جاباما
۱۰۰۸۰۱۵
۳۴ نظر
۵۰۰۳
۳۴ نظر
۵۰۰۳
پ

طارمی ۵۰۰ هزار دلار؛ قایدی ۵ میلیون دلار؟!

مدیر‌عامل باشگاه استقلال در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته مهدی قایدی و دیگر بازیکنان استقلال را کمتر از ۵ میلیون دلار نمی‌فروشد!

خبرورزشی: این حق طبیعی مدیر‌عامل باشگاه استقلال است هر قیمتی که دوست دارد برای فروش بازیکنانش تعیین کند، اما سؤال اصلی اینجاست آیا باشگاه‌های خارجی حاضر می‌شوند برای خرید مهدی قایدی ۵ میلیون دلار هزینه کنند؟ بدون شک نه.

به‌تازگی تیم گرانادا اسپانیا که تیم نهم جدول لالیگا به‌شمار می‌رود برای جذب محمد محبی برای باشگاه سپاهان درخواست فرستاده است. پاسخ باشگاه سپاهان به دعوتنامه گرانادا موجب شد این باشگاه اسپانیایی قید جذب محمد محبی را بزند. به این خاطر که باشگاه سپاهان گفته بود برای فروش محمد محبی ۲۵۰ هزار دلار می‌خواهد و از سویی محمد محبی هم باید هر ماه دست‌کم ۱۵ هزار دلار دستمزد بگیرد. این درخواست در حالی مطرح شد که در قرارداد محمد محبی به این نکته اشاره شده که این بازیکن با پرداخت ۱۲۵ هزار دلار به باشگاه می‌تواند به تیم خارجی جدیدی ملحق شود.

قیمت دلار در ایران نوسان زیادی دارد، اما واقعیت این است این نوسان در خارج از مرز‌ها قابل درک و لمس نیست. به طور مثال در پرتغال مردم امروز برای خرید یک دلار همان پولی را می‌پردازند که سال‌ها پیش می‌پرداختند و حالا می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به جابه‌جایی‌های سال‌های اخیر و در نهایت به این نتیجه برسیم که آیا مهدی قایدی با ۵ میلیون دلار به فروش خواهد رفت یا نه؟

۱- علیرضا جهانبخش؛ مبلغ فروش: ۲۲۰ هزار یورو

علیرضا جهانبخش در سال ۲۰۱۱ و در حالی که صحبت از حضورش در تیم پرسپولیس بود از تیم داماش به تیم نایمخن ملحق شد. مبلغ رضایتنامه این بازیکن از سوی باشگاه داماش گیلان ۲۲۰ هزار یورو تعیین شد که این پول بلافاصله به حساب باشگاه گیلانی واریز شد. البته این قرارداد از سوی امیر عابدینی به گونه‌ای تنظیم شد که باشگاه داماش از انتقال این بازیکن به آلکمار و در ادامه برایتون هم سود برد و به نظر می‌رسد درآمد باشگاه داماش از این دو جابه‌جایی ۱/۵ درصد بود. جالب است بدانید آلکمار بعد از خرید علیرضا از نایمخن این بازیکن را ۱۷ میلیون پوند برابر با ۱۹ میلیون یورو به تیم برایتون فروخت. این بیشترین پولی است که برای خرید یک بازیکن ایرانی هزینه شده است. می‌گویند علیرضا گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه انگلیسی هم بوده. البته که اگر علیرضا در ایران به بازی خود ادامه می‌داد با چنین مبلغی ارزش‌گذاری نمی‌شد و او با کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر هلند به تیم برایتون نمی‌رفت.

۲- کاوه رضایی؛ مبلغ فروش: صفر

کاوه رضایی در شرایطی به تیم شارلوا ملحق شد که بازیکن آزاد بود. درحالی که باشگاه استقلال با او بر سر تمدید قرارداد در حال صحبت بود این بازیکن با ۲۰۰ هزار دلار برای فصل اول با باشگاه بلژیکی قرارداد ۴ ساله بست. در ادامه باشگاه شارلوا این بازیکن را با ۵ میلیون یورو به بروژ فروخت که پرداخت چنین مبلغی برای خرید کاوه سروصدای زیادی در فوتبال بلژیک به‌راه انداخت. روز‌های ناموفق کاوه در بروژ موجب شد او این‌بار به عنوان بازیکن قرضی به باشگاه شارلوا برگردد و اتفاقاً روز‌های خوب خود را یک‌بار دیگر تجربه کند. با اعلام نیمه تمام ماندن بازی‌های این فصل لیگ بلژیک، کاوه رضایی دوباره مجبور به حضور در تمرینات تیم بروژ شده و این باشگاه در تلاش است این بازیکن ایرانی را به تیم نانت فرانسه انتقال دهد.

۳- اللهیار صیادمنش؛ مبلغ فروش: ۸۷۰ هزار دلار

در حالی که شفر می‌کوشید باشگاه استقلال را از فروش اللهیار صیادمنش به تیم فنرباغچه منصرف کند در نهایت باشگاه تصمیم خود را عملی کرد و اللهیار با قیمت ۸۷۰ هزار دلار به تیم فنرباغچه فروخته شد. می‌گویند سرمربی وقت استقلال قصد داشت اللهیار را به یک تیم آلمانی معرفی کند و می‌گفت اگر باشگاه در ترانسفر این بازیکن عجله نمی‌کرد در ادامه می‌توانست او را با میلیون‌ها یورو به تیم‌های خارجی بفروشد. قرارداد اللهیار که در جام جهانی نوجوانان چهره شد با تیم فنرباخچه ۵ ساله است و قرار است در ترانسفر بعدی استقلال هم درصدی شریک باشد. خبر تأیید نشده حکایت از این دارد سهم استقلال از ترانسفر بعدی این بازیکن ۲۰ درصد از مبلغ فروش است.

۴- سردار آزمون؛ مبلغ فروش: صفر

روس‌ها در سال‌های اخیر ستاره‌های فوتبال ایران را با مبلغ اندکی خریده‌اند و گاهی در این خرید‌ها به سود‌های میلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند. سردار آزمون زمانی که به تیم روبین ملحق شد بازیکن تیم سپاهان بود، اما چون با این باشگاه قرارداد حرفه‌ای نداشت بدون رد و بدل شدن یک دلار و یا یک یورو به تیم روبین ملحق شد. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید زنیت، آخرین تیم سردار برای خرید این بازیکن ۱۲ میلیون یورو هزینه کرد. حالا صحبت از حضور سردار در تیم‌های ایتالیایی و انگلیسی است و به نظر می‌رسد باشگاه زنیت که ۱۲ میلیون یورو برای خرید سردار هزینه کرده این‌بار او را با عددی بیش از ۲۰ میلیون یورو بفروشد. سهم سپاهان از این همه جابه‌جایی هیچ است!

۵- امید نورافکن؛ مبلغ فروش: ۲۵۰ هزار یورو

امید نورافکن، کاپیتان تیم ملی جوانان در جام جهانی جوانان در سال ۲۰۱۸ بود که به تیم شارلوا ملحق شد. پولی که باشگاه بلژیکی برای خرید این بازیکن پرداخت ۲۵۰ هزار یورو بود. در ادامه این بازیکن به‌عنوان بازیکن قرضی به استقلال آمد و در ادامه هم پیراهن سپاهان را بر تن کرد. حالا باشگاه سپاهان در تلاش است امید را دائمی از شارلوا خریداری کند. به‌طور حتم پولی که باشگاه شارلوا از فروش امید به سپاهان دریافت خواهد کرد بیشتر از عددی است که برای خرید این بازیکن به استقلال داده است و این یک سیاست مهم و درآمدزا در باشگاه‌های اروپایی است.

۶- علی قلی زاده؛ مبلغ فروش: ۳۵۰ هزار یورو

علی قلی زاده بازیکن تیم سایپا و تیم امید بود که به باشگاه شارلوا ملحق شد. گفته می‌شود باشگاه سایپا از ترانسفر این بازیکن ۳۵۰ هزار یورو سود کرد. این بازیکن برخلاف امید نورافکن جای خود را در ترکیب ثابت تیم بلژیکی پیدا کرده و هیچ بعید نیست پیش از اتمام قراردادش با یک مبلغ خوب از سوی باشگاه شارلوا فروخته شود.

۷- یونس دلفی؛ مبلغ فروش‌: ۱۰۰ هزار یورو

این بازیکن جوان در تابستان ۲۰۱۸ بود که با عقد قرارداد سه ساله راهی شارلوا شد. مبلغی که باشگاه استقلال خوزستان برای صدور رضایتنامه این بازیکن دریافت کرد ۱۰۰ هزار یورو است! جالب اینکه در برهه‌ای باشگاه آیندهوون می‌خواست این بازیکن را ۷۰۰ هزار یورو خریداری کند که باشگاه استقلال با فروش این بازیکن مخالفت کرد و در روز‌هایی تصمیم به جدایی این بازیکن گرفت که از قراردادش تنها ۳، ۴ ماه مانده بود و در عمل انجام شده قرار گرفت. می‌گویند باشگاه شارلوا با احتساب حق رشد یونس دلفی باید ۲۷۰ هزار دلار به استقلال خوزستان پرداخت می‌کرد که این کار را نکرد و در نهایت تنها ۱۰۰ هزار یورو به تیم ایرانی رسید.

۸- رضا شکاری؛ مبلغ فروش‌: ۱۰۰ هزار دلار

رضا شکاری هم با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار از ذوب‌آهن جدا شد و به تیم روبین پیوست. این بازیکن هیچ فروغی در ترکیب روبین نداشت و باشگاه او را آزاد کرد تا به هر تیمی که دوست دارد ملحق شود و در نهایت به فوتبال ایران برگشت و پیراهن تیم تراکتور را بر تن کرد. باشگاه ذوب‌آهن در شروع این جابه‌جایی حاضر نشد ۱۰۰ هزار دلار را از تیم روسی دریافت کند و به فیفا شکایت کرد، اما رأی نهایی فیفا هم همان ۱۰۰ هزار دلاری بود که در قرارداد بدان اشاره شده بود. البته باشگاه در این بین حق‌الوکاله‌ای را هم به وکیل برای ارائه شکایت به فیفا پرداخت کرده بود.

۹- مهدی طارمی؛ مبلغ فروش: ۵۰۰ هزار دلار

مهدی طارمی با پرداخت ۶۰۰ هزار دلار تیم پرسپولیس را ترک کرد و به تیم الغرافه ملحق شد. ۵۰۰ هزار دلار از این پول از سوی باشگاه الغرافه پرداخت شد و ۱۰۰ هزار دلار هم مهدی طارمی به باشگاه داد. البته براساس توافق طرفین قرار شد سهم ۲۲۱ هزار دلاری از حضور مهدی طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شود نه باشگاه الغرافه. مهدی طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ بازیکن الغرافه بود. مهدی طارمی به‌عنوان بازیکن آزاد از تیم الغرافه جدا شد و به تیم ریوآوه پیوست. قرارداد او برای دو فصل با تیم پرتغالی یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بود و حالا قصد دارد به یک تیم جدید ملحق شود. مهدی طارمی تاکنون ۱۰ گل در لیگ برتر پرتغال به‌ثمر رسانده. باشگاه بنفیکا و پورتو خواهان به‌خدمت گیری او هستند و حاضرند برای خرید او ۷ میلیون یورو هزینه کنند. البته گفته می‌شود مبلغ قرارداد او در تابستان افزایش پیدا خواهد کرد.

۱۰- محمد نادری؛ مبلغ فروش: صفر

محمد نادری در سال ۲۰۱۸ به تیم کوتریک بلژیک ملحق شد و با این تیم قرارداد ۴ ساله بست. او در یک فصل و نیم اخیر برای پرسپولیس بازی کرده است. پرسپولیس بابت نیم‌فصل ۸۰ هزار دلار و بابت فصل اخیر ۱۵۰ هزار دلار به باشگاه بلژیکی داده است. او در پایان این فصل باید به اردوی تیم بلژیکی برگردد. محمد نادری بازیکن تراکتور بود. این جابه‌جایی سهمی به تبریزی‌ها نرساند به این خاطر که محمد نادری به عنوان بازیکن آزاد از تیم تراکتور جدا شد.

۱۱- میلاد محمدی؛ مبلغ فروش‌: ۱/۵ میلیارد تومان

میلاد محمدی در بهمن ماه ۹۴ به تیم اخمت گروزنی در لیگ برتر روسیه ملحق شد. می‌گویند سهم تیم راه‌آهن از صدور رضایتنامه این بازیکن ۱/۵ میلیارد تومان بوده است. در ادامه میلاد سه فصل برای تیم روسی بازی کرد و به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم خنت بلژیک شد.

۱۲- مهرداد محمدی؛ مبلغ فروش: صفر

مهرداد بعد از سه فصل بازی برای سپاهان به تیم آوس ملحق شد و گفته می‌شود پولی که او از این تیم برای فصل اول خواهد گرفت ۱۴۰ هزار یورو است. جابه‌جایی او هیچ آورده‌ای برای باشگاه سپاهان نداشته به این خاطر که مهرداد زمانی به آوس ملحق شد که قراردادش با سپاهان به پایان رسیده بود.

نتیجه‌گیری

بعید است باشگاهی در حال حاضر تصمیم بگیرد برای خرید مهدی قایدی ۵ میلیون دلار هزینه کند. سیاست باشگاه‌های اروپایی برای خرید بازیکنان خارجی غیراتحادیه اروپا به این صورت است که ابتدا مبلغ اندکی برای خرید بازیکن هزینه می‌کنند تا اگر روزی بازیکن نتوانست در ترکیب تیم درخشان ظاهر شود متضرر نشوند. از سویی می‌شود رد پای زرنگی را هم در خرید ایرانی‌ها به وضوح دید. نمونه اش علیرضا جهانبخش و سردار آزمون. آن‌ها با ملبغ اندکی ایرانی‌ها را می‌خرند و با میلیون‌ها دلار می‌فروشند. اینجاست که باشگاه‌های ایرانی باید به‌گونه‌ای قرارداد را تنظیم کنند که از ترانسفر‌های بعدی بازیکن خود هم سود ببرند. یک راه دیگر انتقال قرضی بازیکن به تیم‌های اروپایی است. در این صورت وقتی بازیکن ایرانی در ترکیب تیم اروپایی جا می‌افتد باشگاه ایرانی می‌تواند با مبلغ قابل ملاحظه‌ای او را قطعی بفروشد.

به‌نظر می‌رسد، چون باشگاه‌های ما به صورت دولتی اداره می‌شوند و از دولت بودجه می‌گیرند خیلی روی فروش اصولی بازیکن برای درآمدزایی برنامه‌ای ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب نتيجه مصرف jack 3d ايجور افاضاته

      پاسخ ها

      • مهدی

        قایدی رو با چند بسته پفک ابی معاوضه کنید خخخخخخخ

      • بدون نام

        قایدی چند سالشه ؟ طارمی چند سال ؟

      • king perfume

        بابا یکی جلوی این مخاطبان سرسخت جک تری رو بگیره, بدجوری ترمز بریدن,

    • بدون نام

      خوب نتيجه مصرف jack 3d ايجور افاضاته

    • بدون نام

      خوب نتيجه مصرف jack 3d ايجور افاضاته

    • بدون نام

      خوب نتيجه مصرف jack 3d ايجور افاضاته

    • بدون نام

      خوب نتيجه مصرف jack 3d ايجور افاضاته

    • بدون نام

      خوب نتيجه مصرف jack 3d ايجور افاضاته

    • محمد

      قائدی رو با طارمی مقایسه میکنید

      پاسخ ها

      • مهدی

        قایدی رو با چند بسته پفک ابی معاوضه کنید خخخخخ

    • محمد

      قائدی رو با طارمی مقایسه میکنید

    • حسام زاخار

      اخه طارمی کجا این قاتل کجا مگه اروپا لیگ اژرانه ک ی بازیکن با چنین جثه ای اروپا توپبزنه ب مولا ک ذگه تو هجده نفر هر تیم اروپایی هم ززارنش

    • مرتضی

      عوارض مصرف سنتی و صنعتی همین میشه

    • الناز

      کی حاظر یک نیم وجبی را از طارمی بیشتر بخره مدیر عامل استقلال اینارو تو خواب حساب کردی

    • بدون نام

      من حاضرم پنج هزار تومن قایدی رو بخرم

    • بدون نام

      هیچ وقت طارمی رو با یک ....مقایسه نکنید.

    • pbn

      امباپه قیمتش از مسی بیشتر چون سن کمتری داره شاید بازیکن بهتری نباشه... شما ۳ صفحه نه ۱۰۰ صفحه مقاله بنویس ..منطقش چیز دیگست.. هر چند با پرسپولیس جماعت از دید منطق حرف زدن اشتباه... بیا از رویانیان و هدایتی و ... یه سری اختلاس گر دیگه حرف بزنیم

      پاسخ ها

      • ۵۲/۰۶/۱۶

        تومنطق داری تو فوتبال اروپا اکثر بازیکنان فیزیکی هستند آخه نزدیک ایشون باد ول کنن استخوناش میریزه کفِ پاش
        اگه صحبت اختلاسه چرا از جک تری دی نگیم که بازی حذفی رو با یه تیم کاملا دوپینگ کرده بردین و اگه رویانیان ...داشت و مدارک رو به فیفا میفرستاد که تیمتون به فاک میرفت
        و الان جای کیسه لبنیات فشاپور فشاپوری لیگ برتر بود
        تو را با نبرد دلیران چکار
        تو برزگری بیلت آید بکار

      • pbn

        استقلال زیر پیراهنشون یه عرق گیر سادست والا ما هم هدایتی داشتیم☺

      • ۵۲/۰۶/۱۶

        زاهدی رو زیاد نمیشناسم ولی فرهاد جک تری دی رو میدونم کیه استوله کیسه کشاس
        همونی که عکس شیخ عرب رو زیر پیرهنش بود که گفت ایران رو ولش به عربها بچسب
        پیشکسوتتون تو تلویزون گفت فرهاد از دوبی پودر میورد ما هم میزدیم بر بدن خوب سور و ساتی بود و اسمش جک تری دی نبود میگفت مگه ممنوعه نه برا شما و امثالهم ممنوعیتی نداره به همین خاطر بود که به اسطورتون گفتن بکش کنار و برو تا گندش در نیومده حالا اوفتاد دوغتو بنوش

    • بدون نام

      الان جک وستر شده 18هزارتومن Jk3dدیگه نمیدونم، باید بگه 10 میلیون دلار، طارمی غیر از اب معدنی چیزی دیگه خرجش نشده تازه روزای اول همش اسهال میشد

      پاسخ ها

      • pbn

        بله پولای هدایتی هم که ختم به محرومیتتون شد هم که هیچی...

    • محمدمهدی محمدی

      آخرعاقبت کیسه دوپینگ وآبروریزیه این جماعت فقط ایران زبانشان درازه جک تری دی

      پاسخ ها

      • pbn

        آیا شما اسم شهاب زاهدی رو شنیدی.... لطف کن حرف از دوپینگ نزن

    • بدون نام

      خخخخ

    • مافیای لنگ

      طارمی را با قایدی مقایسه نکن لنگی فاسد. طارمی استعدادش را به کمک فدراسیون کشف کرد که پنالتی گرفتنه ،آنقدر پنالتی براش گرفتند که پنالتی گرفتن براش عادی شد.یه روز داوران زوم میکنند روش اون موقع چه هنری داره؟؟؟ ولی قایدی هنوز اندازه بچه طارمیه و کل لنگ را هم تو داربی دریبل کرد .می‌دونی تریبون دستته سو استفاده نکن ،شک ندارم از اون مدرک تقلبی هایی لنگی

    • مافیای لنگ

      بدون شک یکی از دلالهای خبر ورزشی هستید شما دارید چونه میزنید قیمت را پایین بیاورید یه نون حرومی هم از اینجا بخورید

    • بدون نام

      حالا مبینید اینده قایدی میشه مثل نیمار طارمی کیه دیگه قایدی رو با نیمار مقایسه میکنن نه با طارمی قریشی

      پاسخ ها

      • ۵۲/۰۶/۱۶

        اگه مست نباشه و دختر سوار نکنه و بچه مردم رو به کشتن نده شاید یک در ده هزار ولی اونجا که میخواد بره بوشهر نیست قانون داره و خلافکارارو بصورت عمودی و افقی هدایت میکنن و از یه جا آویزون میکنن

    • بدون نام

      الان شماها واسه چی بهتون فشار اومده شاید برنج طاروم دوست داره مجانی اروپا بازی کنه دلیل نمیشه تیم استقلال هم قایدی رو مفت بده بره اگه مربی استقلال رو زیر پاشو خالی نمیکردن تو بازیهای اخر استقلال این قدر بی ب رنامه نبود و اون باخت ها رو نمی اورد الان هم استقلال صدرنشین بود هم قایدی سه چهار تا گل بیشتر زده بود ارزش یه قهزمانی بیشتر از 500 هزار دلار هست مرد مومن پس بخودت فشار نیار

    • علی موسایی

      خدا تمام استقلالی ها رو شفا بده چی میزنن

    • بدون نام

      ادمین واقعا مشخصه که پرسپلیسی نیستی،عجبببببببب بیخیال بابا اینقدر تیما رو نکوبون اگه پخش نکردی دیگه شکم به یقین تبدیل میشه که پرسپلیسی

    • ام

      قایدی در حدطارمی نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج