۱۰۰۸۳۶۵
۱۰۳ نظر
۵۰۱۰
۱۰۳ نظر
۵۰۱۰
پ

ظهور احمدی‌نژاد در سوم تیر، در آرزوی محبوبیت

در چنین روزی دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم برگزار شد و محمود احمدی‌نژاد با کسب ۱۷میلیون و ۲۴۸هزار و ۷۸۲ رأی توانست بر اکبر هاشمی‌رفسنجانی پیروز شود تا آغازگر جریانی جدید در عالم سیاست ایران باشد.

روزنامه شرق: در چنین روزی دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری دوره نهم برگزار شد و محمود احمدی‌نژاد با کسب ۱۷میلیون و ۲۴۸هزار و ۷۸۲ رأی توانست بر اکبر هاشمی‌رفسنجانی پیروز شود تا آغازگر جریانی جدید در عالم سیاست ایران باشد.

احمدی‌نژاد که از شهرداری تهران خود را به پاستور رساند، نه چندان سابقه کار جدی سیاسی داشت و نه در بین عموم مردم چهره‌ای شناخته‌شده به حساب می‌آمد و شاید تنها خاطره‌ای که مردم و خاصه مردم تهران از او داشتند، اقدامات عجیب و نامتعارفش در شهر تهران بود که عموما با انتقاد هم مواجه می‌شد. اما چه علتی باعث شد او برنده انتخاباتی باشد که در دور نخست آن افرادی چون هاشمی‌رفسنجانی، کروبی، معین، مهرعلیزاده، قالیباف و لاریجانی حضور داشتند و در دور دوم اکبر هاشمی‌رفسنجانی ایستاده بود؟ احمدی‌نژاد چه پایگاه اجتماعی‌ای داشت که توانست از تمام مدعیان پیشی بگیرد و ریاست دولت را از آنِ خود کند؟

ظهور احمدی‌نژاد در سوم تیر، در آرزوی محبوبیت

شاید پاسخ به چنین پرسش‌هایی به نوع عملکرد اصلاح‌طلبان در آن انتخابات بازگردد؛ فضایی که در پی آن احمدی‌نژاد صرفا کاراکتر «نه» به هاشمی را بازی می‌کرد؛ نتیجه‌ای که در دور دوم مورد نظر اصلاح‌طلبان هم نبود اما چه می‌شد کرد که کار از کار گذشته بود و حمایت دیرهنگام نیروهای اصلاح‌طلب از هاشمی‌رفسنجانی نتوانست افکار عمومی را برای رأی‌دادن به هاشمی متقاعد کند.

اصلاح‌طلبان در دور اول انتخابات با سه نیرو یعنی کروبی، مهرعلیزاده و معین وارد انتخابات شدند و اگر هاشمی را دست‌ِکم در دور اول نیروی مورد حمایت اصلاح‌طلبان فرض نکنیم، رأی هر سه نامزد مذکور مجموعا به 10میلیون و 442هزار و 715 رأی می‌رسید؛ میزانی بیش از دو برابر آنچه احمدی‌نژاد در دور اول کسب کرد. یعنی اگر اصلاح‌طلبان می‌توانستند بر یک فرد مثلا بر کروبی که بیش از دو نامزد دیگر رأی آورد، سرمایه‌گذاری می‌کردند، بی‌تردید با فاصله‌ای قابل‌توجه در دور نخست انتخابات برنده قطعی می‌شدند؛ هرچند در آن انتخابات کروبی شبهه‌هایی به روند شمارش آرا وارد کرد که حتی اگر آن شبهه‌ها را در نظر نگیریم و با همین آمار موجود رسمی بسنجیم، مجموع رأی اصلاح‌طلبان حتی بدون آرای هاشمی می‌توانست اجازه ظهور پدیده‌ای به نام محمود احمدی‌نژاد را ندهد.

ظهور احمدی‌نژاد در سوم تیر، در آرزوی محبوبیت

اصلاح‌طلبان وقتی رقابت انتخابات را در دوگانه احمدی‌نژاد-هاشمی دیدند، تلاش کردند که دستِ‌کم فرصت نهایی را از دست ندهند و هاشمی را بر یک نیروی اصولگرای ناشناخته ترجیح دهند اما در عمل مردم از حمایت دیرهنگام نیروهای اصلاح‌طلب پیروی نکردند زیرا سابقه مناقشات بخشی از اصلاح‌طلبان خاصه نیروهای مشارکت با هاشمی یا کتاب‌هایی چون پدرخوانده، عالیجناب سرخپوش، عالیجنابان خاکستری و تاریک‌خانه اشباح را از یاد نبرده بودند و انتظار هم نمی‌رفت که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ناگهان هاشمی را یک نیروی مصلح و تحول‌خواه بپندارند. نه‌تنها چنین شرایطی مهیا نشد بلکه نقض غرض هم رخ داد؛ به این معنی که اتفاقا بخشی از سبد رأی اصلاح‌طلبان در دور اول، در دور دوم برای گفتن «نه» به هاشمی به احمدی‌نژاد اختصاص یافت.

اما استراتژی اصلاح‌طلبان چه تأثیری در عالم سیاست ایران گذاشت؟ ورود احمدی‌نژاد به عالم سیاست با نفی نیروهای سنتی نظام سیاسی همراه بود و شاید بتوان گفت محمود احمدی‌نژاد در انتقاد و اتهام‌زنی به نیروهای اصیل سیاسی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تفاوتی قائل نبود. او از خاتمی و هاشمی تا ناطق را مورد هجمه قرار می‌داد و سعی می‌کرد با محبویت‌زدایی دیگران و طرح شعارهای پوپولیستی و غیرمبنایی محبوبیتی یک‌شبه برای خود به ارمغان بیاورد و در این مسیر از هیچ هزینه‌ای هم کوتاهی نکرد. طبیعی بود که شعارهای عوام‌فریبانه و دادن پول نقد به توده مردم می‌توانست جذابیتی برای طبقات فرودست به بار بیاورد؛ غافل از آنکه همان سیاست‌های آنی در آینده به ضد طبقات محروم تبدیل شد و چه‌بسا بیشترین ضرر از بی‌تدبیری‌های احمدی‌نژاد را همان طبقات فرودست متحمل شدند.

ظهور احمدی‌نژاد در سوم تیر، در آرزوی محبوبیت

احمدی‌نژاد در حوزه سیاسی هم اگرچه در ظاهر خود را مدافع مردم و حتی مدافع آزادی‌های اجتماعی معرفی می‌کرد اما در عمل بیشترین انسدادهای اجتماعی و رسانه‌ای و حتی بازداشت فعالان سیاسی در دو دوره او رخ داد.
او که دست‌کم تا چهار سال نخست ریاست‌جمهوری‌اش مورد حمایت بی‌دریغ بخشی از مسئولان قرار داشت، با پیشبرد دو راهبرد بی‌قانونی آشکار و عوام‌فریبی گسترده از یک سو تن به اجرای مصوبات مجلس نمی‌داد و عملا خود را قانون مطلق کشور می‌دانست و از سوی دیگر برای حفظ محبوبیت ظاهری به ارائه شعارهای عوام‌فریبانه‌اش ادامه می‌داد که همین موضوع باعث ایجاد چالش‌های گسترده دولت و مجلس در زمان ریاست او شد.

محمود احمدی‌نژاد در حوزه سیاست خارجی هم هزینه‌های زیادی بر کشور تحمیل کرد، به‌نحوی‌که شدیدترین قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در دوره او تصویب شد و او آشکارا قطع‌نامه‌های پرهزینه را کاغذپاره می‌نامید و با ذکر موضوعاتی مانند نفی هولوکاست باعث وارد‌شدن فشار بین‌المللی بر ایران و حتی مظلوم جلوه‌دادن رژیم اسرائیل شد. او حتی به نوعی فهم مردم را هم به بازی می‌گرفت و با طرح اوهام و خیالات نامربوط موجب استهزای جایگاه ریاست‌جمهوری می‌شد؛ مانند آنکه می‌گفت هنگام سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هاله نوری بر سرش احساس کرده بود یا در مقابل همگان می‌گفت فردی در حیاط خانه‌شان موفق به غنی‌سازی شده است.

ظهور احمدی‌نژاد در سوم تیر، در آرزوی محبوبیت

رئیس دولت دهم در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش علاوه بر منشی که گفته شد، سعی کرد راه خود را از جریان حامی‌اش هم جدا کند و عملا با قهرهای سیاسی و نافرمانی‌های متعدد نقش رئیس‌دولتی با لباس اپوزیسیون را ایفا می‌کرد. او آن‌قدر در این مسیر اصرار کرد که هر دو جناح راست و چپ سیاسی در ایران به مخالفانی سرسخت علیه او تبدیل شدند.

اما احمدی‌نژاد بعد از دوران ریاست‌جمهوری‌اش قدری آشکارتر عمل کرد و شخصا با طغیان علیه نهادهای رسمی و حمایت گسترده از چندنفر از همراهانش در برابر دستگاه قضائی از سوی حامیان دیروزش عنوان جریان انحرافی را دریافت کرد تا دیگر اصولگرایان که روزگاری به‌شدت از او حمایت می‌کردند، یک‌سره از او اعلام برائت کنند تا مبادا در آتش او بسوزند. هرچند این اعلام برائت‌ها برای افکار عمومی قانع‌کننده نیست و هنوز هم قاطبه مردم احمدی‌نژاد را یک اصولگرا می‌دانند اما جدایی او از جریان اصولگرایی و بالعکس جدایی اصولگرایان از او یک مسیر جدید سیاسی را آغاز کرد که شاید تا همین امروز که زمزمه‌های حضور او در انتخابات سال1400 به گوش می‌رسد هم ادامه دارد و نکته جالب آنکه به‌تازگی و در جریان تشکیل مجلس یازدهم مشخص شد برائت‌جویانی مانند نیروهای طیف پایداری چندان هم بر سر موضوع برائت از او پایدار نیستند و این امکان هر لحظه و در بزنگاه‌های احتمالی سیاسی وجود دارد که بازهم به رئیس‌جمهور محبوبشان در سال 84 بازگردند. هرچند از دیدگاه بسیاری از کارشناسان عمر سیاسی محمود احمدی‌نژاد پایان یافته و باید گفت سرنوشت تلخی برای فردی که دوست داشت محبوب باشد، به وقوع پیوست.

البته بازهم فراموش نکنیم که آنچه روایت شد، نتیجه استراتژی نامشخص برخی نیروهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 بود که شاید اگر نامزدی واحد از سوی اصلاح‌طلبان معرفی می‌شد، هیچ‌یک از موارد فوق رخ نمی‌داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      رفسنجانی کجا دکتر احمدی نژاد کجا

      پاسخ ها

      • Omid

        رفسنجانی زیر خاک در حال پس دادن حساب و توهم بهش دیر یا زود ملحق خواهی شد
        احمدی نژاد هم فعلا روی زمین تا خدا چه خواهد

      • هومن خان

        واقعا این کجا و آن کجا این هاله نور داشت و دروغ می گفت

      • بدون نام

        ایشون آغازگر بدبختیای مردم ایران شد و ...

      • سجی

        خداوکیلی سقوط اقتصادی که بعد از آقای خاتمی و در دوره ایشون به وجود اومد و میزان اختلاص ها و دزدی های که توسط دفتر دستگاه ایشون صورت گرفت رو باید تو کتاب گینس ثبت کنن ... هیچ آدمی فراموش نمیکنه مگر اینکه هم کر باشه هم کور باشه و هم احمق

      • در پاسخ به هومن

        دروغ های احمدی نژاد الان داره رنگ واقعیت به خودش میگیره الان میبینیم که راست گفته

      • محمد

        آقای احمدی نژاد با پررویی تمام میرفت دانشگاه های آمریکا سخنرانی میکرد و فقط هم جنگ روانی!
        در اوج تحریم ها درب نیروگاه های اتمی رو باز کرد و شروع به غنی سازی کرد که باعث شد همه جهان بر ضد ایران بسیج بشن و با نا تدبیری کامل پروژه مسکن مهر رو به بدترین شیوه ممکن اجرا کرد
        از ساختن زمین های بایر که کیلومتر ها تا شهر فاصله داشتن که جدا از ساختن هزینه لوله کشی آب و فاضلاب و برق و مدرسه و بیمارستان و کلانتری تا دزدی های بی حد و اندازه پیمانکاران و تیر خلاص دوره احمدی نژاد هم پرداخت یارانه نقدی بود که در اصل کاهش فشار بر قشر ضعیف کشور بود اما دولت های ما کاری کردن که این قشر از بین رفت

      • بدون نام

        میبینم اون روزی که مردم ایران تو دوره دوم رئیس جمهور بعدی میگن.دکتر روحانی عالی بود.مردم فراموش کار

      • 007

        این امریکا و روسیه و چین نیستند که به ما خیانت میکنند بلکه کسانی که میروند پای صندوق رای خائنین اصلی به این مملکت هستند .

      • خسرو

        خیلی دست وپا میزنند که احمدی نژاد را از صحنه خارج کنند یا سیاست بر این است که مردم را به صندوقهای رای بکشانند

    • لاکپشت سبز

      دیگه برو خودکش بکن کسی بهت رای نمیده البته به هیچکس رای نمیدیم دیگه مردم به کسی اعتماد ندارن تو که پروندت از سیاه هم سیاه تره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاری نداریم خوب یا بدبودنش ولی لا اقل ی تعداد از مردم رو خونه دار کرد
        ببینین دستاورد بقیه چی بوده بین همه بدها ی کاری کرده گرچه از اون خونه ها به مانرسید ولی بین مردم هستیم و میبینیم.

      • بدون نام

        با وجود هزینه های بسیار زیاد کسی رو صاحب خانه نکرد و این دروغ تبلیغاتیست

      • بدون نام

        هزینه زیاد!اشتغال ایجاد شده ازهمین هزینه زیاد رو هم درنظربگیرین شما پس بین مردم نیستین توی کدوم دولت مردم به این راحتی صاحب مسکن شدن.

      • یک درصدی های غرب گدا

        ۹:۴۰ جان میشه بگی الان بچه من کجا داره زندگی میکنه
        بله در مسکن مهر
        درسته کیفیت نداره ولی دیگه خونه خودته

      • ناشناس

        احمدی نژاد گفت همه مردم باید از منابع کشور سهم داشته باشند بخاطر همین است که همه عظم شان را جزم کردن اورا کنار بگذارند

    • لاکپشت سبز

      دیگه برو خودکش بکن کسی بهت رای نمیده البته به هیچکس رای نمیدیم دیگه مردم به کسی اعتماد ندارن تو که پروندت از سیاه هم سیاه تره

    • ناشناس

      احمدی نژاد آدم شریفی هست و این رو با عملش ثابت کرد ، ( کمک به اقشار ضعیف مثل ساخت مسکن ، ایجاد سهام عدالت و یارانه که در زمان خودش پول خوبی بود و ... )

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان من قشر ضعیف ....چه کمکی به من کرد؟
        ۴۵ تومن داد ولی دست گذاشت تو لونه زنبور اگر اون روی مردمو باز نمیکرد الان بازاریا اینقدر بیحیا نبودن که هرکی هرچه قیمت میخواد بگه به بهانه آزاد سازی قیمت

      • بدون نام

        مسکن مهر قرار بود با ۷ تومن بده چرا آخرش کرد ۵۰ تومن

      • بدون نام

        مسکن مهر جای اقشار ضعیفه ....محله ضعیف هم پر آسیب میشه و پر از فساد

      • طیبه

        شما برو بررسی کن خزانه دولت پر بود وقتی تحویل گرفت و وقتی تحویل داد خالی بود وقتی دولت را تحویل گرفت قیمت زمین چند بود و وقتی تحویل داد چند بود ?همشون مثل هم هستند

      • F. Z

        آره منم قبول دارم واقعا رییس جمهور خوبی بود اون موقع همه چی ارزون تر بود

    • بدون نام

      والا الان ظهور روحانی و دار و دسته اش خطرناک تره.

    • بدون نام

      احمدی نژاد،گورباچف ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوروش ایران

    • ح

      خبری چرا از آ مدن احمدی نژاد وحشت داری احمدی نژاد هنوز هم محبوب دل ملت ایران است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی زحمت چندین ساله احمدی نژاد و دانشمندان انرژی هسته ای را به باد فنا داد

      • بدون نام

        بازم زرشششششششک

      • بدون نام

        روحانی زحمت چندین ساله احمدی نژاد و دانشمندان انرژی هسته ای را به باد فنا داد فقط با تکرار بر جام بر جام

      • امیر علی

        اینا همه از یه قماشند اخوی داری وقت تو هدر میدی..دلار 1000شد 4,۵۰۰ فراموش شد
        توروم ۴۸,درصدی وگوجه کیلو ۱۰۰۰۰
        محبوب قلب هاااااااا؟؟؟!!
        ما خودمون ایراد داریم ...اینا هم خوب اینو فهمیدن

      • جعفر

        احمدی نژاد بهترین بود واست البته تمامیت خواهان بااودشمنندولی توده مردم دوستش دارند

    • ‌ بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران‌

      هم‌ خودتون‌ میدونید‌ هم‌ مردم‌ احمدی‌ با‌ پارتی‌ بازی‌ و کللک‌ اومد‌ ریاست‌ جمهوری‌ ولی‌ کلا‌ حق‌ رفسنجانی‌ خدا‌ بیامرز‌ بود‌ که‌ نشد

      پاسخ ها

      • فری

        اره سه بار
        کل دنیا فهمیدن چخبره
        ایشون تو حق مرحوم گیر کرده

      • بدون نام

        همیشه حق با ملت است. مگه مال و مهریه ننش بوده که حق او بود. ملت را همین خاندانهااز هاشمی بگیر تا لاریجانی و غیره بیچارهکردند

      • ح

        کدام پارتی روز قیامت باید جواب بدی

    • راجوخان هندی

      درود بر جناب دکتر محمود احمدی نژاد،محبوب همه قلب ها،خداییش دمش گرم،همه ازش راضی هستند،ایشاالله میاد ،مدیر

      پاسخ ها

      • هومن خان

        دکل نفتی کجاست استارتر تمام اختلاس ها بورسیه سه هزار نفری فک و فامیل سفر سیصد نفری به نیویورک خاوری سال ۸

      • بدون نام

        احسنت

      • یک درصدی های غرب گدا

        هومن خان شما جز پولدار هستی و از امدن احمدی نژاد ترس داری
        وگرنه دزدی که تو دوره روحانی و خاتمی و رفسنجانی شد که همش اصلاحات بودن در جهان نمونه هست

    • ع ز

      انشاالله این دوره هم رای میاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه تایید می شه؟

      • هموطن خانم خانه دار

        زمان احمدی نژاد سکه ربع ۴۵ هزار بود. ولی الان پول یک کیلو لپه ولوبیا هم نیست یعنی دولت الان باید دومیلیون ونیم به ملت یا رانه بدهد

    • کامیاب محمدی

      هرچقدر بخواهید احمدی‌نژاد را خراب کنید و از چشم ملت بیاندازید ،اشتباه می کنید ،زیا محبوبیت دکتر بیشتر می شود و خودتان بی آبرو می شوید

      پاسخ ها

      • ح

        دمت گرم

    • ولی

      آقانویسنده یکم خجالت بکش چقدر دروغ چقدر دروغ آخه مگرناف شما را با دروغ بریده اند.آدم چقدر باید .....شما ها مگر برای آمدن هاشمی دست وپا نمیشکستید؟پس چرا هنوز هیچ خبری از آمدن دکتر نیست خودتون رو خراب کرده اید.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این درسته

    • بدون نام

      مردم اولای انقلاب خیلی جوگیر تر از الان بودن!
      الانم که هر کی انتخاب می کنن بد وبدتر میشه!
      همه مثل همن

    • احمد سیفی

      ملت ایران فرودست نیستند.اتفاقا فهم سیاسی بالایی دارند.تنها راهکار مناظره سیاسی است.آن وقت می شود قضاوت کرد.

    • بدون نام

      دکتر محمود احمدی نژاد امید مستضعفان جهان.

    • بدون نام

      احمدی نژاد هم خرابکاری زیاد کرد
      همه رو به گدایی انداخت
      اصلا از همان دوره رفسنجانی همه چی هی گرون شد وگرون تر .هی چی سر جای خودش نیست مردم همه دیونه شدن

    • بدون نام

      خدا کنم رأی نیاره که بیچاره تر میشیم
      ولی فرقی هم نمیکنه هر کی رأی بیاره تقصیر همه بدبختی ها می افته گردنش تا مذاکره نباشه وتحریم ها برداشته نشه وضع خراب و خرابتر میشه

    • بدون نام

      چرا چرت مگی شماها مردم راخسته کرد د

    • بدون نام

      دورود بر احمدی نژاد دلاور دکتر بیا ...

    • ایران پاینده

      اینقد محبوب شده که همه از تایید صلاحیتش می ترسن

    • بدون نام

      احمدی نژاد قهرمان تاریخ است کسی نتوانست در مقابل بگم بگم های او سر بلند کند و پاسخ دهد انهاییکه در مقابل مرحوم هاشمی رفسنجانی بلبل زبانی می کردند به لاک خود فرو رفتند این کار خدا بود تا نتیجه رفتار زشت خود را ببینند

    • Omid

      خوشم میاد دارید دیوانه میشید
      اخ که بیاد
      شماها رد صلاحیتش نکنید اونوقت معلوم میشه مجبوب کیه
      تو رفسنجانی و دارودستش محبوبید
      یا احمدی نژاد و ملت مظلوم

      وااااای به حال شما که اگه بیاد

      .....

    • بدون نام

      هر بلایی سر این ملت وکشور آمد با آمدن احمدی‌نژاد شد.گرانی،اختلاس،انحصار،تبعض،رباخواری،فساددر سطح گسترده،اعتیادبیشتر،دروغگویی بی نهایت زیاد،زور گویی،..........

      پاسخ ها

      • یک درصدی های غرب گدا

        اخه روحانی اصلا کاری نیست

      • ح

        توهم که داری دوروغ میگی

    • مدهنی

      کاش اقای احمدی نژاد بیاد کویید 19 مارو نکشت اما دلار 19 روحانی توقبر سرازیرمون کرد

      پاسخ ها

      • ح

        دمت گرم

    • سیدمجتبی طباطبایی

      احمدی نژاد = ترامپ ایرانی

    • شیرعلی

      زنده باد امید ویاور مستضعفان وپا برهنه ان خدا باتو است نترس توامید محرمان هستی من خودم و اقوام برای شما از خداوند منان آروزی سعادتمند و پیروزی برعلیه ظلم و ستیز خواهانیم .فقط احمدی نژاد کارات دروسته. مردعمل.عمل.عمل.

    • بابک‌

      آن‌ دسته از افرادی ک میگن احمدی نژاد ب اقشار ضعیف کمک‌ کرد مسکن داد یارانه داد سهام عدالت داد،عوضش قیمت‌ چن‌ صد برابر شد نان‌ از ده تومن‌ اومد شد صد تومن‌ بنزین از صد تومن شد هفتصد تومن‌ ینی باعث گرانی و تورم این شخص شد اینام دارن راه احمدی جونو‌ میرن

      پاسخ ها

      • یک درصدی های غرب گدا

        بابک خان اگه احمدی نژاد نون و خونه و مسکن رو ۳ برابر کرد
        روحانی عزیز دل شما صد برابرش کرد
        اینهای که میگن احمدی نژاد بده همون خس خاشاک هستن

    • ali

      عزت وذلت دست خداست هرچه قدر شما دکترو بکوبید خدا بزرگش میکند

    • رضابحیرایی

      اگر شورای نگهبان جرات داره صلاحیت احمدی نژاد رو تایید بکنه تا وارد انتخابات بشه اونوقت معلوم میشه چقدر طرفدار داره. اینا همشون از همین میترسن.

    • ali

      اقای تحلیلگر شما عقده ای هستین خودتو بکشی هم خیلی وقته دکتر محبوبترین فرد ایرانه

    • بدون نام

      درودبردکتر احمدی نژاد فرشته نجات ایران .دکتر بیا همه از شما می‌ترسند نمی‌دونم چرا از شما میترسندارحالا به فکر رد صلاحیت شما هستندبیا ریشه این بی لیاقتها را بکن

    • بدون نام

      احمدی نژاد در دل ملت است. او مفسدین اقتصادی و سیاسی را رو کرد. و در نتیجه پیروز شد و خدمات زیادی برای ملت انجام داد. هر چند خناتان خیلی چوب لای چرخش گذاشتند و توان ریاست او را نداشتند ولی با آنهمه تخریب 8 ساله. الان هم از نامش می هراسند و 7 ساله بدتر تخریبش می کنند ولی نمی فهمند اکتر ملت با احمدی نژادند.

    • بدون نام

      رای من احمدی نژاد

    • بدون نام

      میترسین ازش که برعلیهش تبلیغ میکنید ازهمتون مرد تر بود خودم باچشمهای خودم دیدم به مردم فقیر توجه میکرد رک هم بود ....

    • بدون نام

      کارش تمومه برای همیشه ، رد صلاحیت میشه بلا شک

    • بدون نام

      فقط احمدنژاد پابرهنه بود باپابرنهابود

    • آبی عشقه

      احمدی نژاد زودتر بیا شاید تو بتوانی مشکلات مردم را حل کنی ما با سلی صورت خود را سر خ نگه داشتیم وگرنه از کشورهای قعطی زده آفریقایی بدتر شدیم

    • بدون نام

      سلام

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد دلسوز ویار مستضعفین چراغ خانه روستاییان دلسوز کارگران ای دکتر احمدی نژاد خاک ایران هر کیلوش چندین دلار به فروش می رود من هم یک پیرمرد مستعفی هستم از یارانه شما هزاران فقیر پول یک به درصدشان خورد وانت ازاین چی پراید تو ۷ملیون بود الان چند است یک یخچال چند بود الان چند است

    • محمد

      اگه کاندید بشه مطمئنا رای میاره

    • آرین

      بهترین رییس جمهور تاریخ ایران بود
      زمان احمدی نژاد قشر ضعیف و کارگر استرس نداشتن وخیلیا ازش خیر دیدن
      اصلاح طلب یعنی مرفعین بی درد

    • رضا بحیرایی

      انشاله تایید صلاحیت میشه وباقدرت وارد انتخابات میشه اون موقع باچشم خودتون میبینید چقدر طرفدار داره.

    • احدفطی

      واقعا ریس جمهوری لیاقت میخاد عرضه میخاد من مطمئنم که دکتر احمدی نژاد داره تیز وزرنگ بود لااقل هرهفته ب یک سفراستانی میرفت ازنزدیک درد مردم رامیدید اونکه ازدستش میومد رسیدگی میکرد واقعا حقشه.ریس جمهوری ماکه راضی هستیم ازصفتش.

    • مرتضی

      احمدی نژاد هنوز هم در قشر ضعیف جامعه محبوبیت داره.
      کسی که این متن رو نوشته و تحلیل کرده معلوم نیست داره از کجا میسوزه. احمدی نژاد برمیگرده باقدرت هم برمیگرده.

    • بدون نام

      ملت خواهان محاکمه احمدی نژاد هستند زیرا همه گرفتاریهای این دولت و این مملکت را زیر سر او می دانند

    • ناخدا

      زنده باد دولت بهار.

    • گمنام

      ایکاش بقیه رئیس جمهورها هم اندازی ایشان برای مردم کار انجام می دادند

    • بدون نام

      من یکی شخصا خیلی دوستش دارم‌‌‌...برای زبون ترامپ احمدی نژاد خوبه و برای اینکه دست و پای اعراب جمع بشه و زبون حالیشون بشه محمود بهترینه

    • درزی

      اگه مردم با پا میرن برا رای دادن ما با سر میریم رای میدیم خخخ لبیک یا احمدی نژاد وای اگر احمدی نژاد حکم جهادم دهد

    • بدون نام

      خوشم میاد چنان ترسی بوجودشون انداخته که از الان دارن براش تبلیغات منفی میکنن

    • محمد

      برادر ظاهرا از امدن احمدی نژاد خیلی ترسیدی

    • سامان

      درود براحمدی نژاد

    • سامان

      درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      عشقه

    • بدون نام

      اینبار
      70 درصد مردم رای نمیدن
      فقط میمونه رای اصولگراها که تقسیم میشه بین کاندیدا هاشون

    • حسین

      تمام بدبختیهای از دوره این شروع شد

    • علی همایی

      به این میگن سیاست اول تایید بعدا تکذیب آقای احمدی‌نژاد هرچقدر بد بود خیلیا رو خونه دار کرد و کاسبی رونق داشت

    • ق ه

      روحانی ناکارآمدی خودش رامیخادگردن دولت قبلی بندازد دولت قبل هرچه بودتمام شدشمادولت مردان فعلی چکارکردید بابامابامردم زندگی میکنیم بازارافسارگسیخته شدهرروزیک قیمت مخصوصا لوازم یدکی دولت مملکت رهاکرد ازنظربنده بهتریندولن دولت آقای خاتمی واحمدی نژادبود من دقیقا یادمه اولین روزدولت خاتمی تاآخرین روزش روغن ۵کلیلویی لادن دانه ایی۲۰۰۰تومان بود

    • بدون نام

      محبوب هست نیازی به محبوبیت نداره فقط یه نکته اینجا قابل توجه هست واون هم اینه که کسایی مخالفش هستن که با اومدنش دستشون از از خیلی منابع قدرت ویا ثروت کوتاه میشه پس حقم دارن

    • یا الله

      اقای احمدی نژادعزیز الهی خدا پشت و پناهت باشه

    • بدون نام

      میگه پرونده اش سنگینه بفهم

    • رضا

      احمدی نژاد ابتدا صادقانه وارد انتخابات شد او ولایتی بود وانچه اقا در مورد مردم وخدمت به انها بود را انجام میداد ولی کم کم در دام دعا جادوی مشایی افتاد ومنحرف شد او بشدت عصبی مغرور وخود خواه شد بطوریکه برادرش حاج داود که فردی سالم بود را قربانی مشایی کرد
      احمدی نژاد با میرحسین وجهه مشترک دارند لجباز مغرور خود خواه وعصبی وخود را صاحب مردم میدانند ...

    • افشار

      فقط احمدی

    • ازی

      احمدی نڗاد دیگر خبری از لا یه نو ر نیست ملت فریب بدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج