جاباما
۱۰۲۵۵۷۹
۳۷ نظر
۵۰۹۶
۳۷ نظر
۵۰۹۶
پ

آدم‌حسابی‌ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا

پروفسور «حسین اسلامبولچی» مخترع و مهندس برجسته ایرانی است که به دلیل فعالیت‌های قابل توجه اش در بزرگ‌ترین شرکت خدمات اینترنت بیسیم در امریکا، شهرتی جهانی یافته است.

برترین‌ها: پروفسور «حسین اسلامبولچی» متولد ۱۳۳۸ مهندس و مخترعی پرکار است که عمدتا به خاطر نقش برجسته‌اش در شرکت ای‌تی‌اند‌تی (AT&T) بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ایالات متحده، شناخته می‌شود. پروفسور «حسین اسلامبولچی» نوآور، مخترع و مهندس ایرانی از جمله متخصصان برجسته حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برای مدت دو دهه در بالاترین رده‌های مدیریتی غول مخابراتی ایالات متحده (AT&T) قرار داشته است.

آدم‌حسابی‌ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا

پروفسور «حسین اسلامبولچی»، تا پایان مقطع دبیرستان را در ایران گذراند و دیپلم خود را از ایران گرفت، سپس به آمریکا رفت. با بالاترین رتبه از دانشگاه کالیفرنیا مدارج لیسانس، فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته مهندسی برق - مخابرات گرفت.

وی در سال ۱۳۶۵ به این شرکت پیوست، پله‌های ترقی را طی کرد و در نهایت به سمت‌های مدیر ارشد فناوری، مدیر ارشد اطلاعات، رئیس AT&T Labs و رئیس خدمات شبکه‌های جهانی این شرکت منصوب شد و از سال ۱۳۸۲ به بعد نقش مهمی در کمیته عالی اجرایی شرکت ایفا کرد.

AT&T شرکتی چندرسانه یی و ارتباطی است که با بیش از ۷۱ میلیون کاربر در امریکا و مجموع ۱۵۰ میلیون کاربر جهانی، حدود ۳۱۰ هزار کارمند و سالانه ۱۱۸ میلیارد دلار سود خالص دارد.

او پس از یک دوره موفق کاری در مدیریت بخش تغییرات شبکه، سیستم‌ها و خدمات شرکت AT&T و همزمان با ادغام آن با شرکت SBC مدیریت عاملی یک وب پرتال به نام Divvio را برعهده گرفته است.

آدم‌حسابی‌ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا

پروفسور «اسلامبولچی» که در سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان مخترع سال نیوجرسی شناخته شد. جایزه یی که او از انجمن اختراعات نیوجرسی دریافت کرده، پیش از وی به افرادی همچون «آلبرت اینشتین» و «توماس ادیسون» اعطا شده و وی را در زمره بزرگان بی نظیر علم و تکنولوژی قرار می‌دهد.

او بیش از هزار اختراع به ثبت رسانده و اختراعات بسیاری نیز در دست ثبت دارد و یکی از برنامه ریزان افق فناوری و تکنولوژی مخابراتی ۲۰ ساله امریکاست که براساس اهدافی تعریف شده، باید فاصله شرکت‌های مخابراتی، تکنولوژی، رسانه یی و خدمات دهنده اینترنتی در امریکا با سایر دنیا را بیشتر و طولانی‌تر کند.

او یک وب پورتال عظیم اینترنتی به نام Divio را طراحی کرد که به کاربران امکان می‌دهد کانال‌های شخصی محتویات دیجیتال را به وسیله جدیدترین و پیشرفته‌ترین امکانات Web ۲.۰ برای خود بسازند.

در سال ۲۰۰۵ میلادی، روزنامه نیویورک تایمز در وصف شخصیت علمی او این طور نوشت: «اسلامبولچی همان استراتژیست فنی پشت پرده طرح ناگهانی و جاه طلبانه AT&T برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت امریکایی است که سیستم‌های امنیت شبکه را تولید می‌کند.»

آدم‌حسابی‌ها: جناب مهندس اسلامبولچی، مقیم آمریکا

در طرح ۲۰ ساله Venture Partners که «حسین اسلامبولچی» خود بنیانگذار و طراح آن است، باید تا سال ۲۰۲۰ میلادی بهترین مشاوره‌های فنی و اطلاعاتی به شرکت‌های بزرگی که در سراسر امریکا می‌خواهند سیستم‌های شبکه یی، اینترنتی و ارتباطی طراحی کنند، داده شود و مقدمات نرم افزاری و سخت افزاری لازم برای طراحی زیرساخت‌های متناسب با هر کدام از آن‌ها فراهم شود. همچنین سیستم‌ها و پروتکل‌های جدید حفاظت از اطلاعات روی اینترنت، اینترانت، WAN و LAN از طریق این برنامه ارائه می‌شود و سخت افزار‌های مورد نیاز برای تامین نیاز‌های هر شرکت در صورت لزوم طراحی خواهد شد.

«حسین اسلامبولچی» در حال حاضر با گروهی متشکل از حدود ۱۰۰ مخترع، پژوهشگر، مشاور، طراح، برنامه نویس، اقتصاددان و استاد دانشگاه در پروژه‌های مختلف فعالیت می‌کند و هدف اصلی اش ایجاد یک تحول اساسی و پایدار در سیستم‌های شبکه یی و اطلاع رسانی دنیاست.

او طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ مدیر شرکت Clearwire بوده است که بعدا به مبلغ ۵/ ۵ میلیارد دلار به شرکت مخابراتی Sprint فروخته شد. «حسین اسلامبولچی» همچنین به‌خاطر نوآوری‌ها و اختراعاتش هم در بین جامعه علمی شناخته شده است. او اختراعاتی در زمینه تکنولوژی‌های فراصوت دارد که برای تشخیص مشکلات پزشکی یا وضعیت بارداری کاربرد داشته است. او همچنین تلاش‌های زیادی برای توسعه Beam Foaming Technology انجام داده که در زمینه‌هایی مانند تکنولوژی‌های بدون سیم ۵G و ساخت آنتن‌های قوی و بسیار پرسرعت، کاربرد دارد. دکتراسلامبولچی هم‌اکنون مشاور فنی شرکت فیس‌بوک و مدیرعامل ۲۰۲۰ Venture Partners است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باعث افتخار است.
      دستگاه کرونا یاب هم باید ثبت بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چکار کردین بد انقلاب هرکی سواد پول داشت رفت

    • بدون نام

      چه فایده واسه ایران که کار نمی کنه!
      وظیفه داره فاصله تکنولوژی آمریکا رو از بقیه دنیا زیاتر کنه!!!!!

      پاسخ ها

      • پرسپولیسم ارزوست

        طرز فکر بعضی ها را که میبینیم ودر نظراتشون بیانش میکنن فقط وفقط باعث شرمساری وسرافکندگی هستش مرد بزرگی مانند پرفسور حسین اسلامبلوچی اگه تو ایران بود قطعا شک نکنید نه اینده ای داشت ونه همچین امکاناتی در اختیارش میزاشتن که به این جایی که الان رسیده برسد برای اینکه فردی نخبه ودانا در جایی پیشرفت کند وبه پیشرفت اون جامعه کمک کند باید امکانات و عواملی که باعث ایجاد این پیشرفت بزرگ میشود فراهم شود وقتی که درکشور همه چیز براساس رانت وپارتی و اشنا بازی هست و عملا نخبه کشی میکنن چطور انتظاری داریم که امثال این پرفسور بزرگ درایران بمانند التماس فکر

      • بدون نام

        اینجا می موند باید صد مرحله گزینش را رد می کرد تا اخرش جایی استخدام می شد

      • بدون نام

        آخه ایران قدر این عزیزان میدونه،علمشون به درد کشور عقب افتاده ی جهان سوم نمیخوره کجا افکارشونو پیاده کنن،کشوری که دوچرخه سواری بانوانش دغدغه مسولینه

      • واقع بین

        الان گوشی که دست شماست و باهاش پیام میدی،سیستم عاملش ساخت آمریکاست،سخت افزارش ساخت چین هست اما در اصل در آمریکا اختراع شده،مثل تراشه ها و چیپ ها و بردهاش
        همین اینترنتی که باهاش متصل شدی و پیام دادای ساخت وزارت دفاع آمریکاست.
        #اندکی_تفکر

    • علی محمدی

      خدا حفظ شون کنه.

    • بدون نام

      احسنت و درود به این آقا،. ولی افسوس که توی مملکت خودمون نیستن.

      پاسخ ها

      • من

        تو کشورشما اولا اون امکانات رو نداره دوما خریداری برا افکارباز نیست اینجا بود اگه پاکسازی نمیشد یه کارمند ساده میموند مثل خیلی های دیگه

    • محمد

      خدا بهش عمر با عزت بده اگه تو ایران مونده بود الان باید با پراید مسافر کشی میکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله متاسفانه همینطوره

    • بدون نام

      این شخص میتونست به کشور خودش خدمت کنه ولی نکرد و به کشور خودش پشت کرد و در خدمت دشمن اسلام و بشریت در آمد

      پاسخ ها

      • شقایق

        آخه فکر کن داری چی میگی دهه 60 تو ایران چی داشتیم
        که بخواد اینجا بمونه اختراع کنه.کی میخواست حمایت کنه

      • بدون نام

        متاسفانه همینطوره

      • بدون نام

        ببین ایشون توی آمریکا تحصیل کرد و با کمک دولت آمریکا به موفقیت رسید
        اگه ایشون توی ایران مونده بود الان داشت با یه پراید قسطی تو اسنپ مسافر کشی میکرد
        بعد شما توقع داشتی که برگرده و به ایران خدمت کنه؟

      • بدون نام

        آخه متاسفانه ایران ، نخبه ها و آدمهای بدردبخور رو فراری میده

      • من

        فعلا داریم از خدمات میهن پرستان داخلی استفاده میکنیم خخخ

      • ف

        احسنت

    • نادر

      حالا ببین اگر ایران مونده بود چی میشد؟؟؟!!!

      پاسخ ها

      • شقایق

        یه مهندس ساده بازنشسته

      • علی

        اگه خیلی خوش شانس بود تو یکی از اداره های مخابرات کارمند می شد صبح می رفت سر کار و تا ظهر پشت میز می نشست بعد از ظهر هم اسنپ کار می کرد الان هم از این جوانها تو کشورمون کم نیستند ولی متاسفانه اولویت مسئولین کشور ما چیزهای دیگه است که به درد نمی خورن و ما جوانها می سوزیم و می سازیم و این بزرگترین بدبختی ماست که گرفتار آن شدیم

    • بدون نام

      اگه ایران میموند چه سرنوشت شومی داشت

    • بدون نام

      حفظکم الله

    • بدون نام

      دکتری آخرین مدرک دانشگاهی و پروفسور یک درجه کارگزینی دانشگاهی هست. ایشون که در دانشگاه فعال نبودن چطور پروفسور خطابشون میکنید؟ نکنه شما هم مثل عوام فکر میکنید هر کی دکتری گرفت و مهم شد میشه پروفسور؟

    • سعید

      خدمت کردن خیلی خوب هست حتی درامریکااگرایران بودهراختراعی که میکردمیگفتندفایده نداردوبعدبنام خودشان میزدندباعث افتخارایرانی هست

    • ل

      به نظرتون اگه اینجا میموند چه سرنوشتی داشت!؟

    • قشقایی

      ایران سرور امریکا

    • بدون نام

      ایولا

    • فردین

      اگه تو ایران بود نهایتش الان کارمند یه شرکت دولتی بود ماهی هم۵میلیون تومان وجه رایج مملکت حقوق می گرفت بعد ۳۰سال بازنشستگی هم به خاطر غم و غصه سکته میکرد! ما اگه از نخبه هامون استفاده میکردیم الان اصلا به نفت احتیاج نداشتیم. سود سالانه شرکت۱۱۸میلیارد دلار خالص!!!!

    • بدون نام

      این باید وزیر ارتباطات ایران باشه

    • سید

      ایشان فقط یک اسم ونسل ایرانی دارد چه افتخاری است ؟ پرفسور سمیعی هم ایرانی است و در المان زندگیمیکند اما از وجودش ودانشش ایرانی بنفع ایرانی ها هر زمان که نیاز باشد استفاده میشود و هموطنانش هم از خدماتش بهره مند میشود ایا این جناب پرفسور هم اینگونه است ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا شماها هستین که مغزها فرار میکنن

    • رضا د.م

      قرن ۱۸ که امریکا یک کشور در حال توسعه و مهاجر پذیر بود یه عهدنانه جالب داشتند اینکه آدمایی که به امریکا می اومدن باید زبان و ملیت خودشون رو کنار میزاشتن و امریکا رو کشور خودشون میدونستن من نمیدونم چرا یه عده سعی میکنن هر کی که رگ ایرانی داره و خارج از کشور موفقیت کسب کرده رو افتخار ایران قلمداد کنن . آغا ول کن اینا دیگه ایرانی نیستن که بخوای روشون غیرت داشته باشی

    • بدون نام

      آدم حسابی یعنی شهید حججی شهید سلیمانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا راست میگی میدونی چند نفر نجات دادن چقدر دنیا رو متحول کردن ای خدا چرا اخه

      • بدون نام

        جز بدبختب ملت سوریه لبنان چه کردن منتشو ملت ایران میزارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج