۱۰۲۱۰۲۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

چهار تفاوت «۴» سرخابی‌ها

دلخوشی بزرگ پرسپولیسی‌ها این است که با تکمیل پوکر قهرمانی موفق شدند به نماد کری‌خوانی رقیب دیرینه یعنی استقلال یورش ببرند و آن را تصاحب کنند. این شیرین‌کامی مخصوصا زمانی مضاعف می‌شود که چهارمین قهرمانی سرخپوشان در حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت حریف رقم خورده باشد.

آی‌اسپورت: دلخوشی بزرگ پرسپولیسی‌ها این است که با تکمیل پوکر قهرمانی موفق شدند به نماد کری‌خوانی رقیب دیرینه یعنی استقلال یورش ببرند و آن را تصاحب کنند. این شیرین‌کامی مخصوصا زمانی مضاعف می‌شود که چهارمین قهرمانی سرخپوشان در حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت حریف رقم خورده باشد. فرهاد خالق نماد ۴ برای استقلالی‌ها بود.

اگرچه چهارمین پیروزی پیاپی آبی‌ها در داربی در روز ۱۸ آذر ۹۰ رقم خورد، اما تا ۲۹ فروردین ۹۱ و زمانی که فرهاد مجیدی به‌عنوان بازیکن الغرافه پس از اخراج مقابل پرسپولیس عدد ۴ را نشان داد، این نماد وجود خارجی نداشت. حالا مجیدی سرمربی استقلال است و به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس از هر فرصتی برای نشان دادن تعداد قهرمانی‌های متوالی‌شان استفاده می‌کنند. حالا جنگ سرخابی‌ها به تعیین ۴ واقعی و ۴ جعلی کشیده است. به همین بهانه بد نیست ۴ تفاوت این دو عدد ۴ را با هم مرور کنیم.

۱- صفر تا صد عدد ۴ برای استقلالی‌ها در ۱۴ ماه شکل گرفت. پیروزی‌های پیاپی آبی‌پوشان در شهرآورد از ۲۳ مهر ۸۹ شروع شد و تا ۱۸ آذر ۹۰ ادامه یافت؛ این یعنی کمتر از ۱۴ ماه فاصله. با وجود این، تشکیل عدد ۴ برای پرسپولیسی‌ها، ۴ سال کامل به طول انجامید. از پنجم مرداد ۹۵ که پرسپولیس با پیراهن طوسی در هفته اول لیگ شانزدهم سایپا را در ورزشگاه تختی شکست داد تا سوم مرداد ۹۹ که این تیم در هفته بیست‌وششم لیگ نوزدهم در مسجدسلیمان ۲-۱ از سد نفت گذشت؛ این فاصله دقیقا یعنی ۲ روز کمتر از ۴ سال.

۲- اشکالی که پرسپولیسی‌ها در همه این سال‌ها از نماد حریف گرفته‌اند، همچنان پابرجاست. سرخپوشان عقیده دارند ۴ پیروزی استقلال در داربی‌ها متوالی نبوده و بعد از برد سوم، داربی جام ولایت برگزار شده؛ مسابقه‌ای که با نتیجه مساوی ۲-۲به پایان رسید. این مسئله در شمارش داربی‌ها هم وجود دارد و ۴ برد استقلال مربوط به شهرآوردهای شماره ۶۹، ۷۰، ۷۱، ۷۳ می‌شود.

۳- عدد ۴ استقلالی‌ها در حضور یک مدیرعامل و یک سرمربی تثبیت شد. در تمام پیروزی‌های این تیم بر پرسپولیس، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال و پرویز مظلومی، سرمربی این تیم بود. لااقل اینطور به‌نظر می‌رسد که در استقلال این پیروزی‌های متوالی مایه ثبات کادر اداری و فنی بود، در پرسپولیس اما مطلقا اینطور نیست. در دوره تشکیل عدد ۴ برای سرخپوشان، این تیم ۵ مدیرعامل و ۳ سرمربی عوض کرد. طاهری، گرشاسبی، عرب، انصاری‌فرد و رسول‌پناه مدیران عامل (یا سرپرست) باشگاه بوده‌اند و برانکو، کالدرون و گل‌محمدی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته‌اند.

۴- طبیعتا پرونده عدد ۴ برای استقلالی‌ها بسته شده و آنها هم‌اکنون امکان افزودن به این عدد و ارتقای آن را ندارند. برای این کار لازم است استقلال (یا پرسپولیس) از ابتدا یک دور جدید از پیروزی‌ها را شروع کنند. این در حالی است که عدد ۴ قرمزها قابلیت تغییر دارد. آنها می‌توانند سال آینده پنجمین قهرمانی را به‌دست بیاورند یا به قول خودشان «گلات» کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ش.ص

      کیسه هیچ نمادی نداره .همه اعداد مال پرسپولیسه. اعداد برای کیسه کش ها دردآور هستند.

      پاسخ ها

      • امین

        4 واس ماست بزغاله

      • بدون نام

        دوهم واسه ماست
        نمیدونی بدون

    • بدون نام

      همه میدونن که یه بازی مساوی شد پس استقلالی ها خوب میدونن که چهارشون جعلیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج