۱۰۱۱۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فرکی: کاش مثل قلعه‌نویی خوش‌شانس باشم

حسین فرکی می‌گوید اگر مثل امیر قلعه‌نویی خوش شانس بود الان حتما قهرمانی لیگ برتر را در دست داشت.

خبرآنلاین: حسین فرکی می‌گوید اگر مثل امیر قلعه‌نویی خوش شانس بود الان حتما قهرمانی لیگ برتر را در دست داشت.

فولاد بازی قابل ستایشی برابر استقلال انجام داد اما نتوانست امتیازی از امیر قلعه نویی بگیرد. حسین فرکی حتی یک روز بعد از این بازی هم وقتی درباره مسابقه حرف می زند حسرتی در صدایش دارد. حسرت از اینکه چه ساده تیمش برد را از دست داده است. از اینکه هنوز تیمش در روزهای بزرگ به استرس می افتد و حالا باید برای قهرمانی در لیگ برتر چشم شان به بازی با گسترش فولاد باشد و یک چشم شان به لغزش نفت در اصفهان. البته استرس رسیدن استقلال را هم داشته باشند. درحالی که یکشنبه می توانستند کار قهرمانی شان را به اما و اگر نیاندازند. گفت و گویی را در ادامه می خوانید که عصر دوشنبه با سرمربی دوست داشتنی فولاد گرفته شده:

*بازی مهمی را از دست دادید.

واقعا حیف شد. نمی دانم من بدشانس بودم یا امیر قلعه نویی خیلی خوش شانس بود ( می خندد) البته حتما حکمتی داشته که پایان بازی زیبای دو تیم چنین نتیجه ای داشته باشد و لیگ این قدر زیبا شود. واقعا شرایط خیلی پیچیده شد. بازی خیلی خوبی بود. منطق این بود که بازی را نمی باختیم اما توپ های مان وارد دروازه نشد. از همان اول بازی داشتیم فشار می آوردیم اما نشد.

*اول بازی وقتی توپ های تان را خراب می کردید می شد پیش بینی کرد گل می خورید.

راستش وقتی توپ دقایق اولی مان خورد به تیر و چند توپ دیگر را هم از دست دادیم تقریبا خودم هم همین ترس را داشتم. دیروز هم فوتبال داشت روز بدش را به ما نشان می داد. سید مهدی بعد از چند بازی که در افت بود ، جلوی ما یکی از بهترین دروازه بانی های فوتبالش را به نمایش گذاشت. آرش هم که بعد از این همه مدت به من که رسید ، نشان داد وقتی سال ها همیشه از فوتبالش تعریف می کردم ، حق داشتم. یک گل استثنایی به ما زد ( می خندد و حسابی از دو شاگرد قدیمی اش تعریف می کند) خلاصه هرچه از دوست رسد نکوست! برای ما هم خدا بزرگ است. هنوز چیزی برای مان تمام نشده. ما باید در تبریز برای قهرمانی تلاش کنیم.

*ولی جشن ۵۰ هزار نفری تماشاگران اهوازی خراب شد.

از طرفداران خوب مان برای اتفاقی که افتاد عذرخواهی می کنم و البته یک تشکر ویژه از آنها دارم. مردم خوب اهواز درس بزرگی به لیگ مان دادند. اینکه در پایان بازی برای دقایقی طولانی در استادیوم ماندند و تیم شان را تشویق کردند نشان از لطف بالای شان دارد. راستش اگر فقط یک ذره شانس یارمان بود شرمنده شان نمی شدیم. البته می دانم که آنها به رغم شکست تیم با دلخوری به خانه های شان نرفتند و از بازی خوب تیم شان رضایت داشتند.

*البته میرشاد ماجدی گفته تماشاگران تان خیلی استقلالی ها را اذیت کردند و همان بلایی را سر تیم قلعه نویی آوردند که قبلا تایلندی ها آورده بودند. او از این گفته که راه شان را بستند و کلا هم از هیات فوتبال انتقاد کرده و هم از نیروهای انتظامی.

و این اتفاقات برای خود ما هم افتاده بود . در همین اهواز ، ما هم که تیم میزبان بودیم برای رسیدن به ورزشگاه غدیر مشکل داشتیم. او نکاتی که گفته ارتباطی به باشگاه فولاد ندارد اما این اولین باری بود که ورزشگاه غدیر پر می شد. تجربه جدیدی بود برای همه ارگان های شهر اهواز. این استادیوم هم نواقصی دارد که باید برطرف شود اما بهتر بود استقلالی ها هم پیش بینی این مسائل را می کردند و کمی زودتر راه می افتادند.

*شاید هم مردم کمی از نتیجه ناراضی بودند.

نه این طور نبود. آنها به رغم دلخوری از نتیجه ، حتی بعد از بازی تیم را تشویق کردند و از این بابت قدردان شان هستیم. به هر حال آنچه برای ما اتفاق نیفتاد فقط رسیدن به نتیجه بازی بود اما این یک گل و ۳ امتیاز از دست رفته به نظر طرفداران مان چیزی از ارزش های بازیکنان فولاد کم نکرد چون ما کاملا تیم برتر میدان بودیم. زیبا بازی کردیم ، موقعیت خلق کردیم ولی گل نزدیم . غیر این بازی ،یکی دیگر از زیباترین بازی های فولاد در سالی که گذشت بود. ولی باز مشکل گلزنی که چند وقت است گرفتارش شدیم نگذاشت که ما برنده بازی باشیم. البته مهدی رحمتی در یک روز خیلی خوب یک تنه مانع تیم مان شد.

*یکی از اتفاقات مهم این بازی اشتباه عجیب بختیار رحمانی بود. بازیکنی که از کاندیداهای حضور در جام جهانی است نباید این قدر ساده عصبی شود. قبول دارید؟

من هنوز آن صحنه را ندیدم . نه تو زمین صحنه را دیدم و نه بعد از بازی وقت کردم صحنه اخراج بختیار را ببینم. باید فیلم آن اتفاق را ببینم. باید ببینم او چه کار کرده. ولی این یک حقیقت است که ما از نبودن بختیار در زمین متضرر شدیم. شاید این چیزی بود که استقلال می خواست. تفاوت تجربه در بازیکنان دو تیم در چنین صحنه هایی اتفاق می افتد. ما مقابل تیمی بازی می کردیم که به هر شکل می خواست برنده شود. روی یک لحظه بی تجربگی ، ما یک بازیکن مان را از دست دادیم. بختیار بعد از بازی خیلی ناراحت بود. این حرکت از او اصلا سابقه نداشت. من در طول بازی هم بارها به او و دیگر بازیکنانم گفتم عصبی نشوند اما باز هم در برخورد با آندو این اتفاق افتاد. تیم ما در حالی که عقب بود ، ۱۰ نفره شد اما باز هم خوب بازی کردیم.

*کلا یکی از مشکلات فولاد این است که در روزهای بزرگ استرس دارد.

این موضوع نسبت به سال قبل کمرنگ شده. ما این فصل پرسپولیس و سپاهان را بردیم. ما حتی در بازی برگشت مان برابر نفت باید برنده می شدیم .اگر آن پنالتی را داور اشتباه نمی کرد بازی را می بردیم. ما پارسال به استقلال باختیم با یک پنالتی خاص . آنجا هم دفاعی بازی کردند. با همه بازیکنان خیلی خوبی هم داشتند. ما آنجا هم باید می بردیم. دیروز هم نباید می باختیم. باید با ۲ گل اختلاف می بردیم. اما هنوز هم تیمم در شرایط خیلی سخت این بی تجربگی را دارد. ما هنوز نیاز به زمان داریم تا به اوج پختگی برسیم.

*راستی چرا اسماعیل شریفات از ابتدا در زمین نبود. البته می دانیم این تصمیم فنی است و شما می توانید به این سئوال پاسخ ندهید؟

من با خود اسماعیل قبل از بازی هم حرف زده بودم که برای نیمه دوم قرار است برود چون در شروع مسابقه با دو هافبک وسط کار می کردم . می خواستم استقلال را کنترل کنم و ضریب دفاعی مان معقولانه تر باشد . یک امتیاز هم از این بازی برای مان خوب بود. تمام برنامه ام این بود که از این بازی بی امتیاز بیرون نیایم که نشد. دو دفاعی فرستادم به زمین پس باید یک مهاجم کم می کردم. من استقلال را خیلی خوب می شناسم. می دانستم آنها در ۳۰ دقیقه پایانی کم می اورند و آن موقع است که نیاز به بازیکنان سرعتی پیدا می کنم. این تصمیم صرفا تاکتیکی بود. اسماعیل که آمد و از وقتی ساسان انصاری وارد زمین شد ، برتری ما هم بیشتر به چشم آمد. انصافا هم هر دوی شان در کنار دیگر بازیکنانم مثل غلامرضا رضایی و بقیه بچه ها ، چقدر عالی کار کردند. فشاری که ما روی استقلال آوردیم را هیچ تیمی در این سال ها به استقلال نیاورده بود . انها فقط دنبال سوت پایان بازی بودند. می دانم اسماعیل خیلی دوست داشت از اول بازی کند اما وقتی دلایل مرا شنید پذیرفت و با تمام وجود هم به تیم کمک هم کرد.

*و برای بازی آخر. هنوز شانس خوبی دارید.

بازی آخر مساوی نفت یا برد خفیف آنها و پر گل ما می تواند قهرمانی را به ما بدهد. آنها برابر سپاهانی بازی می کنند که خودش برای سهمیه می جنگد. ما هم خارج از خانه بازی داریم. گسترش تیم خیلی خوبی است. دو بازی قبلی اش را باخته اما این دلیل نمی شود آنها را دست کم بگیریم. اگر قهرمانی را می خواهیم باید به آب و آتش بزنیم.

*این بار برای قهرمانی کمی هم نیاز به شانس دارید.

امیدوارم یکبار هم شانس به من رو کند .اگر ۵ درصد توپ هایی را که این فصل گل نکرده ایم ، گل می شد الان با ۸ امتیاز اختلاف قهرمان شده بودیم. امیدوارم من هم این بار مثل بازی استقلال با فولاد کمی مثل امیر قلعه نویی شانس همراهم باشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج