۱۰۲۳۴۳۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرسپولیسی‌های موردنظر در دسترس نیستند!

وضعیت این روزهای پرسپولیس به شکلی شده که گویی مدیرانش مسئول تیمی هستند که فانوس سقوط را در دست گرفته و هیچ اثری از نظم و صلابتی که یک باشگاه قهرمان باید داشته باشد در ساختمان خیابان سئول دیده نمی‌شود.

فرهیختگان: وضعیت این روزهای پرسپولیس به شکلی شده که گویی مدیرانش مسئول تیمی هستند که فانوس سقوط را در دست گرفته و هیچ اثری از نظم و صلابتی که یک باشگاه قهرمان باید داشته باشد در ساختمان خیابان سئول دیده نمی‌شود.

از یک طرف خبر می‌رسد که یکی دو نفر از معاونان رسول‌پناه در باشگاه بنابر دلایل نامشخصی در بازداشت به‌سر می‌برند. از قضا عدم‌پاسخگویی این نفرات که این روزها هم نقش مهمی را در پرونده‌های فیفا و تامین منابع مالی بازی می‌کنند به این شایعات دامن زده است. البته مطابق انتظار این خبر هم مثل خیلی از خبرهای دیگر که این روزها شنیده می‌شود، تکذیب شد. هرچند تکذیب این خبر هیچ مشکلی را در باشگاه پرسپولیس حل نکرد و وضعیت بلاتکلیفی و فضای یأس و ناامیدی همچنان در این تیم که قرار است چند روز آینده جشن چهارمین قهرمانی پیاپی‌اش را برگزار کند، حکمفرماست.

حالا قرار است یک‌سال زحماتی که کادرفنی گذشته و فعلی، بازیکنان و تمامی ارکان تیم برای ثبت این موفقیت کشیده‌اند با سهل‌انگاری و ندانم‌کاری مدیران فعلی باشگاه لوث شده و درست در شب جشن قهرمانی قرمزها، هواداران باشگاه چشم‌انتظار این باشند که فیفا برای پرونده برانکو و دستیارانش چه نقشه‌ای برای تیم محبوب‌شان کشیده و چگونه قرار است این تیم نقره‌داغ شود.

مدیران در دسترس نیستند!

اتفاقی که به‌شدت در این روزها توی ذوق می‌زند جایی است که ارکان باشگاه به‌جای اینکه با اطلاع‌رسانی صحیح و دادن آرامش و روحیه به هواداران فضا را عوض کنند، هرکدام به شکلی از پاسخ دادن به خبرنگاران فراری شده‌اند و تلاش خبرنگاران و اهالی رسانه برای اینکه خبر جدیدی برای هواداران سرخ به‌دست بیاورند تقریبا بی‌نتیجه ماند.

البته بین تمامی افراد مشغول به‌کار در مجموعه پرسپولیس، از هیات‌مدیره گرفته تا سرپرست باشگاه، معاونان، مشاوران، بازیکنان و... یک فرد حضور داشت که پاسخگوی تلفن همراهش بود و البته بد نیست بدانید که تمامی گفته‌هایش را در قالب دوستانه مطرح کرده و تاکید داشت که نامی از او در این اطلاعات برده نشود. به همین جهت مجبور شدیم در این گزارش، گفت‌وگو با مسئول پرسپولیسی را با مجهول گذاشتن نام آن مسئول درج کنیم.

تلاش برای سکوت بازیکنان

در این مدت بسیاری از بازیکنان تیم عنوان کردند که در شرایط فعلی نباید مصاحبه‌ای از آنها در رسانه‌ها وجود داشته باشد و دلیل این حرف را هم ممنوع‌المصاحبه شدن توسط یک مسئول عنوان کرده‌اند.

این افراد معتقدند افشین پیروانی به‌صورت درگوشی به آنها تذکر داده که با رسانه‌ها صحبت نکنند و حالا اینکه در شرایط موفقیت تیم و در آستانه جشن قهرمانی ممنوع‌المصاحبه بودن بازیکنان با چه مبنا و معیاری انجام شده است، موضوعی است که شاید بهتر باشد سرپرست تیم درخصوص آن صحبت کند. شاید صحبت‌های اخیر نوراللهی که به‌شدت علیه مدیران باشگاه موضع گرفته نشان دهد که چرا مسئولان پرسپولیس ترجیح می‌دهند کسی صحبت نکند!

به‌نظر می‌رسد در روزهایی که مصاحبه‌های بازیکنان تیم و کری‌خوانی‌هایشان برای تیم‌های رقیب می‌تواند برای هواداران جذابیت داشته باشد، این اقدام می‌تواند شیرینی پوکر را از هواداران بگیرد.

محکومیتی نزدیک‌تر از رگ گردن!

یکی از موضوعاتی که دیروز به‌دنبال پاسخ قانع کننده‌ای برای آن می‌گشتیم موضوع پرونده برانکو در فیفا و عواقبی که عدم پرداخت به‌موقع مطالبات این مربی می‌تواند داشته باشد، بود. با اینکه صحبت‌های این فرد مسئول در باشگاه تماما کپی از روی صحبت‌های رسول‌پناه بود اما خواندن آن خالی از لطف نیست. این مسئول درخصوص این موضوع به «فرهیختگان» گفت: «طبق آماری که ما در باشگاه گرفته‌ایم طبق ماده ۱۵ آیین‌نامه انضباطی فیفا از زمانی که رای نهایی صادر شود ما ۳۰ روز فرصت داریم که نسبت به تسویه‌حساب با برانکو و دستیارانش اقدام کنیم و این تاریخ از شانزدهم مردادماه آغاز می‌شود و تا نیمه شهریور ادامه خواهد داشت.»

از این مسئول سوال کردیم که این اطمینان را به هواداران می‌دهید که باشگاه در این مقطع با جرایمی مثل کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی مواجه نشود. او پاسخ داد: «این دقیقا سوالی بود که ما از کارشناسان حقوقی فوتبال کردیم و مطابق آن اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. اینها اطلاعاتی نیستند که ما از خودمان درآورده باشیم و قطعا کارشناسان در این زمینه تخصص دارند.»

اما همین چند روز قبل یک کارشناس شناخته شده حقوقی فوتبال که اتفاقا روی پرونده برانکو هم اشراف کامل داشت در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اعلام کرد که اگر در این مرحله پول برانکو پرداخت نشود پرسپولیس با بسته شدن پنجره‌های نقل و انتقالاتی مواجه می‌شود. مسئول پرسپولیسی‌ای که نمی‌خواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: «من نمی‌دانم که کدام حرف را باید باور کنیم. این هم استعلامی است که ما از همین افراد حقوقی گرفته‌ایم و به ما اعلام کرده‌اند که فعلا خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند.»

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد اطلاعات مدیران پرسپولیسی درخصوص این پرونده و عواقبش چندان کافی نیست و با صحبت‌هایی که این روزها کارشناسان حقوقی می‌کنند، باشگاه محکومیت‌های احتمالی را از رگ گردن به خود نزدیک‌تر می‌بیند و شاید ناپدید شدن مسئولان پرسپولیس هم به همین دلیل باشد.

با برانکو تا 3 هفته دیگر تسویه می‌شود اگر...

یکی از موضوعاتی که در پرداخت پول برانکو از درجه اهمیت بالایی برخوردار است مبلغی است که باید از بابت انتقال بیرانوند به حساب پرسپولیس واریز شود. مقام مسئول باشگاه در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «حتی اگر پول بیرانوند هم به‌حساب باشگاه واریز شده بود باز هم نمی‌توانستیم به‌صورت تمام و کمال پول برانکو را پرداخت کنیم، اما بخش قابل توجهی از مطالبات این مربی آماده شده بود. ما در مرحله ابتدایی بخشی از طلب این مربی را واریز می‌کنیم و مابقی آن را هم ظرف ۳ هفته آینده پرداخت می‌کنیم تا مشکلی گریبان ما را نگیرد. در مرحله دوم ما روی پولی که از آنتورپ به حساب باشگاه واریز می‌شود حساب باز کرده‌ایم و مابقی‌اش را هم از منابع مالی دیگر تامین می‌کنیم.»

این مسئول خاطرنشان کرد: «در پرداخت پول از سوی باشگاه بلژیکی علیرضا بیرانوند یک مشکل اداری به‌وجود آمده که باعث شده این واریزی به تاخیر بیفتد. اما با این باشگاه در ارتباط هستیم و می‌دانیم که در تلاش هستند تا در کمترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کنند و ما بتوانیم با برانکو تسویه حساب کامل انجام دهیم.»

البته این مسئول اعلام نکرد که اگر بنابر هر دلیلی آنتورپ نتوانست در این مدت زمانی پولی را به حساب باشگاه واریز کند، آیا آنها آلترناتیوی برای پر کردن جای خالی این مبلغ دارند یا باز هم باید منتظر جرایم سنگین‌تری برای این تیم از سوی فیفا باشیم!

پول مارکو و بخشی از بدهی برانکو آماده است

در بین دستیاران برانکو، باشگاه تلاش خود را انجام داد تا طلب زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ را از مطالبات‌شان در فیفا بدهند اما مشخص نشد که تکلیف مارکو، مربی بدنساز اسبق سرخ‌ها چه می‌شود و او چه‌موقع قرار است به حق‌وحقوقش برسد. این مسئول در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به دارایی ما در فیفا که حدود ۴۶۰ هزار دلار بود ما تنها می‌توانستیم حساب ۲ نفر از اعضای کادرفنی آقای برانکو را با آن پول تسویه کنیم. با توجه به اینکه قرارداد باشگاه با مربیان کروات به یورو بسته شده بود و پول ما در فیفا دلار بود، بخشی از این مبلغ بلوکه شده در فیفا صرف مابه‌التفاوت دلار به یورو شد و به همین جهت نتوانستیم طلب مارکو را از این طریق بپردازیم. اما حالا می‌خواهیم در مرحله اولی که بخشی از پول برانکو را پرداخت می‌کنیم، با مارکو هم تسویه‌حساب کنیم تا تنها ما بمانیم و بخشی از طلب برانکو که آن را هم در آینده‌ای بسیار نزدیک پرداخت کنیم تا خیال هواداران از این بابت راحت شود.»

گفتنی است مارکو از بابت قراردادش با باشگاه پرسپولیس ۱۰۰ هزار یورو طلبکار بود که با توجه به بندهای موجود در قراردادش و آپشن‌هایی که با قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر فعال شده ۱۵ هزار یورو دیگر هم باید به این مبلغ اضافه شود و البته با توجه به رای فیفا در پرداخت ۵ درصد جریمه دیرکرد، مبلغی در حدود ۱۲۲ هزار یورو باید به این مربی بدنساز پرداخت کنند که حالا این مسئول پرسپولیسی که نمی‌خواست نامش فاش شود ادعا می‌کند که این مبلغ آماده است تا به حساب این مربی واریز شود.

مرخصی به آقای حقوقی در آستانه جرایم سنگین پرسپولیس!

یکی از مباحثی که در بالا هم به آن اشاره کردیم موضوع در دسترس نبودن مهدی خواجه‌وند، معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس است و همین موضوع حرف و حدیث‌های زیادی را در فضای مجازی و رسانه‌ها ایجاد کرد آن‌هم درحالی که خبر بازداشت یکی از مسئولان پرسپولیس در برخی خبرگزاری‌های رسمی نیز منتشر شد.

این مسئول پرسپولیسی در این خصوص گفت: «اصلا به شایعات توجه نکنید. آقای خواجه‌وند در مرخصی به سر می‌برند و با توجه به فشردگی کار ایشان در ماه‌های اخیر این اتفاق با هماهنگی مدیر باشگاه صورت گرفته است.»
البته در این بین اشاره‌ای نشد در روزی که تنها 48 ساعت تا جرایم سنگین احتمالی علیه پرسپولیس زمان باقی‌مانده است، مرخصی مسئول‌ترین فرد در پرونده‌های فیفا چه مفهومی می‌تواند داشته باشد و آیا بهتر نبود که این مرخصی به تاریخی بعد از شانزدهم مردادماه موکول می‌شد؟! آیا واقعا خواجه‌وند در مرخصی است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج