۱۰۱۷۳۳۵
۲۱ نظر
۵۲۵۵
۲۱ نظر
۵۲۵۵
پ

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

اصولا اگر کنار یک گیمر بنشینید و چند ساعتی بازی کردنش را نگاه کنید، خیلی زود متوجه می‌شوید که یک سری کار به خصوص مدام در حال تکرار شدن هستند.

برترین‌ها : اصولا اگر کنار یک گیمر بنشینید و چند ساعتی بازی کردنش را نگاه کنید، خیلی زود متوجه می‌شوید که یک سری کار به خصوص مدام در حال تکرار شدن هستند. شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد، ولی اگر خودتان کنترلر را به دست بگیرید و بگذارید که بازی‌ها ذهنتان را تربیت کنند، بعد از مدتی متوجه می‌شوید که خودتان هم دارید همان کار‌ها را تکرار می‌کنید. بله، در دنیای بازی‌های ویدیویی کار‌هایی هستند که عملا هیچ گیمری نمی‌تواند در مقابل انجام ندادنشان مقاوت کند. برای همین در این مقاله به سراغ همین کار‌ها رفتیم و به شکلی نسبتا طنزآمیز نگاهی مختصر به ۱۰ مورد از آن‌ها داشتیم.

۱۰) برداشتن هر چیزی که روی زمین باشد

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

بیایید اعتراف کنیم؛ اکثر ما گیمر‌ها یک جور‌هایی خرت و پرت جمع کنیم. فقط کافیست در بازی‌هایی مثل اسکایریم یا ویچر به ما اجازه لوت کردن داده شود. آن وقت است که هر چیزی جلوی دستمان باشد را برمی‌داریم و در اینونتوری انبار می‌کنیم. این رویه معمولا تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دیگر کوله‌پشتی کاراکترمان جایی برای آیتم‌های مهم نداشته. با این حال، باز هم آشغال‌ها رو دور نمی‌ریزیم و سعی می‌کنیم با انداختن چند آیتمی که دیگر می‌دانیم واقعا به کار نمی‌آیند، فضا را برای آن آیتم مهم باز کنیم.

۹) شلیک به بشکه‌های قرمز

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

شاید برای مردم عادی عجیب به نظر برسد، اما قطعا نمی‌توانید بشکه‌ای قرمز رنگ جلوی یک گیمر بگذارید و از او بخواهید که به آن شلیک نکند. این واقعا یک خواهش نارواست و به جای اینکه جلوی ما را بگیرید باید بروید و از بازی‌سازان بخواهید که دیگر از بشکه قرمز رنگ در محیط بازی‌هایشان استفاده نکنند. چراکه خودشان به ما یاد دادند که بشکه قرمز رنگ، یعنی انفجار بزرگ. یعنی کشتن بیش از ده دشمن، آن هم با یک شلیک. یعنی حفظ مهمات و خیلی چیز‌های دیگر. ناگفته نماند که انفجار ناشی از شلیک به این بشکه‌ها و منفجر کردنشان به قدری حس خوبی دارد که اگر در آن‌ها مواد منفجره نباشد، واقعا اعصابمان به خاطر گلوله‌ای که خرج کردیم و انفجاری که ندیدم خرد می‌شود.

۸) غلتیدن به جای راه رفتن

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

راه رفتن در بازی‌های ویدیویی کار آدم‌های عادی است؛ قهرمانان واقعی روی زمین می‌غلتند. این چیزی است که بازی‌های ویدیویی به ما یاد دادند و دیگر بعد از سال‌ها بازی کردن می‌دانیم که غلتیدن واقعا سرعت بالاتری نسبت به راه رفتن دارد. به همین دلیل هم هست که اسپید رانر‌ها برای ثبت رکورد‌های جهانی به جای دویدن در بازی‌ها، مدام در هر حال غلت زدن هستند.

۷) عوض کردن خشاب به صورت پیوسته

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

در دنیای واقعی گلوله و خشاب‌ها وزن بسیار بالایی دارند و در بهترین شرایط یک سرباز زبده نهایتا ۱۰ الی ۱۲ خشاب به خودش آویزان می‌کند. با این حال، اگر تعداد خشاب‌هایی که ما در طول یک مرحله عوض می‌کنیم را بشمارید، قطعا بیشتر از ۳۰ الی ۴۰‌تا خواهد شد. اصولا گیمر جماعت اگر یک گلوله از خشاب سلاحش کم شود، آن را با یک خشاب پر جایگزین می‌کند که خدای نکرده ۵ ثانیه جلوتر به خاطر همان یک گلوله کشته نشود. حالا این بماند که نگاه کردن به انیمیشن جذاب تعویض خشاب واقعا اعتیاد آور است.

۶) زنده نگه‌داشتن تمام هم قطار‌ان

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

اینکه بعضی وقت‌ها بازی‌ها سرنوشت افراد مختلف را به ما می‌سپارند و اجازه می‌دهند که برای زنده نگه داشتن یا کشته شدنشان تصمیم بگیریم، واقعا جذاب است. با این حال، ما اصلا از آن تیپ آدم‌هایی نیستیم که بگذاریم دوستانمان جلوی چشم‌مان بمیرند. نه، ما آنقدر سیو‌های متعدد انجام می‌دهیم که اگر یک اتفاق ناگوار افتاد، به عقب برگردیم و نگذاریم که آن اتفاق دوباره تکرار شود.

۵) فقط هدشات

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

شاید شلیک به سینه دشمنان همیشه انتخاب منطقی‌تری باشد. چراکه اندام حیاتی زیادی در این منطقه وجود دارد و طبیعتا شلیک به سمتشان خیلی راحت‌تر است. با این حال، هیچ گیمری حاضر نیست با شلیک به سینه دشمن، دلش را بشکند. به جای این ما همیشه ریسک می‌کنیم و یک راست به سراغ سر می‌رویم. مهم هم نیست که چقدر با هدف فاصله داریم. مهم این است که از تماشای خرد شدن جمجمه دشمنان واقعا لذت می‌بریم.

۴) بدلکاری با ماشین‌ها

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

گیمری که در بازی‌هایی مثل GTA با سرعت بالا ماشینش را روی پلتفرم‌های پرتاب نبرد و یک چرخش هیجان انگیز در آسمان را تجربه نکرده باشد، گیمر نیست. چراکه بازی‌های ویدیویی ماشین‌های غیر واقعی را در اختیارمان گذاشته‌اند تا هر کاری دوست داریم با آن‌ها بکنیم. خصوصا الان که قیمت خودرو هم بالا رفته و اگر یک خط ساده روی بدنه ماشین‌هایمان بیفتد از شدت غم دو روز از خانه بیرون نمی‌زنیم، این بدلکاری‌های جاه‌طلبانه، لایی کشیدن در خیابان‌ها و پریدن از روی دره با ماشین در بازی‌ها چیزی نیست که بخواهیم به آن نه بگوییم.

۳) بالا رفتن از کوهستان‌های ممنوعه

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

در بسیاری از بازی‌ها، کوهستان‌ها حکم یک دکور زیبا برای محیط را دارند و طوری طراحی شده‌اند که هیچکس توانایی بالا رفتن از آن‌ها را نداشته باشد. با این حال، گیمر‌ها به هیچ چالشی نه نمی‌گویند و کنجکاوی بیش از حد ما باعث می‌شود که در بیشتر مواقع به قوانین حاکم بر بازی‌ها غلبه و به دور دست‌ترین نقاط جهان آن‌ها سفر کنیم.

۲) آتش زدن همه چیز

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

به دست گیمر‌ها یک شعله‌افکن بدهید و ببینید که چه باربیکیویی برایتان به راه می‌اندازند. اصولا برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، آتش دوست ماست و اگر بازی‌ها یک لحظه از ما غافل شوند، جهانشان را در حال سوختن می‌بینند. برای همین هم هست که در بازی‌های، چون فارکرای ۳ و Call of Duty: World at War تا این حد عاشق شعله‌افکن‌ها بودیم.

۱) رد شدن از روی عابرین پیاده

۱۰ کار وسوسه‌برانگیز که هر گیمری انجامش می‌دهد

یکی از دلایلی که GTA‌ها در دنیا بسیار محبوبند، به خاطر آزادی عملی است که این سری بازی‌ها در اختیار طرفدارانشان می‌گذارند. بله، شما آزادید در دنیای این بازی‌ها هر کاری که دوست دارید انجام دهید. اما چه چیز بهتر از آنکه یک ماشین بدزید، پایتان را روی گاز بگذارید و هر کسی که جلویتان پرید را زیر بگیرید. سالانه میلیون‌ها NPC بیگناه فقط در سری بازی‌های GTA زیر گرفته می‌شوند که خب عملا نه می‌شود جلوی این کار را گرفت و نه اصلا دلمان می‌خواهد که چنین اتفاقی بیفتد.

خب این هم از انتخاب‌های ما. اما شما هم بیایید و از کار‌هایی برایمان بگویید که واقعا نمی‌توانید در بازی‌ها انجام ندهید.

منبع: gamingbolt

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • satanicheel

      خدایی همش درست بودممنون بخاطرمقالتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا جالب بود و اکثرا درست

      • عیار

        ردشدن از عابر پیاده نه اصلا تو مودش نیستم.خرابکاری تاجای ممکن رو هستم.و یک عادت دیگه ک دوست دارم از همه ظرفيت استفاده کنم مثل خالی کردن خشاب تمام اسلحه ها و سپس ادامه دادن و رفتن ب مرحله بعدی خخ

    • مهدی

      نایف کردن رو یادتون رفت بگید. یکی از لذت های کانتر بازی کردن این بود که حریف رو نایف کنیم

    • P.N

      دقیقا همین بود مخصوصا خشاب عوض کردن همیشه حتی توی gta هم خشاب عوض میکنم

    • بدون نام

      دقیقا همینطوره.عالی بود مطلبتون

    • علی.م

      مقاله درستی بود :)) البته یک نکته دیگر هم اضافه کنید. وسواس در خشاب عوض کردن یعنی اگر حتی یک تیر هم زده باشیم باز هم باید همیشه خشاب پر باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بالا یبار دیگه درست مطلبو بخون راجب همین موضوع هم اتفاقا صحبت کرده

    • trissa

      واقعا درست بود همش

    • بدون نام

      من خیلی هاشو دارم واقعا درسته

    • بدون نام

      درست نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس تو گیمر نیستی ..برو میکروتو باز کن عمویی

    • بدون نام

      یکی رو میشناسم از بس بازی کرد کلا مغزش زایل شده اصلا از زندگی افتاد حتی پس از نابودی دستگاه پناه برد به لپ تاپ و هنوز هم سخت دنبال خریدن پلی فایو هست. یک آدم عادی تبدیل به یک موجود روانی شد. خواستین بازی کنید، زمان بندی کنید نه که همه زندگیتون باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا درسته ..من فقط شبا بین یک ساعت تا سه ساعت بسته به مرحله ای که توش هستم بازی میکنم

    • sajad

      دمش گرم چقدر خندیدم واقعا همش درست بود خودم هیچوقت بهش دقت نکرده بودم اون خشاب عوض کردن که واقعا یه تیک عصبیه همه اینکارو میکنن

    • بدون نام

      صدای پر کردن خشاب اصلا روح رو جلا میده

    • محمدرضا

      واسه من که اصلا اینجوری نیست میزارم تا خشاب خالی شه بعد خودش پر میشه :)))
      هیچوقتم غیر نظامیا رو نمیزنم
      به محیطم آسیب نمیرسونم
      این بچه بازیا دیگه از سن ما گذشته :)))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما یه تسبیح بگیر دستت ذکر بگو برادر،

    • ...

      یادش بخیر یه زمانی آی جی آی بازی میکردیم

    • jey

      تی بگ یادتون رفت. تیبگ کردن حریف همیشه لذت بخشه.
      به شخصه اگه حریف مقابلو تی بگ نکنم خوابم نمیبره شبا

      پاسخ ها

      • فرید

        تی بگ ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج