۱۰۲۱۰۰۷
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

سامره: پرسپولیس فقط در ایران موفق است

پیشکسوت استقلال معتقد است موفقیت های اولیه مجیدی در استقلال به خاطر ذهنیت باقی مانده از دوران استراماچونی بود و از این پس باید به سرمربی جوان آبی ها مهلت داد تا تیمش را بسازد.

جی پلاس: پرسپولیس در فاصله چهار هفته مانده به پایان نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال چهارمین قهرمانی متوالی را در این رقابت‌ها به ویترین افتخارات خود اضافه کرد؛ آن هم در شرایطی که استقلال رقیب سنتی آن ها در سال‌های اخیر نتایجی گرفته که باب میل هوادارانش نبوده است.

علی سامره پیشکسوت استقلال درباره چهار قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر ایران اظهار ادعاهای جالبی داشت و گفت: اینکه پرسپولیس موفق به کسب قهرمانی‌های متوالی می‌شود دلیل بر خوب بودن این تیم در سطح قاره آسیا نیست و فقط در داخل ایران است که آن ها شرایط بهتری دارند. سرخ‌پوشان به خاطر مدیریت برانکو ایوانکوویچ که توانست تمامی اعضای تیم را یک دل و یکدست کند، تبدیل به تیم هماهنگی شدند و به ‌واسطه همدلی موجود در تیم، این فصل هم بدون برانکو قهرمان شدند.

او با بیان اینکه تیم‌های فوتبال در ایران از حیث کیفیت بازیکنان، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، در ادامه گفت: موضوعی که باعث می‌شود یک تیم در شرایط بهتری قرار بگیرد فاصله طبقاتی است که علاوه بر هماهنگی و همدلی، عمدتا مربوط به پول بیشتر، مدیریت مناسب و مربیگری حرفه‌ای در قیاس با دیگر تیم‌هاست. در استقلال هم شاید آندره‌آ استراماچونی می‌توانست فضایی همانند پرسپولیس را ایجاد کند اما مدیریت باشگاه استقلال به گونه دیگری عمل کرد و این موفقیت احتمالی رقم نخورد. بنابراین با توجه به شرایط مدیریتی این دو تیم بعید نیست در سال‌های آینده رویه فعلی عوض شود و پرسپولیس شرایط فعلی استقلال را پیدا کند و بالعکس، آبی‌پوشان به وضعیت کنونی سرخ‌پوشان برسند.

پیشکسوت تیم استقلال مربیانی چون برانکو و استراماچونی را موفق توصیف کرد و علت آن را در نگاهشان به تیم دانست که همه بازیکنان را یکدست می بینند و تفاوتی میان آن ها قائل نمی شوند. سامره در این باره گفت: آن‌ها به‌گونه‌ای تیمشان را مدیریت می‌کنند که تمامی بازیکنان به این درک برسند که موفقیت تیم در اولویت است و بازیکن به‌تنهایی نقشی در موفقیت یک تیم ندارد.

او در ادامه صحبت های خود گفت: اگر پرسپولیس تیم بسیار خوبی است باید در سال‌های اخیر در آسیا هم به‌عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کرد ولی شاهد این هستیم که چنین اتفاقی رخ نداد. قهرمانی در لیگ داخلی اگر بیش از انگشتان دو دست هم باشد اما در سطح قاره چنین اتفاقی رخ ندهد، بدون تردید کیفیت فنی تیمی که قهرمان شده، در سطح لیگ کشورش باقی می ماند و به‌اندازه‌ای نیست که بتواند قهرمانی در سطح آسیا را شامل شود.

سامره در مورد اینکه بعد از رفتن استراماچونی سطح انتظار بالا از فرهاد مجیدی، باعث شد تا او نتواند موفقیتی به دست آورد، ادامه داد: در هر تیمی حتی در دنیا، بعد از اینکه سرمربی عوض می‌شود تا دو ماه ساختار تیم و عملکردش عمدتا به خاطر اثرات سرمربی قبلی است. اگر مجیدی در اوایل کارش در استقلال موفق بود، شاید نمی بایست آن را به‌حساب او گذاشت بلکه بازیکنان استقلال با شیوه‌ای که استراماچونی به آن‌ها آموخته بود عمل می‌کردند و نتیجه می‌گرفتند. معتقدم مجیدی روی عملکرد مربی ایتالیایی موفق بود. حتی اگر بهترین مربی دنیا هم سرمربی استقلال شود، تا دو ماه نمی‌تواند تغییرات چندانی در این تیم ایجاد کند و نباید توقع موفقیت از آن مربی را داشت چون بازیکنان به شیوه‌ای عادت کرده‌اند که برای تغییر آن نیاز به زمان است.

او در پاسخ به این سوال که پرسپولیس می‌تواند با یحیی گل‌محمدی طلسم قهرمانی در آسیا را بشکند، تصریح کرد: گل‌محمدی سرمربی خوبی است ولی باید در رقابت‌های آسیایی کسب تجربه کند. زحمات او را نباید انکار کرد چرا که با وجود یکدست ماندن پرسپولیس بعد از برانکو و کالدرون، یحیی مدیریت بسیار خوبی داشت و باعث شد تیمش خیلی زود به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند ولی زمانی می‌توانیم مدعی قهرمانی در آسیا باشیم که تجربه لازم برای موفقیت در این رقابت‌ها را داشته باشیم. توانایی، تعصب و غیرت و تمام فاکتورهای لازم برای پیشرفت در بازیکنان ایرانی بیش از دیگر بازیکنان آسیایی است ولی عدم نظم و انضباط فردی و تیمی نمی‌گذارد تیم‌های ایرانی در سطح قاره آسیا موفق باشند.

اگرچه منطق دریافت شده از نظرات علی سامره مبنی بر یکدست بودن تقریبی سطح فنی تیم های فوتبال ایرانی قابل تامل است و اینکه بنابر وضع موجود و سرمایه گذاری باشگاه های معتبر آسیایی نظیر السد قطر، بعضی تیم های آسیای شرقی و... می توان افزایش اختلاف فنی تیم های ایرانی با آنها را تا حدی پیش بینی کرد اما او در حالی از عدم موفقیت تیم پرسپولیس در آسیا صحبت می کند که این تیم به عنوان یکی از نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران به هر حال توانست تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سدامیر

      آخی نیست که شما قهرمان جام باشگاهی جهانید

      پاسخ ها

      • مهرداد آبادانی 4

        خدارو شکر که در ایران کسی بالاتر از پرسپولیس نیست و همین باعث سوزش ناتملم کیسه کشاست

      • بدون نام

        اصلا کیسه تخصصش آسیاس البته بعد از العین

      • بدون نام

        اون تیمی هم که رسید به فینالACLحتما کیسه بوده فقط تلویزیون خراب بود رنگ لباسشون رو قرمز نشون میداد

      • sajad

        میشه بپرسم اون تیمی که پارسال فینال آسیا بود و از اینکه قهرمان نشد شما از خوشحال جامه میدریدید کدوم تیم بود؟

    • ناشناس

      آقای سامره‌ اونا درایران قهرمانند ما چی؟ما که‌ هفت ساله که قهرمان نشدیم.توآسیا منتخب ایران هم قهرمان نمیشود.آنها هزینه میکنند ونتیجه میگیرند.

    • بدون نام

      بله بله استقلاله هرسال قهرمان آسیا میشه.دیگه کار از سوزش گذشته آتیش گرفتن

    • قرمز

      ولی نه تو ایران، نه تو آسیا 6 تای نشده

      پاسخ ها

      • پرسپولیسی قدیمی

        اقای سامره شما تاجیا همتون سر وته یک کرباسید نمی تونید موفقیت پرسپولیس رقیب دیرینه خودتون را ببینید مدام رو می آرید به چرت وپرت گفتن انهم بستگی به حالتون داره در ضمن ان زمانی که چهار جانبه امجدیه و بنگلادش و تیمهای درجه چندم بود گذشت پرسپولیس با آن بضاعتش تافینال قهرمانی اسیا رفت واگر از نظررفت و آمدها کمک به این تیم مردمی میشد مطمئنا در ایران قهرمانی اسیا را میگرفت وامثال تو که اینقدر بی منطقند بابا مسعود نمی کردند وخشتک نمیگذاشتندوخودشون را به خاطر قهرمانیهای پرسپولیس وپوکر آخر جر نمی دادند

    • مرجان

      پارسال استقلال بود تا فینال آسیا رفت پرسپولیس نبود که، یکی به این پیشکسوتای استقلال بگه بجای این حرفا برای تیمتون بزرگی کنید تا از این حاشیه‌ها نجات پیدا کنه استقلالم رفت آسیا منتها ۶ تا از العین خورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سامره کجاش بزرگتر کیسه کشه اونقدر بهش میدون ندین اونوقت توقع سرمربیگری تیم کیسه رو میکنه

    • شایلان

      جه غلطها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمالنگیهای آویزون اگر فدراسیون نبود چندسال پیش باید دسته سه چهار می رفتید حالا شما آویزونا حرف میزنید اون گندتون علی پروین وسط بازی قهرمیکنه میگه ما آویزونا بازی نمی کنیم باکمک داوروفدراسیون بازی در میارندشما آویزونا با چه روهی حرف می زنیدکه مثل لنگتون همه چا آویزونید

    • قرمزته

      از وقتی که صادقی وشما شدین پیش کسوت همان بهتر که بزرگانی مثل مظلومی وحجازی وپورحیدری نیستند که ببینند این پیس کسوتان را

    • بدون نام

      کیسه کشا به احترام سروتون کلاه از سر بردارین سامره خفه شو

    • آبی آسمونی

      مگر توی آسیا بالاتر از آفتابه قرمز هم داریم!؟

    • ❤❤❤❤❤❤

      کورشود‌هرانکه‌نتوان‌دید

    • سید جواد فتاحی

      اخه دراز نه اینکه شما هرسال قهرمان جام باشگاهی جهانید میگن رئال و بارسا از استقلال شکایت کردن میگن استقلال نمیزاره ما تو باشگاههی جهان مقام بیاریم برو عمو برو تا یه چیز بد بهت نگفتم

    • صنعتیم

      هر چی سوتیه مال لنگه اخه ناتلمم دیگه چیه لنگی پاپا مسعود در چ حاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج