۱۰۱۱۶۳۹
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

روشن: دوست و دشمن درحال زدن مجیدی هستند

فرهاد مجیدی بعد از اتهاماتی که در دیدار با فولاد به داور مسابقه زد حالا و در گفت‌وگوی جدید یک‌سری وعده‌ها را داده که خیلی با شرایط امروز استقلال همخوانی ندارد.

فرهیختگان: فرهاد مجیدی بعد از اتهاماتی که در دیدار با فولاد به داور مسابقه زد حالا و در گفت‌وگوی جدید یک‌سری وعده‌ها را داده که خیلی با شرایط امروز استقلال همخوانی ندارد. درواقع آبی‌ها نه‌تنها نتایج لازم را نمی‌گیرند بلکه خوب هم بازی نمی‌کنند و مشخص نیست چطور مجیدی این قول و قرارها را با هواداران گذشته است. به همین بهانه با حسن روشن که به قول خودش علاقه زیادی به مجیدی دارد به گفت‌وگو پرداختیم و نظراتش را در مورد وعده‌های سرمربی استقلال جویا شدیم. گفت‌وگو با پیشکسوت آبی‌ها را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌های اخیر فرهاد مجیدی را خواندید؟ وعده‌هایی مثل قهرمانی جام حذفی یا کسب سهمیه و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا. آیا با شرایط فعلی استقلال از لحاظ فنی همخوانی دارد و می‌توان این وعده‌ها را از سوی سرمربی این تیم محقق و شدنی دانست؟

درحال حاضر که دوست و دشمن درحال زدن فرهاد هستند، حداقل ما پیشکسوتان استقلال در موقعیتی که هستیم باید سعی کنیم به او هجمه وارد نکنیم، اما برای دومین بار است که فرهاد مجیدی چنین وعده‌هایی را می‌دهد. دفعه اول هم که سرمربی تیم ملی امید شده بود گفته بود امید‌ها را به المپیک می‌برم و حتی یک‌بار هم گفته بود استقلال را قهرمان می‌کنم. حالا به این مسائل کاری ندارم اما به‌نظرم مجیدی باید بیشتر صبر داشته باشد، یک مقدار با احترام بیشتری صحبت کند و از قول دادن بپرهیزد. بهترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند چنین قول‌هایی را بدهند. من به‌عنوان یک پیشکسوت یا هوادار یا حتی طرفدار خود فرهاد مجیدی از او شخصا خواهش می‌کنم یک مقدار در صحبت کردن دقت کند و مواضعش را تغییر بدهد. یک موقع است که تیم می‌برد، آن زمان هرچقدر دوست داشت از این حرف‌ها بزند اما الان به هرحال دوست و دشمن زیاد است و موقعیت استقلال هم طوری نیست که مجیدی بخواهد با این حرف‌ها از زیر فشار خارج شود. فوتبال در این دوران دیگر حرف نیست. از او خواهش می‌کنم یک مقدار صبورتر باشد و بپذیرد که استقلال فعلا نمی‌تواند نتیجه بگیرد و بلاتکلیف است. از سوی دیگر مدیرعاملش نیز تازه به این تیم آمده و تکلیف هیات‌مدیره‌اش هم معلوم نیست. بنابراین مجیدی باید همه این مسائل را مدیریت کرده و حواشی را جمع کند، نه اینکه بخواهد از این حرف‌ها بزند چون این حرف‌ها خنده‌دار است. حتی این وعده‌ها و صحبت‌ها اگر برای گول زدن هوادار هم باشد باز خوشایند نیست.

به‌عنوان یک پیشکسوت مجرب در امر فوتبال آیا با این روند به آینده استقلال خوش‌بین هستید؟

من چند هفته پیش هم گفته بودم که فرهاد تنها جلو می‌رود و شکست می‌خورد. در این بین یک‌سری هم ناراحت شدند. شرایط تیم بزرگی مثل استقلال درحال حاضر این‌طور است که انگار بخواهید به جنگ ۱۰نفر رفته و تنها هم بروید. آقای مجیدی فوتبالیست خوب و محبوبی بوده اما با این حرف‌ها و این رفتارها اگر نتواند خودش را کنترل کند همه چیزش را از دست می‌دهد.

البته شاید استقلالی‌ها خوب هم بدنسازی نکرده و دوران آمادگی را پشت‌سر نگذاشته‌اند که تا این حد از لحاظ بدنی ضعیف هستند و بعد از دو هفته این تعداد مصدوم روی دست‌شان مانده است.

این مسائل هم جای خودش را دارد. وقتی به هر علتی مثل تعطیلات نوروز یا اتفاق اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا تمرینات تعطیل می‌شود، سرمربی تیم باید از بدنساز بخواهد یک برنامه تمرینی را برای شرایط تعطیلی به بازیکنان که در مرخصی هستند بدهد تا با تمرینات از شرایط آمادگی عقب نیفتند. یعنی این‌طور نیست که تعطیل کنید و بازیکنان بروند و بعد صدای‌شان بزنید که بیاید بازی کنید. الان شرایط استقلال به‌گونه‌ای است که انگار وقتی که تعطیلی بوده بازیکنان به خانه رفتند و خوابیده‌اند و بعد به تمرین آمده‌اند و می‌خواهند در ادامه مسابقه بدهند. اینجا باید یک هماهنگی باشد تا این مشکلات به وجود نیاید. فرهاد مجیدی تنهاست و خودش باید شهامت داشته باشد تا قبل از اینکه بخواهند درخصوص ادامه همکاری‌اش در استقلال تصمیم‌گیری کنند، با هر کسی که قبول دارد نشسته و از بزرگ‌ترها و رفقایش کمک بگیرد و با آنها مشورت کنند. منظورم این نیست که حتما باید با من مشورت کند. مطمئن باشید اگر او با مشورت و کمک بتواند نتیجه بگیرد و حتی اگر به این وعده‌های کاذبی هم که می‌دهد عمل کند و موفق شود همه آن را به پای فرهاد مجیدی می‌نویسند اما اگر نخواهد این کار را بکند و همش منم‌منم کند پس فردا همین محبوبیتی هم که در دل هواداران داشته را از دست می‌دهد.

البته کم نیستند آنهایی که در این بین مباحث مدیریتی سال‌های اخیر و البته دخالت‌های وزارت ورزش را در امر باشگاه‌داری مقصر این وضعیت و روزهای استقلال می‌دانند.

هر کاری که بکنیم وزیر تا یک سال دیگر هست، پس چرا باید خودمان را به‌هم بریزیم که مثلا وزارت فلان کار را می‌کند اما از لحاظ مدیریتی فعلا این دو تیم در تزلزل کامل به‌سر می‌برند.

حرف‌تان درست است اما پرسپولیس با همین وضعیت مدیریتی هم در آستانه کسب چهارمین قهرمانی پیاپی قرار دارد.

حالا پرسپولیس با وضعیت خاصی که دارد درحال کسب نتایج لازم است، هرچند آنها هم مدیریت ندارند. آنها نتیجه می‌گیرند ولی اینجا مدیر تازه آمده است و این تیم را هم خودش نبسته است. آن کسی هم که تیم را بسته رفته است. پس الان هم وزیر باید از مدیران قبلی حساب و کتاب‌شان را طلب کرده و یقه آنهایی که قصور کرده‌اند را بگیرد و این دو تیم را به سر‌وسامان برساند. این مردم مگر چه گناهی دارند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجیدی باید فکر این روزارو میکرد،استقلال به این بزرگی نباید مربی کم تجربه بیاد ادعا کنه،حیف از رویای استراماچونی،استقلال چوب پیشکسوتاشو میخوره.

      پاسخ ها

      • مهرداد آبادانی

        شما چوب توهم و هوچیگری خودتونو میخورید از بس عقده دارید و دنبال حاشیه هستید

    • بدون نام

      مجیدی با خودشم در گیره باید ده سال در تیم پایه .تیم های لیگ یک ودو وبرتر مربی گری می کرد بد می آمد استقلال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما استقلالی ها خودتون الکی گنده اش کردید. اون که گواردیولا بود بعد چندسال مربیگری توی تیم دوم بارسا شد سرمربی تیم اصلی. اینقد گفتید شاه فرهاد خودشو گم کرد. مگه میشه از بازیگری بازنشسته بشی فرداش بشی سرمربی پرسپولیس و استقلال؟!

    • بدون نام

      خودت شما استاد زدنی

    • بدون نام

      بازم میگیم شاه فرهاد لنگی سوز، شما چرا حسودیتون میشه باید از مربی حمایت بشه الکی شلوغش نکنید

      پاسخ ها

      • مهرداد آبادانی

        بازم خودتون چوبشو خوردید خخخخخخخخخخخخ نوش جان کیسه پفک نمکیهای متوهم

    • بدون نام

      آخه ، مورجه چیه که کله پاچه اش چی باشه !؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج