جاباما
۱۰۲۳۴۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بعد از لیگ فرانسه، بوندس‌لیگا هم در انتظار تماشاگران

بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها

با این‌که خبرهایی درباره شدت گرفتن دوباره بیماری کرونا در کشورهایی چون آلمان به گوش می‌رسد، اما رسانه‌های آلمانی از آمادگی بوندس‌لیگا برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها خبر داده‌اند.

ابران ورزشی: فصل جدید بوندس‌لیگا از ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) آغاز می‌شود و رسانه‌های آلمانی در خبرهای خود اعلام کرده‌اند که برای بازگشت هواداران از اواسط سپتامبر، آمادگی لازم را دارند.

بعد از این‌که فینال جام حذفی در فرانسه بین پاری‌سن ژرمن و سنت‌اتین با حضور محدود تماشاگران برگزار شد، حالا مسئولان فوتبال آلمان برای فصل جدید فوتبالی‌ خود تصمیم گرفته‌اند که درهای ورزشگاه‌ها را به روی هواداران باز کنند. فوتبال جهان، کم‌کم شرایط را برای بازگشت هواداران مهیا می‌کند و کشورهای مختلف با این تصمیم همراه می‌شوند.

البته هنوز خود تماشاگران هم برای حضور در ورزشگاه‌ها دچار تردید هستند و صدور مجوز برای حضور ۵هزار نفر از تماشاگران در فینال جام حذفی فرانسه چندان مورد استقبال قرار نگرفت. در فینال جام حذفی فرانسه بیشتر از ۲هزار نفر در ورزشگاه حاضر نشدند اما مسئولان فوتبالی همچنان در تلاش هستند که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های لازم، شرایط را برای حضور مجدد تماشاگران فراهم کنند.

سکوهای خالی از تماشاگر در همه لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا، آسیبی جدی به فوتبال وارد کرده است. اتفاقاً این آسیب تنها مالی نبوده و حالا همه می‌دانند که فوتبال بدون تماشاگران، خالی از معنا و مفهوم است. حتی تلاش‌های برخی از لیگ‌ها برای کشاندن هواداران به ورزشگاه‌ها به صورت مجازی و تعبیه ال‌سی‌دی‌های بزرگ کنار زمین چمن، باز هم نتوانست شور و حال ناشی از حضور فیزیکی و واقعی تماشاگران را برای بازیکنان و تیم‌ها تداعی کند.

همه این خلأها در نهایت تصمیم‌گیرنده‌های اصلی در لیگ‌های معتبر جهان را به این نتیجه رسانده که فصل‌های جدید فوتبالی‌شان را با حضور تماشاگران برگزار کنند و دستورالعمل‌های جدیدی برای حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها در نظر بگیرند.

لیگ فوتبال ایران گرچه هنوز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تیم‌های لیگ‌برتری دچار مشکل است و سفرها و برگزاری رقابت‌ها، با مشکلات و خطرات فراوانی برگزار می‌شوند اما تصمیم مسئولان بوندس‌لیگا برای فراهم کردن مقدمات حضور تماشاگران، خواه ناخواه ادعای مسئولان ایرانی مبنی بر الگوبرداری از بوندس‌لیگا در تدوین پروتکل‌های بهداشتی برگزاری لیگ را تداعی می‌کند.

با این تصمیم بعید نیست مسئولان برگزاری مسابقات، به پیروی از بوندس‌لیگا، تصمیم‌گیری درباره ورود هواداران به ورزشگاه‌ها در فصل آینده را مورد بررسی قرار دهند! هرچند که پروتکل‌های بهداشتی پر از ابهام برای برگزاری مسابقات و اجرای ضعیف آن از سوی باشگاه‌ها و سازمان لیگ در مدت زمان برگزاری مسابقات، نتوانست آن‌طور که باید و شاید پاسخ‌گوی نگرانی باشگاه‌ها بابت سلامت بازیکنان باشد.

با این شرایط مشخص نیست که فوتبال ایران بتواند در باز کردن درهای ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران با فوتبال جهان همراه شود یا نه! به خصوص که وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران به گونه‌ای وخیم شده که بار دیگر محدودیت‌‌ها برای رعایت نکات بهداشتی در مراکز عمومی اعمال می‌شود و همین موارد باعث شد که مسئولان باشگاه پرسپولیس حتی برای حضور تماشاگران در جشن قهرمانی‎شان هم موفق به کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا نشوند. همین موارد است که می‌تواند حضور تماشاگران را در ورزشگاه‌های ایران برای مدت طولانی‌تری به تعویق بیندازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج