۱۰۱۲۵۴۰
۲۱ نظر
۵۰۱۶
۲۱ نظر
۵۰۱۶
پ

افزایش مجدد حقوق کارمندان و بازنشستگان؟

یک نماینده مجلس تاکید کرد که ما باید یک بار برای همیشه قانون مدیریت خدمات کشوری را تعیین تکلیف کنیم تا مشکلات در نظام پرداختی مرتفع شود.

همشهری آنلاین: یک نماینده مجلس تاکید کرد که ما باید یک بار برای همیشه قانون مدیریت خدمات کشوری را تعیین تکلیف کنیم تا مشکلات در نظام پرداختی مرتفع شود.

علی اصغر عنابستانی درباره گله بازنشستگان، کارگران، معلمان و سایر حقوق بگیران درباره افزایش حقوق‌ها و این‌که عنوان می‌کنند در پرداخت‌ها تبعیض‌هایی وجود دارد، مجلس و دولت چه راهکاری باید ارائه کنند تا این گله‌مندی‌ها به پایان برسد، گفت: باتوجه به شرایطی که کشور دارد باید از کارهای شتاب زده دوری کنیم؛ هنگامی که بحث افزایش حقوق مطرح می‌شود، یعنی قصد داریم بار جدید مالی را به دولت تحمیل کنیم که امروز هم باتوجه به این‌که بودجه بسته شده، عملاً امکان‌پذیر نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: کاری که باید صورت گیرد و جز وظایف هم محسوب می‌شود این است که ما یک بار برای همیشه قانون «مدیریت خدمات کشوری» را به نحو بسیار دقیق و کامل اصلاح کنیم.

وی با اشاره به قانون «مدیریت خدمات کشوری» بیان کرد: متاسفانه آن چیزی که در حال حاضر کارمندان و بازنشستگان کشور را اذیت می‌کند، تبعیض در پرداخت‌هاست؛ شاهد هستیم که در بعضی از دستگاها فرد به محض این‌که استخدام می‌شود تقریباً چندبرابر دستگاه‌های عادی که افراد در آن شاغل هستند، حقوق می‌گیرد. مشخص است که این امر قابل تائید نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی ما یک قانونی به نام«نظام هماهنگ پرداخت» داشتیم که قرار بود بر اساسش پرداخت‌ها در ساختار کشور هماهنگ شود اما این اتفاق نیفتاد و به شدت به سمت فاصله‌ها و تبعیض‌ها پیش‌رفت. بعد بنا شد قانون « مدیریت خدمات کشوری» نواقص «قانون نظام هماهنگ پرداخت» را جبران کند؛ از هنگامی که تصویب شد قرار بود بین تمام دستگاه‌ها اجرا شود اما مشاهده شد هر دوسال یک بار یک دستگاهی خودش را از این قانون مستنثی کرد.

وی ادامه داد: حتی قرار بود در قانون نظام «مدیریت خدمات کشور» دو مدل استخدام داشته باشیم، پیمانی و رسمی؛ اما متاسفانه باز مدل‌های مختلف استخدامی مانند شرکتی، خرید خدمت و در آموزش و پروش حق التدریسی ابداع شد و روز به روز هم به آن‌ها اضافه شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که اینگونه استخدام می‌شوند به دلیل اینکه امنیت شغلی ندارند و پرداخت‌ها را بین خودشان و دیگران تبعیض‌آمیز مشاهده می‌کنند، مرتب ناراضی هستند.

وی با اشاره به «شرکت‌های تامین نیرو» که امروز در نظام پرداختی قرار دارند، گفت: ما امروز می‌بینیم بخش زیادی که در دولت کار می‌کنند نیروهای شرکتی هستند صرفاً با یک شرکتی به نام «تامین نیرو» که ما اصلاً متوجه نمی‌شویم چرا چنین شرکتی وجود دارد کار می‌کنند؛ واقعا جای سوال است هنگامی که دولت می‌تواند به صورت مستقیم پرداخت حقوق ‌کند چرا خودش این کار را انجام نمی‌دهد و کار را به واسطه می‌دهد؟ چرا افراد صرفاً با یک واسطه حقوق می‌گیرند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که شرکتی هستند نه امنیت شغلی دارند نه حقوق آنچنانی دریافت می‌کنند زیرا ۱۵ الی ۲۰ درصد حقوق شان به دلیل ارائه خدمات به شرکت واسطه پرداخت می‌شود .

وی با تاکید بر این‌که در دوره جدید مجلس باید یک برای همیشه مشکلات را در ساختار استخدامی کشور حل کنیم، عنوان کرد: اشکالات بزرگتری هم در نظام اداری و استخدامی کشور وجود دارد و آن هم این است که ما پرداخت‌هایمان در نظام اداری کشور وقت محور است و کار محور نیست؛ یعنی ما بر اساس ساعت حقوق می‌دهیم نه بر اساس ارزش کار و خدماتی که صورت گرفته می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای ادامه داد: ما باید یک بار برای همیشه مواردی که ایجاد مشکل می‌کند را اصلاح کنیم؛ اصلا یکی از دلایلی که کمیسیون اجتماعی را انتخاب کردم، همین بود که ما در این کمیسیون در یک فاصله معقول نه زمان زیاد طولانی، احتمالا تا آخر سال بتوانیم اصلاح لایحه « مدیریت خدمات کشوری » را کاملا در دولت به سرانجام برسیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که تکلیف لایحه «مدیریت خدمات کشوری» روشن شود قطعا می‌توانیم تکلیف استخدامی‌ها، تبعیض پرداخت‌ها و سطح حقوق‌ها را به سطحی برسانیم که قابلیت تأمین حداقل مایحتاج مردم، کارمندان و غیره را داشته باشد.

عنابستانی تاکید کرد: برای این‌که بتوانیم یک قانون جامع تصویب کنیم، باید از اقدام‌های عاجل و فضاهای احساسی دوری کنیم زیرا شتاب‌زدگی به صلاح کشور نیست.

وی در پایان درباره افزایش حقوق‌های مجدد گفت: در حال امکان پذیر نیست چرا که بودجه تصویب شده است و نمی‌شود بار مالی جدیدی تحمیل کرد باید به این سمت برویم که اصل را اصلاح کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلیه کارمندان دولت50 درصد در بهمن پارسال افزایش حقوق داشتند و 15 درصد هم فروردین امسال حالا کارگر دو برابر کارمند کار میکنه فقط 21 درصد با منت امسال افزایش دادند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازنشستگان که ۱۵ در صد بود با این تورم حتی پول دارو هم نمیشه

      • بدون نام

        یوووک 50 درصدو از کجات اوردی اون درصدی که میگی مال بالا دستیاس نه همه ی کارمندا اگه 50 درصد افزایش میدادن که الان همه ی معلما الان باید ماشینای 200 میلیونی سوار بشن البته الان همه ماشینا 100 تا 200 میلیونه

      • مهدی

        شاید برا شما و اقوامتان 50 درصد افزایش داشته ولی ما که ندیدیم

    • بدون نام

      5

    • بدون نام

      یک نماینده پیشنهاد داد چنان تیتر زدی هرکسی تو این مملکت نباشه واین خبرو بخونه میگه خوش به حالتون چپ راست افزایش حقوق دارید ولکه بابا

    • بدون نام

      فقط خبرهای کرونا که میدید واقعیت داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواشحال شدیم خوبه اضافه شد میتوانیم ماهی یدانه مرغ مخیریم ولی نشد

      • پوکر

        اره بخدا..بقیه اش چرت

    • ایران

      واقعا همیجور شرکت تامین نیرو چه صیغه ای که دولت درست کرده

    • سیدحسین عقیلی

      سلام بنده درتاریخ ۱۰فروردین ۹۹بازنشسته وبعلت کرونا وقرنطینه ۲تیر به بیمه مراجعه وفرمدند۲ماه و۲۲روزقوق ازدسترفته فرمودم چرا دیرامدی گفتم خودشان گفتندخلاصه خیلی سخت است ۲ماه و۲۲روز حقوق ما پایمال شود پیشنهاد د مجلس مطرح شود وجودتان ازطلا سایتان مستدام وسلام ارادتمند عقیلی

    • بدون نام

      کسی به حقوق اقلیون دست نزنه باقیش حله
      بودجه نیست و باقی باید عقط تماشا کنند
      و حداقل رو بگیرن

    • بدون نام

      ارسال پیام چه موقعی بررسی میشه وجواب ان چندروزتحمل نمایم

    • بدون نام

      شرکت تامین نیرو یعنی دزدی البته اینم یه مدل مصلحته چون بیشتر سهامداران این شرکت ها از مدیر مسئول ها و روسای شرکت های متبوع هستن و به صلاح نیست این شرکتها جمع بشن چون نون این بنده خداها بریده میشه

    • بی بی سی

      حالا حالا ها وقت هست تا سال ۳۰۰۰ آریایی که می شود ۱۴۹۹ تازی طرح هماهنگ پرداخت اگر دزدان سر گردنه بگذارند؟تو هم فعلاً گرمی آره؟؟

    • بدون نام

      اقای بدون نام اصلا می دونی ۵۰درصد بهمن چقدرشده؟۱۶۰۰۰۰تومان.

    • بدون نام

      همش دروغ

    • بی نام

      با این مجلس مشکل میبنم انگار مجلس شده جای تسویه حساب شخصی.

    • بدون نام

      معلما که به خاطر کرونا دیگه درس نمیدن میخورن و میخابن هر روز افزایش دارن همین عید بود پنجاه درصد بعدش پانزده درصد چه خبره تو فکر گارگر بی چاره باشین تو فکر اونای که حتی کارم نمیتونن بکنن باشین چه خبرشونه معلما ماهی هر چه زیادتر بگیرن همیشه خدا ندارن از بسکه گداین

    • بدون نام

      لایک پدر منم بازنشسته ندیدم منم کارگرم اونم ۱۵درصد

    • فرزند جانباز

      حقوق پدرمن جانباز 30درصد شیمایی از 1560به 1800 ارتقاء بخشید تورم 50 درصد حقوق 15درصد آقای نوبخت کاملا دروغگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج