مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟
۱۰۰۹۹۴۴
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
۷۵۴۰ 
مجردها خوشبخت‌ترند؟ یا متاهل‌ها؟ پاسخ روشنی نداریم، اما این مطلب تلاش کرده در عالم منطق پاسخی قانع‌کننده برای این کَل‌کَل پیدا کند.

برترین‌ها: مجردها خوشبخت‌ترند؟ یا متاهل‌ها؟ پاسخ روشنی نداریم، اما این مطلب تلاش کرده در عالم منطق پاسخی قانع‌کننده برای این کَل‌کَل پیدا کند. تشکیل خانواده و زندگی مشترک، زمانی بدیهی‌ترین چشم‌انداز انسان‌ها بود. در دنیای مدرن اما دو نیاز بنیادین روان بشری یعنی پیوند عاطفی و فردیت در تضاد با هم قرار می‌گیرند. معنا و مفهوم تجرد و تاهل نیز تغییرات زیادی کرده‌اند.

عشق، سکسوالیته، زندگی مشترک

آن‌ها که رابطه‌ای دائمی دارند، راضی‌ترند و عمرشان بیشتر از مجردهاست. این نظریه‌ای قدیمی است اما آیا منطبق با واقعیت است؟

مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

روشن است که بعضی‌ها راحت‌تر با زندگی بدون همسر کنار می‌آیند. زندگی تک‌نفره به نظر بسیاری از مجردها، آزادی کامل است. تصمیم‌گیری با رای شخصی انجام می‌گیرد و فرد می‌تواند بدون ملاحظه و رعایت دیگری، در پی امیال و علاقمندی‌های خود باشد. لزومی به توافق‌های اعصاب خردکن به عنوان سدی در برابر انجام کارهای ناگهانی نیست. آما آیا واقعا همین‌طور است؟

تجرد و سلامتی

جامعه‌شناسان دانشگاه تگزاس آستین معتقدند که مجردها از سلامت جسمی بهتری برخوردارند و احساس رضایت‌مندی بیشتری دارند. این مدعا بر نتایجی استوار شده که از طرح "پرسشنامه سلامتی ملی" این دانشگاه با شرکت یک میلیون و دویست هزار نفر به دست آمد. این طرح در فاصله سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۳ انجام شد و نتایج آن در سال ۲۰۰۸ انتشار یافت.

این پرسشنامه روشن کرد که تفاوت میزان سلامتی مجردها و متاهل‌ها از دهه هشتاد میلادی به بعد به شدت کاهش یافته و به ویژه نزد مردان به صفر رسیده است. آمارهای پیشین حاکی از آن بودند که میزان بیماری نزد مجردها به مراتب بیشتر از متاهل‌هاست. بر همین مبنا، ازدواج و تشکیل خانواده، یک نسخه بهداشتی برای مجردها نیز محسوب می‌شد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اکثر مجردها در سنین بالا به دنبال یافتن شریک مناسبی برای دوران سالخوردگی هستند؛ دورانی که هر فرد نیاز بیشتری به تیمار و پرستاری و پرکردن تنهایی دارد. جالب آن که در میان‌سالی، مردان مجرد به مراتب بیشتر از زنان مجرد در جستجوی همدم هستند.

این تحقیقات می‌توانند پاسخی به آرتور شوپنهاور، فیلسوف "ضد زن" آلمانی باشند که می‌گفت: تنها مردی که نمی‌تواند بدون زنان زندگی کند، دکتر زنان است!

مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

تاهل و استرس

زمانی مجرد ماندن افراد، به معنای آن بود که متقاضی یا خواستگار ندارند و این خود به خود عیب تلقی می‌شد. یافته‌های جدید جامعه‌شناسان نشان می‌دهد که زندگی مجردی معنای دیگری یافته و مجردها با وضعیت خود بهتر کنار می‌آیند. ازدواج نکردن، دیگر ننگ و عار یا ناکامی شخصی محسوب نمی‌شود.

مشکل مجردها در رابطه با داشتن یک همدم یا سنگ صبور در دوران جدید، به دوستان و روانشناسان محول شده است! دوست‌یابی و آشنایی و برقراری حاشیه امن اجتماعی، در عصر شبکه‌های اینترنتی، به مراتب آسان‌تر ار پیش شده و تنهایی، موجب تشکیل خانواده نیست.

چیزی که می‌توان روی آن انگشت گذاشت، ارتباط جنسی پایدار و منظم است که در میان مجردها و متاهل‌ها متغیر است. ارتباط جنسی نقش مهمی در سلامتی جسمی و روانی دارد. زوج هایی که ارتباط جنسی ندارند، بیشتر مشاجره می کنند و به روش‌های دیگری برای رفع تنش نیاز دارند. کسی که زندگی جنسی فعالی دارد، بهتر و بیشتر عمر می‌کند.

با وجود این، تنهایی می‌تواند تبدیل به معضل شود. روانشناسان معتقدند که "تنها بودن" موقعیتی واقعی و "انزوا" موقعیتی حسی است. یعنی مجردها می‌توانند علی‌رغم ارتباط اجتماعی دچار "انزاوی درونی" شوند که وضعیت نادری نیست.

و باید گفت که انزوا برای جسم هم زیان‌بار است؛ چیزی که در تحقیقات متعدد ثابت شده است. از عوارض انزوا می‌توان به بی‌خوابی، اختلال در دستگاه گردش خون، تضعیف سیستم دفاعی بدن یا افسردگی اشاره کرد. تحقیقات علمی روشن می‌کنند که افراد دارای ارتباط‌های اجتماعی فعال، به طور میانگین بیشتر از افراد منزوی عمر می‌کنند.

نتیجه این‌که زندگی مشترک مهم است و تاثیر مثبت بر سلامتی دارد اما مجردها هم تا وقتی که به انزوا دچار نشده باشند، چیزی از رضایت و سلامت کم ندارند.

یکی از دست اندر کاران این تحقیق هشدار می‌دهد که "فیس‌بوک" و شبکه های اجتماعی مشابه آن جایگزینی برای شبکه‌های واقعی اجتماعی نیستند: «رابطه‌های انسانی برای آدم‌ها امری بدیهی است. ما مانند ماهی‌ها هستیم که وجود آب را حس نمی‌کنند اما به آن نیاز دارند.»

زندگی مشترک، آری یا نه

بنیان نظریه تکامل، بر خلاف تصور عمومی بهبود نیست؛ بلکه سازگاری با شرایط جدید است. پژوهشگران مناسبات انسانی می‌گویند، زیست مشترک در سازگاری با زندگی اجتماعی نوین دستخوش تغییرات جدی و البته گام به گام خواهد شد. فردیت در جوامع پیشرفته صنعتی با مفهوم از خودگذشتگی در رابطه طولانی و پایدار تضاد دارد.

مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

پرسش آخر این‌که آیا زندگی مشترک ایده‌‌آل امری میسر است؟ در پاسخ باید گفت که ایده‌آل هر فرد، محصول تربیت خانوادگی، اجتماعی و تجربیات شخصی اوست و تاکید کرد که چنین چیزی به شکل مرسوم آن، یعنی کلیشه داستان‌ها و فیلم‌های رمانتیک دیگر عملی نیست.

کسانی که در سنین مناسب زندگی مشترک را شروع می‌کنند، معمولا درک منطقی‌تری از "ایده‌آل" دارند و به خاطر متعادل شدن فعالیت هورمون‌ها، تجربه و امنیت مادی، سازگاری بیشتری نیز با همدم خود نشان می‌دهند.

پیوند عمیق عاطفی و یگانگی روحی، تنها در رابطه‌ای طولانی و پایدار به وجود می‌آید. ارضای نسبی دو نیاز بنیادین روان بشری، یعنی عشق‌ورزیدن و استقلال، تنها در صورت بازتعریف هم‌زیستی و عدم چشم‌پوشی از نیازهای فردی امکان‌پذیر است. در غیر این صورت حتی زندگی مشترک پایدار، نوعی "شرکت سهامی" است که سرمایه‌های آن می‌توانند فرزندان یا اهداف و منافع مشترک باشند.

منبع: Deutsche Welle

انتشار یافته: 200
در انتظار بررسی:11
Iran, Islamic Republic of
07:41 - 1399/04/11
هیچ کدام
پاسخ ها
007
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
متاهل باید نسبت به همسر و فرزند خودش تعهد داشته باشه در صورتیکه مجرد هیچ تعهدی به کسی ندارد
k2
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
هرچه هم عاشق و خوب و صمیمی باشند تامین مخارج زندگی هرچند ساده مثل تیغی تو گلو همه چی برات زهر میکنه
بدون نام
France
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
امری فرای این دو است و به یادگرفتن شیوه زندگی مربوط است
اگر شیرین زندگی کردن را آموخته باشی به شرط فراهم بودن حداقلهای جدایی از فقر در هر شرایطی لذتبخش است در غیر اینصورت در هرجای این دنیا در حال غر زدنی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اگه درست انتخاب و درست ازدواج کنین.خوشبخت میشین چون یه دوست همراه همسر صمیمی برای ابد دارین
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
22سالمه و متاهل.خداروشکر میکنم که متاهلم و همچین مردی تو زندگیمه. منو همسرم حسمون بهم مث دوتا دوست صمیمیه و کاملا بهم اعتماد داریم.هیچوقت دوست ندارم به دوران پر از تشویش و سرگردان مجردیم برگردم. ارامش الانمو با هیچی عوض نمیکنم. امیدوارم حسش کنید
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
ربطی به متاهل یا مجرد بودن نداره کیفیت زندگی و ارامششه
که مهمه ،تا کی این افکار رو به خوردمون میدن؟ تنهایی حرمت داره
بدون نام
Canada
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
توی ایران قطعا مجردی چون هم خودت بدبخت نمیشی هم یکی دیگه رو بدبخت نمیکنی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
دوست عزیز قطعا مجردها خوشبخت تر هستند هم دوستان خودت را داری هم هزینه کمتری می پردازی مسئولیت هم نداری و قانون هم نمیتونه در زندگی خصوصیت وارد بشه
پدر زن و مادر زن .و...هم نداری که در زندگیت دخالت کنن زن هم نداری که بره پای قانون را بیاره وسط زندگیت
مهمون هم به اون شکل نمیاد
راحت و ریلکسی
بچه هم نداری که بیفتی دنبال مشکلاتش و مشکلاتی که خودش درست میکنه
هزینه ها ناچیز سبکبال بدون مسئولیت
تاهل واقعا وحشتناکه خرج مخارج گرفتاری مسئولیت درگیری قانون و...
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
بستگی به رفتار همسر داره،افرادی که شخصیت مستقلی دارن و زندگی مشترک رو درک میکنن و منم منم نمیکنن ،در همه امور با هم مشورت میکنن و به خواسته های هم احترام میذارن و مهمتر اینکه اجازه دخالت و حتی پرسشگری رو به اطرافیان در مورد زندگیشون نمیدون واقعا خوشبخت هستن،امان از آدم های وابسته به خانواده و دوست و افراد دهن بین، زندگی با اینها جهنم واقعیه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
قبل ازدواج دیدتون به ازدواج و طرف مقابل رو درست کنین بعد برین سراغ ازدواج که طرف مقابل رو بدبخت نکنین
خودتونم بدبخت نکنین، ببینین بخاطر چی دارین ازدواج می کنین که آخرش نشه کامنت های زیر این مطلب
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
مجردی خوبه ولی باید حساس نباشی من خودم مجردم و50سال سنم
ولی وقتی میگم مجردم مثل یک جنایتکار جنگی بهم نگاه میکنن وگاهی حرفهایی میزنند که قابل تحمل نیست گرچه من سعی کردم زیاد با بقیه تعادل نداشته باشم وبه محیط کار بسنده کنم
hassan.h
United Arab Emirates
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
اگر زندگی زن و مرد بر مبنای رفاقت باشد مسلما متاهل بودن بهتر از تجرد است ولی اگر بر مبنای لجبازی و رو کم کنی باشد تجرد بهتر است
Iran, Islamic Republic of
07:44 - 1399/04/11
به نام خدا در کشور ایران هیچکدام
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
این کاملا درسته موافقم باهات.
ولی حداقل وقتی مجردی فقط به خودت پاسخگو هستی.
حالا مثلا متأهلینی که رابطه جنسی دارند، مشکل و جر و بحث و اختلاف ندارن؟؟؟ این شد مزیت؟
تازه بیشتر از مجردها خیانت می کنن!!!
بدون نام
United States
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
متاهل ها هزینه سنگینی دارن بعد یه مدت هم
خیانت و هزار مشکل دیگه برا هم پیش میارن بزرگ کردن بچه هزینه های بچه و کنترل بچه هم دارن
ولی مجرد که باشی هیچکدوم از این مشکلات را نداری نسبت به گرانی ها هم مقاوم تری
تاهل و ازدواج مربوط به دوران و عصر کشاورزی بود که ملت باید بچه دار میشدن که نیروی کار کشاورزی و بچه درست کنن
الان خود بچه هزینه سنگینه و بزرگ هم که شد بیکاره و اگر هم کار پیدا کنه درامدش را به تو نمیده ول میکنه میره پی زندگیش
پولی که میخای صرف بچه کنی برا پیری خودت پس انداز میکنی مسفارت هم میری و برا خودت طلبکار و دردسر هم درست نمیکنی نگرانی هم تداری
تاهل و ازدواج عصرش تمام شده و بی معنا است
میگه من یه کسی رو میخام که ارث براش بذارم خب ارث را بده به سازمان خیریه یا برو باهاش مسافرت و..
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
به نام خدا
متاهل ها خوشبخترند
سالم 22بود که لیسانسم رو گرفتم
بیست و سه سالگی در حین خدمت سربازی ازدواج کردم
وقتی شش روز به پایان دوره ی سربازیم مونده بود ازدواج کردم.
بعد سربازی تا 2 سال بیکار بودم
تا اینکه خدا رو شکر کار پیدا کردم و خونه اجاره کردم و الان دو نفری با خانمم داریم خوش میگذرونیم.

امیدوارم به زودی قسمت همتون بشه...
البته با گله و شکایت هیچی درست نمیشه....
یه خانواده کم توقع و با شخصیت پیدا کنید تا خوشبختی تا ابد همراهتون باشه
بچه مدیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
زندگی متاهلی هم مدیریت لازم داره. توی ایران چیزی به نام مدیریت بلد نیستیم چه در اجتماع چه خانواده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
یه چیز خنده داری که تو پیاما بود این بود که خانمها مرتبا می گفتن ما کنیز میشیم بشور بساب و..داریم و.. عزیزم اگر مجرد زندگی کنی مگه نباید خونه و..را تمیز کنی مگه غذا نباید درست کنی برا خودت؟
به قول دوستان ماشین لباسشویی و ظرفشیویی و..هست بعد الان که اکثرا همنه از بیرون غذا میگیرن دیگه این شلوغ بازی ها چیه که ما یخ حوض می شکنیم و بشور بساب داریم؟
الان ماشین لباسشویی 15 کیلویی من بهش پتو هم میدم میشوره
نهایتا دیگه ببرم خشک شویی
برنج درست کردن هم که کار 30 دقیقه است دو تا کباب کوبیده هم میگیری یا یه تن ماهی و..باهاش میخوری
این همه شلوغی و منت نداره
انچنان میگن در خونه شوهر کار می کنیم انگار یه خونه 500 متری را هر رز باید کاراش را بکنن که 30 نفر هم ساکنش هست برا 30 نفر غذا درست می کنن
نه عزیزم جاروبرقی هست غذای بیرون هم هست لباسشویی هم اومده
خرید هم که اینترنتی شده
شلوغ نکنید
من مجرد زندگی می کنم مگه خودم نباید کارام را بکنم؟ نیازی به زن نیست بیاد این کارا را بکنه
United Arab Emirates
07:46 - 1399/04/11
در ایران ، هیچکدام :(
پاسخ ها
بدون نام
United States
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
مخلص مجردم بسیار هم بهم خوش میگذره
اگر ازدواج میکردم باید به زنه به جامعه به پدر زن و..جوابگو می بودم
بله زندگی سخت شده ولی برا ما مجردا کمتر سخت شده
مثال برات میزنم
اگر متاهل باشی و مهمون بیاد باید حتما خرج کنی ولی مجرد جماعت مهمون و رابطه اجتماعی و..نداره
مهمون هم بیاد با یه بستنی مشکل حله
این فقط یه مثالش بود 17 میلیون تومن هزینه یسال مدذرسه بچه است من مجرد اینو ندارم هزینه های مختلف را ندارم نق نق زن رو ندارم هیچ کاری هم از دست زنم برنمیاد که علیهم بکنه چون زنی ندارم
ولی متاهل ها باید خرج کنن کوچکترین کاری هم کنن زنه میتونه پای قانون را به زندگیشون وا کنه
ولی من نه راحت زندگیم در کنترل خودمه
اونایی که میگن مجردی بد است بی اطلاع هستن
امان از حسادت زنها و متاهل ها به مجردها
میخان هر طور شده کاری کنن که دست و پات را ببندن بعد بگن انتخاب خودت بود
خخخخ
برو این دام بر مرغ دگر نه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اصل داستان دقيقا همينه.
در نهايت در دنياي جديد تجرد بهتر از تاهل هست مگه آدم بي عرضه اي باشي كه نتوني خودتو جمع كني و نياز به يه نگهبان (براي زن) يا يه پيشخدمت (براي مرد) داشته باشي.
آزادي مجرد رو هيچوقت يه آدم متاهل نداره و اين همون چيزيه كه متاهل ها ازش ايراد ميگيرن! خوب شما آزاد نباش و از اسارتت لذت ببر مگه مجردها به شما كاري دارن كه شما متاهل ها به مجردها هي گير ميدين؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
هیچکدام خوشبخت نیستند ولی اونهایی که میگن متاهلها متعهد هستند و مجردها نه باید بگم متاهلهامون خیلی گندش رو دراوردن به خدا ما مجردها حتی چشممون دنبال یه آدم مجرد نیست بعد این متاهلها چه زن و چه مرد با وجود داشتن همسر برای صد نفر دلبری میکنند و چشمشون دنبال زن مردم هست
Iran, Islamic Republic of
07:48 - 1399/04/11
مجردها . به شرطی که راه مدیریت مسایل رو بلد باشند.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
ادم عاقل تو. این شرایط ازدواج نمیکنه
آسمان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
بنظرمن متاهلی اگه با انتخاب درست باشه یعنی کسی باشه خوب درکت کنه از مجردی خیلی بهتره چونکه ما ادما موجودات اجتماعی هستیم ونیاز داریم به زندگی جمعی.مجردی یعنی تنهایی.دوست و رفیق همیشه حوصلتو نداره.خصوصا سنت که بره بالا و پدرمادریم نباشه که هواتو داشته باشه،خواهر برادرات سر زندگی خودشون باشن اونوقت اوج تنهایی رو حس میکنی.ازدواج یه تعهد شیرینیه بلاتشبیه مثل نماز که واجبه اما مفیدم هست تعهدی که توی ازدواجم هس یه اجبار قشنگه.آدم دلش رو جسمش رو قرار نیس هر روز دست یکی بده.هرکی طرفدار مجردیه یا ترسوهه یا تنبل یا بی قید وبند
به آسمان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
بخاطر همین قضاوتی که کردی نمیمیری تا جای اون طرف قرار بگیری
Iran, Islamic Republic of
08:00 - 1399/04/11
متأهل ها به شرطی که مرد باشند!!!!،زنها عملا وقتی ازدواج میکنند هیچ حقی ندارند
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
زنهاي الان مردا را ميخورن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
شما زنها دیگه واقعا چقده زیاده خواه شدین،
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
زن های حالا مرد ها رو میخورن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
کاربر 8/13 به خدا که کامنت زیبایی گذاشتی البته بلنسبت خواهران عزیز کشورم
بدون نام
United Kingdom
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
موافقم با سارا من دو تا از دوستانم ازدواج کردن هردو صبح تا شب در حال بشور بساب و بچه داری کلا از دو حالت خارج نیست اونی که شاغل دوبار دوبار باید کار کنه اونی هم که خانه داره به اندازه مرد خونه کار میکنه ولیی هیچوقت دیده نمیشه و مزدی نداره و چون دیگه سر کار نمیره استقلال مالی نداره ...هیچکدوم برای خودشون وقت ندارند
بدون نام
United Kingdom
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
وقتی میگم یکی میاد ده بار نظر میده منظورم همینه
یکبار ۸:۱۳ دوبار ۸:۵۶
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
مردها رو بیچاره کردین هنوز هم شاکی هستین، البته همتون نه ،برخی واقعا با شعور و کمالات هستند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
جالبه دخترای دهه 60 ها دنبال ازدواجن سخت دنبال شوهرن ولی بعد میان میگن بد بود و ... اگر بد است چرا دنبالش هستید؟ فیمینیست بازی درمیارن
خب چرا جدا نمیشی؟
اقا ازدواج چیز بدی است چرا جدا نمیشی؟ چرا چسبیدی به اون مرد؟
از خداشونه کسی بیاد سراغشون بعد میگن نه خیلی بد است و.. خب چرا ازدواج کردی؟ چرا جدا نمیشی؟
جدا بشو برو سرکار برا خودت کار کن حیف شدید واقعا
خخخ
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
شما زنهای بزک دوزک آرایشی و عملی خودتان ، خودتان را به ما می اندازید و البته اینکار ها را برای فریفتن و انداختن خودتان به ما انجام میدهید
سارا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
دمت گرم ۱۱:۴۱ یکی بالاخره حرف مارو فهمید.موضوع اینه که اگه قراره زن انسانیت داشته باشه صادق باشه و اهل حقه و نیرنگ نباشه و مسئولیت پذیر
کسی قدرشو نمیدونه،تازه شوهراشون سر شون منت میذارن که خرجتونو میدین،منتها همه ی سختی ها بزرگ کردن بچه ها نداری ها همش مال زنه اگرم شاغل باشه سختی دو برابر غرغر های مردا اگه کارای خونه عقب بمونه تازه اکثرا توو این شرایط زنها عملا خودشون برای بچه هاشون خرج میکنن چون شاغلن و حقوق دارن که البته از جون و دل هست به هر حال مادر هستن
Iran, Islamic Republic of
08:03 - 1399/04/11
آنهایی که از ایران رفته اند!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
دقیقا
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
چراموندی فک نکنم با رفتن تو مملکت خراب بشه ولی با خروجت هم اینجا آباد میشه هم ما خوشحال میشیم و خودت
بدون نام
United Kingdom
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
رضا
مطمئن باش میتونست حتما می فت که ریخت امثال تو رو دیگه تحمل نکنه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
خب وقتی توان مهاجرت ندارید یعنی کلا چیزی ندارید که حیف بشید.هاها
-
08:12 - 1399/04/11
زن های مجرد خوشبخت ترند.کاش ازدواج نمیکردم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
خب طلاق بگییییییییییییییییییییییییییییییییر
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
طلاق بگیر
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
خوشبخت کن تا خوشبخت بشی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
زهره خانوم وقتی سبک زندگیت رو از ماهواره بگیری نتیجش همینه و همینه و همینه
sogand
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
چ ربطی ب ماهواره داشت..خدای من آخه ب آدمای مثل تو باید چی گفت
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
واقعا این رو نمیدونستی که زنهای مجرد خوشبخت
ترن؟؟؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
بابا مگه مجبورتون کردن ازدواج کنید؟ توی خونه پدره که هستن دنبال شوهرن از شوهر دنبال غول چراغ جادو هستن که هر چی خونه پدره بدست نمی اوردن را بدست بیارن
طوری میگن بشور بساب انگار موتور ماشین لباسشویی هستن
دست بردارید
اوناییشون هم که میگن مجردی بهتره شوهر گیرشون نیومده عقده ای شدن
یه عده ای از اینها دنبال درس بودن می گفتن ازدواج نمی کنیم حالا سر 40 سالگی شاکی هستن که چرا کسی ما رو نمیگیره دکترا و فوق و فلان هم دارم
بعد در فضای مجازی هم میگن مجرد بودن بهتره
بله دیگه برا ادم ترشیده مجرد بودن بهتره
اینجا هم می چرخن هی کامنتهای خنده دار میذارن که نگو گرفتن و گرفتنی نیست و..
طلبکار ما هستند
خدایا
Iran, Islamic Republic of
08:13 - 1399/04/11
100% مجردها
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
100درصد حسودی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
یارو میگه مجردم ۱۰۰ درصد خوشبختم
بعد به متاهل ها بربمیخوره بهش میگن حسود؟؟؟
اخه به تو چه تو چرا عصبانی میشی
برو نوکری و کنیزیتو بکن
دست از سر محردا بردار
والا
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
۱۰۰ درصد مجردا خوشبختن
Iran, Islamic Republic of
08:27 - 1399/04/11
متاهل شدن در ایران نوعی دیوانگی است
پاسخ ها
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
واسه ی زنها ازدواج اسیری و کنیزی هستش
Iran, Islamic Republic of
08:28 - 1399/04/11
هر کدوم که توش پول و آرامش باشه خوشبختن دیگه اینهمه تفسیر نمیخواست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
واقعا همینطوره پول که باشه ارامش هست
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
پول یعنی اوج خوشبختی
۷۷۷
United Kingdom
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
هر دو بستگی به سلامت جسمی و روانی افراد داره
از نظر روانشناسی تو یه سن نرمال تاهل بودن مناسب تره
رفاه و امکانات لازم و شخصیت سالم اجتماعی زمینه متاهل بودن
بدون نام
United States
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
من منظورم فقط پول نبودا گفتم پول و آرامش
Iran, Islamic Republic of
08:29 - 1399/04/11
مجردا بدبختن چون ازدواج نکردن متاهل ها هم چون ازدواج کردن بدبخت شدن زیاد فرقی نداره هر کدوم یه جور بدبختیم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
خخخخخخ راست میگه همه مون یک جورایی بدبختیم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
زنهای متاهل بدبخت ترن
Iran, Islamic Republic of
08:37 - 1399/04/11
بستگی به تعریف هر کس از خوشبختی داره
Iran, Islamic Republic of
08:45 - 1399/04/11
ای کاش مجرد میموندم.اشتباهی که هر روز تو چشممه
پاسخ ها
شیما
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
تو رو خدا یکی پیام منو بخونه
که دارم میگم خوشبختم
التماس میکنم
Iran, Islamic Republic of
08:51 - 1399/04/11
مجردی یه جور بدبختی داری متاهلی یه جور
Iran, Islamic Republic of
08:51 - 1399/04/11
مجردی دو تا مشکل داری متاهلی هزار و دو تا مشکل !
پاسخ ها
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
یکیش رو که می دونم. اون یکی چیه؟
Iran, Islamic Republic of
08:52 - 1399/04/11
هیچکس الان خوشبخت نیست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
من خوشبختم و متاهل
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
منم متاهل خوشبختم البته از نوعی که فقط تو مجازی جار میزنه خخخ
خوشبخت مجازی الکی
Iran, Islamic Republic of
08:54 - 1399/04/11
ازدواج سفید خوبه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
زنا منظورته
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
کاربر 10:25

مگه سواد نداری گفت ازدواج سفید
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اینکه اسمش ازدواج نیست،دور دور کردنه
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1399/04/11
ازدواج سفید از همه بیشتره
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1399/04/11
با این وضع که برای مردم درست کردید، نه مجردی خوبه، نه متاهلی.
خدا ازتون نگذره.
پاسخ ها
بدون نام
United Kingdom
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
انصافا دو کلام حرف حساب
جدا خدا ازشون نگذره
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1399/04/11
ازدواج سفید از همه بهتره
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1399/04/11
ازدواج سفید بهتره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
باشه کشتیمون انقدر گفتی
Iran, Islamic Republic of
08:55 - 1399/04/11
مجرد باش پادشاهی کن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
یا تنبلی یا بی مسعولیت یا تنوع طلب
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
مجردی با تنبلی مترادق نیست
مجرد کار میکنه مسئولیت کمتری داره
شما متاهل ها مسئولیت برا خودتون درست کردید بیشتر باید بدوید
یعنی من مجرد باید اندازه شمای متاهعل کار کنم؟ به چه دلیل؟ هزینه من کمتره وقتم برا خودم باز میشه مطالعه می کنم سرگرمی دارم و...
طرف ازدواج کرده از ما طلبکاره
سبک زندگیتو خودت انتخاب کردی به ما چه؟
جیک حیک مستونت بود فکر زمستونت نبود؟
Iran, Islamic Republic of
08:56 - 1399/04/11
مجردی یعنی پادشاهی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
پادشاهی هم این لذت رو نداره
بدون زن و بچه
بدون دردسر
خودت هستی و خودت
اخر کیف و حال دنیا است
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
مساله همینه دیگه... فقط حساب دنیا رو می کنیم. به آینده واقعی یعنی دنیای بعد از مرگ فکر نمی کنیم.نتیجه اش میشه صحنه های مشمئز کننده که موتور سوار دو ترکه داره تو خیابون رد میشه با دیدن یه خانوم تو پیاده رو میزنه بغل تا بهش پیشنهاد بی شرمانه بده و همزمان اون موتورسوار دیگه که رفته بود توی کوچه برمی گرده سرکوچه تا موقع رد شدن خانوم از تقاطع پیاده رو کوچه بتونه با متلک خودش رو تخلیه جنسی کنه.
Iran, Islamic Republic of
08:56 - 1399/04/11
نمیدونم مجردها خوشبخت ترن یا متاهل ها ولی اینو میدونم که مجردها قطعا کمتر بدبخت ترن
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
احسنت
Iran, Islamic Republic of
08:59 - 1399/04/11
تو ایران هیچکس خوشبخت نیست
Iran, Islamic Republic of
08:59 - 1399/04/11
در ایران هیچکس خوشبخت نیست
Iran, Islamic Republic of
09:00 - 1399/04/11
زندگی در ایران خودش بدبختیه
Iran, Islamic Republic of
09:00 - 1399/04/11
زندگی تو ایران یعنی بدبختی
Iran, Islamic Republic of
09:57 - 1399/04/11
با ازدواج اسیر شدم اسیر کاش مجرد بودم و با مادرم تنها زندگی می کردم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
شما که وابسته مادرتی واسه چی رفتی زن گرفتی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
بابا شاید طرف خانوم باشه
Iran, Islamic Republic of
10:58 - 1399/04/11
هیچ کدام همه نا امید و افسرده و سرخورده باید به چه چیزی دلخوش بود ؟؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
11:04 - 1399/04/11
درسته که سلیقه ها متفاوته و هر کسی دوست داره یه جوری زندگی کنه منتها اگر ازدواج موفق باشه از تجرد خیلی بهتره و گرنه تجرد بهتره!
Iran, Islamic Republic of
12:38 - 1399/04/11
کار باشه متاهل ها خوشبختند
کار نباشه مجردها خوشبختند
Iran, Islamic Republic of
12:59 - 1399/04/11
خدا نصیب همه ازدواج خوب بکنه ... من که دوست دارم ازدواج کنم ولی پسر خوب نیست
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
بله نیست ازدواج نکن طرف مقابل را بدبخت نکن
دوستات اون بالا گفتن تاهل بد است
خودت را گرفتارش نکن طلبکار ما نشو
تنها پسر خوب جامعه ما پدر محترم شما بود
بقیه فاجعه هستن
به ۱۵ :۴۵
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اینا میگن ما مجردیمو و ناراحت نیستیم
تو چرا جلز و ولز میکنی
برام سواله؟؟؟
به تو یاد ندادن سرت تو زندگی خودت باشه
از مدل پیامات معلومه یه متاهل بی اعصابی که اصلا خوشبخت نیستی
به ۱۵:۴۵
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
تو حلوای مجردارو نخور
Iran, Islamic Republic of
13:31 - 1399/04/11
توی این وضعیت مجرد ها اوضاع (بهتری) دارن
Iran, Islamic Republic of
13:50 - 1399/04/11
اگه انتخابت درست باشه، یعنی همسری رو انتخاب کنی که مثل خودت باشه، باهات رفیق باشه، همراه و همپا و پشتت باشه قطعا زندگی متاهلی خیلیییییییییییییییییی بهتر از زندگی مجردیه. اصلا این حرف برخی از دوستان رو قبول ندارم که میگن توی ایران همه بدبختند. شما اگه یه ازدواج درست داشته باشی آدم زندگیت دوست و همراهت باشه توی سخت ترین شرایط هم ته دلت امید داری.
همه چی بر می گرده به این که شما آدم درستی رو برای زندگیتون انتخاب کنید.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
تو مسابقه کودک شو قسمت فوتبال دستی خانومه به آقاشون گفت عزیزم تو حتی اگر ببازی هم قهرمان منی.... خدایا از این فرشته ها نصیبم کن
Iran, Islamic Republic of
14:16 - 1399/04/11
اگر در ايران داشتن رابطه جنسي براي مجردها ار قبح دربياد بخصوص براي خانم ها قطعاااا امار ازدواج از ايني ك هست هم ب مراتب كمتر ميشه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
من برای آرامش و داشتن شریک زندگی ازدواج کردم نه رابطه ی جنسی. حیوون که نیستم
بدون نام
United States
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
آخه ازدواج کجاش آرامش میاره؟
ارامش میخای مجرد بمون راحت باش
ازذواج که همش دردسره که عزیزم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
ازدواج کن و با اخلاق باش تا بفهمی
Iran, Islamic Republic of
15:43 - 1399/04/11
ازدواج مثل يه قلعه س. اونايي كه بيرون هستن ميخوان وارد شن و اونايي كه داخل هستن ميخوان در برن!!
Iran, Islamic Republic of
16:07 - 1399/04/11
من ۴بار ازدواج کردم.(البته با یکیشون ۲بار).الآن هم ۱۳ساله که مجردم.هر دو وضعیت رو تجربه کردم.چیزایی که درباره عشق و این حرفها میزنن همش داستانه واسه تو کتابا!من ۴بار دنبال یافتن همین چیزها رفتم ولی آخرش فهمیدم اینا اراجیفه و تنها چیزیکه واقعیه پوله! درسته که تنهایی سختی هایی داره ولی درمجموع از تاهل بهتره. به دردسرش اصلا نمی ارزه.ضمنا الآن ۵۸ سالمه.خوش باشین...
پاسخ ها
بدون نام
United Arab Emirates
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
خسته نباشی دلاور
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
شما احتمالا نمی دونستی از زندگی چی میخوای
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
خودتو نشناختی فقط یه راهی که بقیه می رن رو رفتی
Iran, Islamic Republic of
16:08 - 1399/04/11
اگر والدین ما هم مجرد می ماندند دیگر ما وجود نداشتیم !
Iran, Islamic Republic of
16:08 - 1399/04/11
اگر والدین ما هم مجرد می ماندند دیگر ما وجود نداشتیم !
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
بهتر
Iran, Islamic Republic of
17:34 - 1399/04/11
قطعا یه اتفاقی میوفته که ادم به جنس مخالفش نظر بدی پیدا میکنه یا با ازدواج مخالفت میکنه. اول که مشکل مالیه و به نظرم حق دارن پسرا ازدواج نکنن یا اگه هم میتونن ولی این کارو نمیکنن چون چیزای خوبی از دخترا ندیدن و بدبین شدن. من خودم خیلی به پسرا بدبین شدم با اینکه میدونم درست نیست ولی به خاطر همین قضیه و چیزای دیگه، ازدواج نمیکنم و تصمیم گرفتم مجرد بمونم.جلوی همه هم الکی میگم ازدواج چیه؟ ولی مگه میشه عشق درستی که با ازدواج پایدار میشه رو نخواست؟
پاسخ ها
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
عشق چی کشک چی. همش مسایل جنسیه که بهش اسم عشق دادند. بالاخص برای آقایون. همش جنسیه. به همین خاطر 6 ماه بعد از ازدواج فروکش می کنه و آقایون می رند سراغ عشق جدید . خودم هم اقا هستم.
Iran, Islamic Republic of
17:54 - 1399/04/11
سلام ، از وقتی ازدواج کردم خیلی خیلی خیلی از لحاظ اخلاقی و شخصیتی و درک و فهم ، رشد کردم و احساس آرامش و نشاط زندگیم خیلی بهتر شده، تو مجردی به نظرم بی هدفی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
یاد مصاحبه های بیست و سی و فیلتر تلگرام افتادم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
نمیدونم چرا بهت منفی دادن
ایشالا خوشبخت باشی

جالبه حتی توان دیدن کسی رو که از زندگیش راضی هست رو نداریم
چه جور انسان هایی شدیم ما
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
اتفاقا زنهای سایت ...
تنها هدفشون جنگیدن با مادرشوهر و خواهر شوهره
دقیقا هیچ هدفی ندارن تو زندگیشون
افسردگی هم دارن اغلبشون
مدامم نگران خیانت شوهر هستن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
مجردها بی مسئولیتی رو دوست دارن.بچه هایی که بزرگ نشدند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
برو خونه رو جارو کن فعلا
Netherlands
18:40 - 1399/04/11
ما که اینور خوشیم به این چیزا نیاز نداریم.این مطالب ... رو ببر تو یه قسمت دیگه نه صفحه اصلی که جای اخبار روز ایرانه.
Germany
20:08 - 1399/04/11
ازدواج اگرتوام بااشتغال ،تمکن مالی،انتخاب مناسب وعشق طرفینی،قناعت وساده زیستی ونیزکنترل مداخلات نابه جای خانواده دختروپسردرروابط فی مابین باشد،برای بیشترافراد می توان اتفاق فرخنده ومبارکی باشد.دوران طلایی زندگی من(27- 47سالگی دوران تاهل)بدترین دوران زندگی برای من ،دوران مجردی وظهورسیل(میل)جنسی(تقریبااز17-27سالگی)
Iran, Islamic Republic of
21:35 - 1399/04/11
اگر راستش رو بخوایم بگیرم هیچ کدوم هیچکس خوشبخت نیست
Iran, Islamic Republic of
21:44 - 1399/04/11
اگر یه جامعه نرمال داشتیم اگر امیدی به آینده بود اگر اطمینان داشتیم که حداقل امکانات برای یه زندگی آرام رو داریم صد در صد ازدواج خوبه
ولی در شرایط فعلی که هیچ امیدی به آینده نیست و جامعه در بدترین شرایط اقتصادی و فرهنگی قرار داره ازدواج خریت مطلق هست
Iran, Islamic Republic of
22:40 - 1399/04/11
دلیل این همه عصبانیتت از دخترای مجرد نشون دهنده اینه
که از همه بدبخت تری
چون اگه خوشبخت بودی آرامش داشتی
اخه به تو چه که کی مجرده و چه کامنتی میزاره
چرا دماغتو میکنی تو زندگی مردم
Iran, Islamic Republic of
22:45 - 1399/04/11
ازدواج برای زن تبدیل به کنیز خونه شدنو و کنیز شخصی مرد شدنه
از کلمه ترشیدگی هم نترسین این کلمه ساخته دنیای مرد سالار بوده
برای اینکه دختر بترسه و دست رد به سینه هیچ مردی نزنه
بعد ازدواج حس تنهایی بیشتری سراغ زن میاد
چون کمتر مردی عاطفی بودنو بلده و خیلی از مشکلات دیگه
Iran, Islamic Republic of
22:59 - 1399/04/11
یکی از بالا تا پایین پیام گذاشته
و مجردی گفته خوشبختم
بزور بهش گفته نه تو بدبختی حسودی چه میدونم ترشیده ای
فقط یه چیزو بهت بگم
ادم خوشبخت ارامش داره مخصوصا تو کلامش
تو که اوضاعت خیلی بیریخته بی نوا
خب برو روانپزشک
مجردا چه گناهی کردن
وای چند تا صلوات فرستادم الان گفتم خدایا ادمای ترسناکی مثل اینو از زندگیم دور کن
Iran, Islamic Republic of
23:34 - 1399/04/11
فکر کنم این متاهلایی که از ابراز خوشبختی مجردا عصبانی میشن دلیلش این باشه که
وقتی میبینن دیگه کسی حسرت ازدواج کردن نمیخوره
کفری میشن حمله میکنن
چون دیگه انگیزه ای واسه پزدادن ندارن
چون تو زندگیشون خبر خاصی نیست
وقتی میبینه فقط اسیره و خوشبخت نیست
حالش گرفته میشه چون دیگه نمیتونه دلشو به پز دادنم خوش کنه
Iran, Islamic Republic of
23:37 - 1399/04/11
یکی از دوستام مثل کاربر ۱۵:۳۰
به مردم توهین میکرد
الان طلاق گرفته و تنهاس
از تنهایی بیمارم شده
کار خداس
Iran, Islamic Republic of
23:44 - 1399/04/11
یه خانوم و اقایی تو خونه مار کار میکنن
خانومه خیلی همیشه ناراحت بود
رفتم باهاش صحبت کردم
گفت از ترس کلمه موندن و ترشیدگی ازدواج کردم
سعی کردم قانع باشم ،،شوهرم بیکار شد اومد تو شغل نظافتچی
منم به زور اورده ..گفت از اینجا میرم خونه مشغول کارای خونه میشم دیگه حالی برام نمیمونه
بعد گفتم اخه پستای مجازیت اظهار خوشبختی میکردی
نوشتی من ملکه هستم شوشو باید برام کنیز بیاره
دیگه جا خورد..مجازی مجازیه جدیشون نگیرین

ا
Iran, Islamic Republic of
23:50 - 1399/04/11
فقط پنج درصد زنهای متاهل دنیا خوشبختن
بقیه فقط ادای خوشبختارو جلوی مردم در میارن
مخصوصا اینا که میان مینویسن
همه چی گل و بلبله اینا معمولا طلاق میگیرن
Iran, Islamic Republic of
23:57 - 1399/04/11
اول به شخصیت و ظرفیت هر فرد بستگی داره بعضی ها تنهایی ارامش بیشتری دارن دومابعضی افراد صلاحیت تشکیل خانواده ندارن به طرف مقابل ظلم میکنن. اگر هم کسی ازدواج کنه فرد مناسب شخصیت و روحیات خودش رو باید انتخاب کنه
Iran, Islamic Republic of
23:59 - 1399/04/11
خب زن بعد ازدواج باید کارای خونه و کارای شوهرشو انجام بده دیگه چرا میگین کنیزی
من که هرچی زن متاهل دیدم مشغول خدمت رسانی بوده
که البته بدم نیست
ازدواج مال زنهایی هست که آشپزی کنن و نظافت کنن
در عوض مرد هم حمایتشون میکنه
از خواب خرگوشی بیدار بشین..یه هفته اگه زن کار خونه نکنه
مرد هم حمایتش قطع میشه،این زن متاهلا که میان بهتون میگن نه خونه ما اینجوری نیست اینا دروغ میگن
میخوان به دختر مجردا پز بدن
من حقیقتو گفتم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
منم همینو میگم تا وقتی اون زن خدمت رسانیش عالی باشی
مرد هم باهاش خوبه
ولی سرشونو میکنن تو برف که مثلا نمیدونن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
آفرین برشما.تا زنه خوب خدمتکاری میکنه خوبه اگه یه روز خوب خدمت نکرد روزش سیاه میکنن
Iran, Islamic Republic of
00:04 - 1399/04/12
دیروز دختر خاله متاهلم بعد که دستشوویی خونه شو حسابی
تمییز کرد...بعد رفت در مورد زنهای متاهل خوشبخت تو اینیستا پست گذاشت خخ
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
واقعا همه زنها مشغول همین اینجور کاران بعد ازدواج
بجای اینکه دو نفر که زیر یه سقفن اینجور کارارو مشترک انجام بدن
ازدواج بدرد اینجور زنها میخوره
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
یعنی توی مجرد دستشویی نمیشوری؟با کثافت مشکل نداری؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
به ۱۲:۰۴
باهوش دو نفر که زیر یک سقفن هر دو باید دستشویی بشورن
نه یکی چون مرد هست بگه من شأنم بالاتره
زن باید بشوره
به قول غلام تو این صفحه تو خواب خرگوشی هستین
Iran, Islamic Republic of
01:50 - 1399/04/12
رک و راست بهتون بگم
تو فرهنگ ایران یه زن پروفسور با کلی درامد و زندگی خوب رو در نظر بگیرین اگه مجرد باشه
اون زن خانه دار متاهل که شوهر و بچه داره و در حال کته ماست درست کردنه ..خودشو از اون زن پروفسور خوشبخت تر میدونه چون جامعه اینجوری بهش القا میکنه
واسه همین اگه شوهر کته ماستیه بره با یه زن دیگه
مجبوره خودکشی کنه..چون تنها دار و ندار زندگیش همون شوهره ..هدفش از بدنیا اومدن شوهر کردن بوده..تلخ گفتم ولی حقیقته
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
مزخرف نگو
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
خیلی هم راست گفته
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
حقیقت میسوزونه جنابی که گفتی مزخرف نگو ههه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
حقیقت رو گفتی مشکل از فرهنگ ماست که برای ترس از دیر ازدواج کردن و خسته شدن از حرفهای دیگران و فشار جامعه تن به هر ازدواج غلطی میدن
.....این خانه از پایه ویران است
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
کاملا درسته . فرهنگ ما از ابتدای تولد ب دختران القا کرده که انگار هدفی جز ازدواج تو زندگی نیست و اگر ب این هدف نرسن ی انسان ناموفق ه مخصوصا صدا پ سیما
Iran, Islamic Republic of
02:24 - 1399/04/12
آقا من قبل از ازدواج هیچی نداشتم الان شکر خدا
.
.
.
.تا دلت بخواد دفترچه قسط دارم
Iran, Islamic Republic of
02:39 - 1399/04/12
من با اینکه یک پسر جوان ومجردم ولی خوب می دونم که زن ذلیل ترین انسان تاریخ کره زمین هستم
وهمه آشناها من رو به زن ذلیلی و زن سالاری می شناسن چون به شدت طرفدار حقوق دختران و زنان هستم وهیچکس به اندازه من از یک خانوم حساب نمی بره
به خاطر همین واقعا از ازدواج وزندگی مشترک می ترسم چون چه بخوام چه نخوام باید حقوقم رو دودستی تقدیم همسرکنم و24ساعته ظرف بشورم وزن ذلیلی کنم.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
بی عرضگی تو گردن خانما ننداز. اتفاقن خانما از مردای زلیل و شل و ول بی عرضه متنفرن
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
طرفدار حقوق زنان بودن خیلی خوبه این نشانه کمال آدم
ولی ربطی به ترسیدن از زن یا به اصطلاح شما زن ذلیلی نداره.آدم میتونه هم به حقوق زنان احترام بزاره و هم یه جنتلمن باشه
Iran, Islamic Republic of
03:10 - 1399/04/12
اگر کشور خوب با مسئولین خوب داشته باشیم متاهلی عالی در کل از ۲۰سال به بالا برا مرد مجردی هیچ ارزشی نداره الافیه ولی متاهلی چیزه دیگه هست البته اگر خانواده هم پسر هم دختر خوب باشن دیگه نور اعلا نور مجردی هیچ ارزش هیچ چیزی نداره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
چرت نگو
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
موافقم. ولی مجردی یه خوبی داره اینکه همه وقتت مال خودته و مسعولیت نداری. بقیه اش فقط عمر تلف کردن و بدبختی. فقط عین تراکتور کار میکنیم و شب که میریم خونه یکی نیس ادمو تحویل بگیره
Iran, Islamic Republic of
04:27 - 1399/04/12
من ازدواج خواهم کرد.
Iran, Islamic Republic of
05:37 - 1399/04/12
داستان زن متاهل خوشبخت داستان کنیز خوشحاله
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
بی ادب و بی فرهنگی من زن اگه کنیزم همسر عزیزم غلامه از صبح تا شب زحمت میکشه تا خرج زندگی رو تامین کنه.شعور داشته باشه هرکس وظیفه ای داره نه کنیز ونه غلامیم ما وظیفه مونو انجام میدیم برای خانواده و خوشبختیم
Iran, Islamic Republic of
08:50 - 1399/04/12
من تجربه هر دو رو داشتم. متاهلی به هزار دلیل بهتره به شرطی که با یه ادم حسابی ازدواج کنی وگرنه بخوای عمرتو با یه نفهم بگذرونی همون مجردی بهتره. مجردی برای غرب خوبه که خارج از ازدواج نیازاشون براورده میشه ما اینجا چه ازادی داریم؟ هنوز تو این سن با اینکه کاملن مستقل شدم خونواده تو کار ادم دخالت میکنن. دولت و قانون و بقیه که بماند.
Iran, Islamic Republic of
09:15 - 1399/04/12
آقای نویسنده مرحبا
یه موضوع جذاب و همیشگی و یه عکس بسیار باسلیقه و متناسب شده صفحه ای پر بیننده
Iran, Islamic Republic of
11:18 - 1399/04/12
خب به نطر من با این شرایط ایران مجرد ها ولی البته باید دستشون تو جیب خودشون باشه!
Iran, Islamic Republic of
15:54 - 1399/04/12
چرا این بررسی تو ایران صورت نگرفته اونجا فرد ازدواجش برمبنای تمایلات جنسی وغیره نیست میتونند شناخت کامل بدست بیارند وبعد ازدواج کنند ولی اینجا بعدش میفهمی چه کلاهی سرت رفته
Iran, Islamic Republic of
16:20 - 1399/04/12
جفتش خوبه هر کدوم که با سلیقه تون جور درمیاد
Iran, Islamic Republic of
10:05 - 1399/04/13
خوشبختی ربطی به تجرد و تاهل ندارهیه خانم با تحصیلات عالی وقتی درک و توانایی جمع کردن یه زندگیه دو نفره رو نداره قطعا مجرد بودنش یه امتیاز برای بقیه س!یه آقای پولدار وقتی به ازدواج تجاری نگاه می کنه قطعا مجرد بودنش شرف داره به متاهل بودن!تا وقتی خانما به آقایون بعنوان کارت عابر بانک نگاه کنن وآقایون به خانمشون بعنوان یه ربات خستگی ناپذیر نگاه کنن خوشبختی براشون بی معنی و پوچ خواهد بود!آدما باید وقتی ازدواج کنن که بتونن مکمل همسرشون باشن،نه مقابلش!
Iran, Islamic Republic of
12:19 - 1399/04/13
دوستان صمیمی من که ازدواج کردن چندتاشون طلاق گرفتن
وبقیه شون از زندگی متاهلیشون واقعا ناراضی هستن وتنها دلیلی که باعث شده تو رابطه بمونن بچه های بدبختشون هستن. بین حدود ۱۰ نفر فقط یه نفرشون میگه زندگیم خوبه.ببینید فاجعه س .
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مشکل از غاری که توش زندگی میکتید هست
همه تنوع طلب و چشم چرون
Iran, Islamic Republic of
10:26 - 1399/04/14
ازداج باهمه ی پستی بلندیهاش خیلی خوبه
Iran, Islamic Republic of
10:31 - 1399/04/14
ازدواج کردن شجاعت میخواهد وعرضه
آدمهای ترسو قبل از ازدواج هزار تا مشکل توذهنشون میاد
ولی این حرف هایی که زدم مال قبل از تورم وگرونی تو ایرانه انشالله که اوضع درست بشه وهمه ی جوون ها بتونن ازدواج کنن وعاقبت بخیر بشن آمین
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج