جاباما
۱۰۱۳۲۲۵
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

کاخ سفید: آمریکا کمترین مرگ ناشی از کرونا را دارد

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که به دلیل رویکرد مطلوب مقام های آمریکا، نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور پایین‌تر از سایر کشورها به ویژه اروپا است.

ایرنا: سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که به دلیل رویکرد مطلوب مقام های آمریکا، نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور پایین‌تر از سایر کشورها به ویژه اروپا است.

کایلی مک‌انانی روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که رئیس جمهوری در آخر هفته گذشته اظهار کرد ۹۹ درصد موارد ویروس کرونا به طور کامل بی خطر هستند، آیا مقامات پزشکی هم این گفته را تایید می‌کنند؟ این مطلب را مطرح کرد.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد اظهارات ترامپ مبنای علمی دارد و افزود: واقعیت این است که روند مرگ و میر در آمریکا بسیار پایین است. در نمودارهایی که ترسیم شده‌اند هم روند مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در آمریکا کم نشان می‌دهد و هم اینکه نسبت به اروپا در وضعیت پایین‌تری قرار دارد.

کاخ سفید: آمریکا کمترین مرگ ناشی از کرونا را دارد

مک‌انانی ادامه داد: اینها به خاطر استفاده از رمدیسیور و دگزامتازون بوده است. این چیزی است که رئیس جمهوری به آن اشاره کرده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دوشنبه‌شب در پیامی توییتری مدعی شد که چین آسیب بزرگی به ایالات متحده و جهان زده است، و در پیامی دیگری نوشت: مرگ‌ومیر ناشی از ویروس چین ۳۹ درصد کاهش داشته، و این در حالی است که برنامه تست‌گیری گسترده ما همچنان در جهان پیشتاز است.

ترامپ از رسانه‌هایی که او آن‌ها را «رسانه‌های اخبار کذب» می‌نامد انتقاد کرد که چرا کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را پوشش نمی‌دهند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت ترامپ از پرچم‌های کنفدراسیون آمریکا که به شدت مورد اعتراض مخالفان تبعیض نژادی است و اینکه آیا در برنامه‌های انتخاباتی ترامپ از سوی هواداران وی استفاده می‌شود، گفت: استفاده از هر پرچمی به غیر از پرچم رسمی، ممنوع است.

مک‌انانی درباره اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه باید به دانش‌آموزانمان تاریخ این کشور را بیاموزیم، گفت: اطلاعی ندارم که آیا با وزیر آموزش در این زمینه نشستی داشته است یا خیر.

مک‌انانی افزود: وقتی که شما غارتگرانی را دارید که هیچ اطلاعی از تاریخ این کشور ندارند، وقتی با تخریب سر مجمسه‌ها مواجه هستید، به نظر می‌رسد نقص اطلاع از تاریخ وجود دارد.

وی درباره دلیل ماسک نزدن ترامپ هم گفت: او در هفته گذشته روشن کرد اگر در جایی قرار بگیرد که تست نداده باشد و نتواند فاصله اجتماعی را رعایت کند، از ماسک استفاده خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در پایان این نشست از خبرنگاران به دلیل نپرسیدن درباره مرگ‌ومیر آخر هفته در نیویورک و دیگر ایالت‌ها انتقاد کرد و افزود: من حتی یک سوال هم درباره کودکانی که به قتل رسیدند، دریافت نکردم.

مک‌انانی به اظهارات پدر یک کودک جان‌باخته در آتلانتا اشاره کرد که گفته بود: آنها می‌گویند زندگی سیاهان مهم است اما کودکی را می‌کشند که هیچ کاری انجام نداده بود. ما نیازمند تمرکز بر امنیت خیابان‌هایمان هستیم تا اینکه هیچ جانی از بین نرود. زندگی همه سیاهان از دیوید دوران تا این دختر هشت ساله مهم است.

«زندگی سیاهان مهم است» شعار محوری اعتراض ضد نابرابری و تبعیض نژادی در آمریکا است که از قتل جورج فلوید سیاهپوست در ششم خردادماه آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغکوها ..آمریکا به تنهایی بیشتر از کل جهان فوتی کرونایی دارد ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکاچندبرابرایران جمعیت داره مسلمااگرهم بیشتر باشه درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج