جاباما
۱۰۱۹۶۲۰
۸ نظر
۵۰۴۳
۸ نظر
۵۰۴۳
پ

فیلم ترسناک‌های ۲۰۲۰؛ سینما با طعم آدرنالین

علاقه به فیلم‌های ترسناک سبب شده تا از دوران اولیه سینما تا به امروز فیلم‌های ترسناک زیادی ساخته شوند. مهم‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت در سال ۲۰۲۰ فیلم‌های عمیق متفکرانه‌ای هستند که توسط فیلمسازان مستقل ساخته شده‌اند.

روزنامه همشهری : اشتهای علاقه‌مندان به فیلم‌های ترسناک سیری‌ناپذیر است. این علاقه به سال‌های آغازین تاریخ سینما و ساخت نخستین فیلم‌ها در ژانر وحشت باز می‌گردد. همین علاقه سبب شده تا از دوران اولیه سینما تا به امروز فیلم‌های ترسناک زیادی ساخته شوند و این ژانر دوره به دوره تحولات و پیشرفت‌هایی را تجربه کند. دوره‌هایی هم بوده که شهروندانی علیه فیلم‌های سینمایی ژانر وحشت به‌دلیل به‌کار بردن تصاویر بسیار خشونت‌بار تظاهرات به پا کرده‌اند و استودیو‌ها نیز ناگزیر به جمع کردن اینگونه از فیلم‌ها از سالن‌های سینما شده‌اند چرا که خشم عمومی نسبت به نمایش دادن تصاویر خونین و بسیار ترسناک در اینگونه از این فیلم‌ها به غلیان درآمده و به‌ویژه در آمریکا که جامعه سنتی‌تری محسوب می‌شود، خشم نسبت به این فیلم‌ها در دوره‌هایی به‌شدت بروز پیدا کرده است.

با این حال در طول زمان، طرفداران اینگونه فیلم‌ها نیز چنان افزایش پیدا کرد که در زمانی بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم‌های ژانر وحشت حاضر بودند، کاست‌های «وی‌اچ‌اس» دست‌دومی که فیلم‌های ترسناک روی آن ضبط شده بودند را نیز خریداری کنند. در زمان رواج استفاده عموم از پدیده اینترنت نیز مردم یکی از اجتماعات گسترده علاقه‌مندان به فیلم‌های ترسناک را در فضای مجازی به‌وجود آورده‌اند. در سال‌جاری نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، به نظر می‌رسد فیلم‌های ترسناک همچنان مورد علاقه مردم خانه‌نشین است.

امسال کمتر به فیلم‌هایی با نام‌های آشنا در ژانر وحشت برمی‌خوریم. مهم‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت در سال ۲۰۲۰ فیلم‌های عمیق متفکرانه‌ای هستند که توسط فیلمسازان مستقل ساخته شده‌اند. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از این فیلم‌ها که توسط سایت «کلایدر» انتخاب شده‌اند.

پس از نیمه شب

«پس از نیمه شب» به کارگردانی جرمی گاردنر و کریستین استلا بیشتر ممکن است به‌نظر فیلمی رمانتیک و عاشقانه برسد، اما زمانی که نوبت به صحنه‌های ترسناک آن می‌رسد، تماشاگر واقعا دچار حس اضطراب و دلهره شدید می‌شود. این فیلم برای نخستین‌بار در جشنواره تریبکا نمایش داده شد. جرمی گاردنر علاوه بر کارگردانی پس از نیمه شب به همراه بری گرانت در این فیلم بازی کرده است.

فیلم ترسناک‌های 2020؛ سینما با طعم آدرنالین

داستان این فیلم درباره مرد جوانی به نام هک (با بازی جرمی گاردنر) است که متوجه می‌شود دوستش ابی (با بازی بری گرانت)، بدون اینکه به وی بگوید، شهر را ترک کرده است، او که در پی دلیل رفتن ابی از شهر است، پس از مدتی متوجه می‌شود که موجودی اسرارآمیز هر شب او را تحت نظر دارد.

همه چیز تقصیر بیگانه‌هاست

فیلم «همه چیز تقصیر بیگانه‌هاست» (Color Out Of Space)، فیلمی از ریچارد استنلی کارگردان اهل آفریقای جنوبی است که علاقه‌مندان به ژانر وحشت، مدت‌ها در انتظار ساختش بودند. این فیلمی است که در آن بی‌رحمی در اوج خود به تصویر کشیده شده است و از همین جهت دیوانه‌کننده است. به گفته ریچارد استنلی این فیلم بخش اولی از یک سه گانه است که او درنظر دارد با اقتباس از داستان وحشت دانوویچ، اثر اچ‌پی لاوکرافت از مشهور‌ترین نویسندگان ژانر وحشت بسازد. در این فیلم بازیگرانی نظیر نیکلاس کیج، جولی ریجاردسون و مادلین آرتور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ترسناک‌های 2020؛ سینما با طعم آدرنالین

داستان این فیلم درباره مردی به نام ناتان گاردنر (بابازی نیکلاس کیج) است که پس از عمل جراحی همسرش، خانواده‌اش را به روستایی می‌برد که مزرعه پدری‌اش در آن واقع شده، او قصد دارد در این مزرعه گوجه‌فرنگی بکارد، اما همسر و فرزندانش از حضور در این روستا راضی نیستند، شب شهاب‌سنگی از آسمان به حیاط جلویی منزل این خانواده برخورد می‌کند و فردای آن روز، مردی ناشناس برای انجام کار‌های تحقیقاتی درباره این شهاب‌سنگ وارد این روستا می‌شود. از اینجا به بعد حوادثی بس عجیب و ترسناک در این روستای به ظاهر آرام رخ می‌دهد.

نزد پدر بیا

فیلم «نزد پدر بیا» (Come To Daddy) به کارگردانی انت تیمپسون اگر چه در نگاه اول فیلمی است که شاید به‌نظر برسد در هیچ ژانری ساخته نشده است، فیلمی کمدی است، اما فیلم کمدی‌ای نیست که علاقه‌مندان به اینگونه از فیلم را از اول تا آخر بخنداند بلکه صحنه‌های ترسناک آنچنانی هم دارد که آن را می‌توان برای علاقه‌مندان به فیلم‌های ساخته شده در ژانر وحشت نیز توصیه کرد. در این فیلم الیجا وود، استیفن مک هتی و مایکل اسمایلی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم ترسناک‌های 2020؛ سینما با طعم آدرنالین

داستان این فیلم درباره مرد میانسالی است که برای دیدن پدرش رهسپار سفری می‌شود. این سفر، اما سفری عادی و آرام نیست و اتفاقات هیجان‌انگیز و ترسناک و دلهره‌آور در آن رخ می‌دهد.

خارق‌العاده

فیلم «خارق‌العاده» فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی مایک آهرن و ادنا لافمن ساخته کشور ایرلند. این فیلم در ژانر کمدی -ترسناک ساخته شده است. مائوو هیگینز، بری وارد، ویل فورته و کلودیا دوهرتی، در این فیلم بازی می‌کنند.

فیلم ترسناک‌های 2020؛ سینما با طعم آدرنالین

داستان این فیلم درباره زنی است که دارای مهارت‌ها و قدرتی ماوراءالطبیعی است که باید یک دختر جن زده را نجات دهد. اما رز دالی که در اصل یک مربی تعلیم رانندگی است از این مهارت‌های فراطبیعی خود از زمانی که پدرش در تصادفی غیرعادی کشته شد، استفاده نکرده است. او اغلب به تمام کسانی که با آموزشگاه رانندگی تماس می‌گیرند تا از وی برای حل مشکلات غیرعادی کمک بگیرند، جواب رد می‌دهد. در نهایت فردی به نام مارتین مارتین با وی تماس می‌گیرد و عنوان می‌کند که برای رزرو زمانی برای تعلیم رانندگی زنگ زده است، اما در واقع او از رز می‌خواهد به وی کمک کند تا روح سرگردان همسر درگذشته‌اش را از خانه‌اش بیرون کند. با وجود آنکه رز از دروغی که مارتین به وی گفته برآشفته می‌شود، اما در نهایت می‌پذیرد به مارتین در جهت خلاص شدن از شر روح همسرش کمک کند.

هانسل و گرتل

فیلم هانسل و گرتل، فیلمی ترسناک ساخته اوسگورد پرکینز با اقتباس از داستان آلمانی و فولکلوریک هانسل وگرتل است. هانسل و گرتل در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۸) مدتی پیش از همه‌گیر شدن ویروس کرونا در دنیا اکران شد. این فیلم در مدت زمان کمی که روی پرده بود، توانست ۲۱ میلیون دلار در گیشه درآمد کسب کند، اغلب نقد‌ها درباره این فیلم مثبت بوده، منتقدان به‌ویژه این فیلم را به‌دلیل جلوه‌های بصری و فیلمبرداری آن ستوده‌اند، همچنین منتقدان نظرات مثبتی به عناصر ترسناک فیلم و بازی بازیگران آن، ارائه دادند. اما منتقدان نسبت به ریتم کند فیلم انتقاداتی داشتند.

فیلم ترسناک‌های 2020؛ سینما با طعم آدرنالین

این فیلم روایتی جدید از داستان هانسل و گرتل ارائه می‌دهد. در این فیلم این خواهر و برادر در حالی نشان داده می‌شوند که برای یافتن کار و خوراک به منظور کمک به والدین فقیرشان وارد جنگلی تاریک شده‌اند، اما در نهایت و به‌طور اتفاقی، درگیر نقشه شیطانی یک جادوگر می‌شوند. پس از فیلم هانسل و گرتل، شکارچیان جادوگر ساخته ۲۰۱۳، دومین فیلم لایو اکشنی است که با اقتباس از داستان مشهور فولکلوریک آلمانی هانسل و گرتل، ساخته می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلم ترسناک و دلهره آور و اسلشر دوست دارم

      پاسخ ها

      • مهران

        هانسل و گرتل انصافأ خوب بود.من پیشنهاد میکنم فیلم نویسنده 1 رو ببینید،اوج هیجان و ترس رو تجربه کنید

    • بدون نام

      نزد پدر بیا رو اصلا پیشنهاد نمی کنم

    • بدون نام

      نزد پدر بیا رو اصلا پیشنهاد نمی کنم

    • بدون نام

      آخه داستان اچ پی لاو کرافت رو چرا خراب می کنید با این فیلمهای مسخره

    • بدون نام

      اسلشر جز ترسناک حساب نمیشه جز تهوع آور حساب میشه

    • بدون نام

      هانسل و گرتل خیلی وحشتناک بود

    • هرچی دوست داری

      رنگ خارج از فضا بد نبود بیشتر چندش بود تا ترسناک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج