جاباما
۱۰۲۳۲۰۳
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

کلاهبرداری ۴شرکت لیزینگ از حدود ۲هزار نفر

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در سومین مرحله از طرح کاشف ۴ شرکت جدید لیزینگ خودرو را شناسایی و ۱۵ نفر از عوامل آنها را بازداشت کردیم که شرکتهای مذکور دارای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر شاکی هستند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در سومین مرحله از طرح کاشف ۴ شرکت جدید لیزینگ خودرو را شناسایی و ۱۵ نفر از عوامل آنها را بازداشت کردیم که شرکتهای مذکور دارای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر شاکی هستند.

سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح کاشف "دستگیری مجرمان حرفه‌ای و باندی توسط پلیس آگاهی" با اشاره به بازداشت ۲۴۴ نفر از سارقان حرفه‌ای، باندی و سابقه‌دار که در قالب ۴۹ باند فعالیت داشتند، اظهار کرد: افراد مذکور اعمال مجرمانه‌ای همچون زورگیری، گوشی‌قاپی، سرقت تحت عنوان مأمور، سرقت خودرو و منزل، جعل و کلاهبرداری، قتل مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز را انجام می‌دادند.

* بازداشت 53 نفر از محکومان فراری

وی همچنین از بازداشت ۵۳ نفر از محکومان فراری خبر داد که سالهای سال یا متواری شده و یا خود را به زندان معرفی نکرده بودند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۸ قبضه سلاح جنگی و گرم از متهمان بازداشت شده در سومین مرحله از طرح کاشف در سال‌جاری، گفت: حدود ۷۰ درصد از این افراد دارای سوابق کیفری هستند و تاکنون ۴ هزار و ۲۵۵ فقره سرقت از آنها کشف شده است.

رحیمی به مهمترین باندهای منهدم شده در سومین مرحله از طرح کاشف اشاره و بیان کرد: انهدام ۴ باند جعل و کلاهبرداری با ۱۶۰۰ فقره جهل و کلاهبرداری،۳ باند با ۸ فقره قتل، باند ۵ نفره سابقه‌دار سرقت منزل که فقط در یک مورد ۴ میلیارد تومان سرقت کرده بودند و یک باند ۱۰ نفره که تاکنون از آنها ۲۰ کیلو طلا کشف شده و با اشکال مختلف و زورگیری در معابر اقدام به سرقت می‌کردند، از جمله دستاوردهای پلیس در طرح مذکور است.

* انهدام باند سازندگان طلای کم عیار جعلی

رحیمی افزود: همچنین در طرح مذکور باند ۳ نفره قبل از اقدام به قتل منهدم شدند و از آنها دو قبضه سلاح کشف شد، شناسایی و دستگیری قاتلانی که در تاریخ ششم مرداد ۹۹ در منطقه کهریزک صاحب‌کار خود را کشته و بعد از سرقت و دستگاه خودرو در حال خروج از مرز بودند از دیگر دستاوردهای طرح کاشف است؛ این قاتلان به یک فقره قتل دیگر در شهرهای شمالی کشور نیز اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ متذکر شد: در طرح کاشف یک باند جعل اسناد که با تهیه فیش ارگان‌های مختلف و سندهای جعلی، افراد گرفتار را در اطراف دادسراها و زندان پیدا کرده و فیش‌های تقلبی به آنها می‌فروختند از دیگر دستاوردهای سومین مرحله از طرح کاشف بود.

وی با اشاره به انهدام باند سازندگان طلای کم عیار جعلی، در این رابطه خاطرنشان کرد: این باند نیز ۵ سال در این زمینه فعالیت داشتند و فروشندگان طلا و اتحادیه مربوطه نیز به دنبال آنها بودند، اعضای این باند در سالهای اخیر بالغ بر ۴۰۰ کیلو مس را با طلا ترکیب کرده بودند.

* انهدام باند اخاذان مأمورنما با 67 شاکی

این مقام انتظامی از انهدام باندی خبر داد که تحت عنوان مأمور، بیشتر سوژه‌های خود را از بین دخترها و پسرهای جوان از داخل پارک انتخاب کرده و از آنها اخاذی کرده و یا تلفن همراهشان را زورگیری می‌کردند.

* هشدار پلیس درباره شرکتهای لیزینگ خودرو

رحیمی همچنین از شناسایی و دستگیری تعدادی از افراد کلاهبردار در چندین شرکت لیزینگ خودرو خبر داد و تأکید کرد: ما هیچ شرکت لیزینگ خودرو نداریم، اکنون شرکتهای داخلی در انجام مطالبات خود دچار مشکل شدند حال مردم چگونه مردم به شرکتهای لیزینگ خورد اعتماد کرده و برای دریافت خودروهای خارجی عمل می‌کنند، در سومین مرحله از طرح کاشف ۴ شرکت جدید لیزینگ خودرو را شناسایی و ۱۵ نفر از عوامل آنها را بازداشت کردیم که شرکتهای مذکور دارای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر شاکی هستند.

وی از شگرد جدید برخی از کلاهبردارانی خبر داد که با شناسایی خطوط تلفن همراه رُند و خطوطی که معمولا چند ماه خاموش بوده و برای افراد متمکن است، اقدام به سندسازی می‌کردند و گفت: این کلاهبرداران نیز بازداشت شدند.

* تماس کلاهبرداران از داخل زندان

رحیمی خاطرنشان کرد: اخیرا تعداد کلاهبردار از داخل زندان از تماس با شهروندان خود را از پرسنل پلیس آگاهی معرفی و به شهروندان عنوان می‌کنند اموال مسروقه آنها کشف شده و از آنها می‌خواهند با واریز وجه به حساب پلیس آگاهی، برای دریافت اموال مسروقه کشف شده اقدام کنند در صورتی که پلیس آگاهی از کسی پول دریافت نمی‌کند و وظیفه ما کشف اموال مسروقه مردم است که در این رابطه تعداد زیادی مالباخته داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی فاتب نیز اشاره و عنوان کرد: پلیس امنیت اقتصادی نیز در چند وقت اخیر موفق به بازداشت ۲۰ قاچاقچی عمده و مطرح شدند و بالغ بر ۵ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد تومان از آنها کشف شده است همچنین در ۴ ماهه ابتدای سالجاری در حوزه کشفیات قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

رحیمی از رسیدگی به ۳۹ پرونده زمین‌خواری در ۴ ماهه ابتدای سال ‌جاری خبر داد و گفت: بالغ از ۷.۵ هکتار زمین در شهر تهران به ارزش هزار میلیارد تومان از ید زمین‌خواران خارج کرده و ۲۲ نفر را در این رابطه بازداشت کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خو نخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج