جاباما
۱۰۲۳۵۴۶
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

مهران مدیری، منوچهر هادی، هومن سیدی، حمید نعمت‌ا...، محمدحسین مهدویان، عبدالرضا کاهانی و ابراهیم حاتمی‌کیا، جزو کارگردان‌هایی هستند که در ساخته‌های خود معمولا از حضور یک یا دو بازیگر ثابت استفاده کرده‌اند.

روزنامه خراسان -مائده کاشیان : بعضی از کارگردانان به دلایل مختلفی مانند شناخت یک بازیگر و تجربه خوب از اولین همکاری، در آثار بعدی خود نیز از حضور آن بازیگر خاص استفاده می‌کنند. مخاطبان هم با توجه به سابقه‌ای که از این همکاری همیشگی سراغ دارند، قبل از هر بازیگر دیگری، منتظر شنیدن نام آن بازیگر در اثر جدید آن کارگردان هستند.

ابراهیم حاتمی‌کیا - پرویز پرستویی

ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلم‌های خود با بازیگران مختلفی همکاری کرده، اما یکی از انتخاب‌های همیشگی او پرویز پرستویی بوده. اولین همکاری این کارگردان با پرستویی در یکی از بهترین و به‌یادماندنی‌ترین آثار کارنامه او یعنی «آژانس شیشه‌ای» محصول سال ۷۶ اتفاق افتاد.

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

این همکاری موفقیت‌آمیز تا دو دهه بعد و در دیگر آثار حاتمی‌کیا که در حوزه دفاع مقدس بودند، مانند «روبان قرمز»، «موج مرده»، «خاک سرخ»، «به نام پدر» و «بادیگارد» ادامه یافت. همکاری پرویز پرستویی با او در سه فیلم «آژانس شیشه‌ای»، «به نام پدر» و «بادیگارد»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای او به همراه داشت. اکنون پنج سال از آخرین همکاری آن‌ها می‌گذرد و حاتمی‌کیا در دو فیلم اخیر خود از هادی حجازی‌فر و ستاره قدیمی سینما فرامرز قریبیان به عنوان نقش اصلی قصه استفاده کرده است.

هومن سیدی - نوید محمدزاده

هومن سیدی تا به حال در فیلم‌های سینمایی و سریال نمایش خانگی خود با بازیگران مختلفی همکاری کرده است، اما نوید محمدزاده چهره‌ای است که در بیشتر آثار او ایفای نقش کرده و از میان شش اثری که هومن سیدی ساخته، در چهار ساخته او بازی کرده است. سابقه اولین همکاری هومن سیدی با این بازیگر به سال ۹۲ و فیلم «سیزده» می‌رسد.

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

نوید محمدزاده پس از این فیلم، به استثنای «اعترافات ذهن خطرناک من» در همه ساخته‌های بعدی هومن سیدی مانند «خشم و هیاهو»، «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» و سریال «قورباغه» حضور داشته است. به جز سریال «قورباغه» که هنوز منتشر نشده، نتیجه همکاری این دو با یکدیگر تا به حال رضایت‌بخش بوده است. آثار هومن سیدی معمولا مورد توجه قرار گرفته‌اند و نوید محمدزاده حضور موفقی در هریک از این فیلم‌ها داشته است.

عبدالرضا کاهانی - رضا عطاران

رضا عطاران چه در فیلم‌های کمدی و چه غیرکمدی، یکی از انتخاب‌های همیشگی عبدالرضا کاهانی بوده است. سابقه اولین همکاری این کارگردان با عطاران به سال ۸۹ و فیلم «اسب حیوان نجیبی است» می‌رسد و این همکاری تا سال ۹۷ ادامه داشته است. او پس از این فیلم در ساخته‌های بعدی این کارگردان مانند «بی‌خود و بی‌جهت»، «استراحت مطلق»، «خانم یایا» و «آزاد مثل هوا» هم ایفای نقش کرد.

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

چهارمین همکاری رضا عطاران با این کارگردان در فیلم «خانم یایا» موفق نبود و نتیجه آن شکست سنگین این فیلم در گیشه بود، اما پنجمین تجربه همکاری آن‌ها در فیلم «آزاد مثل هوا»، گفته می‌شود که تجربه متفاوتی را برای عطاران رقم زده است. فیلم برداری این فیلم در کانادا انجام شده و عطاران که تنها بازیگر ایرانی فیلم است در آن به زبان انگلیسی صحبت کرده. این فیلم هنوز اکران نشده است.

مهران مدیری - انصاری، رضویان و شفیعی‌جم

مهران مدیری تا به حال در ساخته‌های خود، با بسیاری از بازیگران محبوب آثار کمدی همکاری‌هایی داشته است. هادی کاظمی، سحر زکریا و محمدرضا هدایتی در سریال‌های مختلف مهران مدیری بازی کرده‌اند، اما او بیشترین همکاری را با بازیگرانی مانند سیامک انصاری، جواد رضویان و رضا شفیعی‌جم داشته است.

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

سیامک انصاری تا پیش از سریال «هیولا» در بیشتر ساخته‌های مهران مدیری در سینما، تلویزیون و نمایش خانگی بازی کرده است، پس از او جواد رضویان و رضا شفیعی‌جم نیز به ترتیب در پنج، شش سریال ساخته مهران مدیری بازی کرده و همکاری‌های متعددی با این کارگردان داشته‌اند. «پاورچین»، «جایزه بزرگ»، «شوخی کردم»، «باغ مظفر»، «شب‌های برره» و «در حاشیه» از سریال‌هایی هستند که این دو بازیگر در آن‌ها با مهران مدیری تجربه همکاری داشته‌اند.

حمید نعمت‌ا... - لیلا حاتمی

حمید نعمت‌ا... تاکنون پنج فیلم سینمایی ساخته و در سه فیلم، از حضور لیلا حاتمی استفاده کرده است. «بی‌پولی»، «رگ خواب» و «قاتل و وحشی» این سه فیلم هستند. به جز فیلم سوم که هنوز به نمایش درنیامده، همکاری لیلا حاتمی با حمید نعمت‌ا... در «بی‌پولی» و «رگ خواب»، برای او دو سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را به ارمغان آورده است.

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

با توجه به اخباری که از فیلم «قاتل و وحشی» به گوش می‌رسد، به نظر می‌رسد نقش بسیار متفاوتی نسبت به نقش‌های قبلی لیلا حاتمی برای وی نوشته شده و این بازیگر ممکن است با درخشش در این فیلم، سه‌گانه موفقیت‌هایش را همراه با هدایت حمید نعمت‌ا... تکمیل کند. گفته می‌شود «قاتل و وحشی» در کارنامه حمید نعمت‌ا... و لیلا حاتمی کارگردان و بازیگر شاخص سینمای ایران اثر مهمی خواهد بود.

محمدحسین مهدویان - هادی حجازی‌فر

محمدحسین مهدویان از زمانی که فعالیت حرفه‌ای خود را به طور رسمی در سینما آغاز کرده، با هادی حجازی‌فر چندین همکاری داشته است. اولین همکاری این بازیگر با مهدویان سال ۹۴، در فیلم «ایستاده در غبار» اتفاق افتاد. پس از بازی خوب حجازی‌فر در نقش شهید «احمد متوسلیان»، این همکاری ادامه یافت و او در ساخته‌های بعدی این کارگردان مانند «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز: رد خون» نیز حضور یافت.

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

محمدحسین مهدویان پس از چهار همکاری با هادی حجازی‌فر سال گذشته در فیلم «درخت گردو» از بازیگران دیگری استفاده کرد. حجازی‌فر در جدیدترین ساخته خود یعنی فیلم کمدی «شیشلیک» هم حضور ندارد و باید دید مهدویان در انتخاب بازیگران ساخته‌های بعدی خود چه می‌کند و آیا «ماجرای نیمروز: رد خون» پایان همکاری آن‌ها خواهد بود یا خیر.

منوچهر هادی - ناصر و گلزار

منوچهر هادی در اغلب آثارش نقشی را به یکتا ناصر سپرده است. این همکاری که در نهایت به تولید شش فیلم سینمایی و دو سریال نمایش خانگی انجامیده، قبل از ازدواج آن‌ها شروع شده و تا به امروز با قوت بیشتری ادامه یافته است. جالب این که همگی این آثار پرشمار، در دهه ۹۰ تولید شده‌اند.

انتخاب همیشگی آقای کارگردان

محمدرضا گلزار بازیگر دیگری است که منوچهر هادی معمولاً در آثارش از حضور وی استفاده کرده. همکاری آن‌ها با یکدیگر از سال ۹۵ و سریال نمایش خانگی «عاشقانه» آغاز شد و در فیلم‌های «آینه بغل» و «رحمان ۱۴۰۰» ادامه یافت. اکنون فصل دوم سریال «عاشقانه» که با عنوان «گیسو» در حال تولید است، چهارمین همکاری گلزار با منوچهر هادی است. اگر یکتا ناصر در این سریال هم بازی کند، این مجموعه به نهمین همکاری وی با منوچهر هادی تبدیل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس دم همه ی این کارگردانا گرم که باعث شهرت این هنرمندا شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برعکس به جز آخری بازیگر ها باعث شهرت کارگردان ها شدن

    • بدون نام

      منوچهر هادی شش فیلم و دو سریال در دهه 90 ساخته چقدر کشکی و بیخود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون دوتا سریال فقط مال نمایش خانگی بوده
        واسه تلویزیون هم تو دهه نود چهار تا سریال ساخنه

      • بدون نام

        اصلا نمیدونم چرا توی لیست کارگردان ها اومده

    • بدون نام

      منوچهر هادی شش فیلم و دو سریال در دهه 90 ساخته چقدر کشکی و بیخود

      پاسخ ها

      • سپیده

        مشکل داری نگا نکن این فیلمارو. بیخودی انتقاد نکن

      • بدون نام

        واقعا

    • بدون نام

      تا جایی که یادم میاد رضویان نه تو برره بود نه تو باغ مظفر

    • بدون نام

      سینما در کشور ما فقط یک شغل است!!!

    • فاطمه

      این رو نگفتین مصطفی کیایی_محسن کیایی

    • بدون نام

      گلزار و ناصر فیلم های زرد

    • بدون نام

      انصاری و مدیری خیلی ترکیب خوبین

    • بدون نام

      ایکاش این تله فیلمهایی رو که درست میکنن بزرگواران خودشون یه بار ببینن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج