همجنس‌گرایی در کارتون‌ها؛ از هری‌پاتر تا سیمسون‌ها
۱۰۰۸۰۸۵
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
۸۸۴۶
همان‌طور که حضور کاراکترهایی با خصوصیات همجنس‌گرایان در فیلم‌ها و سریال‌ها پررنگ شده، حالا در کارتون‌های مشهور هم ردپایی از آن‌ها دیده می‌شود. این مطلب مروری بر برخی از این کارتون‌هاست.

برترین‌ها: همان‌طور که حضور کاراکترهایی با خصوصیات همجنس‌گرایان در فیلم‌ها و سریال‌ها پررنگ شده، حالا در کارتون‌های مشهور هم ردپایی از آن‌ها دیده می‌شود. این مطلب مروری بر برخی از این کارتون‌هاست.

تماشای کارتون هم دیگر سخت شده است. آیا باز هم خواهیم توانست با خیال راحت یک کارتون ببینیم و به شخصیت‌های آن دل ببندیم؟ مساله، شیوع مضامینی در حمایت از همجنس‌گرایان در کارتون‌هاست.

ماه ژوئن، چندسالی است که در چند کشور انگشت‌شماری، چون آمریکا، انگلستان، استرالیا و مجارستان به‌عنوان ماهی برای همجنس‌گرایان شناخته می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حمایت از آن‌ها اوج می‌گیرد.

شبکه «نیکل‌اودیون» یکی از پلتفرم‌های اینترنتی برای پخش کارتون در آمریکاست، هفته پیش در پستی که تصویری از «باب اسفنجی» را در ترکیب رنگی از پرچم همجنس‌گرایان نشان می‌داد، اعلام کرد که راهپیمایی این گروه را در کنار آنان گرامی می‌دارد. این شخصیت کارتونی البته چندبار دیگر در سال‌های گذشته نیز مبدا جنجال‌هایی از این دست بوده‌اند، اما هر بار سازندگان آن به نوعی برای خاموش‌کردن اکثریت مسیحی آمریکا، از این موضوع طفره رفته‌اند.

باب اسفنجی(در حد اسپانسر)

جهان ناامن سرگرمی‌های آمریکایی

سال ۲۰۰۵ ویدئویی پخش شد که در آن باب اسفنجی در کنار برخی دیگر از شخصیت‌های کارتونی ظاهر شده بود. این ویدئو، اعتراض بسیاری از مسیحیان معتقد آمریکایی را برانگیخت. جیمز دابسون، بنیان‌گذار موسسه «تمرکز بر خانواده» که از سال ۱۹۷۷ در آمریکا فعالیت دارد، سازندگان این ویدئو را همجنس‌گرا خواند چرا که یکی از گروه‌های حمایت از همجنس‌گرایان، اسپانسر تولید این ویدئو بوده است. اگرچه جنجال‌ها باز هم ادامه یافت، اما به هرحال این مساله که باب‌اسفنجی همواره مورد علاقه مردان همجنس‌باز بوده است، اتفاق مشهور و غیرقابل انکاری است؛ اگرچه تولید‌کنندگان این انیمیشن، بر اینکه هیچ‌یک از شخصیت‌های این کارتون چنین گرایشی ندارند و آنان اساسا بدون جنسیت هستند، تاکید دارند و حمایت گروه‌های مختلف از این کاراکتر را متضمن ویژگی‌های شخصیت نمی‌دانند.


سیمسون‌ها

جهان ناامن سرگرمی‌های آمریکایی

البته حواشی کاراکتر‌ها محدود به موضع‌گیری‌های فرامتنی آن‌ها نیست. برخی از آنان در داستان‌هایشان هم واجد ویژگی‌هایی هستند که آنان را به‌عنوان شخصیت‌های همجنس‌گرا مشهور کرده است. انیمیشن «سیمسون‌ها» اگرچه در ایران به‌علت فاصله فرهنگی داستان‌هایش چندان دیده و شناخته شده نیست، اما در آمریکا طرفداران زیادی دارد و نزدیک به سه دهه است که تولید آن ادامه دارد. سال ۲۰۰۵ یک قسمت از این انیمیشن با نام «یک چیزی درباره ازدواج هست...» منتشر شد که شخصیت «پتی» را به‌عنوان اولین کاراکتر آشکارا همجنس‌گرای این مجموعه، معرفی می‌کرد. اگرچه این اولین‌بار نبود که شخصیت‌های این مجموعه به نوعی به این مساله اشاره می‌کردند. پیش‌تر از آن در یکی از قسمت همین شخصیت در حال تماشای راهپیمایی همجنس‌گرایان نشان داده شده بود.


کاپتان زیرشلواری

جهان ناامن سرگرمی‌های آمریکایی

کارتون «کاپتان زیرشلواری» که دو سال پیش منتشر شد و طرفداران بسیاری هم پیدا کرد، یکی دیگر از این دست آثار است؛ اما چهار سال قبل نویسنده این مجموعه کارتونی اعلام کرده بود که یکی از دو شخصیت اصلی این کارتون یعنی هارولد، بعدا به‌عنوان یک شخصیت همجنس‌گرا معرفی خواهد شد. این مجموعه البته پیش از آن نیز در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از سوی موسسه کتابخانه‌های آمریکایی در میان کتاب‌هایی با «ادبیات آسیب‌زا و پرخشونت» شناخته شده بود.


هری پاتر

جهان ناامن سرگرمی‌های آمریکایی

جادوگر خاکستری مجموعه «هری پاتر» که به‌عنوان دوست نزدیک و معلم قابل اعتماد این شخصیت شناخته می‌شد و بعد‌ها ارتقا پیدا کرد و به جادوگر سفید بدل شد، یکی دیگر از شخصیت‌هایی بود که نویسنده‌اش به همجنس‌گرایی او اذعان و تصریح کرد. «جی. کی. رولینگز» سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که «دامبلدور» یک همجنس‌باز بوده است. او چندسال بعدهم در توییترش در پاسخ به فردی که ویژگی‌های بارزی موید این موضوع را در این کاراکتر داستانی ندیده بود، اینطور استدلال کرد که لازم نیست آن‌ها فرق خاصی با سایرین داشته باشند.


آرتور

جهان ناامن سرگرمی‌های آمریکایی

مجموعه «آرتور» یکی دیگر از کارتون‌هایی است که سال‌ها در ایران نیز از تلویزیون پخش می‌شده است. سال گذشته در یکی از قسمت‌های جدید آن، یکی از شخصیت‌ها به نام «آقای رتبورن» در مراسم عروسی با یک مرد دیگر ظاهر می‌شود و آرتور و خانواده‌اش نیز در آن حضور دارند. این موضوع هم البته به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد به زمانی که شرکت PBS تصمیم می‌گیرد در یک اسپین‌آف، شخصیتی را به جهان مجموعه کارتون آرتور وارد کند که بعد‌ها در کنار آقای رتبورن قرار می‌گیرد.

همان زمان البته این موضوع اعتراض نویسنده و صاحب ایده اصلی شخصیت آرتور را در مصاحبه با نیویورک‌تایمز برمی انگیزد؛ حتی ابرقهرمان‌های آمریکایی هم از این ماجرا برکنار نمانده‌اند. «کاپیتان هیرو» یکی از آن‌هاست که البته علاوه بر آن با یهودی‌بودنش هم شناخته می‌شود.

پی‌نوشت: این مطلب با دخل و تصرف از یادداشت فاطمه ترکاشوند در روزنامه صبح‌نو برداشته شده است.

انتشار یافته: 57
در انتظار بررسی:56
Iran, Islamic Republic of
08:36 - 1399/04/03
من با همجنسگرا ها مشکلی ندارم ولی این کاره نویسنده ها رو هم قبول ندارم. اگه میخوای از همجنسگرا ها حمایت کنی خب برو تو کوچه خیابون پلاکارد بگیر دست حمایت کن دیگه لازم نیست گند بزنید به خاطرات کودکیمون!!!
پاسخ ها
بدون نام
Germany
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
یه قومی مثل تو مشکل نداشتن خدا کردشون زیر خاک
mahsa
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
آقای محترم انسان خودش انتخاب نمیکنه که گرایشش چی باشه. و در ضمن اون قومی که تو ازش حرف میزنی همجنس باز بودن نه همجنسگرا. این دو کلمه خیلی با هم فرق دارن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
مهسا هیچ فرقی ندارن .گرایش هم دست خودته نه جبر
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
با کلمات بازی نکن مفاهیم با تغییر نامها تغییر نمی کنند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اگر به قول شما گرایشی به نام همجنسگرایی وجود داشته باشه باز هم چنین چیزی یه انحراف بزرگ برای یک انسانه که تبلیغات عده ای قدرتمند باعث ششتشوی مغزی شما شده که چنین چیزی رو عادی در
نظر میگیرید البته اگر این موجودات نفرت انگیز رابطه ای خارج از عشق بازی با همجس نداشته باشن خیلی
هاشون منقرض میشن البته تولید این منحرف ها به لطف تبلیغات و انحرافات همچنان ادامه داره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
همجنسگرایی یک مشکل روحی نیست که بگیم انتخاب خودشون نبوده ، اونی که مشکل هورمونی داره میره تغییر جنسیت میده ، این چیزا نباید تو جوامع عادی بشه ، خدا شدیدا با این کار برخورد میکنه ، در ضمن خدمت اون کاربر ، همجنسگرا و همجنس باز در نفس یک کار رو انجام میدن ، یه مثال پدر کایلی جنر ، بروس جنر ، تغییر جنسیت داده و شده خانومی به اسم کیتیلین جنر و با یک خانوم رابطه داره ، این آقا اول همجنسگرا بود بعد شد همجنس باز ولی در هر صورت یک کار رو انجام میده و عمل قبیحیه و برای از بین بردن بنیان خانوادس ، نزارید این مسائل برای خودتون و بچه هاتون عادی بشه
mahsa
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
حق داین،
بهترین عمل ازدواج هست.مرد با زن،ولاغیر
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اتفاقا باید مردم از همون بچگی بدونن که جنس سومی هم هست تا وقتی بزرگ شدن در مقابل این جنس این جوری جبهه نگیرن
چون اصلا نمیشه یک قشر از جامعه رو ندید گرفت
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
پس اسم تشیع رو ازرو خودت بردار
mahsa
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اون کاربر 11.10 که از اسم مهسا استفاده کرده من نیستم. من هنوز همون نظر بالاییمو راجب همجنسگرا ها دارم .‌همجنسگرایی یه ببماری نیست و درمانیم نداره. و درمورد اون دوستانی که گفتن همجنسگرا و همجنس باز فرقی ندارن اگه بخوام اینجا توضیح بدم جا نمیشه پس خودتون برید از سایت های روانشناسی فرقشونو بفهمید
بدون نام
United Kingdom
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
خدا لعنتت کنه و تمام مروجان این دیوانگی رو
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
غلط کردن در مقابل حکم خدا خضوع نمیکنن
هورمون و ژنیتیکم در مقابل حکم خدا فاقد اعتباره
دیگه چارتا دکتر درپیت که از خدا بیشتر صلاح و مصلحت انسان رو نمیدونن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
همجنس گرایی کاملا اکتسابی هست و به هیچ وجه ژنتیکی نیست چون اگر بود در جانواران دیگر هم نمونه مشابه دیده میشد
هدف از وجود جنسیت در مهره داران تولید مثل جنسی است)از لحاظ علمی که این گونه است(
Iran, Islamic Republic of
09:03 - 1399/04/03
البته تو مطلبت در مورد هری پاتر جادوگر خاکستری و سفید برای ارباب حلقه ها بود که شما ارباب حلقه ها رو ریختی تو هری پاتر
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
منظور از خاکستری یعنی شخصیتش نه خوب بود‌نه بد ولی بعدا شخصیت خوب داستان شد.اما درمورد نحوه گفتنش و حرف شما درباره ارباب حلقه ها موافقم
مهدی
United Arab Emirates
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
لقب دامبلدور رو میگه بزرگترین جادوگر دوران هر ی پاتر که در برابر لرد سیاه یا ولدرمت قرار میگیره داستانش با
گرینوالد تو کتاب های اخر هست اما تو فیلم هم اشاره چندانی به این قضیه نمی کنن
Iran, Islamic Republic of
09:53 - 1399/04/03
الان توی بعضی از کشورهای به اصطلاح پیشرفته داشتن روسری جرم هست و باید برداری چون نوع خاص تفکر مذهبی رو تبلیغ میکنه
حالا به اجبار چند سالی هست که این موضوع شوم و کثیف به عناوین مختلف داره تبلیغ میشه شما تصور کن عزیزت فرق نمیکنه کی باشه (دخترت پسرت برادرت خواهرت) به این آفت اخلاقی دچار بشه آیا واقعا مشکلی ندارید؟؟؟؟
پاسخ ها
دا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
نه نداریم
سوال بعدی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
تو کدوم کشور داشتن روسری جرمه دقیقا؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
نه من اوکیم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
خیر. مشکلی ندارم
رضا د.م
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
در کالج های بعضی شهر های فرانسه به دختران اجازه استفاده از مقنعه به دلیل ترویج نوع نگاه مذهبی داده نمیشود
رضا د.م
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
خب که چی باورمون رو به دلار بیست تومنی بفروشیم . چون ما حمایت نمیکنیم پس بد هستیم و حقمونه اونا که زورشون زیاده بکوبن تو سرمون ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
10:37 - 1399/04/03
مبرهنه که قصد دارن بچه ها رو از کودکی طوری بار بیارن ک هیچ جبهه ای علیه کثافت کاری نگیرن

فرق بین همجنس‌باز و همجنسگرا فرق بین خر و الاغه
فقط اسمش متفاوته
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
دقیقا وممنون
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
چقدر خوبه یکم مطالعه کنی بعد حرف بزنی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
با این استدلال که تو داری میشه گفت فرق بین مرد و زنم خر نر و خر مادس
بدون نام
United States
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
یکم مطالعه داشته باشی بد نیست.
Iran, Islamic Republic of
11:12 - 1399/04/03
کاربران عزیزی که نظر دادین، شما همونایی نیستین که در اثر فشار دلار ۲۰ هزاری، کمرتون خم شده؟
برید به بدبختی هاتون برسین به جا اظهار نظر.
پاسخ ها
محمود هادی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
آدم توی قبر به دلار نیاز نداره .ولی به اعتقاد سالم چرا
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
افرین اقای هادی پور
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
آقای هادی پور آره تو قبر به دلار نیازی نیست ولی قبل از قبر چی؟هرکی بره قبر خودش نیاز ندارند اما اطرافیان چی!؟

فقر از در میاد و ایمان از پنجره می‌ره
آنقدر ایده آل گرا نباشیم
Iran, Islamic Republic of
12:48 - 1399/04/03
اصلا یه همجنسگرا رو درک نمیکنم اینا اول باید برن پیش روانپزشک و بعد جراح الکی الکی نمی تونن ادعا کنن مگر اینکه طفلیا ترنس باشن ....
Iran, Islamic Republic of
12:55 - 1399/04/03
اگه به خدا اعتقاد داشتند اینکار نمی کردند
وگرنه خدا همه یا زن می آفرید یا مرد
پاسخ ها
بدون نام
Japan
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
قضاوت نکنید شما هیچ وقت جای این بندگان خدا نبودید
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اگه به خدا اعتقاد داشتند اینکار نمی کردند
وگرنه خدا همه یا زن می آفرید یا مرد

تا الان ۹ تا مثبت هم خورده!
از ملتی با متوسط بهره هوشی ۶۸ بهتر از این درنمیاد
Iran, Islamic Republic of
14:56 - 1399/04/03
خب خداروشکر که ما تو کشورمون از اینچیزا نداریم

این مسائل فقط تو چند کشور عادیه...
France
15:34 - 1399/04/03
همجنس گرایی همیشه بوده مخصوص الان نیست
تمام مردم شهر لوط همجنس گرا بودن و اگر کسی به اون شهر وارد می شد مجبور بود که اینطوری باشه وگرنه کشته می شد
ولی الان کسی به زور مجبور به همجنس گرایی نمی کنن
Iran, Islamic Republic of
16:47 - 1399/04/03
اگر برای من صبح تا شب فیلم همجنسگرایی نشون بدی کوچکترین تاثیری برام نداره
اگر برای یک همجنسگرا هم صبح تا شب فیلم رابطه زن و مرد نشون بدی کوچکترین تاثیری براش نداره
گرایش جنسی اکتسابی نیست بلکه یک امر ژنتیکیه و با این جنقولک بازی ها تغییری نمیکنه
یه یارو چند وقت پیش گفته بود مجریهای تلویزیون با لحن و طرز حرف زدنشون مخاطب را به همجنسگرایی سوق میدهند. به اون یارو که چنین حرفی زده باید گفت: مشکلت اینه که مجبور شدی یک عمر گرایش واقعی خودتو مخفی کنی..
Iran, Islamic Republic of
17:11 - 1399/04/03
دوستان چرا اشتباه میکنید اونی که اختلالات هورمونی داره و اونی که به شدت کثیفه فرق میکنه . لطفا دقت داشته باشید
پاسخ ها
آیکیو بخون و بفهم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
اختلال هورمونی چه ربطی به همجنس گرایی داره .اختلال هورمونی دارو داره و سبک زندگی نیست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
بابا دوزار سواد ندارید ،این حرفا چیه میزنید؟ همجنسگرایی یک چیزه و اختلال هورمونی یک چیز دیگه. همجنسگرایی بیماری نیست ، یک گرایش ذاتیه
Iran, Islamic Republic of
18:36 - 1399/04/03
دلم برای خانواده های غربی می سوزه اونا یه جور دیگه دارند قربانی زور گویی و خشونت می شوند تا حالا بهش فکر کرده اید ؟

اگر در اینجا از حجاب اجباری و آزاد نبودن مشروب و ......عده ای ناراضی و شاکی اند ،حتما در میان غربی ها هم هستند خانواده هایی که دوست داشته باشند بچه های مذهبی و خوب تربیت کنند بدور از بی بند و باری و سکس و هم جنس بازی و.....

اما عملا اونها مجبورند بچه هاشون رو مطابق میل رسانه های غربی تربیت کنند ، مطابق آموزش و پرورش اونها .و محیط تاثیر خیلی زیادی در تربیت و شخصیت کودک داره .

حالا بچه های ما صدا سیما نخوان ماهواره می بینند اونها چکار کنند ؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
صدا و سیما میبینن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
مشخصه تا به حال پات رو از کشور بیرون نذاشتی عزیز،
تحت شستشوی مغزی رسانه های داخلی هستی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اصلا انقدر آی کیوت بالاست که نمیدونم چی جوابتو بدم
Iran, Islamic Republic of
19:12 - 1399/04/03
دوستان این مسائل ژنتیکیه
و عیب هم از غده هیپوفیز مغز هستش که برای همجنسگرایا قسمتیش بزرگتر از مردم عادیه...
یه نشون که میتونم بهتون بدم اینه که مردان همجنس گرا کمر باریکتری نسبت به مردهای معمولی دارن..
امیدوارم تو این زمینه کمی تحقیق کنین..
البته رسمی شدنش هم واقعن درست نیست و نظام خانوادگی رو بهم میزنه
Iran, Islamic Republic of
21:51 - 1399/04/03
هر کسی هر جور دوس داره زندگی میکنه مگه اومد بلایی سر تو اورد ک ناراحتی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
نه همچین دلبخواهم نیست
Iran, Islamic Republic of
22:15 - 1399/04/03
اقا اصلا این انیمیشن ها کثافت دوعالم چیکار کنیم؟ کسی که مخالفه نمیبینه و ببینه قبول نداره کسی هم که موافقه میبینه و قبول داره دیگه
Iran, Islamic Republic of
23:10 - 1399/04/03
عزیزان سبک زندگی هر شخص به خودش مربوط هست. ما جز احترام به همه اقشار جامعه کار دیگه ای نمیتونیم براشون بکنیم اگر این سبک زندگی رو نمی‌پسندیم دلیل نمیشه که بی احترامی کنیم،فقط به دلیل اینکه سبک زندگیشون از نظر ما غلطه. سعی کنیم که اگر نمی خواهیم حمایت کنیم حداقل قضاوتشون نکنیم. چند تا از دوست های من ال جی بی تی هستند و از اینکه انقدر فشار روشون هست دائما رنج میکشن. قطعا خدا دوست نداره ما مردم و بیازاریم فقط به این خاطر که ازشون خوشمون نمیاد. پس باید سعی کنیم همدیگرو هر جوری که هستیم دوست داشته باشیم. متشکرم. ‌
Iran, Islamic Republic of
07:58 - 1399/04/04
یک جور بیماری است ، بیمارانی که نباید آزاد باشند وگرنه وای به حال جامعه وای به حال کودکان

البته اینا که شدن صاحب رسانه های بزرگ دارند گسترشش میدن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
شما متعصب و غیر علمی هستید،در اره این مسایل نمیشه با "جهالت" نظر دارد. علم میگه همجنسگرایی ی گرایش طبیعیه که در یک درصد کمی از آدمها وجود داره
Iran, Islamic Republic of
15:38 - 1399/04/05
باید به جای تعصب و جهالت ، علم و عقل رو پایه قرار بدیم. سالهاست که تحقیقات علمی نشون دادن همجنسگرایی یک گرایش طبیعیه و برخی افراد به صورت خدادادی این گرایش رو دارن ، نه بیماریه نه اختلال
Iran, Islamic Republic of
11:38 - 1399/04/07
باب اسفنجی به تازگی همجنسگ ا شده
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
باب اسفنجی ابتدا آدم خوبی بود اما بعدا به مرور زمان از یاد خدا غافل شد و در نتیجه اسیر سیاهیها شد و الان به درجه ای پست تر از حیوانات سقوط کرده. حتما دیدی که حیوانات چقدر پست هستند؟ باب اسفنجی حتی از حیوانات هم پست تر شده
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج