۱۰۲۵۰۳۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سراج: بی‌انگیزگی باعث باخت پرسپولیس شد

تیم صنعت نفت‌آبادان بعد از جدایی بحث برانگیز دراگان اسکوچیچ نه پولی برای به خدمت گرفتن مربی داشت و نه به‌دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات امکان جذب مربی جدید داشت.

فرهیختگان: تیم صنعت نفت‌آبادان بعد از جدایی بحث برانگیز دراگان اسکوچیچ نه پولی برای به خدمت گرفتن مربی داشت و نه به‌دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات امکان جذب مربی جدید داشت. از این رو تیم را به بهنام سراج دستیار اول اسکوچیچ سپردند. با این حال این مربی حکم سرمربیگری نگرفت و به همین دلیل قرارداد تازه‌ای با او بسته نشد و پولی اضافه‌تر از آنچه قبلا قرارداد بسته بود طلب نکرد. عنوان شفاهی و جدید سراج خیلی زود با بحران کرونا همراه و تعطیلات طولانی مسابقات لیگ برتر به ضرر این مربی تمام شد.

با این حال وی پا پس نکشید و در گرما و شرجی آبادان تیمش را برای آغاز مجدد مسابقات لیگ برتر آماده کرد. روزهای خوب اما برای سراج دوام چندانی نداشت. نقدهای مکرر به عملکرد این مربی، از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و برخی قضاوت‌ها فشارهای عصبی را به این مربی وارد کرد و او راهی بیمارستان شد. با این حال این جنوبی متعصب پا پس نکشید و دوباره کنار تیمش برگشت چرا که می‌خواهد لیگ را با این تیم به پایان برساند. گفت‌وگو با بهنام سراج را در ادامه می‌خوانید.

چه شد کارتان به بیمارستان کشید. فشارعصبی بود یا بیماری داشتید؟

هیچ بیماری نداشتم ولی بعد از بازی ناگهان حالم بد شد و راهی بیمارستان شدم. در اصل از داوری ناراحت بودم و موارد بسیاری در جریان بازی رخ داد که باعث شد کنترل خود را از دست داده و در رختکن با مشکل رو‌به‌رو شوم. یکی دو روزی بیمارستان بودم و بعد از کمی استراحت دوباره به تمرینات برگشتم. در این هفته زیاد کنار تیم صنعت نفت نبودم ولی همکارانم اجازه ندادند وقفه‌ای در کارمان به‌وجود بیاید.

برای بازی با تیم پیکان آماده‌اید؟

بله، حساسیت پایین جدول باعث شد این بازی برایمان مهم باشد. از طرفی نمی‌خواهیم امتیاز از دست دهیم. چرا که می‌خواهیم جایگاه صنعت نفت در رده هفتم را حفظ کرده و یا حداقل یک پله صعود کنیم. از این رو از نظر روحی درگیر این بازی هستیم. بازی حساسی است و فقط به دنبال سه امتیاز هستیم.

تیم‌تان با افت رو‌به‌رو شده و در این هفته‌ها طعم برد را نچشیدید!

بدشانسی گریبان تیم ما را گرفته و امتیازات زیادی را از دست دادیم. تقریبا می‌توان گفت سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از دست‌مان رفته است. امیدوارم با پیروزی مقابل تیم پیکان از این شرایط خارج شده و طلسم نبردن‌های هفته‌های اخیر بشکند. تیم ما از نظر روحی به برنده شدن نیاز دارد و با توجه به بازیکنان جوانی که داریم امیدوارم بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

در صنعت نفت ماندنی هستید؟

هیچ صحبتی در مورد ماندن و یا رفتن من نشده است. قرارداد جدیدی هم امضا نشد. شبانه‌روز برای این تیم وقت گذاشتم و اصلا پشیمان نیستم چراکه به‌خاطر قرارداد جدید و یا پول، مسئولیت تیم را برعهده نگرفتم بلکه به خاطر شهرم قبول کردم.

بازی دادن به جوان‌ها باعث شد در برخی بازی‌ها امتیاز از دست دهید؟

من به فکر آینده باشگاه هستم. چه باشم و چه نباشم بازیکنان سرمایه‌های باشگاه هستند. به جوان‌ها میدان دادم تا صنعت نفت مجبور نباشد سال بعد با توجه به مشکلات مالی که دارد از این تیم و آن تیم بازیکن بخواهد و دغدغه بازیکن داشته باشد. اگر مربی دیگری جای من بیاید می‌تواند از این سرمایه‌ها استفاده کند. شاید استفاده از جوان‌ها به ضرر خودم تمام شود ولی باشگاه سود زیادی از این بازیکنان جوان که کم‌کم با تجربه هم شده‌اند می‌برد و سال بعد با هر مربی می‌تواند از این بازیکنان به نحو احسن استفاده کند.

با توجه به فشار عصبی و مشکلات مالی باشگاه دوست دارید در این تیم بمانید؟

ما کارمان همین است. قطعا به دنبال مربیگری هستم و چه تیمی بهتر از صنعت نفت که دوستش هم دارم. ولی این طور نیست که بخواهم تحت هر شرایطی بمانم و یا خودم را قالب کنم. به هر حال شاید نتایج در تصمیم مدیران بالادست تاثیرگذار باشد. ما واقعا با توجه به شرایط موجود کار را خوب پیش بردیم و کوچک‌ترین کم‌کاری‌ای نکردیم.

اسکوچیچ با همین بازیکنان نتایج خوبی گرفت. شما چرا به اندازه او موفق نبودید؟

خیلی‌ها می‌گویند که همان بازیکنان نیم‌فصل اول در اختیار کادرفنی من بوده است و از این نتایج گله می‌کنند ولی باید شرایط ماه‌های اخیر را درنظر گرفت. وقتی لیگ یک سال و چند ماه طول می‌کشد این بازیکنان دیگر همان بازیکنان سرحال نیم‌فصل اول نخواهند بود. از نظر روحی و بدنی افت می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند. تنها تیمی بودیم که در نیم‌فصل نه اردو رفتیم و نه بازیکن درست‌وحسابی جذب کردیم. در شرایطی که دیگر تیم‌های جنوبی در تهران و شهرهای شمالی اردوی آماده‌سازی خود را سپری می‌کردند ما در گرمای ۵۰ درجه آبادان تمرین می‌کردیم. از این رو در جریان مسابقات فرق تیم‌ها مشخص شد و بدن بازیکنان من تحلیل رفت.

از بی‌انگیزگی بازیکنان‌تان گله داشتید و همین موضوع باعث ناراحتی برخی بازیکنان شده بود.

شک نکنید اگر ما می‌توانستیم بازیکن جذب کنیم قوت قلبی برای بازیکنان‌مان بود. وقتی می‌دیدند تیم تقویت شده شرایط روحی بهتری پیدا می‌کردند و با انگیزه‌تر ادامه می‌دادند و بی‌انگیزگی در تیم ما کشته می‌شد. بازیکنان من همه تلاش خود را می‌کنند ولی وقتی لیگی یک سال و اندی به درازا می‌کشد، بازیکن جدید جذب نمی‌شود، بدنسازی به‌دلیل گرمی هوا به‌خوبی انجام نمی‌شود و بسیاری موارد دیگر درنتیجه انگیزه برای ادامه مسابقات در بین‌شان از بین می‌رود. انگیزه خیلی مهم است. به بازی اخیر تیم پرسپولیس نگاه کنید. این تیم در طول یک فصل با انگیزه بازی کرد و قهرمان شد ولی در بازی اخیر در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب‌آهن شکست خورد. اگر این پرسپولیس به برد نیاز داشت و هنوز قهرمان نشده بود قطعا شکست نمی‌خورد. پس انگیزه بسیار مهم است. من سعی کردم به تیمم انگیزه تزریق کنم ولی متاسفانه بازیکنانم با وجود ارائه بازی خوب نتوانستند برنده شوند. به گواه آمار در اغلب بازی‌ها توپ و میدان در اختیار بازیکنان تیم ما است و بهتر از رقبا کار کردیم ولی نتایج مورد پسند نبود و همین باعث شده است زیر سوال برویم. من از بازیکنانم هرگز ناراضی نبودم و می‌دانم در این بازی‌ها همه تلاش خود را کردند تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

بازی‌های حساسی در پیش دارید که در وضعیت جدل رده‌بندی بسیار موثر است.

کاری نداریم چه تیمی می‌خواهد سقوط کند و یا قهرمان شود ما اول از هر چیز به‌خاطر شرایط تیم خودمان و بعد به‌خاطر شخصیت خودمان می‌جنگیم و به‌دنبال بهترین نتیجه هستیم. با این حال فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هراتفاقی در آن رخ می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج