاغی شد، پای یک زن در میان است

زن مرموز پیونگ‌یانگ، ایوانکا ترامپِ کره شمالی!

بسیاری کیم یوجونگ را از لحاظ شکل و رفتار شبیه به «ایوانکا ترامپ» دختر بزرگ رئیس جمهور آمریکا دانسته اند. ایوانکا مانند کیم، منافعی جدای از سیاست پدرش دارد. و مانند کیم، ایوانکا سمتی رسمی در دولت خانوادگی اش دارد.

روزنامه واشنگتن پست در این رابطه نوشت: این شباهت ها به همین جا ختم نمی شود. هم کیم و هم ایوانکا ویترین زیبا، خندان و و فریبنده ای را برای پوشش برنامه های مضر و خطرناک سیاسی برادر و پدرشان به ترتیب، فراهم می کنند. به این ترتیب، خواهر رهبر کره شمالی و دختر بزرگ رئیس جمهور آمریکا، نقاط مشترکی در فریبکاری دارند.

طبق گزارش‌ ها، کیم یو جونگ در ژانویه 2015 با پسر «چوئه ریونگ هه» دبیر قدرتمند حزب حاکم کره شمالی ازدواج کرده است. با این حال منابع دولتی کره جنوبی صحت این گزارش ها را تایید نکرده اند. اما اگر این شایعه درست باشد، جایگاه او بسیار قدرتمندتر می‌ شود.

تاکنون هرگز زنی بر کره شمالی حکمرانی نکرده است با این وجود برخی او را جانشین احتمالی برادرش می‌دانند. کیم یو جونگ در چند سال گذشته به عنوان یکی از عناصر اصلی ساختار مبهم قدرت در کره شمالی ظهور کرده است. گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمانی کیم جونگ اون، و حتی احتمال مرگش، کیم یو جونگ را به یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی تبدیل کرده است.

منابع: بی بی سی فارسی، یورو نیوز، جماران و فرارو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کره شمالی و ایران و روسیه و چین و.... همه تو فازن کی میخوان بکشن بیرون خدا میدونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همانطور که در فیلمهای هالیوودی نیاز به یک زن جوان و جذابه تا توجه مردها رو جلب کنند اینجا هم داستان می سازند برای جلب توجه عوام.

      • بدون نام

        فکر میکنند همیشه هستند تاریخ دایره اس در حال تکرار

      • بدون نام

        مقصر ترامپه که دروغ میگه

      • Iran

        نه همه بشینن نگا کنن آمریکا و صهیونیست هرکار خواست بکنه اینطوری خوبه نه؟

      • بدون نام

        واقعا برام جالبه که هرچی منگول و گاگوله در رأس دولتها قرار دارن

      • بدون نام

        این زنه چقدر هم کچل و زشته،داغون خدادادی کی بودی تو

      • hassan.h

        کره شمالی برای آمریکا کری خواند نه جهان
        جالبه هر کی با آمریکا کنتکت دارد یاغی محسوب میشه؟؟؟!!!!
        تنش ما با آمریکا با تنش های بقیه کشورها من جمله کره شمالی چین ، روسیه و ... هیچ سنخیتی ندارد تنش های ما با آمریکا به اسرائیل و صهیونیستها بیشتر ارتباط دارد

    • بدون نام

      کره پوشالی داغون

    • بدون نام

      عجب خواهری داره به چشم خواهری نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا این جور زنها رو علم می کنند برای جلب توجه امثال تو.زنان با این وضع هرگز نمی تونن به برابری برسند

      • بدون نام

        مرزا رو سریع طی کردی!

    • بدون نام

      این دنیا رو مردها نابود کردند حالا یه زنم پاش وسط باشه طوری نمیشه.اینقدر جنسیت زدگی رو رواج ندین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردهای زاییده و دست پرورده زنها

      • بدون نام

        ۱۳:۲۰ حرفتو باید با طلا نوشت

      • بدون نام

        زنها هیچ وظیفه ای در قبال هورمونهای جنگجوی شما ندارند.ذاتتون اینه

      • بدون نام

        باید زنی باشه دعوای جنسیتی راه بندازه تا کامنت بره بالا وملیونی بشه !!

      • بدون نام

        دعوای جنسیتی از تیتر این خبر شروع شد

      • بدون نام

        برخوردن سیب یک زن انسان گرفتار شد

    • بدون نام

      امثال قالیباف ایران رو کردن کره شمالی

    • بدون نام

      یشه باید پای مردهای خرابکار وسط باشه

    • بدون نام

      که چی با دیکتاتوری مردم رو زجر میده با آمریکا دائم در حال جنگه

    • بدون نام

      این داستانهای زرد بیشتر بین امریکاییها رواج داره فوری یه زن جوان رو پیدا می کنند و حولش داستان می سازند .عنوان بانوی اولی رو هم برای همین چیزها ساختند.زنها نه بخاطر شایستگی که بر اساس نیاز عوام مورد توجه قرار می گیرند

    • بدون نام

      حالا ایران باید به فکر ماست مالی این خل چل های دیکتاتور باشد

    • بدون نام

      یا جایگاه رهبری را تسخیر خواهد کرد یا همه چیز از جمله شاید جانش را از دست بدهد.

      همانطور که سرسی لنستر به ند استارک گفت:
      وقتی وارد بازی تاج و تخت میشی، یا می بَری و یا می میری. شقّ سومی وجود نداره.

      البته اگر علی ربیعی (عباد) میخواست همین مطلب را بگه، اینطوری میگفت:
      وقتی وارد بازی تاج و تخت میشی، یا می بَری و یا می بازی!

    • بدون نام

      چه هنری داره با اون مدل موش یه ادم معمولی بهتر از اون کشورداری میکنه

    • بدون نام

      طفلک مردمش چه زجری کشیدن این سالها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتخاب خودشون بوده
        خودشون این زجر را انتخاب کردند

      • بدون نام

        کاربر 14:56

        این اشتباه نسل های گذشتشون بوده ، ولی نسل های امروزیشون چه گناهی کردن

      • بدون نام

        ۱۹:۰۰ عزیز
        قرار نیست هر کسی حتما گناهی کرده باشه تا بابتش زجر بکشه
        گناهان گذشتگان تا نسلها دامنگیر آیندگان آنها میشه
        این قانون دنیاست
        نسل فعلیشون هم شخصا زجر و بدبختی را انتخاب نکردند اما دارند تاوان حماقت و جنون اسلافشان را پس میدهند
        دیدی مثلا مردم ایران امروز به مردم ترکیه میگن شما در زمان صفوی به ما حمله کردید. در حالیکه معلومه مردم ایران و ترکیه امروز که در زمان صفوی و عثمانی وجود نداشتند. این تداوم نسلهاست عزیز

    • بدون نام

      ظاهرا از کم خونی مفرط رنج می بره

    • •••

      امان از زن...
      امان از زن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه دیگه دعوا را ننداز

    • مهدی

      آخه کره شمالی هم شد کشور... تفکر کمونیستی واقعا چندش آوره ... با اینکه با جنگ مخالفم اما واقعا ظلم به کل کائنات هست این حیوانات نفس بکشند. .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        االبته مسئولانش نه مردم بیچاره که اسیر دستشون شدند درضمن همینی که کشور قبولش نداری چند وقت پیش بابت پراید تولید ملی یه تیکه خیلی خفن بهمون انداخت

      • بدون نام

        شما به بزرگی و فرهنگ و تمدن ده هزار ساله ات - که از سر و روی مملکتت چکّه میکنه - اونها رو ببخش

      • بدون نام

        خود اون مردم بیچاره انتخاب کردند که اسیر دست اونا بشن. حالا لعنتش هم به خودشون باد

    • بدون نام

      ظاهرا نه حتما

    • بدون نام

      دستاورد پدر و پدر بزرگ و برادر ملعونش برای ملت بدبخت کره شمالی چی بوده که حالا این بخواد کاری بکنه .

    • بدون نام

      امیدوارم یه روز شرایط کره شمالی هم شبیه کره جنوبی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدت را از دست نده
        بشر به امید زنده است
        آرزو بر جوانان عیب نیست

    • بدون نام

      دقت کردین عکسهائی که از کره شمالی پخش میشه فقط یک نفر شکم گنده هست اون هم رهبرشونه ! بقیه به ترتیب مسئولان و نظامی ها رفته رفته شکمشون کوچک و صورتها تکیده میشه تا به مردم عادی برسه که وضه مردم دیگه افتضاحه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیزم توی کره شمالی هیچکس سر گرسنه به زمین نمیزاره این دستاوردها (گرسنگی، خودکشی و...) مال حکومت ماست

    • بدون نام

      یک سوالی همین الان برام پیش اومد
      مردم کره شمالی که کمونیست هستند و به خدا اعتقاد ندارند، چطور میتونند به زندگیشون ادامه بدهند؟ چون در مواجهه با مسائل مختلف نمیتونند بگن: فقط خدا خودش به دادمون برسه. خدایا نجاتمون بده. خدایا به دادمون برس. خدایا به فریادمون برس. خدایا لعنتشون کن. خدایا حق ما رو ازشون بگیر. خدا جای حق نشسته. خدا فلانشون کنه. خدا بسانشون کنه. خدا اینطور کنه. خدا اونطور کنه. خدا ال کنه. خدا بل کنه ..
      پس چطور مشکلاتشون رو حل میکنند؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش بحالشون حداقل یه مشت شیاد به اسم دین و با دین فروشی و ریاکاری سر عوام رو کلاه نمیزارند که افراد دانا و روشنفکرشون از اینهمه حماقت عوام زجر بکشند. حکومت کره علنأ میگه تز حکومت من اینه. درسته ثروتمند نیستند اما کسی هم انقدر چپاول نمیشه که از گرسنگی سر سطل زباله دنبال غذا بگرده و بیمارستان و آموزش تا پایان دانشگاه برای همه مجانیه و کسی هم پول آب ، برق و گاز و حتی اتوبوس شهری نمیده

    • بدون نام

      ۱۳۲۰ زن ذلیل

    • بدون نام

      زیاد بخودت نبا کیم اون با اون خواهرت که تو انو درست کردی برای شما فرقی نمکنه که با زن خودت ی بچه درست کنی وبشه خواهرت ولی بدون که دست نشانده کره جنوبی هست همی روزا میبینی که اون زن به اصطلاح خواهرت با جنوبیها چطور دودمانت را به فنا میدهند در اصل این خانم جاسوس ناتو وسیا هست

    • مهران

      کلمه فقید چیه واسه رهبر سابق کره شمالی استفاده می کنید؟ واقعا" جای تاسف داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون ازش خوششون میاد و ته دلشون بهش علاقه دارند

    • بدون نام

      آخه من نمی فهمم خانوما چی از سیاست می فهمن که که حالا می خوان ریاست کنن؟ مگه دخترخانوما
      جزخاله بازی و عروسک بازی کار دیگری هم بلدن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آورین آورین خوشمان آمد

    • بدون نام

      فقید یعنی از دست رفته یعنی مرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به هر مرده ای فقید گفته نمیشه

        به کسی که فقدانش دردناک باشه میگن فقید

    • بدون نام

      بی ارزشترین بی برنامە ترین بی همە چیز ترین کشور دنیا همین کرە شمالی هستش خدایش حیفە مردمان دنیا با این کشور در تماس باشن چون قانون جنگل هم مثل این کشور نیست اصلا مسولانش انسان نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اما دوست و متحد همیشگی نظام مقدس و الهی! ماست

    • بدون نام

      روزنامه واشنگتن پست به علت وابستگی به حزب دموکرات و به دلایلی که توضیحش از حوصله خارج است از دستاوردهای ترامپ و جمهوری خواهان خشمگین است و به همین دلیل با آسمون ریسمون بافتن هم که هست سعی در تخریب چهره خانواده ترامپ و مخدوش نمودن دستاوردهای آنان دارد. اما نکته مهم آزادی بیان و نقد قدرت در آمریکا است که تا اتهام زدن شهروندان به رئیس جمهور هم رعایت شده و از جانب حکومت نقض نمی شود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج