۱۰۲۰۹۳۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

برنامه‌های باشگاه پرسپولیس برای کسب درآمد ارزی

به‌نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها از همین حالا کار خود را در فصل نقل‌وانتقالات آغاز کرده‌اند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا و ۴ بازی‌ای که پیش‌رو دارند امتیازات لازم را جهت صعود به‌عنوان یکی از ۲ تیم به مرحله حذفی مسجل کنند .

فرهیختگان: به‌نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها از همین حالا کار خود را در فصل نقل‌وانتقالات آغاز کرده‌اند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا و ۴ بازی‌ای که پیش‌رو دارند امتیازات لازم را جهت صعود به‌عنوان یکی از ۲ تیم به مرحله حذفی مسجل کنند .

هرچند حتی خوشبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم با توجه به رقبای این تیم در آسیا و وضعیت نه‌چندان خوب سرخ‌ها در گروه امید چندانی به صعود تیم محبوب‌شان به مرحله آتی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ندارند اما ظاهرا یحیی و کمک‌هایش بعد از نتایج درخشانی که در لیگ برتر کسب کردند، می‌خواهند این روند را در آسیا هم ادامه دهند تا ثابت کنند نتایج کسب‌شده در لیگ اتفاقی نبوده و پرسپولیس یحیی می‌خواهد خیلی از رکوردها را جابه‌جا کند.

در این راه و اهدافی که باشگاه برای خود در ادامه راه متصور شده مشکلات بزرگی دیده می‌شود که مشخص نیست درنهایت حل‌شدنی است یا خیر. شاید مهم‌ترین مشکل این روزهای باشگاه پرسپولیس بدهکاری‌های ارزی‌اش به خارجی‌های قبلی و فعلی تیم باشد که با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور پرداخت این مبالغ کار چندان راحتی نیست.

رسن تا پول نگیرد مذاکره نمی‌کند

یکی از دغدغه‌های این روزهای هواداران پرسپولیس تمدید قرارداد با بشار رسن، هافبک ملی‌پوش تیم محبوب‌شان است که فوتبالش نشان از پختگی می‌دهد و سرخ‌ها دوست ندارند حالا که او به بلوغ فوتبالی رسیده به همین سادگی او را از دست بدهند. هرچند خیلی‌ها او را در لیگ بیستم با پیراهن زرد سپاهان متصور شده بودند اما تاکید کرده در ایران جز پرسپولیس برای تیمی بازی نمی‌کند. با این حال ادعای یکی از مسئولان باشگاه در این خصوص که در هفته جاری برای تمدید قرارداد با او پای میز مذاکره می‌نشینند را نباید چندان جدی گرفت.

پیگیری‌های «فرهیختگان» در این زمینه نشان می‌دهد رسن به‌شدت از پول ندادن‌های باشگاه به ستوه آمده و حاضر نیست در این شرایط پای میز مذاکره برای فصل بعد بنشیند و این را بارها با پیغام به گوش مسئولان باشگاه رسانده است.

حضور روز دوشنبه مدیربرنامه‌های رسن در باشگاه آن‌هم به مدت طولانی باعث شد خیلی‌ها این نشست را به موضوع تمدید قرارداد این هافبک عراقی با پرسپولیس ربط دهند. امیررضا مرتاض که مدیربرنامه رسن هم محسوب می‌شود دوشنبه حدود ۷ ساعت در باشگاه حضور داشت که ظاهرا محوریت این جلسه، رسن نبوده است!

طبق شنیده‌ها مدیران پرسپولیس این روزها تلاش می‌کنند هرطور شده پول برانکو و دستیارانش را جور کنند و ظاهرا برای این کار تا شانزدهم مردادماه بیشتر زمان ندارند و اگر از منابع مالی که درنظر دارند بتوانند پول بیشتری را از طلب برانکو و دستیارانش جور کنند، با رسن هم تا اینجای فصل تسویه می‌کنند تا باب مذاکره باز شود.

تبدیل قراردادها به حداقل 2 سال

یکی از برنامه‌هایی که مدیران سرخ برای منفعت باشگاه و خیال راحت کادرفنی در نظر دارند این است که با بازیکنانی که قرارداد ندارند یا اینکه یک‌سال از مدت قراردادشان باقی‌مانده پای میز مذاکره بنشینند و بتوانند این قراردادها را به حداقل ۲ سال ارتقا ببخشند.

البته این کار بسیار سختی است و نام‌های زیادی در تیم دیده می‌شوند که یا قراردادشان رو به اتمام است یا یک‌سال دیگر با سرخ‌ها قرارداد دارند که شاید شیری، ترابی، نعمتی، کنعانی‌زادگان، کامیابی‌نیا، نورالهی و... جزء این نفرات باشند.

هرچند بازیکنانی مثل علی علیپور هم قراردادشان با پرسپولیس تمام شده و خیلی‌ها بر این باورند که او در پایان فصل خیال اروپا را در سر می‌پروراند و تلاش پرسپولیس برای نگه‌داشتن او کمی بیهوده است.

بازیکنانی مثل امیری و سیدجلال حسینی هم هستند که یک‌سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارند اما در لیست تمدید قراردادهای باشگاه قرار ندارند و ظاهرا دلیل اصلی‌اش هم به سن و سال این بازیکنان مربوط می‌شود.

ظاهرا در این راه افشین پیروانی با چند بازیکن صحبت کرده و آنها را متقاعد کرده به باشگاه بروند و قراردادهای خود را افزایش دهند اما در این بین نفراتی هم هستند که فعلا امروز و فردا می‌کنند و همین موضوع و البته بندهای جدایی که در قراردادشان وجود دارد باشگاه را نگران کرده که نتواند قدم موثری در حفظ این ستاره‌ها بردارد.

فروش متوسط‌ها به‌نفع ستاره‌ها

در روزهای گذشته رسول‌پناه و اعضای کادرفنی مدت زیادی را به گفت‌وگو پرداخته و میهمان‌های زیادی هم در باشگاه داشته‌اند که برای خروج از وضعیت فعلی و حضور پرسپولیس روی ریل موفقیت با آنها به مشورت و تبادل‌نظر پرداخته‌اند.

درنهایت هم مشخص شد سرخ‌ها اگر می‌خواهند بی‌دغدغه راه خود را در آینده ادامه دهند و البته به هدف بزرگی مثل قهرمانی در آسیا بیندیشند باید به حضور یک کارگزار و مبالغی که آنها می‌پردازند قانع نشده و به فکر درآمدزایی از راه‌های دیگری باشند.

در این بین با توجه به بازیکنان خارجی که سرخ‌ها دراختیار دارند یا در آینده جذب خواهند کرد ایجاد درآمد ارزی برای باشگاه یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی است که پیشنهادش روی میز مدیران پرسپولیس است.

سرخ‌ها که خوب می‌دانند در این شرایط ارزی بستن قراردادهای ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار دلاری چه بار مالی‌ای را روی دوش باشگاه می‌گذارد و پرداخت را به‌شدت سخت می‌کند، قصد دارند از طرق مختلف درآمدهای ارزی داشته باشند تا بتوانند بدون دغدغه این پول‌ها را بپردازند.

یکی از پیشنهادهایی که به مدیران شده و مورد توجه آنها هم قرار گرفته، بحث ترانسفر بازیکنان به لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس یا درجه دوم و حتی سوم اروپاست تا از این طریق باشگاه بتواند برای خودش درآمد ارزی ایجاد کرده و از پس هزینه‌های ۳-۲ بازیکن خارجی‌اش بربیاید.

البته سرخ‌ها قصد ندارند ستاره‌هایشان را بفروشند و به‌جایش خارجی معمولی جذب کنند، بلکه هدف‌شان این است که بازیکنان معمولی خود را بفروشند و از درآمد حاصله نسبت به حفظ ستاره‌های تیم و بازیکنان خارجی مثل رسن و رادو اقدام کنند. ظاهرا شروع این اقدام در باشگاه پرسپولیس کلید خورده و در این بین نظر یحیی در لیستی که باشگاه می‌تواند روی ترانسفر آنها به لیگ‌های خارجی و حتی داخلی اقدام کند بسیار مهم است.

باید دید پروژه جدید که می‌تواند منتقدان زیادی بین هواداران داشته باشد در پرسپولیس عملیاتی می‌شود یا با تغییرات جدید مدیریتی تمام اینها به خاطرات می‌پیوندد!

پرسپولیس منتظر پاسخ مثبت فیفا

روزهای سخت پرسپولیس از راه رسیده و این باشگاه با احکام صادره ازسوی فیفا با خطر جریمه‌های سنگین مواجه است و باید تلاش کند طی روزهای آتی بتواند با مهیا کردن منابع مالی بخشی از این بدهی‌ها را که ممکن است در آینده‌ای نزدیک برایش دردسرساز شود، پرداخت کند تا تیم و هوادارانش نفس راحتی بکشند و برای تقویت تیم در بازی‌های آسیایی و فصل بعد لیگ‌برتر وارد بازار نقل‌وانتقالات شوند. طبق اعلام وکیل برانکو و البته باشگاه پرسپولیس، ظاهرا سرخ‌ها تا شانزدهم مردادماه فرصت دارند مبلغ تعیین‌شده ازسوی فیفا را به حساب پروفسور و دستیارانش بریزند و بالاخره بعد از بیش از یک‌سال این غائله ختم به‌خیر شود و سرمربی اسبق و موفق سرخ‌ها بتواند بعد از مدت‌ها کشمکش حق‌وحقوق خود را دریافت کند.

حالا ظاهرا پرسپولیسی‌ها درحال جمع‌آوری منابع مالی‌شان هستند تا این بدهی را بپردازند و البته برای دستمزد دستیاران برانکو که مبلغ قابل‌توجهی نمی‌شود، به فیفا نامه نوشته‌اند که درصورت امکان این مبلغ را از منبع درآمدهای پرسپولیس در فیفا کسر کرده و به حساب کمک‌های برانکو واریز شود که موضوع نگران‌کننده اینجاست که فیفا هنوز پاسخی به این نامه پرسپولیسی‌ها نداده است تا خیال آنها بابت بخشی از این بدهی راحت شود. البته سرخ‌ها برای پرداخت بدهی برانکو هم دست‌به‌کار شده‌اند و قرار است پولی که ازسوی آنتورپ بابت رضایتنامه بیرانوند به حساب سرخ‌ها می‌آید، بخشی از بدهی به برانکو را تامین کند و البته مابقی طلب این مربی کروات را هم از باقی درآمدهایشان در فیفا پرداخت کنند که البته تمام اینها منوط به پاسخ مثبت فیفا به درخواست پرسپولیسی‌ها است.

پرسپولیسی‌ها برای جلوگیری از اتفاقات ناگهانی قصد دارند پول خود را از کارگزار نقد کرده و در حساب نگه دارند تا درصورت هرگونه حادثه ناگوار بتوانند مبلغ را به هر شکل ممکن به برانکو برسانند تا خطری پرسپولیس و قهرمانی‌اش را در لیگ برتر تهدید نکند. هرچند شلختگی در پرداخت این پول ازسوی پرسپولیس به برانکو هم جزء مواردی است که عجیب توی ذوق می‌زند و قطعا برای این مربی که بعد از بیش از یک‌سال دوندگی قرار است به حق‌وحقوق خود برسد نیز جالب نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برنامه اصلی زنگ زدن به مسعود هست .

    • بدون نام

      تا بابا مسعود سلطانی فر هست پرسپولیس دلار و ارز و طلا و جام در اختیارش هست

      پاسخ ها

      • قرمزته

        چشم حسود کور شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج