۱۰۱۳۹۷۶
۱۲ نظر
۵۰۱۰
۱۲ نظر
۵۰۱۰
پ

مجلس به دنبال القای شکست برجام است؟

رفتار اخیر نمایندگان مجلس یازدهم با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و به راه انداختن طرحی برای سئوال از رئیس‌جمهور آن هم در شرایطی که مجموعا یک ماه از حضور آنها در مجلس می گذرد شائبه تقابل زودهنگام مجلس علیه دولت را هر روز قوی‌تر می‌کند این درحالی است که کشور از هر سو با مشکل مواجه است و به‌نظر می‌رسد تنازعات سیاسی در شرایط امروز جایگاهی ندارند.

روزنامه آرمان ملی: رفتار اخیر نمایندگان مجلس یازدهم با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و به راه انداختن طرحی برای سئوال از رئیس‌جمهور آن هم در شرایطی که مجموعا یک ماه از حضور آنها در مجلس می گذرد شائبه تقابل زودهنگام مجلس علیه دولت را هر روز قوی‌تر می‌کند این درحالی است که کشور از هر سو با مشکل مواجه است و به‌نظر می‌رسد تنازعات سیاسی در شرایط امروز جایگاهی ندارند.

مجلس به دنبال القای شکست برجام است؟

در همین رابطه با احمد مازنی نماینده مجلس دهم به گفت‌و‌گو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

فکر مي کنيد اين شتابزدگي و ناپختگي در عملکرد برخي نمايندگان مجلس يازدهم تا چه زماني ادامه يابد؟

به‌نظر مي‌رسد اگر مديريت مجلس، مجموعه نمايندگان را در مسير عقلانيت هدايت کند اين امکان وجود دارد که اين مجلس بهتر عمل کند. همان تعبيري که مقام معظم رهبري در خصوص مجلس يازدهم داشتند و فرمودند نمايندگان مجلس يازدهم بايد عملکردي داشته باشند که باعث شود مردم در دوازدهمين دوره از انتخابات مجلس مشارکت بيشتري داشته باشند و آنها را ترغيب کنند که در انتخابات شرکت کنند. بخشي از نمايندگان که جز منافع جناحي و فردي دغدغه اي ندارند در مجلس دهم هم بودند و در آن زمان هم تمام تلاش آنها در جهت تضعيف دولت بود و در پي آن هم مجلس تضعيف مي‌شد. اين نمايندگان همواره سعي داشتند در ارتباطات بين‌المللي خلل ايجاد کنند و با رفتارهاي افراطي جايگاه مجلس را دچار تنزل کنند که خروجي آن هم اين بود که مردم از اصل نهاد انتخابات نااميد شدند و مشارکت را پايين آوردند و نتيجه آن هم تشکيل مجلسي با مشارکت و حمايت حداقلي مردم بود.

به‌نظر مي‌رسد قصد دارند اين روش خود را ادامه بدهند و از اين بي‌تفاوتي در مردم درس عبرت نگرفتند. نمايندگان و تمام مسئولان بايد بدانند دود برخي رفتارها در چشم مردم مي‌رود و همانطور که ظريف هم گفت همه ما در يک کشتي نشسته‌ايم و اگر مردم تحت تاثير عملکرد برخي افراد و نهادها بي‌تفاوت بشوند آسيب آن براي تمام کشور است.

با اين تفاسير به‌نظر مي‌رسد در برخي موارد نمايندگان از تندروي‌هاي خود هدفي را دنبال مي‌کنند.

بالاخره يک نفر رئيس‌جمهور مي‌شود، به تاثير اين رفتار در مردم بايد فکر کنيم و مشارکت آنها پايين تر از اين هم بيايد که دشمنان ما هم از اين خوشحال مي‌شوند و مشکلات بيش از پيش به وجود خواهند آمد. مسئولان بايد به اين موضوع توجه کنند و از لجبازي و لجاجت در برخي مواقع خودداري کنند نمايندگان مجلس جديد هم بدانند در شرايط فعلي هدف وسيله را توجيه نخواهد کرد و در قابوس انقلاب ايران چنين عملکردي پذيرفته نمي‌شود. افرادي که ادعاي ارزشي‌بودن دارند نبايد از هر وسيله‌اي براي هدف استفاده کنند.

ما وقت زيادي تا 1400 نداريم اما مردم انتظار دارند هر انتخاباتي سبب گشايش براي آنها باشد. انتخابات مجلس يازدهم چه گشايشي براي آنها ايجاد کرد که انتخابات رياست‌جمهوري بخواهد ايجاد کند؟ برخي افراد به جاي آنکه تلاش کنند ميز و صندلي قدرت را تصرف کنند به اين موضوع بپردازند که براي حل مشکلات مردم چه راهکارهايي وجود دارد و برنامه آنها براي حل بحران‌هاي کشور چيست؟

فکر مي‌کنيد در شرايطي که روابط بين‌المللي کشور دچار مشکل است، ادامه اين رفتارها و رويکردهاي افراطي چه تاثيري در روند ارتباط ايران با ديگر کشورها خواهد داشت؟

مجلس جديد مرتب سعي دارد به مردم القا کند برجام بد بوده و نتيجه‌اي نداشته است به جاي اينکه جايگزيني براي آن داشته باشند فقط به نقد تمام گام‌هاي مثبت دولت مي‌پردازند. تمام گرفتاري‌هايي که کشور متحمل شده از رفتار تندروهايي است که با مواضعي که در حل مشکلات به کار گرفتند باعث شدند عليه ايران قطعنامه و تحريم صادر شود. برجام براي حل و فصل رفتار نسنجيده دولت‌هاي نهم و دهم تنظيم شد و هنوز هم مشکلات آن دولت گريبانگير کشور است اگر دوستان مي‌خواهند به همان شرايط برگردند که بايد بدانند مردم تجربه آن سبک زندگي را دارند اگر هم حرف تازه‌اي دارند بايد با مردم شفاف در ميان بگذارند که حرف تازه آنها چيست. مگر اين افراد شعار حل مشکلات نداده بودند؟ شعارهاي تند و تيز آنها فقط انتخاباتي بود؟

امروز وقت عمل به شعارهاست که اتفاقا براي نمايندگان يازدهم هيچ‌مانعي بر سر راهشان نيست. اينجا کشورهاي غربي و شرقي نيست که بعضي‌ها قصد داشته باشند با دروغ و ريا و شوآف به قدرت برسند، اينجا جمهوري اسلامي است و براي اين نظام خون‌هاي زيادي ريخته شده است و رفتار برخي مسئولان با ارزش‌هاي انقلاب و ارزشي بودني که ادعايش را دارند در تناقض است.

علت اينکه اخيرا تمام مشکلات به گردن دولت و رئيس‌جمهور انداخته مي‌شود را چه مي‌دانيد؟

اگر تندروها مشکلات را گردن روحاني نيندازند حرف ديگري براي گفتن ندارند و بي‌‌‌برنامگي آنها بيش از پيش مشخص مي‌شود، برخي افراد مي‌خواهند به مردم القا کنند که اگر نمي‌توانند شعارهاي خـود را عملي کنند به خاطر روحاني است و روحاني مانع آنها شده است اما بايد بدانند که اين توجيه حداقل تا خرداد سال 1400 تاريخ مصرف دارد و زماني که روحــاني به پايان دولت خود رسيد مردم بيش از پيش درک مـي‌کنند که آنها توانايي عمل به شعارهايشان را ندارند، من اميدوارم رئيس‌جمهور بعدي هم از خود اصولگرايان باشد.

چراکه اگر فردي اصلاح‌طلب يا معتدل رئيس‌جمهور شود بازهم بهانه‌هاي آنها براي عدم تسلط بر اداره کشور و خصوصا مجلس ادامه خواهد داشت روحاني از خود اصولگرايان بود و با او چنين برخوردي داشتند چه برسد که فردي از جناح ديگري بخواهد رئيس جمهور باشد. اميدوارم رئيس‌جمهور بعدي اصولگرا باشد که نمايندگان مجلس يازدهم از روي مردمي که در حوزه انتخابيه نمايندگي مي‌کنند خجالت نکشند، اين افراد امروز به‌دليل اينکه حرفي براي گفتن ندارند تمام کاسه کوزه ها را بر سر روحاني شکسته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت وپرت نگو
      هر وقت قراره دولت جوابگو بشه از این تحلیل ها شروع میشه
      اگر مجلس از ابن دولت خائن و بی کفایت بازخواست نکنه کی اینکار رو بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت. آب سربالا، قورباغه ابوعطا

      • دردمند

        این بدتر از اون

    • ارمان

      القا آخه؟ تابلوتر از این شکست؟؟؟

    • بدون نام

      واقعا شما نماینده بودید ؟ ۸سال مردم را بیچاره کردید حالا می گویید انشالله یک اصول گرا رییسجمهور شود تا؟ مگر برجامی وجود داردکه به خواهند القا کنند یا نکنند ؟ الله اکبر از این جماعت

      پاسخ ها

      • پ

        فقط این وسط مردم هر روز بدبخت تر میشن

    • ف

      بنظر می‌رسد اصولگراها میخواهند طوری القا کنند که برجام باعث نابسامانی شده، درصورتیکه منفعت اصولگراها وچنبره زدن آنها براقتصاد داخلی وجلوگیری ازورود رقبا خارجی به اقتصاد داخلی موجب این مشکلات است،بطورمثال وقتی برجام تصویب شد قیمت اجناس، خاصه خودرو چقدرکاهش پیدا کرد،اما منورالفکر ها ی اصولگرا با شعاردهی منفی موجب شکست برجام شدند، حالا که همه چی از دستشان درگرفته بدنبال انداختن اشتباه به کردن وزیرخارجه ودولت هستند.

    • بدون نام

      خوبه که کرونا. هست اگه کرونا نبود چکار میکردن

    • علی

      مگه برجامی هست که کسی باهاش مقابله کنه

    • بی نان

      اینا انگار اومدن راهپیمایی بابا این رسمش نیست انگار بلد نیستن بشینن تصمیم بگیرن.ما دلخوش اینایینم؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باعث تمام مشکلات و بد بختهای مردم همین اصول گراها و تندروها بو جود آوردند همه می دانند و خودشان هم می دادند این نماینده ها پس چرا وعده های خود را عملی نمی کنند چرا به فکر مشکلات مردم نیستند پس چرا ملطلند

    • پ - دادور

      به مجلسی ها باید گفت ، شعار ندید گوش مردم پر است ، عمل کنید ، اگر زوری دارید روی افکار و قلمتان بگذارید و دوتا طرح بدردبخور ارائه کنید والا همه بلدیم دادبزنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج