جاباما
۱۰۱۶۵۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اعرافی:

روحانیِ دانشگاهی باید تمدن غرب را بشناسد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با فضای دانشگاهی گفت: هم‌اکنون ۱۰ هزار طلبه در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند و این سرمایه بزرگی است که نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌تواند از آن استفاده کند.

ایرنا: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با فضای دانشگاهی گفت: هم‌اکنون ۱۰ هزار طلبه در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند و این سرمایه بزرگی است که نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌تواند از آن استفاده کند.

به گزارش عصر پنج شنبه مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: مهم ترین وظیفه نهاد این است که بتواند منطق و معرفت دینی و فضائل اخلاقی را در دانشگاه ها پر فروغ تر کند.

وی افزود: سیاست گذاری های مجمع تشخیص مصلحت نظام تا تصمیم های دولت و نهادهای قضایی باید یک پیوست دین و دانش در حوزه و دانشگاه داشته باشد.

روحانیِ دانشگاهی باید تمدن غرب را بشناسد

مدیر حوزه های علمیه گفت: حضور روحانی در فضای دانشگاهی اگر با ضوابط و شرایط متناسب همگام نباشد، اثرگذار نخواهد بود.

آیت الله اعرافی بیان کرد: ممیزات و خصائص روحانیان در حوزه های عمومی و تخصصی باید به گونه ای باشد که روحانی نه منفعل و نه ذوب شود و نه اینکه بی اثر باشد.

وی ادامه داد: اگر یک روحانی که به دانشگاه می رود، تمدن غرب را نشناسد و نقد درست نداشته باشد، نمی تواند موثر باشد.

امام جمعه قم تاکید کرد: هفته حوزه و دانشگاه نماد همکاری های مشترک بین این دو مرکز بزرگ بوده و ما پیشنهاد می کنیم که دبیرخانه حوزه و دانشگاه تشکیل شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به مباحث دین و دانش اضافه کرد: این مباحث در اوایل انقلاب به شکل دیگری دنبال می شد و در حال حاضر تغییراتی در این عرصه ایجاد شده است.

وی یادآور شد: برای آشنایی با نظامات اسلامی طرح جامع اندیشه اسلامی راه اندازی شده که یکی از محورهای تعامل ما با دانشگاه می تواند باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، آشنایی طلبه ها با فضای دانشگاهی را ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار طلبه در حال تحصیل در دانشگاه ها داریم و این یک سرمایه بزرگی است که نهاد رهبری در دانشگاه ها می تواند از آن استفاده کند.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: در حال حاضر پنج هزار تَن از افراد طلبه دانشجو هستند و این افراد با مدارک دانشگاهی وارد حوزه علمیه شدند این سرمایه می تواند حلقه وصل دانشگاه و حوزه باشد.

وی تصریح کرد: قریب به ۵۰ رشته حوزوی در دانشگاه وجود دارد که ۱۰۰ هزار تَن فارغ التحصیل شدند و ۹۰ هزار تَن نیز در حال تحصیل می باشند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه ها نیاز دارد قدری بین المللی بیاندیشد، یادآور شد: تعامل با اندیشه های دیگر و بهره گیری از تجارب آن ها می تواند بسیار مفید باشد.

آیت الله اعرافی مطرح کرد: حوزه برای نخستین بار در حال حاضر اسناد جامع راهبردی دارد و بر اساس آن یک برنامه پنج ساله نیز در حال آماده سازی است.

وی اضافه کرد: درختواره رشته ای با مشارکت قریب به ۵۰۰ استاد در ماه قبل با ۴۰۰ رشته کامل شد و نهاد رهبری در دانشگاه ها می تواند اولویت های خود را در این درختواره پیش ببرد.

امام جمعه قم تاکید کرد: واسپاری امتحان ها انجام شده و انجمن های علمی قم در حال ایجاد شعبه در شهرستان ها هستند، دفاتر نهاد رهبری با استان های حوزه می توانند به تفاهم نامه های جدید دست یابند.

آیت الله اعرافی طرح آمایش حوزه را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بیش از ۲۰۰ کارویژه در این طرح پیش بینی شده و بخشی از آن ها مربوط به دانشگاه ها است. /

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج