جاباما
۱۰۰۸۳۶۳
۲۹ نظر
۵۰۰۳
۲۹ نظر
۵۰۰۳
پ

روزنامه شرق: دغدغه‌های مجلس، فضایی‌ست!

قالیباف در نخستین نطق خود ابراز امیدواری کرده بود که مجلس جدید با سرلوحه قراردادن الگوی مدیریت جهادی بتواند در مسیر قانون‌گذاری شفاف در این حوزه مفید واقع شود. از همین باور و نگاه به مجلس می‌شد حدس زد که چه مسیری را طی خواهد کرد.

روزنامه شرق نوشت: قالیباف در نخستین نطق خود ابراز امیدواری کرده بود که مجلس جدید با سرلوحه قراردادن الگوی مدیریت جهادی بتواند در مسیر قانون‌گذاری شفاف در این حوزه مفید واقع شود. از همین باور و نگاه به مجلس می‌شد حدس زد که چه مسیری را طی خواهد کرد.

تا جایی که واکنش مردم به جلسه یکشنبه، یکم تیرماه مجلس در نوع خود تأمل‌برانگیز بود. همان شبکه‌هایی که فیلترینگش دغدغه این روزهای مجلس اصولگرایان است. تعجب مردم از این بود که در روزهایی که سکه در حال ردکردن مرز هشت میلیون و دلار۲۰ هزار تومان است، دغدغه‌های نمایندگان پارلمان، فضای مجازی و کشاندن وزیر ارتباطات به مجلس است! برخی به تعطیلی نیم‌ساعته مجلس برای خواندن نماز آیات هم طعنه زده بودند که «بله دلار ۲۰ هزارتومانی نماز وحشت هم دارد». قالیباف رئیس مجلس با اشاره به اینکه فضای مجازی آلوده است، از وزیر ارتباطات خواسته که فضای مجازی را مانند صنعت خودرو کنترل کند.

واکنش کاربران به این حرف قالیباف این بوده که آیا تصور می‌کنید توانسته‌‌اید صنعت خودرو را کنترل کنید که مشابه‌سازی می‌کنید؟ و با فرض اینکه توانسته باشید، چه شباهتی بین صنعت خودرو به‌عنوان یک کالای مصرفی و فضای مجازی به‌عنوان مسیر انتقال داده و تصویر و ارتباطات است؟ به نظر می‌رسد که محمدباقر قالیباف همان‌طور که در نخستین نطق خود در مجلس یازدهم گفت تصور می‌کند که می‌تواند مدیریت جهادی شهرداری را در مجلس هم ادامه دهد؛ غافل از اینکه وظیفه مجلس نظارت و قانون‌گذاری است که کاری تدقیقی و کیفی است نه سرعتی و کنترلی! در ضمن او نمی‌تواند مدیریت جهادی‌اش را به وزارتخانه‌‌ای که اداره‌اش در ید او نیست، تحمیل کند.

موسی غضنفرآبادی هم از فضای خانمان‌سوز، بی‌دینی، بی‌غیرتی، غرب‌گرایی و بی‌اخلاقی در پیام‌رسان‌های خارجی شاکی شده و گفته فضای مجازی باید کنترل شود. درهمین‌باره نماینده قزوین در مجلس هم از اختصاص نیمی از ترافیک اینترنت کشور به اینستاگرام انتقاد کرده است. یک فعال رسانه‌‌ای اصولگرا با انتشار ویدئویی در اینستاگرام با بیان اینکه مجلس‌هاي هفتم، هشتم و نهم در اختیار اصولگرایان بوده و حتی کیهان در ابتدای مجلس یازدهم مدعی شده بود که آن مجلس هم اصولگراست، گفته است اصولگرایان در هیچ‌یک از این مجالس برای مردم کاری نکردند که حالا انتظار داشته باشیم در مجلس یازدهم شق‌القمر کنند. کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی هم با اشاره به فعال‌بودن و استفاده‌کردن اصولگرایان از فضای این شبکه‌ها به نفع خود، انتقاد کرده‌اند که پس چطور خواهان کنترل و محدودسازی و فیلترینگ آن هستید.

انتشار آگهی فروش مالکیت پیام‌رسان سروش بعد از آن همه حمایت، تبلیغات و اختصاص وام و بودجه به پیام‌رسانی داخلی در حالی حاکی از به‌ بن‌بست‌ رسیدن پروژه پیام‌رسان داخلی بود که غضنفرآبادی، نماینده اصولگرای مجلس یازدهم بازهم وزیر ارتباطات را خطاب قرار داد که: «چه اصراری وجود دارد که پیام‌رسان‌های خارجی تقویت شوند، آیا شما به‌عنوان یک وزیر جوان و متدین نباید اقدامی صورت دهید، آیا از بیرون القائاتی به وزارت ارتباطات وارد می‌شود». محسن دهنوی که بعد از سخنان عجیبش در مجلس درباره صنعت فضایی، عکس‌هایی از او در حالت حمله در یک فضای دانشگاهی منتشر شده است هم مدعی شده بوده که ما در صنعت فضایی در رتبه پنجم بودیم و دولت روحانی و آذری‌جهرمی ما را به رتبه ۱۵ تنزل داده‌اند. او گفته که روحانی صنعت هسته‌ای را با برجام تعطیل کرد و صنعت فضایی را به دست آقای جهرمی تعطیل کرد. این عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی قبلا هم از اعلام وصول طرح جمعیت و تعالی خانواده با موضوع فرزندآوری خبر داده بود.

این طرح جدیدی نیست و اسلاف دهنوی سال ۹۲ در مجلس نهم طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» را در ۵۵ ماده جهت افزایش جمعیت و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری تهیه کرده بودند. هدف این طرح ترغیب جوانان به ازدواج با بسته‌های تشویقی متعدد برای جوانان متأهل بود اما به علت بار مالی سنگینی که برای دولت داشت، به تصویب نهایی نرسید! اگر قرار باشد به برخی طرح‌های عجیب و غیرضروری مجلس یازدهم که حتی صدای برخی از اصولگرایان دیگر مانند عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان را درآورده اشاره کنیم، می‌توان به طرح تغییر نام فرودگاه مهرآباد اشاره کرد. گنجی در توییتی نوشته بود: «واقعا برای تغییر نام یک فرودگاه طرح دوفوریتی لازم است؟ مجلس باید ورود کند؟ اولویتی دارد؟ خیلی نگران‌کننده است. ان‌شاءالله نماینده خبردهنده ایده شخصی خودش را گفته و ربطی به ۲۸۹ نفر دیگر ندارد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد رضا بختیار

      صنعت خودرو همانطور که پرونده جناب قالی کنترل شد کنترل می شود!!!فضای مجازی بیشتر به فضای حقیقت و حقیقی شباهت دارد تا مجازی!!!

    • بدون نام

      مجلس قدرتمند با حضور قالیباف و چهره های انقلابی تا چشم اصلاح طلبا دربیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجلس ضد مردمی چرات کنداز پرونده های دزدی و فسادمالی قالیباف سوال کند

      • دردمند

        جوک نگو همه یکی هستن

      • بدون نام

        نگو قالیباف بگو خالیباف !

      • بدون نام

        ‌همشون یکی هستند یه مشت آدم که فقط فکر جیب مبارک هستند

      • بدون نام

        چهل ساله منتظره اون بهشت وعده داده شده ايم

      • بدون نام

        مجلسی که رئیس مجلسش از حوزه انتخابیه تهران ۱۲ میلیونی فقط ۲۰۰ هزار رای آورده سرش و بذاره بمیره میزان مشارکت مردم در انتخابات تهران ۱۲ درصد و شهرستان ۲۵ درصد یعنی جز تو و امثالت کسی رای نداد

      • بدون نام

        من دلم می خواد بدونم شماها نون از کجا میارین می خورین که این قدر سر خوشین

      • بدون نام

        تا زمانی که ما در این کشور به دنبال این باشیم که به قول شما چشم همدیگر را در بیاوریم و هرکس خود را خیر مطلق و طرف مخالف خود را شر مطلق ببیند روی آرامش و خوشی و پیشرفت نمی بینیم. ما نیاز به دشمن خارجی نداریم خودمان به اندازه کافی در حال دشمنی با همدیگر هستیم و این میان افراد سودجو به راحتی با ظاهرسازی منافع خود را به دست می آورند و مانند خاوری ها به ریش همه جناحها می خندند.
        به قول معروف التماس تفکر. کمی وسیعتر بیندیشیم.

      • بدون نام

        علاوه بر چشم اصلاح طلبان چشم مردم هم در می اید

      • یک هموطن

        همین طور شما

    • بدون نام

      فکر می کند فرمانده نظامی در مجلس هست ونمایندگان ودولت سربازان تحت امرش

    • بدون نام

      قالی باف همه چیز را گاز انبری نگاه می کند و حل می کند

      راستی مشکلات دوران شهردار بودنش چطور شد ایا برطرف شده است؟

    • نیما

      انگار امیدی به این مجلسم نیست رای دادن اشتباه محضه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اينا بدونه راي اومدن

      • بدون نام

        تازه فهمیدی؟

    • بدون نام

      دغدغه شون تو این وضع اقتصادی فیلتر تلگرامه

    • بدون نام

      دلار شده 20.000 تومان
      لوازم خانگي سر به فك زده
      امكان ازدوتج و خريد جهيزيه و ازدواج عملا از بين رفته
      تورم بيداد ميكنه
      دارو گير نمياد و گران شده

      اونوقت مجلس نشستن بحث و ميكنند كه بايد ايستاگرام فيلتر بشه ...!!!!
      شما فكر كرديد اگه فضاي مجازي رو بستيد فساد و سو مديريت و سو وضعيت كشور بر ملا نميشود ؟!

    • بدون نام

      مجلس شده یا فیلترینگ یا اسم خیابان عوض کردن مشکلات مردم هیچ

    • بدون نام

      شما نگران افشاي فساد هستيد ؟؟؟ يا به فساد افتادن مردم ؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      اوني كه با كليد اومد اوضا اين شد
      واي به حالمون اين با گازنبر اومده

    • حامد

      خدا ازتون نگذره . آه این مردم دامنتون رو خواهد گرفت .

    • بدون نام

      فضای مجازی رو نمیشه کنترل کرد و مثل ماهواره شکست خواهند خورد...ولی انصافا این اینستا چیه...جز مسخره بازی و دلقک بازی یک عده ادم کلاش و افسرده...اگر بخوای از بخش آموزشی اش استفاده کنی یوتیوب و تلگرام بهتره خوب

    • علی

      انتظار عملکرد خوب از یک مجلس ده درصدی با چیدمان آقای جنتی و برادران هم فضایی است

    • عبدالرحمن

      یعنی شرق نمیداندکه اسلام بهانه است و هدف شرق یا چین و روسه؟

    • sh,,,,m

      واقعا این مجلس یک مشت بیسواد و هوچی گر جمع شدند ، اصلا درد معیشت مردم رو ندارند ، واقعا متاسفم برای مجلس ده درصدی

    • امیر

      قالیباف که کلا رد داده .انتخاب مردم هم نیس بنده خدا .چقدر خواست ریس جمهور بشه بنده خدا و نشد خخخ

    • بدون نام

      از عمر دولت بی تدبیر هفت سال میگذره ار عمر این مجلس یک ماه . چطور روزنامه شرق از دولت هفت ساله انتقاد نمیکنه ولی از مجاس یک ماه امده انتقاد میکنه نتیجه بعضیا خودشون و به خواب زدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج