اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۲۲۶۸۲
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

احتمال زوج و فرد شدن دانش‌آموزان!

از ابتدای بحران کرونا، نظام آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، تغییراتی را در برنامه های آموزشی خود لحاظ کرد.

روزنامه خراسان نوشت: از ابتدای بحران کرونا، نظام آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری، تغییراتی را در برنامه های آموزشی خود لحاظ کرد.

راه اندازی سیستم های آموزش مجازی و ممنوعیت حضور دانش آموزان در مدارس یکی از سیاست های اتخاذ شده در این زمینه بود. این مسئله شرایط دشواری را برای دانش آموزان و خانواده های آنان در زمینه هایی چون دسترسی به اینترنت ایجاد کرد اما هر آن چه بود سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با همه این فراز و نشیب ها به پایان رسید.

گمانه زنی های متفاوتی از سوی مسئولان درباره حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی آینده وجود دارد. در حالی که روز گذشته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور اعلام کرد، که با اوضاع کنونی سال تحصیلی آینده غیر حضوری می شود، اما روابط عمومی آموزش و پرورش استان از قطعیت نداشتن غیرحضوری بودن کلاس ها خبر داد. از سویی دیگر ثبت نام مدارس از چندی پیش شروع شده است و والدین و دانش آموزان سردرگم این موضوع هستند که آیا کلاس ها حضوری برگزار می شود یا غیرحضوری؟

حضوری یا غیر حضوری بودن مدارس هنوز قطعی نشده است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان درباره شیوه برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی آینده می گوید:« درباره حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس ها در سال آینده نمی توانیم قاطعانه نظری را اعلام کنیم. ما با توجه به قرمز بودن شرایط یا جز آن، سناریوهای مختلفی را برای سال آینده پیش بینی کرده ایم. در حالت عادی و شرایط سفید، مدارس باز خواهند بود، اما این حالت احتمال ضعیفی دارد. در حالت های دیگر ما باید به این سمت برویم که کل فعالیت مدارس یا به صورت مجازی باشد، یا به صورت زوج و فرد.

در شرایط قرمز مدارس به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما در شرایط زرد به صورت زوج و فرد خواهد بود. یعنی دانش آموز در روزهای هفته، یک روز فعالیت حضوری و یک روز در هفته فعالیت غیر حضوری و مجازی داشته باشد. آن هم به این صورت که عده ای در روزهای زوج و عده ای دیگر در روزهای فرد حضور یابند، تا بتوانیم تراکم حضور دانش آموزان را در مدارس کم کنیم. احتمال این سناریو قوی تر از سناریوهای دیگر است. با وجود این، همه این ها منوط به تصمیم گیری ستاد ملی کروناست و هم اکنون هیچ تصمیم قطعی در این شرایط نمی توان گرفت».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طرحش بیخوده. یا میرن مدرسه یا نمیرن. مشکل اصلی رو حل کنید لطفا.

    • بدون نام

      خب ۴۰ تا دانش آموز من میشه ۲۰ تا در کلاس.۱۴ تا کلاس هم داریم .پس میشه ۲۸۰ دانش آموز در زنگ تفریح. که این ۲۸۰ نفر باهم بازی می کنن حرف می زنن و ممکنه ماسک رو هم در بیارن.از خوراکی های هم استفاده کنن.سرویس بهداشتی و... چون در هر صورت دانش آموز سرشار از هیجان و انرژی هست و خیلی کارها رو دوست دارن باهم انجام بدن.حالا به نظرتان با این اوصاف چه وضعی پیش میاد؟این آمار غیر از کادر مدرسه هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب اگه دانش اموزارو تقسیم کنیم و همون ساعت اموزشی رو هم نصف کنیم چی؟ یعنی ۲۰ تا دانش اموز ۳ ساعت بیان مدرسه و نکات مهم از درسای اون روز رو اموزش ببنین برن خونه و نصف بقیه دانش اموزا ۳ ساعت بعدی بیان مدرسه و تمرینات و حل اشکالات هم خود معلما تصمیم بگیرن ک حصوری باشه یا مجازی ...

      • کیانا

        اصلا نمیشه
        سرویس بهداشتی ها عامل اصلی انتقال ویروس میشه چون بچه ها نمیتونن بعد از هر بار استفاده ضدعفونی کنن

    • بدون نام

      ممنون کاربر ۹:۳۵ ایکاش وزرات آموزش پرورش هم همین دودوتای ساده رو متوجه بشه که حتی با زوج و فرد کردن هم نمیشه بچه ها رو از هم دور نگه داشت وبا ماسک ودستکش ساعت ها در مدرسه نشوند و ازشون خواست که سرویس بهداشتی نرن
      با دست آلوده تغذیه نخورند به دفتر وکتاب هم دست نزنند تازه هر روز که برگردن باید کل کتاب ها و وسایلشون تو خونه الکل بزنی یا بشوری کتاب ها رو بزاری خشک بشه.

    • بدون نام

      هنوزمشکل کنکورکه تویه روزبرگزارمیشه حل نشده حالا تواین اوضاع بچه ها ومعلمهای بیچاره روبابازگشایی میخواید تودردسرعظیم قرار بدیدلطفا سنجیده عمل کنید باتوجه به این همه توصیه به رعایت فاصله اجتماعی

    • بدون نام

      هیچ آدم عاقلی که جون خودش و بچه اش مهم باشه براش تو این اوضاع بچه اش رو نمیفرسته مدرسه

    • بدون نام

      من نمی فرستم مدرسه ما سواد داریم چه تاجی تو سرمون گذاشتن بی سواد بمونه بهتره حتما در روزهای زوج و فرد ویرویس کرونا وجود نداره

    • وجدان شیرفرهاد

      وی روس کرونا اعلام کرده هفته ای سه روز میاد اون سه روز هم با انتخاب مدیران مدرسه است. بچه هاتون یه روز در میان مدرسه بفرستید خودتون انتخاب کنین بچه تون روز فرد مدرسه باشه یا زوج

    • مینا

      مطمئن باشید مسئولینی که دراین شرایط احساس نگرانی ازحضوریاعدم حضوری میکنند. خودیاذخانواده شان از مسئولین مدارس زنجیره ای وشعبه دارغیرانتفاعی هستن ودرباره ازدست دادن ثبت نامها نگران هستن.
      برترین جون لطفاً نظراین خانم معلمتان رابذارید.

    • بدون نام

      جمع کنید این مسخره بازی رو .زوج و فرد کجا بود.ی مشت بی سواد نشستند تو وزارتخانه تصمیمات خاله زنکی می گیرن

    • رسول

      دلتون خوشه فوق لیسانسه ها دارن تو مترو دستفروشی میکنن بچه میخواد پروفسور بشه یک سال دیرتر مگه اتفاقی میوفته این همه پدر و مادر های بیچاره هزینه مدرسه وبچه ها میکنن آخرش باید بچه بیاد ور دل پدرومادرش بیکار بشینه که چی من درس خوندم

    • بدون نام

      بهشت زهرا بردنمون را هم زوج وفرد کنید زوج مردها فرد زنها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج