جاباما
۱۰۱۲۷۷۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد تند سلیمی‌نمین از بعضی نمایندگان مجلس

فعال سیاسی اصولگرا از رفتار برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان حضور محمدجواد ظریف در پارلمان به شدت انتقاد کرد.

جماران: فعال سیاسی اصولگرا از رفتار برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمان حضور محمدجواد ظریف در پارلمان به شدت انتقاد کرد.

صبح امروز، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در صحن علنی مجلس به برخی سوالات نمایندگان پاسخ داد. حضور او در مجلس اما، حاشیه های پررنگی به همراه داشت. حاشیه هایی که بعضا تبدیل به «تیترهای آتشین» علیه دولت شد. توهین برخی نمایندگان به محمدجواد ظریف، او را ناگزیر از گفتن این جمله کرد که «سیاست خارجی عرصه دعوای جناحی نیست.»

در همین رابطه، عباس سلیمی نمین گفت: برخی آقایان ظاهرا صحن مجلس را با محلی برای سخنرانی های آتشین یکی می دانند. نمایندگان در صحن مجلس باید در استخدام کلمات خود دقت فراوانی مبذول دارند. عناصر خط گیرنده از جریان آقای احمدی نژاد، حتما چنین هدفی را دنبال می کنند تا کشور را در حالتی بن بست قرار دهند.

انتقاد تند سلیمی‌نمین از بعضی نمایندگان مجلس
در اختلاف قوا مصالح ملت قربانی می‌شود

وی بیان داشت: یکی از وظایف بسیار خطیر مجلس یازدهم، تنظیم دقیق روابطش با قوه مجریه است. قطعا نمایندگان اختیارات قانونی ای دارند که بر اساس آن اختیارات این حق را خواهند داشت که نظارت دقیقی بر قوه مجریه داشته باشند. اما نباید فراموش کرد که این نظارت می بایست به گونه ای صورت گیرد که بن بستی در روابط میان دولت و مجلس ایجاد نکند.

این کنشگر سیاسی اصولگرا افزود: متاسفانه برخی نمایندگان در ظاهر انقلابی گری، به دنبال به بن بست رساندن روابط میان این دو قوه هستند. برای همه ما مسلم است که در ماه های پایانی عمر این دولت، باید به گونه ای مسائل را پی بگیریم که امور در کشور آسان تر پیش رود. طبیعتا اگر ما دقت لازم را در تنظیم روابط بین دو قوه مقننه و مجریه نداشته باشیم، مصالح جامعه قربانی خواهد شد. مصالح جامعه حکم می کند که ما ایرادات و ضعف های دولت را برطرف و نقاط قوت آن را تقویت کنیم. یعنی به گونه ای دولت را به جلو سوق دهیم. چرا که برداشته شدن هر گامی از جانب این دولت، طبیعتا از مسائل و مشکلات جامعه خواهد کاست.

وی ادامه داد: باید دولت را تقویت کرد و ضعف هایش را به گونه ای مطرح کرد که منجر به ایجاد تنش در روابط میان دو قوه نشود و تعامل سازنده ای برقرار گردد. آنچه که در مورد جلسه حضور وزیر محترم خارجه در مجلس شنیده شد، قطعا در این چارچوب تعریف نمی شود. ما با استفاده از ادبیات غیرمتداول در عرصه سیاسی نمی توانیم مجریان را درمسیر درست هدایت کنیم. بلکه آنها را در موضع لجاج و تقابل قرار خواهیم داد.

نباید بین دولت و مجلس تقابل ایجاد شود

سلیمی نمین بیان کرد : هیچ فردی که مصالح ملی را در نظر دارد، چنین شرایطی را برای کشور مفید نخواهد دانست. هرگز نباید بگذاریم بین دولت و مجلس تقابل به وجود بیاید. باید تعامل برقرار باشد. وقتی ما به ریاست محترم جمهور یا برخی وزرا لقب خائن دهیم، طبیعتا قادر به این نخواهیم بود تعاملی داشته باشیم. برخی آقایان ظاهرا صحن مجلس را با محلی برای سخنرانی های آتشین یکی می دانند. نمایندگان در صحن مجلس باید در استخدام کلمات خود دقت فراوانی مبذول دارند. نه می توان و نه به نفع جامعه است که بن بستی در روابط دولت و مجلس ایجاد شود. برخی عناصر خط گیرنده از جریان آقای احمدی نژاد، حتما چنین هدفی را دنبال می کنند تا کشور را در حالتی بن بست قرار دهند.

انتقاد تند سلیمی‌نمین از بعضی نمایندگان مجلس

او ادامه داد: نمایندگان محترم باید به لحاظ سیاسی روی این مطلب دقت کنند که مبادا از کسانی که خط و خطوطی دریافت می کنند، الهام بگیرند. ما باید بتوانیم انتقادات اصولی خود از دولت را دنبال کنیم، اما این انتقادات اصولی با توهین و نسبت های ناروا دادن هرگز محقق نخواهد شد. لذا باید به منافع ملی بیندیشیم و در چند ماه پایانی این دولت از هر فرصتی برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.سلیمی نمین با بیان اینکه این رویه ها نه تنها از فرصت ها استفاده نمی کند، بلکه فرصت سوزی خواهد کرد، گفت:

برخی شیطنت می کنند و اظهارات تعداد کمی از نمایندگان مجلس را که دقت کافی نداشته و از برخی جریاناتی الهام می گیرند، خبرسازی می کنند. جریاناتی که به هیچ وجه در چارچوب مصالح ملی نمی گنجند. از این رو، تلاشی وجود دارد که این نوع اظهارات را به کلیت مجلس تعمیم دهند. در حالی که کلیت مجلس نگاه فهیمانه ای به مسأله دارد. هیأت رئیسه مجلس نیز نگاه عاقلانه ای دنبال می کند. اما هستند کسانی در مجلس که از جریانات پرمسأله بیرون الهام می گیرند. نمایندگان مجلس باید این افراد را مهار کنند و نگذارند به کلیت مجلس لطمه ای وارد شود.

مجلس با تندروها همراهی نمی‌کند

او در پاسخ به این سوال که چرا کلیت مجلس تاکنون واکنشی ملموس به این نوع رفتارها از خود نشان نداده، گفت: قطعا این افراد نمی توانند در مسیر استیضاح رئیس جمهور قرار گیرند. بدین نحو که مجلس با آنها همراهی نخواهد کرد. کما اینکه در مجلس گذشته نیز با این ها همراهی نشد و یک نوع بی اعتباری سیاسی برایشان رقم خورد. همین که مجلس آنها را تنها بگذارد، کفایت می کند. یعنی همین که این افراد نتوانند حرف هایی را که می زنند، دنبال کنند و به کلیت مجلس تعمیم دهند، خودش یک نوع بی اعتباری برایشان رقم خواهد زد.

سلیمی نمین افزود: اینکه انتظار داشته باشیم نگذارند این افراد در مجلس حرف خود را بزنند، منطقی نیست. در مجلس باید این آزادی وجود داشته باشد که افراد با گرایشات مختلف بتوانند نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کنند. پاسخ به این پرسش مهم است که آیا کلیت مجلس متأثر از این افراد عمل خواهد کرد؟ که باید بگویم آنچه مسلم است تاکنون این اتفاق نیفتاده و از این به بعد هم نخواهد افتاد. باید این اندازه سعه صدر وجود داشته باشد که این افراد هم بتوانند نظر خود را مطرح کرده تا مشخص شود حرفشان چه اندازه ناپخته است و درک درستی از مسائل عمومی ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      نماینده بیست درصدی مشخصه چه شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج