جاباما
۱۰۰۹۹۴۴
۲۰۰ نظر
۵۱۸۴
۲۰۰ نظر
۵۱۸۴
پ

مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

مجردها خوشبخت‌ترند؟ یا متاهل‌ها؟ پاسخ روشنی نداریم، اما این مطلب تلاش کرده در عالم منطق پاسخی قانع‌کننده برای این کَل‌کَل پیدا کند.

برترین‌ها: مجردها خوشبخت‌ترند؟ یا متاهل‌ها؟ پاسخ روشنی نداریم، اما این مطلب تلاش کرده در عالم منطق پاسخی قانع‌کننده برای این کَل‌کَل پیدا کند. تشکیل خانواده و زندگی مشترک، زمانی بدیهی‌ترین چشم‌انداز انسان‌ها بود. در دنیای مدرن اما دو نیاز بنیادین روان بشری یعنی پیوند عاطفی و فردیت در تضاد با هم قرار می‌گیرند. معنا و مفهوم تجرد و تاهل نیز تغییرات زیادی کرده‌اند.

عشق، سکسوالیته، زندگی مشترک

آن‌ها که رابطه‌ای دائمی دارند، راضی‌ترند و عمرشان بیشتر از مجردهاست. این نظریه‌ای قدیمی است اما آیا منطبق با واقعیت است؟

مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

روشن است که بعضی‌ها راحت‌تر با زندگی بدون همسر کنار می‌آیند. زندگی تک‌نفره به نظر بسیاری از مجردها، آزادی کامل است. تصمیم‌گیری با رای شخصی انجام می‌گیرد و فرد می‌تواند بدون ملاحظه و رعایت دیگری، در پی امیال و علاقمندی‌های خود باشد. لزومی به توافق‌های اعصاب خردکن به عنوان سدی در برابر انجام کارهای ناگهانی نیست. آما آیا واقعا همین‌طور است؟

تجرد و سلامتی

جامعه‌شناسان دانشگاه تگزاس آستین معتقدند که مجردها از سلامت جسمی بهتری برخوردارند و احساس رضایت‌مندی بیشتری دارند. این مدعا بر نتایجی استوار شده که از طرح "پرسشنامه سلامتی ملی" این دانشگاه با شرکت یک میلیون و دویست هزار نفر به دست آمد. این طرح در فاصله سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۳ انجام شد و نتایج آن در سال ۲۰۰۸ انتشار یافت.

این پرسشنامه روشن کرد که تفاوت میزان سلامتی مجردها و متاهل‌ها از دهه هشتاد میلادی به بعد به شدت کاهش یافته و به ویژه نزد مردان به صفر رسیده است. آمارهای پیشین حاکی از آن بودند که میزان بیماری نزد مجردها به مراتب بیشتر از متاهل‌هاست. بر همین مبنا، ازدواج و تشکیل خانواده، یک نسخه بهداشتی برای مجردها نیز محسوب می‌شد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اکثر مجردها در سنین بالا به دنبال یافتن شریک مناسبی برای دوران سالخوردگی هستند؛ دورانی که هر فرد نیاز بیشتری به تیمار و پرستاری و پرکردن تنهایی دارد. جالب آن که در میان‌سالی، مردان مجرد به مراتب بیشتر از زنان مجرد در جستجوی همدم هستند.

این تحقیقات می‌توانند پاسخی به آرتور شوپنهاور، فیلسوف "ضد زن" آلمانی باشند که می‌گفت: تنها مردی که نمی‌تواند بدون زنان زندگی کند، دکتر زنان است!

مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

تاهل و استرس

زمانی مجرد ماندن افراد، به معنای آن بود که متقاضی یا خواستگار ندارند و این خود به خود عیب تلقی می‌شد. یافته‌های جدید جامعه‌شناسان نشان می‌دهد که زندگی مجردی معنای دیگری یافته و مجردها با وضعیت خود بهتر کنار می‌آیند. ازدواج نکردن، دیگر ننگ و عار یا ناکامی شخصی محسوب نمی‌شود.

مشکل مجردها در رابطه با داشتن یک همدم یا سنگ صبور در دوران جدید، به دوستان و روانشناسان محول شده است! دوست‌یابی و آشنایی و برقراری حاشیه امن اجتماعی، در عصر شبکه‌های اینترنتی، به مراتب آسان‌تر ار پیش شده و تنهایی، موجب تشکیل خانواده نیست.

چیزی که می‌توان روی آن انگشت گذاشت، ارتباط جنسی پایدار و منظم است که در میان مجردها و متاهل‌ها متغیر است. ارتباط جنسی نقش مهمی در سلامتی جسمی و روانی دارد. زوج هایی که ارتباط جنسی ندارند، بیشتر مشاجره می کنند و به روش‌های دیگری برای رفع تنش نیاز دارند. کسی که زندگی جنسی فعالی دارد، بهتر و بیشتر عمر می‌کند.

با وجود این، تنهایی می‌تواند تبدیل به معضل شود. روانشناسان معتقدند که "تنها بودن" موقعیتی واقعی و "انزوا" موقعیتی حسی است. یعنی مجردها می‌توانند علی‌رغم ارتباط اجتماعی دچار "انزاوی درونی" شوند که وضعیت نادری نیست.

و باید گفت که انزوا برای جسم هم زیان‌بار است؛ چیزی که در تحقیقات متعدد ثابت شده است. از عوارض انزوا می‌توان به بی‌خوابی، اختلال در دستگاه گردش خون، تضعیف سیستم دفاعی بدن یا افسردگی اشاره کرد. تحقیقات علمی روشن می‌کنند که افراد دارای ارتباط‌های اجتماعی فعال، به طور میانگین بیشتر از افراد منزوی عمر می‌کنند.

نتیجه این‌که زندگی مشترک مهم است و تاثیر مثبت بر سلامتی دارد اما مجردها هم تا وقتی که به انزوا دچار نشده باشند، چیزی از رضایت و سلامت کم ندارند.

یکی از دست اندر کاران این تحقیق هشدار می‌دهد که "فیس‌بوک" و شبکه های اجتماعی مشابه آن جایگزینی برای شبکه‌های واقعی اجتماعی نیستند: «رابطه‌های انسانی برای آدم‌ها امری بدیهی است. ما مانند ماهی‌ها هستیم که وجود آب را حس نمی‌کنند اما به آن نیاز دارند.»

زندگی مشترک، آری یا نه

بنیان نظریه تکامل، بر خلاف تصور عمومی بهبود نیست؛ بلکه سازگاری با شرایط جدید است. پژوهشگران مناسبات انسانی می‌گویند، زیست مشترک در سازگاری با زندگی اجتماعی نوین دستخوش تغییرات جدی و البته گام به گام خواهد شد. فردیت در جوامع پیشرفته صنعتی با مفهوم از خودگذشتگی در رابطه طولانی و پایدار تضاد دارد.

مجرد‌ها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

پرسش آخر این‌که آیا زندگی مشترک ایده‌‌آل امری میسر است؟ در پاسخ باید گفت که ایده‌آل هر فرد، محصول تربیت خانوادگی، اجتماعی و تجربیات شخصی اوست و تاکید کرد که چنین چیزی به شکل مرسوم آن، یعنی کلیشه داستان‌ها و فیلم‌های رمانتیک دیگر عملی نیست.

کسانی که در سنین مناسب زندگی مشترک را شروع می‌کنند، معمولا درک منطقی‌تری از "ایده‌آل" دارند و به خاطر متعادل شدن فعالیت هورمون‌ها، تجربه و امنیت مادی، سازگاری بیشتری نیز با همدم خود نشان می‌دهند.

پیوند عمیق عاطفی و یگانگی روحی، تنها در رابطه‌ای طولانی و پایدار به وجود می‌آید. ارضای نسبی دو نیاز بنیادین روان بشری، یعنی عشق‌ورزیدن و استقلال، تنها در صورت بازتعریف هم‌زیستی و عدم چشم‌پوشی از نیازهای فردی امکان‌پذیر است. در غیر این صورت حتی زندگی مشترک پایدار، نوعی "شرکت سهامی" است که سرمایه‌های آن می‌توانند فرزندان یا اهداف و منافع مشترک باشند.

منبع: Deutsche Welle

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کدام

      پاسخ ها

      • 007

        متاهل باید نسبت به همسر و فرزند خودش تعهد داشته باشه در صورتیکه مجرد هیچ تعهدی به کسی ندارد

      • k2

        هرچه هم عاشق و خوب و صمیمی باشند تامین مخارج زندگی هرچند ساده مثل تیغی تو گلو همه چی برات زهر میکنه

      • بدون نام

        امری فرای این دو است و به یادگرفتن شیوه زندگی مربوط است
        اگر شیرین زندگی کردن را آموخته باشی به شرط فراهم بودن حداقلهای جدایی از فقر در هر شرایطی لذتبخش است در غیر اینصورت در هرجای این دنیا در حال غر زدنی

      • بدون نام

        اگه درست انتخاب و درست ازدواج کنین.خوشبخت میشین چون یه دوست همراه همسر صمیمی برای ابد دارین

      • شیما

        22سالمه و متاهل.خداروشکر میکنم که متاهلم و همچین مردی تو زندگیمه. منو همسرم حسمون بهم مث دوتا دوست صمیمیه و کاملا بهم اعتماد داریم.هیچوقت دوست ندارم به دوران پر از تشویش و سرگردان مجردیم برگردم. ارامش الانمو با هیچی عوض نمیکنم. امیدوارم حسش کنید

      • بدون نام

        ربطی به متاهل یا مجرد بودن نداره کیفیت زندگی و ارامششه
        که مهمه ،تا کی این افکار رو به خوردمون میدن؟ تنهایی حرمت داره

      • بدون نام

        توی ایران قطعا مجردی چون هم خودت بدبخت نمیشی هم یکی دیگه رو بدبخت نمیکنی

      • بدون نام

        دوست عزیز قطعا مجردها خوشبخت تر هستند هم دوستان خودت را داری هم هزینه کمتری می پردازی مسئولیت هم نداری و قانون هم نمیتونه در زندگی خصوصیت وارد بشه
        پدر زن و مادر زن .و...هم نداری که در زندگیت دخالت کنن زن هم نداری که بره پای قانون را بیاره وسط زندگیت
        مهمون هم به اون شکل نمیاد
        راحت و ریلکسی
        بچه هم نداری که بیفتی دنبال مشکلاتش و مشکلاتی که خودش درست میکنه
        هزینه ها ناچیز سبکبال بدون مسئولیت
        تاهل واقعا وحشتناکه خرج مخارج گرفتاری مسئولیت درگیری قانون و...

      • بدون نام

        بستگی به رفتار همسر داره،افرادی که شخصیت مستقلی دارن و زندگی مشترک رو درک میکنن و منم منم نمیکنن ،در همه امور با هم مشورت میکنن و به خواسته های هم احترام میذارن و مهمتر اینکه اجازه دخالت و حتی پرسشگری رو به اطرافیان در مورد زندگیشون نمیدون واقعا خوشبخت هستن،امان از آدم های وابسته به خانواده و دوست و افراد دهن بین، زندگی با اینها جهنم واقعیه

      • بدون نام

        قبل ازدواج دیدتون به ازدواج و طرف مقابل رو درست کنین بعد برین سراغ ازدواج که طرف مقابل رو بدبخت نکنین
        خودتونم بدبخت نکنین، ببینین بخاطر چی دارین ازدواج می کنین که آخرش نشه کامنت های زیر این مطلب

      • بدون نام

        مجردی خوبه ولی باید حساس نباشی من خودم مجردم و50سال سنم
        ولی وقتی میگم مجردم مثل یک جنایتکار جنگی بهم نگاه میکنن وگاهی حرفهایی میزنند که قابل تحمل نیست گرچه من سعی کردم زیاد با بقیه تعادل نداشته باشم وبه محیط کار بسنده کنم

      • hassan.h

        اگر زندگی زن و مرد بر مبنای رفاقت باشد مسلما متاهل بودن بهتر از تجرد است ولی اگر بر مبنای لجبازی و رو کم کنی باشد تجرد بهتر است

    • جواد

      به نام خدا در کشور ایران هیچکدام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کاملا درسته موافقم باهات.
        ولی حداقل وقتی مجردی فقط به خودت پاسخگو هستی.
        حالا مثلا متأهلینی که رابطه جنسی دارند، مشکل و جر و بحث و اختلاف ندارن؟؟؟ این شد مزیت؟
        تازه بیشتر از مجردها خیانت می کنن!!!

      • بدون نام

        متاهل ها هزینه سنگینی دارن بعد یه مدت هم
        خیانت و هزار مشکل دیگه برا هم پیش میارن بزرگ کردن بچه هزینه های بچه و کنترل بچه هم دارن
        ولی مجرد که باشی هیچکدوم از این مشکلات را نداری نسبت به گرانی ها هم مقاوم تری
        تاهل و ازدواج مربوط به دوران و عصر کشاورزی بود که ملت باید بچه دار میشدن که نیروی کار کشاورزی و بچه درست کنن
        الان خود بچه هزینه سنگینه و بزرگ هم که شد بیکاره و اگر هم کار پیدا کنه درامدش را به تو نمیده ول میکنه میره پی زندگیش
        پولی که میخای صرف بچه کنی برا پیری خودت پس انداز میکنی مسفارت هم میری و برا خودت طلبکار و دردسر هم درست نمیکنی نگرانی هم تداری
        تاهل و ازدواج عصرش تمام شده و بی معنا است
        میگه من یه کسی رو میخام که ارث براش بذارم خب ارث را بده به سازمان خیریه یا برو باهاش مسافرت و..

      • مهندس

        به نام خدا
        متاهل ها خوشبخترند
        سالم 22بود که لیسانسم رو گرفتم
        بیست و سه سالگی در حین خدمت سربازی ازدواج کردم
        وقتی شش روز به پایان دوره ی سربازیم مونده بود ازدواج کردم.
        بعد سربازی تا 2 سال بیکار بودم
        تا اینکه خدا رو شکر کار پیدا کردم و خونه اجاره کردم و الان دو نفری با خانمم داریم خوش میگذرونیم.

        امیدوارم به زودی قسمت همتون بشه...
        البته با گله و شکایت هیچی درست نمیشه....
        یه خانواده کم توقع و با شخصیت پیدا کنید تا خوشبختی تا ابد همراهتون باشه

      • بچه مدیر

        زندگی متاهلی هم مدیریت لازم داره. توی ایران چیزی به نام مدیریت بلد نیستیم چه در اجتماع چه خانواده

      • بدون نام

        یه چیز خنده داری که تو پیاما بود این بود که خانمها مرتبا می گفتن ما کنیز میشیم بشور بساب و..داریم و.. عزیزم اگر مجرد زندگی کنی مگه نباید خونه و..را تمیز کنی مگه غذا نباید درست کنی برا خودت؟
        به قول دوستان ماشین لباسشویی و ظرفشیویی و..هست بعد الان که اکثرا همنه از بیرون غذا میگیرن دیگه این شلوغ بازی ها چیه که ما یخ حوض می شکنیم و بشور بساب داریم؟
        الان ماشین لباسشویی 15 کیلویی من بهش پتو هم میدم میشوره
        نهایتا دیگه ببرم خشک شویی
        برنج درست کردن هم که کار 30 دقیقه است دو تا کباب کوبیده هم میگیری یا یه تن ماهی و..باهاش میخوری
        این همه شلوغی و منت نداره
        انچنان میگن در خونه شوهر کار می کنیم انگار یه خونه 500 متری را هر رز باید کاراش را بکنن که 30 نفر هم ساکنش هست برا 30 نفر غذا درست می کنن
        نه عزیزم جاروبرقی هست غذای بیرون هم هست لباسشویی هم اومده
        خرید هم که اینترنتی شده
        شلوغ نکنید
        من مجرد زندگی می کنم مگه خودم نباید کارام را بکنم؟ نیازی به زن نیست بیاد این کارا را بکنه

    • فریبا

      در ایران ، هیچکدام :(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مخلص مجردم بسیار هم بهم خوش میگذره
        اگر ازدواج میکردم باید به زنه به جامعه به پدر زن و..جوابگو می بودم
        بله زندگی سخت شده ولی برا ما مجردا کمتر سخت شده
        مثال برات میزنم
        اگر متاهل باشی و مهمون بیاد باید حتما خرج کنی ولی مجرد جماعت مهمون و رابطه اجتماعی و..نداره
        مهمون هم بیاد با یه بستنی مشکل حله
        این فقط یه مثالش بود 17 میلیون تومن هزینه یسال مدذرسه بچه است من مجرد اینو ندارم هزینه های مختلف را ندارم نق نق زن رو ندارم هیچ کاری هم از دست زنم برنمیاد که علیهم بکنه چون زنی ندارم
        ولی متاهل ها باید خرج کنن کوچکترین کاری هم کنن زنه میتونه پای قانون را به زندگیشون وا کنه
        ولی من نه راحت زندگیم در کنترل خودمه
        اونایی که میگن مجردی بد است بی اطلاع هستن
        امان از حسادت زنها و متاهل ها به مجردها
        میخان هر طور شده کاری کنن که دست و پات را ببندن بعد بگن انتخاب خودت بود
        خخخخ
        برو این دام بر مرغ دگر نه

      • بدون نام

        اصل داستان دقيقا همينه.
        در نهايت در دنياي جديد تجرد بهتر از تاهل هست مگه آدم بي عرضه اي باشي كه نتوني خودتو جمع كني و نياز به يه نگهبان (براي زن) يا يه پيشخدمت (براي مرد) داشته باشي.
        آزادي مجرد رو هيچوقت يه آدم متاهل نداره و اين همون چيزيه كه متاهل ها ازش ايراد ميگيرن! خوب شما آزاد نباش و از اسارتت لذت ببر مگه مجردها به شما كاري دارن كه شما متاهل ها به مجردها هي گير ميدين؟

      • بدون نام

        هیچکدام خوشبخت نیستند ولی اونهایی که میگن متاهلها متعهد هستند و مجردها نه باید بگم متاهلهامون خیلی گندش رو دراوردن به خدا ما مجردها حتی چشممون دنبال یه آدم مجرد نیست بعد این متاهلها چه زن و چه مرد با وجود داشتن همسر برای صد نفر دلبری میکنند و چشمشون دنبال زن مردم هست

    • محمد

      مجردها . به شرطی که راه مدیریت مسایل رو بلد باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادم عاقل تو. این شرایط ازدواج نمیکنه

      • آسمان

        بنظرمن متاهلی اگه با انتخاب درست باشه یعنی کسی باشه خوب درکت کنه از مجردی خیلی بهتره چونکه ما ادما موجودات اجتماعی هستیم ونیاز داریم به زندگی جمعی.مجردی یعنی تنهایی.دوست و رفیق همیشه حوصلتو نداره.خصوصا سنت که بره بالا و پدرمادریم نباشه که هواتو داشته باشه،خواهر برادرات سر زندگی خودشون باشن اونوقت اوج تنهایی رو حس میکنی.ازدواج یه تعهد شیرینیه بلاتشبیه مثل نماز که واجبه اما مفیدم هست تعهدی که توی ازدواجم هس یه اجبار قشنگه.آدم دلش رو جسمش رو قرار نیس هر روز دست یکی بده.هرکی طرفدار مجردیه یا ترسوهه یا تنبل یا بی قید وبند

      • به آسمان

        بخاطر همین قضاوتی که کردی نمیمیری تا جای اون طرف قرار بگیری

    • سارا

      متأهل ها به شرطی که مرد باشند!!!!،زنها عملا وقتی ازدواج میکنند هیچ حقی ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنهاي الان مردا را ميخورن

      • بدون نام

        شما زنها دیگه واقعا چقده زیاده خواه شدین،

      • بدون نام

        زن های حالا مرد ها رو میخورن

      • بدون نام

        کاربر 8/13 به خدا که کامنت زیبایی گذاشتی البته بلنسبت خواهران عزیز کشورم

      • بدون نام

        موافقم با سارا من دو تا از دوستانم ازدواج کردن هردو صبح تا شب در حال بشور بساب و بچه داری کلا از دو حالت خارج نیست اونی که شاغل دوبار دوبار باید کار کنه اونی هم که خانه داره به اندازه مرد خونه کار میکنه ولیی هیچوقت دیده نمیشه و مزدی نداره و چون دیگه سر کار نمیره استقلال مالی نداره ...هیچکدوم برای خودشون وقت ندارند

      • بدون نام

        وقتی میگم یکی میاد ده بار نظر میده منظورم همینه
        یکبار ۸:۱۳ دوبار ۸:۵۶

      • بدون نام

        مردها رو بیچاره کردین هنوز هم شاکی هستین، البته همتون نه ،برخی واقعا با شعور و کمالات هستند

      • بدون نام

        جالبه دخترای دهه 60 ها دنبال ازدواجن سخت دنبال شوهرن ولی بعد میان میگن بد بود و ... اگر بد است چرا دنبالش هستید؟ فیمینیست بازی درمیارن
        خب چرا جدا نمیشی؟
        اقا ازدواج چیز بدی است چرا جدا نمیشی؟ چرا چسبیدی به اون مرد؟
        از خداشونه کسی بیاد سراغشون بعد میگن نه خیلی بد است و.. خب چرا ازدواج کردی؟ چرا جدا نمیشی؟
        جدا بشو برو سرکار برا خودت کار کن حیف شدید واقعا
        خخخ

      • بدون نام

        شما زنهای بزک دوزک آرایشی و عملی خودتان ، خودتان را به ما می اندازید و البته اینکار ها را برای فریفتن و انداختن خودتان به ما انجام میدهید

      • سارا

        دمت گرم ۱۱:۴۱ یکی بالاخره حرف مارو فهمید.موضوع اینه که اگه قراره زن انسانیت داشته باشه صادق باشه و اهل حقه و نیرنگ نباشه و مسئولیت پذیر
        کسی قدرشو نمیدونه،تازه شوهراشون سر شون منت میذارن که خرجتونو میدین،منتها همه ی سختی ها بزرگ کردن بچه ها نداری ها همش مال زنه اگرم شاغل باشه سختی دو برابر غرغر های مردا اگه کارای خونه عقب بمونه تازه اکثرا توو این شرایط زنها عملا خودشون برای بچه هاشون خرج میکنن چون شاغلن و حقوق دارن که البته از جون و دل هست به هر حال مادر هستن

    • عجب

      آنهایی که از ایران رفته اند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • رضا

        چراموندی فک نکنم با رفتن تو مملکت خراب بشه ولی با خروجت هم اینجا آباد میشه هم ما خوشحال میشیم و خودت

      • بدون نام

        رضا
        مطمئن باش میتونست حتما می فت که ریخت امثال تو رو دیگه تحمل نکنه

      • بدون نام

        خب وقتی توان مهاجرت ندارید یعنی کلا چیزی ندارید که حیف بشید.هاها

    • زهره

      زن های مجرد خوشبخت ترند.کاش ازدواج نمیکردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب طلاق بگییییییییییییییییییییییییییییییییر

      • بدون نام

        طلاق بگیر

      • بدون نام

        خوشبخت کن تا خوشبخت بشی

      • بدون نام

        زهره خانوم وقتی سبک زندگیت رو از ماهواره بگیری نتیجش همینه و همینه و همینه

      • sogand

        چ ربطی ب ماهواره داشت..خدای من آخه ب آدمای مثل تو باید چی گفت

      • رها

        واقعا این رو نمیدونستی که زنهای مجرد خوشبخت
        ترن؟؟؟

      • بدون نام

        بابا مگه مجبورتون کردن ازدواج کنید؟ توی خونه پدره که هستن دنبال شوهرن از شوهر دنبال غول چراغ جادو هستن که هر چی خونه پدره بدست نمی اوردن را بدست بیارن
        طوری میگن بشور بساب انگار موتور ماشین لباسشویی هستن
        دست بردارید
        اوناییشون هم که میگن مجردی بهتره شوهر گیرشون نیومده عقده ای شدن
        یه عده ای از اینها دنبال درس بودن می گفتن ازدواج نمی کنیم حالا سر 40 سالگی شاکی هستن که چرا کسی ما رو نمیگیره دکترا و فوق و فلان هم دارم
        بعد در فضای مجازی هم میگن مجرد بودن بهتره
        بله دیگه برا ادم ترشیده مجرد بودن بهتره
        اینجا هم می چرخن هی کامنتهای خنده دار میذارن که نگو گرفتن و گرفتنی نیست و..
        طلبکار ما هستند
        خدایا

    • بدون نام

      100% مجردها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        100درصد حسودی

      • بدون نام

        یارو میگه مجردم ۱۰۰ درصد خوشبختم
        بعد به متاهل ها بربمیخوره بهش میگن حسود؟؟؟
        اخه به تو چه تو چرا عصبانی میشی
        برو نوکری و کنیزیتو بکن
        دست از سر محردا بردار
        والا

      • بدون نام

        ۱۰۰ درصد مجردا خوشبختن

    • بدون نام

      متاهل شدن در ایران نوعی دیوانگی است

      پاسخ ها

      • رها

        واسه ی زنها ازدواج اسیری و کنیزی هستش

    • بدون نام

      هر کدوم که توش پول و آرامش باشه خوشبختن دیگه اینهمه تفسیر نمیخواست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا همینطوره پول که باشه ارامش هست

      • بدون نام

        پول یعنی اوج خوشبختی

      • ۷۷۷

        هر دو بستگی به سلامت جسمی و روانی افراد داره
        از نظر روانشناسی تو یه سن نرمال تاهل بودن مناسب تره
        رفاه و امکانات لازم و شخصیت سالم اجتماعی زمینه متاهل بودن

      • بدون نام

        من منظورم فقط پول نبودا گفتم پول و آرامش

    • بدون نام

      مجردا بدبختن چون ازدواج نکردن متاهل ها هم چون ازدواج کردن بدبخت شدن زیاد فرقی نداره هر کدوم یه جور بدبختیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ راست میگه همه مون یک جورایی بدبختیم

      • بدون نام

        زنهای متاهل بدبخت ترن

    • بدون نام

      بستگی به تعریف هر کس از خوشبختی داره

    • بدون نام

      مجردها

    • بدون نام

      هیچکدام

    • بدون نام

      ای کاش مجرد میموندم.اشتباهی که هر روز تو چشممه

      پاسخ ها

      • شیما

        تو رو خدا یکی پیام منو بخونه
        که دارم میگم خوشبختم
        التماس میکنم

    • بدون نام

      گزینه هیچکدام

    • بدون نام

      هر دو بدبختن

    • بدون نام

      جفتشون بدبختن

    • بدون نام

      مجردی یه جور بدبختی داری متاهلی یه جور

    • بدون نام

      مجردی دو تا مشکل داری متاهلی هزار و دو تا مشکل !

      پاسخ ها

      • محمد

        یکیش رو که می دونم. اون یکی چیه؟

    • بدون نام

      همه بدبختن

    • بدون نام

      همه بدبختیم

    • بدون نام

      هیچکس الان خوشبخت نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خوشبختم و متاهل

      • بدون نام

        منم متاهل خوشبختم البته از نوعی که فقط تو مجازی جار میزنه خخخ
        خوشبخت مجازی الکی

    • بدون نام

      هیچکس خوشبخت نیست

    • بدون نام

      من خیلی بدبختم

    • بدون نام

      زندگی خیلی بد شده

    • بدون نام

      دنیا خیلی بد شده

    • بدون نام

      ازدواج سفید

    • بدون نام

      فقط ازدواج سفید

    • بدون نام

      ازدواج سفید خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنا منظورته

      • بدون نام

        کاربر 10:25

        مگه سواد نداری گفت ازدواج سفید

      • بدون نام

        اینکه اسمش ازدواج نیست،دور دور کردنه

    • بدون نام

      ازدواج سفید از همه بیشتره

    • بدون نام

      با این وضع که برای مردم درست کردید، نه مجردی خوبه، نه متاهلی.
      خدا ازتون نگذره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انصافا دو کلام حرف حساب
        جدا خدا ازشون نگذره

    • بدون نام

      ازدواج سفید از همه بهتره

    • بدون نام

      ازدواج سفید بهتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه کشتیمون انقدر گفتی

    • بدون نام

      مجرد باش پادشاهی کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یا تنبلی یا بی مسعولیت یا تنوع طلب

      • بدون نام

        مجردی با تنبلی مترادق نیست
        مجرد کار میکنه مسئولیت کمتری داره
        شما متاهل ها مسئولیت برا خودتون درست کردید بیشتر باید بدوید
        یعنی من مجرد باید اندازه شمای متاهعل کار کنم؟ به چه دلیل؟ هزینه من کمتره وقتم برا خودم باز میشه مطالعه می کنم سرگرمی دارم و...
        طرف ازدواج کرده از ما طلبکاره
        سبک زندگیتو خودت انتخاب کردی به ما چه؟
        جیک حیک مستونت بود فکر زمستونت نبود؟

    • بدون نام

      مجردی یعنی پادشاهی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پادشاهی هم این لذت رو نداره
        بدون زن و بچه
        بدون دردسر
        خودت هستی و خودت
        اخر کیف و حال دنیا است

      • بدون نام

        مساله همینه دیگه... فقط حساب دنیا رو می کنیم. به آینده واقعی یعنی دنیای بعد از مرگ فکر نمی کنیم.نتیجه اش میشه صحنه های مشمئز کننده که موتور سوار دو ترکه داره تو خیابون رد میشه با دیدن یه خانوم تو پیاده رو میزنه بغل تا بهش پیشنهاد بی شرمانه بده و همزمان اون موتورسوار دیگه که رفته بود توی کوچه برمی گرده سرکوچه تا موقع رد شدن خانوم از تقاطع پیاده رو کوچه بتونه با متلک خودش رو تخلیه جنسی کنه.

    • بدون نام

      نمیدونم مجردها خوشبخت ترن یا متاهل ها ولی اینو میدونم که مجردها قطعا کمتر بدبخت ترن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      در ایران هیچکدام

    • بدون نام

      توی ایران هیچکدام

    • بدون نام

      تو ایران همه بدبختن

    • بدون نام

      در ایران همه بدبختن

    • بدون نام

      تو ایران هیچکس خوشبخت نیست

    • بدون نام

      در ایران هیچکس خوشبخت نیست

    • بدون نام

      زندگی در ایران خودش بدبختیه

    • بدون نام

      زندگی تو ایران یعنی بدبختی

    • بدون نام

      هیچکدام

    • بدون نام

      با ازدواج اسیر شدم اسیر کاش مجرد بودم و با مادرم تنها زندگی می کردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که وابسته مادرتی واسه چی رفتی زن گرفتی

      • بدون نام

        بابا شاید طرف خانوم باشه

    • بدون نام

      تو ایران همه بدبختن

    • بدون نام

      هیچ کدام همه نا امید و افسرده و سرخورده باید به چه چیزی دلخوش بود ؟؟؟؟!!!

    • عبدالرحمن

      درسته که سلیقه ها متفاوته و هر کسی دوست داره یه جوری زندگی کنه منتها اگر ازدواج موفق باشه از تجرد خیلی بهتره و گرنه تجرد بهتره!

    • میتی

      کار باشه متاهل ها خوشبختند
      کار نباشه مجردها خوشبختند

    • درخشان

      خدا نصیب همه ازدواج خوب بکنه ... من که دوست دارم ازدواج کنم ولی پسر خوب نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله نیست ازدواج نکن طرف مقابل را بدبخت نکن
        دوستات اون بالا گفتن تاهل بد است
        خودت را گرفتارش نکن طلبکار ما نشو
        تنها پسر خوب جامعه ما پدر محترم شما بود
        بقیه فاجعه هستن

      • به ۱۵ :۴۵

        اینا میگن ما مجردیمو و ناراحت نیستیم
        تو چرا جلز و ولز میکنی
        برام سواله؟؟؟
        به تو یاد ندادن سرت تو زندگی خودت باشه
        از مدل پیامات معلومه یه متاهل بی اعصابی که اصلا خوشبخت نیستی

      • به ۱۵:۴۵

        تو حلوای مجردارو نخور

    • مهرداد

      توی این وضعیت مجرد ها اوضاع (بهتری) دارن

    • محمد

      مجردا

    • بدون نام

      پولدارها

    • سارا

      اگه انتخابت درست باشه، یعنی همسری رو انتخاب کنی که مثل خودت باشه، باهات رفیق باشه، همراه و همپا و پشتت باشه قطعا زندگی متاهلی خیلیییییییییییییییییی بهتر از زندگی مجردیه. اصلا این حرف برخی از دوستان رو قبول ندارم که میگن توی ایران همه بدبختند. شما اگه یه ازدواج درست داشته باشی آدم زندگیت دوست و همراهت باشه توی سخت ترین شرایط هم ته دلت امید داری.
      همه چی بر می گرده به این که شما آدم درستی رو برای زندگیتون انتخاب کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو مسابقه کودک شو قسمت فوتبال دستی خانومه به آقاشون گفت عزیزم تو حتی اگر ببازی هم قهرمان منی.... خدایا از این فرشته ها نصیبم کن

    • بدون نام

      قطعا مجرد شک نکن

    • زيبا

      اگر در ايران داشتن رابطه جنسي براي مجردها ار قبح دربياد بخصوص براي خانم ها قطعاااا امار ازدواج از ايني ك هست هم ب مراتب كمتر ميشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من برای آرامش و داشتن شریک زندگی ازدواج کردم نه رابطه ی جنسی. حیوون که نیستم

      • بدون نام

        آخه ازدواج کجاش آرامش میاره؟
        ارامش میخای مجرد بمون راحت باش
        ازذواج که همش دردسره که عزیزم

      • بدون نام

        ازدواج کن و با اخلاق باش تا بفهمی

    • محمود

      ازدواج مثل يه قلعه س. اونايي كه بيرون هستن ميخوان وارد شن و اونايي كه داخل هستن ميخوان در برن!!

    • بدون نام

      من ۴بار ازدواج کردم.(البته با یکیشون ۲بار).الآن هم ۱۳ساله که مجردم.هر دو وضعیت رو تجربه کردم.چیزایی که درباره عشق و این حرفها میزنن همش داستانه واسه تو کتابا!من ۴بار دنبال یافتن همین چیزها رفتم ولی آخرش فهمیدم اینا اراجیفه و تنها چیزیکه واقعیه پوله! درسته که تنهایی سختی هایی داره ولی درمجموع از تاهل بهتره. به دردسرش اصلا نمی ارزه.ضمنا الآن ۵۸ سالمه.خوش باشین...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خسته نباشی دلاور

      • بدون نام

        شما احتمالا نمی دونستی از زندگی چی میخوای

      • بدون نام

        خودتو نشناختی فقط یه راهی که بقیه می رن رو رفتی

    • حسینی

      اگر والدین ما هم مجرد می ماندند دیگر ما وجود نداشتیم !

    • حسینی

      اگر والدین ما هم مجرد می ماندند دیگر ما وجود نداشتیم !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر

    • بدون نام

      فقط مجردی

    • بدون نام

      فقط مجردی رو عشق است

    • بدون نام

      فقط مجردی رو عشقه

    • بدون نام

      متاهلی یعنی بدبختی

    • شهناز

      قطعا یه اتفاقی میوفته که ادم به جنس مخالفش نظر بدی پیدا میکنه یا با ازدواج مخالفت میکنه. اول که مشکل مالیه و به نظرم حق دارن پسرا ازدواج نکنن یا اگه هم میتونن ولی این کارو نمیکنن چون چیزای خوبی از دخترا ندیدن و بدبین شدن. من خودم خیلی به پسرا بدبین شدم با اینکه میدونم درست نیست ولی به خاطر همین قضیه و چیزای دیگه، ازدواج نمیکنم و تصمیم گرفتم مجرد بمونم.جلوی همه هم الکی میگم ازدواج چیه؟ ولی مگه میشه عشق درستی که با ازدواج پایدار میشه رو نخواست؟

      پاسخ ها

      • محمد

        عشق چی کشک چی. همش مسایل جنسیه که بهش اسم عشق دادند. بالاخص برای آقایون. همش جنسیه. به همین خاطر 6 ماه بعد از ازدواج فروکش می کنه و آقایون می رند سراغ عشق جدید . خودم هم اقا هستم.

    • فرزانه

      سلام ، از وقتی ازدواج کردم خیلی خیلی خیلی از لحاظ اخلاقی و شخصیتی و درک و فهم ، رشد کردم و احساس آرامش و نشاط زندگیم خیلی بهتر شده، تو مجردی به نظرم بی هدفی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یاد مصاحبه های بیست و سی و فیلتر تلگرام افتادم

      • بدون نام

        نمیدونم چرا بهت منفی دادن
        ایشالا خوشبخت باشی

        جالبه حتی توان دیدن کسی رو که از زندگیش راضی هست رو نداریم
        چه جور انسان هایی شدیم ما

      • بدون نام

        اتفاقا زنهای سایت ...
        تنها هدفشون جنگیدن با مادرشوهر و خواهر شوهره
        دقیقا هیچ هدفی ندارن تو زندگیشون
        افسردگی هم دارن اغلبشون
        مدامم نگران خیانت شوهر هستن

      • بدون نام

        مجردها بی مسئولیتی رو دوست دارن.بچه هایی که بزرگ نشدند

      • بدون نام

        برو خونه رو جارو کن فعلا

    • بدون نام

      ما که اینور خوشیم به این چیزا نیاز نداریم.این مطالب ... رو ببر تو یه قسمت دیگه نه صفحه اصلی که جای اخبار روز ایرانه.

    • رضا

      ازدواج اگرتوام بااشتغال ،تمکن مالی،انتخاب مناسب وعشق طرفینی،قناعت وساده زیستی ونیزکنترل مداخلات نابه جای خانواده دختروپسردرروابط فی مابین باشد،برای بیشترافراد می توان اتفاق فرخنده ومبارکی باشد.دوران طلایی زندگی من(27- 47سالگی دوران تاهل)بدترین دوران زندگی برای من ،دوران مجردی وظهورسیل(میل)جنسی(تقریبااز17-27سالگی)

    • بدون نام

      اگر راستش رو بخوایم بگیرم هیچ کدوم هیچکس خوشبخت نیست

    • بدون نام

      اگر یه جامعه نرمال داشتیم اگر امیدی به آینده بود اگر اطمینان داشتیم که حداقل امکانات برای یه زندگی آرام رو داریم صد در صد ازدواج خوبه
      ولی در شرایط فعلی که هیچ امیدی به آینده نیست و جامعه در بدترین شرایط اقتصادی و فرهنگی قرار داره ازدواج خریت مطلق هست

    • خطاب به ۱۵:۳۰

      دلیل این همه عصبانیتت از دخترای مجرد نشون دهنده اینه
      که از همه بدبخت تری
      چون اگه خوشبخت بودی آرامش داشتی
      اخه به تو چه که کی مجرده و چه کامنتی میزاره
      چرا دماغتو میکنی تو زندگی مردم

    • زن متاهل

      ازدواج برای زن تبدیل به کنیز خونه شدنو و کنیز شخصی مرد شدنه
      از کلمه ترشیدگی هم نترسین این کلمه ساخته دنیای مرد سالار بوده
      برای اینکه دختر بترسه و دست رد به سینه هیچ مردی نزنه
      بعد ازدواج حس تنهایی بیشتری سراغ زن میاد
      چون کمتر مردی عاطفی بودنو بلده و خیلی از مشکلات دیگه

    • بدون نام

      یکی از بالا تا پایین پیام گذاشته
      و مجردی گفته خوشبختم
      بزور بهش گفته نه تو بدبختی حسودی چه میدونم ترشیده ای
      فقط یه چیزو بهت بگم
      ادم خوشبخت ارامش داره مخصوصا تو کلامش
      تو که اوضاعت خیلی بیریخته بی نوا
      خب برو روانپزشک
      مجردا چه گناهی کردن
      وای چند تا صلوات فرستادم الان گفتم خدایا ادمای ترسناکی مثل اینو از زندگیم دور کن

    • بدون نام

      فکر کنم این متاهلایی که از ابراز خوشبختی مجردا عصبانی میشن دلیلش این باشه که
      وقتی میبینن دیگه کسی حسرت ازدواج کردن نمیخوره
      کفری میشن حمله میکنن
      چون دیگه انگیزه ای واسه پزدادن ندارن
      چون تو زندگیشون خبر خاصی نیست
      وقتی میبینه فقط اسیره و خوشبخت نیست
      حالش گرفته میشه چون دیگه نمیتونه دلشو به پز دادنم خوش کنه

    • بدون نام

      یکی از دوستام مثل کاربر ۱۵:۳۰
      به مردم توهین میکرد
      الان طلاق گرفته و تنهاس
      از تنهایی بیمارم شده
      کار خداس

    • دختر مجرد

      یه خانوم و اقایی تو خونه مار کار میکنن
      خانومه خیلی همیشه ناراحت بود
      رفتم باهاش صحبت کردم
      گفت از ترس کلمه موندن و ترشیدگی ازدواج کردم
      سعی کردم قانع باشم ،،شوهرم بیکار شد اومد تو شغل نظافتچی
      منم به زور اورده ..گفت از اینجا میرم خونه مشغول کارای خونه میشم دیگه حالی برام نمیمونه
      بعد گفتم اخه پستای مجازیت اظهار خوشبختی میکردی
      نوشتی من ملکه هستم شوشو باید برام کنیز بیاره
      دیگه جا خورد..مجازی مجازیه جدیشون نگیرین

      ا

    • بدون نام

      فقط پنج درصد زنهای متاهل دنیا خوشبختن
      بقیه فقط ادای خوشبختارو جلوی مردم در میارن
      مخصوصا اینا که میان مینویسن
      همه چی گل و بلبله اینا معمولا طلاق میگیرن

    • بدون نام

      اول به شخصیت و ظرفیت هر فرد بستگی داره بعضی ها تنهایی ارامش بیشتری دارن دومابعضی افراد صلاحیت تشکیل خانواده ندارن به طرف مقابل ظلم میکنن. اگر هم کسی ازدواج کنه فرد مناسب شخصیت و روحیات خودش رو باید انتخاب کنه

    • غلام

      خب زن بعد ازدواج باید کارای خونه و کارای شوهرشو انجام بده دیگه چرا میگین کنیزی
      من که هرچی زن متاهل دیدم مشغول خدمت رسانی بوده
      که البته بدم نیست
      ازدواج مال زنهایی هست که آشپزی کنن و نظافت کنن
      در عوض مرد هم حمایتشون میکنه
      از خواب خرگوشی بیدار بشین..یه هفته اگه زن کار خونه نکنه
      مرد هم حمایتش قطع میشه،این زن متاهلا که میان بهتون میگن نه خونه ما اینجوری نیست اینا دروغ میگن
      میخوان به دختر مجردا پز بدن
      من حقیقتو گفتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همینو میگم تا وقتی اون زن خدمت رسانیش عالی باشی
        مرد هم باهاش خوبه
        ولی سرشونو میکنن تو برف که مثلا نمیدونن

      • بدون نام

        آفرین برشما.تا زنه خوب خدمتکاری میکنه خوبه اگه یه روز خوب خدمت نکرد روزش سیاه میکنن

    • بدون نام

      دیروز دختر خاله متاهلم بعد که دستشوویی خونه شو حسابی
      تمییز کرد...بعد رفت در مورد زنهای متاهل خوشبخت تو اینیستا پست گذاشت خخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا همه زنها مشغول همین اینجور کاران بعد ازدواج
        بجای اینکه دو نفر که زیر یه سقفن اینجور کارارو مشترک انجام بدن
        ازدواج بدرد اینجور زنها میخوره

      • بدون نام

        یعنی توی مجرد دستشویی نمیشوری؟با کثافت مشکل نداری؟

      • بدون نام

        به ۱۲:۰۴
        باهوش دو نفر که زیر یک سقفن هر دو باید دستشویی بشورن
        نه یکی چون مرد هست بگه من شأنم بالاتره
        زن باید بشوره
        به قول غلام تو این صفحه تو خواب خرگوشی هستین

    • بدون نام

      رک و راست بهتون بگم
      تو فرهنگ ایران یه زن پروفسور با کلی درامد و زندگی خوب رو در نظر بگیرین اگه مجرد باشه
      اون زن خانه دار متاهل که شوهر و بچه داره و در حال کته ماست درست کردنه ..خودشو از اون زن پروفسور خوشبخت تر میدونه چون جامعه اینجوری بهش القا میکنه
      واسه همین اگه شوهر کته ماستیه بره با یه زن دیگه
      مجبوره خودکشی کنه..چون تنها دار و ندار زندگیش همون شوهره ..هدفش از بدنیا اومدن شوهر کردن بوده..تلخ گفتم ولی حقیقته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرف نگو

      • علی

        خیلی هم راست گفته

      • بدون نام

        حقیقت میسوزونه جنابی که گفتی مزخرف نگو ههه

      • بدون نام

        حقیقت رو گفتی مشکل از فرهنگ ماست که برای ترس از دیر ازدواج کردن و خسته شدن از حرفهای دیگران و فشار جامعه تن به هر ازدواج غلطی میدن
        .....این خانه از پایه ویران است

      • بدون نام

        کاملا درسته . فرهنگ ما از ابتدای تولد ب دختران القا کرده که انگار هدفی جز ازدواج تو زندگی نیست و اگر ب این هدف نرسن ی انسان ناموفق ه مخصوصا صدا پ سیما

    • sina

      آقا من قبل از ازدواج هیچی نداشتم الان شکر خدا
      .
      .
      .
      .تا دلت بخواد دفترچه قسط دارم

    • علی

      من با اینکه یک پسر جوان ومجردم ولی خوب می دونم که زن ذلیل ترین انسان تاریخ کره زمین هستم
      وهمه آشناها من رو به زن ذلیلی و زن سالاری می شناسن چون به شدت طرفدار حقوق دختران و زنان هستم وهیچکس به اندازه من از یک خانوم حساب نمی بره
      به خاطر همین واقعا از ازدواج وزندگی مشترک می ترسم چون چه بخوام چه نخوام باید حقوقم رو دودستی تقدیم همسرکنم و24ساعته ظرف بشورم وزن ذلیلی کنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی عرضگی تو گردن خانما ننداز. اتفاقن خانما از مردای زلیل و شل و ول بی عرضه متنفرن

      • مهناز

        طرفدار حقوق زنان بودن خیلی خوبه این نشانه کمال آدم
        ولی ربطی به ترسیدن از زن یا به اصطلاح شما زن ذلیلی نداره.آدم میتونه هم به حقوق زنان احترام بزاره و هم یه جنتلمن باشه

    • بدون نام

      اگر کشور خوب با مسئولین خوب داشته باشیم متاهلی عالی در کل از ۲۰سال به بالا برا مرد مجردی هیچ ارزشی نداره الافیه ولی متاهلی چیزه دیگه هست البته اگر خانواده هم پسر هم دختر خوب باشن دیگه نور اعلا نور مجردی هیچ ارزش هیچ چیزی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

      • بدون نام

        موافقم. ولی مجردی یه خوبی داره اینکه همه وقتت مال خودته و مسعولیت نداری. بقیه اش فقط عمر تلف کردن و بدبختی. فقط عین تراکتور کار میکنیم و شب که میریم خونه یکی نیس ادمو تحویل بگیره

    • محمد سلیمانی

      من ازدواج خواهم کرد.

    • بدون نام

      داستان زن متاهل خوشبخت داستان کنیز خوشحاله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب و بی فرهنگی من زن اگه کنیزم همسر عزیزم غلامه از صبح تا شب زحمت میکشه تا خرج زندگی رو تامین کنه.شعور داشته باشه هرکس وظیفه ای داره نه کنیز ونه غلامیم ما وظیفه مونو انجام میدیم برای خانواده و خوشبختیم

    • بدون نام

      من تجربه هر دو رو داشتم. متاهلی به هزار دلیل بهتره به شرطی که با یه ادم حسابی ازدواج کنی وگرنه بخوای عمرتو با یه نفهم بگذرونی همون مجردی بهتره. مجردی برای غرب خوبه که خارج از ازدواج نیازاشون براورده میشه ما اینجا چه ازادی داریم؟ هنوز تو این سن با اینکه کاملن مستقل شدم خونواده تو کار ادم دخالت میکنن. دولت و قانون و بقیه که بماند.

    • بدون نام

      آقای نویسنده مرحبا
      یه موضوع جذاب و همیشگی و یه عکس بسیار باسلیقه و متناسب شده صفحه ای پر بیننده

    • قاصدک

      خب به نطر من با این شرایط ایران مجرد ها ولی البته باید دستشون تو جیب خودشون باشه!

    • بدون نام

      چرا این بررسی تو ایران صورت نگرفته اونجا فرد ازدواجش برمبنای تمایلات جنسی وغیره نیست میتونند شناخت کامل بدست بیارند وبعد ازدواج کنند ولی اینجا بعدش میفهمی چه کلاهی سرت رفته

    • بدون نام

      جفتش خوبه هر کدوم که با سلیقه تون جور درمیاد

    • متعجب

      خوشبختی ربطی به تجرد و تاهل ندارهیه خانم با تحصیلات عالی وقتی درک و توانایی جمع کردن یه زندگیه دو نفره رو نداره قطعا مجرد بودنش یه امتیاز برای بقیه س!یه آقای پولدار وقتی به ازدواج تجاری نگاه می کنه قطعا مجرد بودنش شرف داره به متاهل بودن!تا وقتی خانما به آقایون بعنوان کارت عابر بانک نگاه کنن وآقایون به خانمشون بعنوان یه ربات خستگی ناپذیر نگاه کنن خوشبختی براشون بی معنی و پوچ خواهد بود!آدما باید وقتی ازدواج کنن که بتونن مکمل همسرشون باشن،نه مقابلش!

    • بدون نام

      دوستان صمیمی من که ازدواج کردن چندتاشون طلاق گرفتن
      وبقیه شون از زندگی متاهلیشون واقعا ناراضی هستن وتنها دلیلی که باعث شده تو رابطه بمونن بچه های بدبختشون هستن. بین حدود ۱۰ نفر فقط یه نفرشون میگه زندگیم خوبه.ببینید فاجعه س .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل از غاری که توش زندگی میکتید هست
        همه تنوع طلب و چشم چرون

    • بدون نام

      ازداج باهمه ی پستی بلندیهاش خیلی خوبه

    • بدون نام

      ازدواج کردن شجاعت میخواهد وعرضه
      آدمهای ترسو قبل از ازدواج هزار تا مشکل توذهنشون میاد
      ولی این حرف هایی که زدم مال قبل از تورم وگرونی تو ایرانه انشالله که اوضع درست بشه وهمه ی جوون ها بتونن ازدواج کنن وعاقبت بخیر بشن آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج