۱۰۱۲۰۶۸
۱۹ نظر
۵۰۱۶
۱۹ نظر
۵۰۱۶
پ

راه‌حل نهایی ایران و آمریکا برای پایان تنش‌ها

کارشناس ارشد مسائل بین الملل توافقی را با آمریکا مطلوب تلقی کرد که استراتژیک باشد و جامعه سیاسی آمریکا اعم از دو حزب به آن متعهد باشند.

خبرآنلاین: کارشناس ارشد مسائل بین الملل توافقی را با آمریکا مطلوب تلقی کرد که استراتژیک باشد و جامعه سیاسی آمریکا اعم از دو حزب به آن متعهد باشند.

دیاکو حسینی در این باره اظهار داشت: معتقدم که سیاست ایران در قبال آمریکا باید اصولی تنظیم شود. به دلیل عدم وجود روابط عادی با آمریکا و نهادینه شدن دشمنی با ایران در جامعه آمریکایی که مساله ای دو حزبی به شمار می آید، باید مراقب باشیم که دچار چنین ساده انگاری هایی نشویم. اگر ایران با ترامپ وارد مذاکره شود و به توافقی مطلوب نیز برسیم باید در نظر داشته باشیم که جامعه آمریکا بسیار قطب بندی شده است و برای مثال دولت دموکرات بعدی به نحوی می تواند همان کاری را کند که ترامپ با برجام انجام داد. به شکلی اصولی تر و مطالعه شده تری هم می تواند این کار را انجام دهد. ایران باید به صورت استراتژیک با آمریکا به توافق برسد؛ نه موردی و نه با افرادی خاص. استراتژیک بدین معنا که توافق به گونه ای حاصل شود که جامعه سیاسی آمریکا اعم از دو حزب به آن متعهد باشند و همچنین آن را قابل اجرا بدانند. رابطه تهران با واشنگتن در عین حال که باید استراتژیک باید بسیار پراگماتیستی نیز باشد و در یک چشم انداز قابل دوام مورد بحث قرار گیرد و نباید متکی به افرادی باشد که در کاخ سفید حضور دارند. این مساله تنها به آمریکا مربوط نیست؛ چرا که توافق حاصل شده در ایران نیز باید برای مدت طولانی قابل پایبندی و قابل اجرا باشد. بدست آوردن چنین توافقی با توجه به عمق و ریشه اختلافات تهران و واشنگتن کار آسانی نیست. اگر هر گونه توافقی خارج از این چارچوب باشد ایران در موضوع سیاست داخلی آمریکا قرار خواهد گرفت که نمی توان آینده و چشم انداز خوبی را برای آن متصور بود.

وی در خصوص کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران و فشار اقتصادی به مردم ایران نیز گفت: واقعیت این است که ایران برای خاتمه این وضع باید چشم اندازی داشته باشد. ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم این موضوع نیز امری دوطرفه است. اکثر سیاستمداران عاقل آمریکایی از سیاست فشار حداکثری حمایت نمی کنند و یا بعدها به این نتیجه رسیدند که این سیاست آمریکا را به اهداف ترسیم شده اش نمی رساند.

بنابراین یک سوال مهم نیز در آمریکا مطرح است و آن این است که سیاست فشار حداکثری تا چه زمانی می خواهد ادامه داشته باشد؟ آنها به خوبی می دانند که این سیاست سبب شکاف بین آمریکا و اتحادیه اروپا شده و کمک کرده تا اختلافات با چین و روسیه نیز عمیق تر و از همه مهمتر آمریکا در جامعه بین المللی منزوی تر شود. از نظر نخبگان سیاسی آمریکا، کاخ سفید باید هر چه سریعتر به این سیاست مخرب پایان دهد چرا که تحمل آمریکا نیز سقفی دارد. اگر در ایران این تفکر وجود دارد که مقاومت باید دارای سقف و حدود باشد در آمریکا نیز همین دید وجود دارد و واشنگتن بابت فشارهایش به تهران در حال پرداخت هزینه است. مساله مهم در این بین وجود نگاهی دو طرفه به قضیه است. بدین معنا که باید پرسید آمریکایی ها چه زمانی خواستار پایان بخشیدن به سیاست فشار حداکثری و بازگشت به دیپلماسی هستند. در این صورت است که ایران می تواند به این مقاومت پایان دهد و به طور جدی تر به دیپلماسی روی بیاورد و از دستاوردهای این مقاومت چند ساله برای رسیدن به نتایج قابل قبول در مذاکره استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی تا الان کسی نمیدونسته؟!
      به به عجب مسئولینی همه هلو

    • SSAAMAN

      توافق با آمریکا مثل این میماند
      یک نفر از یک سوراخ دو بار نیش مار بخورد
      این کار کار ادم‌عاقل نیست

      پاسخ ها

      • عیار

        چرا داری پیچیده اش میکنی .یک راست بگو مثل برجام نباشه که کنگره تصویبش کنه ولی سنا نکنه .کنگره دموکرات و. از داردسته اوباماست .ترامپ از سنا و جمهوری خواه.برای قطعی شدن باید دو مجلس سنا و کنگره بهش رای موافق بدن .همراه رییس جمهور.البته به نظرم بازم هیچ اعتباری نیست .همین الان هم میبینیم که وقتی امریکا بخواد زور بگه طرف سومی نمیتونه وجود داشته باشه پنج کشور دیگه حکم پشم دارن مخصوصا اروپا.

      • SSAAMAN

        ترامپ نامرد روحانی نادان
        پس بهتره اگر توافق نامه ای قرار است امضا شود بعد از رفتن این دو باشد
        آمریکا خیلی زرنگ است
        ترامپ در حال رفتن قرارداد امضا می‌کند دو ماه بعد که بعدی آمد میگوید من قبول ندارم
        اوباما هم روزهای آخرش بود که توافق نامه را امضا کرد و ترامپ آن را پاره کرد
        چرا به این نکات ریز توجه نمیکنید سیاستمداران قلابی

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا ، خخخخخخخ.

    • بدون نام

      اگه روزی روزگاری قراربرتوافقدباشدبایددرزمان جمهوری خواه باشد نه دموکراتها بدلایلی که کاملا مشخص اسا

    • بدون نام

      نگاه منطقی و درستی بود، ممنون، این وظیفه ای ملی و تاریخی برای کانالهای خبری هم خواهد بود که باعث پیشبرد روشنگری عاقلانه و عزتمندانه باشند.

    • عاشق ایران و ایرانی

      خدایا انسانهای دانا و فهیم را بر انسانهای تندرو غالب گردان

      پاسخ ها

      • یک درصدی های غرب گدا

        خداوند انسان تندرو رو بر غربگداین غالب کن

    • عاشق ایران و ایرانی

      مقاومت مردم هم سقف داره . فقر و تورم و گرونی ریشه و بنیان خانواده ها را نابود میکنه و وقتی خانواده ای نباشه کشور معنی نداره . فساد و فحشا داره بیداد میکنه و فاصله طبقاتی ثانیه ای داره زیاد میشه

    • بدون نام

      ... هرگاه تام و جری باهم آشتی کردند، آمریکا و جمهوری اسلامی باهم آشتی می‌کنند، البته مقصراصلی آن سگه(روسیه) است که نمی‌گذارد صلح برقرارشود..

    • عاشق ایران و ایرانی

      بهترین دیپلماسی برای نجات اقتصاد و جامعه دیپلماسی مذاکره برد برد است و ارتباط عادی با دنیا . تحریمها سودش تو جیب دلالاها بخصوص خارجیها میره

    • عاشق ایران و ایرانی

      پایان هر جنگی صلح بوده در نتیجه قبل از وارد شدن به جنگی که خواسته دشمنان قسم خورده ایران است باید با دنیا مذاکره کرد اونهم با داشتن موضع قوی

    • بدون نام

      بایدآمریکابه برجام برگرددوتحریم لغو وایران هم به سطح قبل خروج آمریکا،برمی گردد!صحبتی،درتوان موشکی،هرگزنخواهدشد!ماجنگنده وبالگردوتانک جدیدوضدهوایی جدیدترهم میخریم!امابرای دفاع ازخود!آمریکابایدجبران کندودرغیراینصورت،چین وشرق راانتخاب میکنیم وبتجارت خودباچین،روسیه،هند و
      ...ادامه می دهیم!ایران بایدقوی وخودکفاباشدوجای دزدان-رانت خواران ومفسدان اقتصادی نیست!سیستم پدافندی قوی لازم داریم!افرادلایق-مصمم وباهوش وانقلابی لازم داریم!ماهمه چیزداریم وفقط اراده وباورلازم داریم!خودمان باورکنیم،امام زمان ع باایران هست!

      پاسخ ها

      • فردین

        سخنرانی خوبی کردی طرف!بشین تا همه اینا که فرمودی بهت بدن

    • mk sh

      آقای حسینی دولتی که به تعهدات بین المللی و سازمان ملل متحد عمل نمیکند هیچ تضمینی وجود ندارد و هیچ فرقی ندارد هردوحزب امتحان خود را پس دادند پس خیال بافی نکنید

    • بدون نام

      کاسبان تحریم میگن مرگ برامریکا،،سمت چین وکره شمالی وروسیه کثیف میرن،،،واسه یه بارهم شده نظراکثریت مردم بگذارین،،،،لطفا سانسورنکن

    • بدون نام

      فقط یک راه دارد اینکه آمریکا کورش را از خاور میانه گم کند ....

    • رضوان معصومی

      مابا امریکا مذاکره نمکنیم این ادما که طرهایی رامیدهن دوستان دشمنان ماهستند. ودشمنان سرسخت ما اینها ادمهای بسیاربدی هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج