۱۰۰۹۱۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آمار جالب مهدی طارمی در لیگ پرتغال

برای مهدی طارمی پنالتی گرفتن به کاری عادی و روتین تبدیل شده است و حتی شاید بتوان گفت که او انگار وظیفه اصلی‌اش را پنالتی گرفتن می‌داند تا گلزنی.

فرهیختگان: برای مهدی طارمی پنالتی گرفتن به کاری عادی و روتین تبدیل شده است و حتی شاید بتوان گفت که او انگار وظیفه اصلی‌اش را پنالتی گرفتن می‌داند تا گلزنی. مهاجم ملی‌پوش ریوآوه سه‌شنبه‌شب در مصاف تیمش در زمین فوتبال موفق شد باز هم یک خطای پنالتی برای تیمش بگیرد و خودش هم آن را تبدیل به گل کرد تا پایه‎گذار برد ۲ بر یک تیمش در این دیدار نزدیک و حساس باشد. حالا نقش مهم طارمی در تیمش و در این هفته‌های حساس بیش از پیش به چشم می‌آید و بسیار واضح است که چرا هر سه تیم مشهور پرتغال برای به خدمت گرفتن او رقابت دارند.

تلاش برای آقای گلی

ریوآوه در شروع دوباره لیگ امید زیادی داشت تا در رقابت با تیم‌هایی چون اسپورتینگ‎لیسبون، گیمارش و فامالیکائو بتواند سهمیه لیگ اروپا را کسب کند اما در نخستین دیدار آنها پس از شروع لیگ اتفاقی دور از انتظار رقم خورد و این تیم که تا پیش از شیوع کرونا در فرمی عالی بود، برابر تیم پایین‎جدولی پاکوس دی‌فریرا با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا جایگاه پنجمی خود را نیز در خطر ببیند. شاگردان کارلوس کارواخال یکی از پدیده‌های این فصل فوتبال پرتغال بوده‌اند و این مربی ۵۴ ساله و صاحب‎سبک به‌خوبی توانسته با شیوه جدید و فوتبال مالکانه و تهاجمی خود تیمش را بین بزرگان لیگ قرار دهد.

کارواخال با قراردادی یک‎ساله در ابتدای فصل به ریوآوه پیوست و با خریدهای خوب خود ازجمله به خدمت گرفتن یک مهاجم ایرانی، شگفتی‏ساز لیگ بوده است. طارمی از همان هفته‌های نخست نشان داد که با حضور در ریوآوه انتخاب درستی انجام داده است. او در دومین بازی‌اش در این لیگ اروپایی موفق شد برابر آوس (تیم مهرداد محمدی) هت‎تریک کند و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. البته کار مهم‌تر او در بازی بعدی اتفاق افتاد، جایی که برابر اسپورتینگ‎لیسبون سه خطای پنالتی به سود تیمش گرفت که هر سه آنها توسط هم‌تیمی‌هایش به گل تبدیل شد. به این ترتیب ریوآوه موفق شد ۳ امتیاز حساس را در زمین حریف قدرتمند خود کسب کند.

ستاره بوشهری ریوآوه سه بازی بعدی تیمش را به‎دلیل مصدومیت از دست داد اما پس از آن به روند گلزنی و همچنین پنالتی گرفتن‌هایش ادامه داد. عدم‏شناخت کافی مدافعان تیم‌های پرتغالی از سبک بازی او سبب شده به‏راحتی از آنها پنالتی بگیرد. در مجموع او توانسته تا اینجای فصل ۷ پنالتی برای تیمش بگیرد که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود. از سوی دیگر طارمی با زدن ۱۱ گل در رده سوم جدول گلزنان لیگ پرتغال قرار دارد و تنها ۶ هفته تا پایان مسابقات باقی مانده است اما هنوز هم شانسی برای رسیدن به دو رقیب خود دارد.

در جدول گلزنان لیگ کارلوس وینیسیوس و پیتزی، زوج خط حمله بنفیکا به ترتیب با ۱۷ و ۱۵ گل در صدر جدول هستند و طارمی در چند هفته پایانی تلاش خواهد کرد فاصله نه‌چندان کم خود را با آنها جبران کند. این مهاجم ملی‌پوش همچنین توانسته در ۴ مسابقه ریوآوه گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند و در جدول تاثیرگذارترین بازیکنان از این حیث رتبه دوم مشترک را در اختیار دارد. پائولینیو، مهاجم براگا تنها بازیکنی است که آماری بهتر از طارمی دارد و در ۶ مسابقه زمینه‌ساز برتری تیمش شده است.

افت قیمت طارمی

طارمی پس از وقفه لیگ به‎دلیل کرونا روند خوبی داشته و در ۴ بازی تیمش توانسته ۲ پنالتی بگیرد و سه گل نیز به ثمر برساند. با این حال هنوز ریوآوه کار سختی برای قرار گرفتن در رده چهارم جدول و کسب سهمیه لیگ اروپا دارد. دیدار بعدی شاگردان کارواخال می‌تواند تا حد زیادی سرنوشت این تیم در این فصل را مشخص کند. ریوآوه سه‌شنبه هفته آینده در زمین خود میزبان براگا خواهد بود و اگر بتواند ۳ امتیاز این دیدار را کسب کند، در ۵ بازی بعدی که چندان هم دشوار نیستند می‌تواند به کسب سهمیه امیدوار باشد.

طارمی در سایر جام‌های داخلی پرتغال نیز گل به ثمر رسانده و مجموعا فصل بسیار خوبی را در نخستین سال حضورش در لیگ‌های اروپایی تجربه می‌کند. او حالا و براساس ارزش‌گذاری سایت ترانسفرمارکت، ۲/۳ میلیون یورو ارزش دارد اما ریوآوه اگر قرار باشد در پایان فصل او را به فروش برساند قطعا مبلغی بسیار بالاتر طلب خواهد کرد. البته در نیم‏فصل او بالاترین قیمت دوران فوتبال خود را داشت و ۴ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده بود اما شیوع کرونا باعث شد قیمت تمامی بازیکنان فوتبال دنیا با افت زیادی روبه‌رو شود، چراکه بحران مالی باشگاه‌ها سبب شد دیگر همانند سابق نتوانند به خریدهای گران‌قیمت خود ادامه دهند.

او حالا پس از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش و در کنار سامان قدوس ارزشمندترین بازیکن فوتبال ایران است. البته در میان بازیکنان ایرانی، بیشترین مبلغ ترانسفر برای جهانبخش پرداخت شده اما پس از دو فصل نه‌چندان خوبی که در برایتون داشته، حالا با افت قیمت شدیدی مواجه شده است.

با توجه به اخباری که در رسانه‌های پرتغالی منتشر می‌شود، احتمال جدایی او از ریوآوه در پایان فصل بسیار زیاد است و سه تیم پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ‎لیسبون خواهان به خدمت گرفتن او هستند. طارمی که در دوران حضورش در پرسپولیس به از دست دادن زیاد فرصت‌ها معروف بود حالا در فوتبال پرتغال به یکی از مدعیان آقای گلی و ستاره‌ای پرطرفدار تبدیل شده است. در این میان نباید نقش کارواخال در تحول بازی او را نادیده گرفت. این مربی پرتغالی که سابقه حضور تیم‌های بزرگ پرتغال ازجمله براگا و اسپورتینگ‎لیسبون را دارد، در خارج از این کشور هم در تیم‌هایی چون بشیکتاش، شفیلدیونایتد و سوانسی مربیگری کرده و تجربه بالایی در این زمینه دارد.

با این حال او امسال بهترین فصل دوران مربیگری‌اش را سپری می‌کند و روند بسیار خوبی را در این باشگاه داشته است. او در طول دوران مربیگری‌اش بازیکنانی چون جوردن آیو را برای تیم‌هایش به خدمت گرفته اما بیشتر به کشف استعداد‌ها و خرید بازیکنانی ارزان‌قیمت مشهور است که توانسته از آنها به‎خوبی بازی بگیرد. شاید بتوان مهدی طارمی را یکی از بهترین خریدهای او در طول دوران مربیگری‌اش دانست که به کمک او توانسته تیم معمولا میانه‎جدولی ریوآوه را بین مدعیان لیگ قرار دهد و حتی شانس اروپایی شدن را نیز برای این باشگاه فراهم کند.

طارمی در آستانه ۲۸ سالگی هنوز هم برای پیشرفت و بهتر شدن در فوتبال اروپا ‌انگیزه‌های زیادی دارد و شاید اگر زودتر راهی قاره سبز شده بود، حالا در تیم‌های بهتری بازی می‌کرد و حتی همانند سردار آزمون از تیم‌های بزرگی چون آرسنال، میلان و ناپولی هم پیشنهاد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج