۱۰۲۰۶۶۱
۵۰۶۹
۵۰۶۹
پ

دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخریم؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با داشتن یک باشگاه خانگی هر چند کوچک، شرایط بسیار راحتی را برای ورزش و سلامتی خود فراهم کنند. این موضوع به ویژه با شیوع بیماری کرونا و در خانه ماندن افراد به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مطلب همراه ما باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم و به شما بگوییم که دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخریم؟

برترین‌ها: بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با داشتن یک باشگاه خانگی هر چند کوچک، شرایط بسیار راحتی را برای ورزش و سلامتی خود فراهم کنند. این موضوع به ویژه با شیوع بیماری کرونا و در خانه ماندن افراد به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در چنین شرایطی بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که در خانه‌هایشان بمانند و از سلامت خود و عزیزانشان محافظت کنند. این موقعیت نیز زمان بسیار خوبی است که باشگاه خانگی خود را داشته باشید و دستگاه‌های ورزشی و بدنسازی‎تان را خریداری نمایید. در این مطلب همراه ما باشید تا به این موضوع بیشتر بپردازیم و به شما بگوییم که دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخریم؟

ورزش در خانه

به طور کلی برای آنکه بتوانید در خانه خود ورزش کنید باید با دسته‌بندی‌های متفاوت تمرینات و حرکات ورزشی آشنا شوید. مثال اگر به دنبال تمرینات هوازی و کنترلی هستید باید به سراغ برخی از وسایل و دستگاه‌ها بروید و اگر هم تصمیم دارید که تمرینات قدرتی انجام دهید دسته دیگری از دستگاه‌های بدنسازی به کمک شمار می‌آیند.

ورزش‌های کنترلی و هوازی

این نوع از حرکات و تمرینات ورزشی جزء مهم‌ترین و تأثیرگذارترین تمرینات در چربی سوزی هستند و علاوه بر این در تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول، افزایش متابولیسم بدن و... نیز مفید خواهد بود. برای آنکه بتوانید این نوع از تمرینات را در خانه‌تان انجام دهید به این وسایل احتیاج خواهید داشت:

۱. زیرانداز ورزشی یا همان مت

یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای انجام حرکات ورزشی به کارتان می‌آید مت و یا همان زیرانداز ورزشی است. مت‌های ورزشی غالباً برای انواع حرکات و تمرینات هوازی خوابیده و نشسته، تمرین‌های مربوط به یوگا، ایروبیک، پیلاتس و هر رشته ورزشی دیگری که به سطح نرم و صافی نیاز دارد به کار می‌روند.

دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخریم؟

برای انتخاب مت ورزشی باید بسته به نوع استفاده خود، ضخامت این وسیله را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال برای انجام حرکات مربوط به یوگا بهتر است که به سراغ مت‌هایی با ضخامت بین ۳ تا ۵ میلی‌متر بروید.

۲. طناب

این وسیله نیز یکی از کاربردی‌ترین وسایل در تمرینات هوازی و کنترلی به حساب می‌آید. شما می‌توانید از این وسیله در کمترین فضا و البته هزینه بهترین استفاده را داشته باشید.

۳. حلقه لاغری

حلقه لاغری نیز یکی از جذاب‌ترین وسایل لاغری و انجام حرکات هوازی و کنترلی است. انجام حرکات با این وسیله بر روی ناحیه شکم متمرکز می‌شود می‌تواند در کاهش سایز شما تأثیر چشمگیری داشته باشد.

۴. توپ و حلقه پیلاتس

توپ و حلقه پیلاتس وسایلی چندمنظوره هستند که با کمک آن‌ها می‌توان تمرینات و حرکات ورزشی بسیاری را انجام. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید اندازه و وزن قابل‌تحمل توپ است. شما باید توپ پیلاتس را متناسب با قد خود و همین‌طور وزنی که دارید انتخاب کنید.

۵. تخته استپ و استپر

به طور کلی باید بگوییم که تخته استپ یکی از کاربردی‌ترین وسایل در رشته ورزشی ایروبیک است. با کمک این وسیله می‌توانید حرکات ورزشی پرانرژی را انجام دهید و میزان بسیاری نیز کالری بسوزانید. این وسیله نیز با وجودی که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، اما می‌تواند در باشگاه خانگی شما به خوبی جای بگیرد.

در رابطه با استپر نیز باید بگوییم که یک وسیله هوازی با دو پدال است که در حفظ تعادل به شما کمک می‌کند. با کمک حرکات مربوط به این دستگاه می‌توانید ضربان قلب خود را بالا برده و کالری بسوزانید. داشتن استپر مشروط به آن است که در خانه‌تان فضای کافی برای قرارگیری آن داشته باشید.

۶- دوچرخه ثابت

یکی دیگر از وسایل و دستگاه‌های بدنسازی در خانه دوچرخه ثابت است. این نوع از دوچرخه‌ها انواع متفاوتی دارند که شما می‌توانید بنا بر استفاده و نیاز خود آن‌ها را انتخاب نمایید.

۷. تردمیل

تردمیل به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های بدنسازی در خانه شناخته می‌شود. شما می‌توانید با کمک این وسیله حرکات و تمرینات هوازی بسیاری را در سرعت‌ها و شیب‌های متفاوتی انجام دهید.

دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخریم؟

تمرینات قدرتی

به طور کلی می‌توان گفت که تمرینات قدرتی در افزایش حجم قدرت عضلات تأثیرگذار هستند و به همین دلیل هم می‌توان آن‌ها را در بدنسازی و فیتنس بسیار مؤثر دانست. به طور کلی برای انجام این حرکات دستگاه‌های بدنسازی بسیاری وجود دارد که می‌تواند برای افراد متفاوت با میزان استفاده مختلف مناسب باشد. در ادامه شما را با برخی از دستگاه‌های بدنسازی در خانه آشنا می‌کنیم.

۱. میز پرس و نیمکت بدنسازی

میز پرس به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات بدنسازی شناخته می‌شود. معمولاً میز‌های پرس چندکاره گزینه‌های خوبی برای خانه‌ها هستند و می‌توانند با کمک اضافه کردن صفحات وزنه و همین‌طور حرکات مختلف، کارایی‌های متفاوت‌تر و حرفه‌ای‌تری نیز پیدا کنند. میز‌های چندکاره نیز با تنوع بسیار زیاد در قیمت می‌توانند گزینه‌هایی به‌صرفه و کاربردی به حساب آیند.

۲. دمبل، هالتر و صفحات وزنه

به طور کلی باید بگوییم که وزنه‌ها یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین وسایل در تمرینات قدرتی به حساب می‌آیند. شما می‌توانید با تهیه این وسایل ورزشی با توجه به توان و میزان استفاده خود، حرکات قدرتی خود را حرفه‌ای‌تر و بهتر انجام دهید.

۳. میل شنا و میل بارفیکس

شنا و بارفیکس از آن دست حرکات بدنسازی هستند که هم قدیمی و کلاسیک بوده و هم تأثیر بسیار زیادی را به دنبال دارند. به همین دلیل هم هست که در بیشتر برنامه‌های بدنسازی می‌توان شاهد وجود آن‌ها بود. این وسایل جاگیر نیستند و به همین دلیل نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای استفاده در خانه باشند.

دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخریم؟

۴. کش تمرین

کش تمرین نیز به عنوان یکی دیگر از وسایل مؤثر در انجام حرکات قدرتی می‌تواند در تقویت عضلات، رباط‌ها و لیگامنت‌های شما مؤثر باشد. حرکات تمرینی این وسیله بسیار متنوع است و می‌تواند برای افراد متفاوتی مناسب باشد.

خرید دستگاه‌های بدنسازی خانگی

اگر تصمیم داشتید که دستگاه‌های بدنسازی خانگی را خریداری کنید باید به نکات بسیاری توجه نمایید. به طور کلی باید بگوییم که دستگاه‌های بدنسازی در خانه نیازمند یک فروشگاه و فروشنده معتبر هستند. به همین دلیل هم باید به خوبی بدانید که دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخرید.

اولین مسئله‌ای که باید به آن دقت کنید حدود قیمت محصولات است. طبیعی است که خرید دستگاه‌های بدنسازی نسبت به یک دمبل و یا کش ساده هزینه‌های به مراتب بیشتری را برایتان به دنبال دارد؛ بنابراین برای خرید این وسایل به سراغ برند‌ها و فروشگاه‌هایی بروید که با برخورداری از تنوع قیمت بالا، امکان خرید درست و هوشمندانه را برای شما فراهم می‌کنند.

مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید ایمنی دستگاه است. از آنجایی که شما در منزل خود تحت نظارت مربی فعالیت‌های ورزشی خود را انجام نمی‌دهید طبیعتاً به امنیت به مراتب بیشتری نیز احتیاج خواهید داشت. به همین دلیل هم باید حتماً به سراغ برند‌ها و فروشگاه‌هایی بروید که با عرضه محصولاتی ایمن و باکیفیت سلامت شما را تضمین می‌کنند.

در کنار این مسائل استحکام دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی باید بگوییم که دستگاه‌های بدنسازی در خانه باید در عین مقاومت نسبت به وزن و حرکات ورزشی شما، انعطاف کافی نیز داشته باشند تا در نهایت بتوانید حرکات ورزشی خود را به درست‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

دستگاه‌های بدنسازی در خانه را از کجا بخریم؟

به خاطر داشته باشید که انتخاب برند و فروشگاه‌های معتبر دستگاه‌های بدنسازی در خانه به شما کمک می‌کند که خرید خود اطمینان خاطر داشته باشید و بدون آنکه تحت نظارت مربی باشید، بتوانید حرکات ورزشی خود را به درست‌ترین حالت ممکن پیش ببرید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج