جاباما
۱۰۱۰۳۵۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ادعای جدید درباره فوتی‌های کرونا در تهران

خداکرمی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از جان باختن حدود ٥ هزار شهروند تهرانى بر اثر كرونا از اسفند ۹۸ تاکنون خبر داد.

امتداد: محمد جعفری: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران اخیرا در گفتگویی، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در پایتخت را بر اساس مطالعات صورت گرفته از اسفندماه تاکنون، بالغ بر ۲۰درصد ارزیابی کرده است.

در همین رابطه ناهید خداکرمی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران و عضو شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به این مسئله اظهار داشت:

برای تخمین میزان ابتلای جمعیت عمومی، به مطالعات مبتنی بر جمعیت نیاز است بدينصورت كه، تست کرونا بطور تصادف در تعداد مشخصی از جمعیت سالم پایتخت صورت بگیرد. البته این مطالعات به شکل جسته و گریخته صورت گرفته و فرمانده ستاد کرونا در تهران نیز بر همین اساس به این امر اشاره کرده است.

آمار اعلام شده می‌تواند صحیح باشد، چرا که بسیاری از مبتلایان به کووید ۱۹، هیچ علائم بالینی ندارند و حاملان بدون علامت هستند. تعداد مبتلایانی که با آزمون در هنگام مراجعه با علائم به مراکز درمانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند نیز، همین آماری است که به شکل روزانه شاهد اعلام آن از سوی وزارت بهداشت هستیم. وقتی آمار ارائه شده را با آمار بهشت زهرا و یا آمار کلی فوتی‌ها در تهران نیز مقایسه می‌کنیم، این اعداد و ارقام، تفاوت معنادار و چندانی نداشته‌اند.

از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، متاسفانه بیش از ۵هزار نفر از همشهریان تهرانی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند. این عدد در مقایسه با وضعیت جان باختگان در پایتخت کشورهای گرفتار با توجه به امکاناتی که در اختیار داشتیم به مراتب کمتر بوده است. دليل موفقيت در كنترل ميزان مرگ و مير برخوردارى از كادر درمانى ماهر، امکانات و وضعیت مناسب درمانی كشور است.

گرچه اگر از ابتدا به توصيه‌هاي وزارت بهداشت، کارشناسان، اپیدمیولوژیست‌ها و یا نظرات کمیسیون سلامت شورا توجه می‌شد، باز هم می‌توانستیم با قرنطینه تهران یا کنترل سخت مبادی ورودی شهر، شاهد آمار کمتری در این زمینه باشیم.

البته، آمار قربانیان کرونا در پایتخت، نسبت به اسفند سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری به صورت روزانه بسيار کمتر شده ولی، همچنان هر روز تعدادی از هموطنان ما در تهران، جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند. بنابراین، مردم تصور نکنند که کرونا تمام شده و یا شخصا در مقابل آن مصون هستند.

به نظر من، اعلام آمار تفکیکی جان باختگان و مبتلایان به کرونا در هر شهر و استان، نه تنها مضر نخواهد بود که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های مقابله با این اپیدمی نیز در هر منطقه کمک قابل توجهی داشته باشد.

مطالعه‌ای با حمایت كميته سلامت شورای شهر تهران و مركز مطالعات شهردارى صورت گرفته و وضعیت بیماری در محلات مختلف پایتخت بررسی شده است. هر چقدر که مردم درخصوص روند حرکت و رفتار این ویروس، اطلاعات بیشتری داشته باشند، می‌توانند به شکل بهتری از خود در مقابل آن حفاظت کنند.

حتی اگر بتوانیم در تهران به شکل محله به محله و منطقه به منطقه، آمار مبتلایان و جان باختگان بر اثر ابتلا به کووید۱۹ را داشته باشیم، این مسئله به مدیریت بیماری توسط خود شهروندان کمک زیادی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وضعیتتون مناسبه ؟

    • ali

      لطفا راهنمایی کنید چطور در تهران ۵۰۰۰نفرفوتشدندطی ۵ماه به عبارتی ماهی ۱۰۰۰نفر روزی ۳۰ نفر اونوقت درکل ایران میانگین۱۰۰نفر این درسته یعنی در شهرهای دیگه کلا۷۰نفر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف مفته میزنه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج