۱۰۲۸۴۶۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

روش‌هایی کم‌هزینه برای آرامش و کاهش استرس

دکتر لیزا. اس. لارن، متخصص روانشناس و استاد دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: آرامش فقط یک حس جالب نیست، بلکه به سلامتی کلی شما نیز کمک می‌کند. با این جود بسیاری از ما نسبت به آرامش روانی خود بی توجهیم.

انتخاب: دکتر لیزا. اس. لارن، متخصص روانشناس و استاد دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: آرامش فقط یک حس جالب نیست، بلکه به سلامتی کلی شما نیز کمک می‌کند. با این جود بسیاری از ما نسبت به آرامش روانی خود بی توجهیم.

برای زندگی کم تنش در جامعه امروز برخی روش‌های کم هزینه نیز وجود دارند که می‌توانند بسیار مفید باشند.

به مکان‌های پر از درخت و گیاه بروید

در هر شهری مکان‌هایی پر از درخت و گیاهان مثل باغ‌های گیاهشناسی یا گلخانه‌های بزرگ وجود دارد که حضور در این مکان‌ها هزینه بالایی ندارد، حتی می‌توانید سری به پارک‌های جنگلی بزرگ بزنید. حضور در کنار گیاهان و درختان به شدت روی روحیه شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

در پارک محلی گردش کنید

برای بسیاری از افراد بازگشت به دوران کودکی و قدم زدن در محوطه یک پارک یا نشستن روی یک نیمکت و تماشای بازی بچه ها، لحظاتی، آنان را از مشکلات روزمره جدا می‌کند، همین موضوع به مغز شما کمک می‌کند برای لحظاتی استراحت کند.

آلبوم‌های عکس قدیمی را نگاه کنید

نوستالژی‌های زیبا می‌تواند احساس قدرت را به شما برگرداند. با نگاه کردن به عکس‌های شخصی یا عکس‌های خانوادگی قدیمی می‌توانید صدای آرامش بخش مادرتان، ایمنی در آغوش گرفتن پدرتان، خنده دوستانتان یا آرامشی را که در یک سفر تجربه کردید دوباره حس کنید.

خاطرات خوب را برای دیگران تعریف کنید

به اشتراک گذاشتن یک خاطره مورد علاقه با یک دوست عزیز، راهی عالی برای زنده کردن لحظات شاد هنگام گرفتگی ذهنی و غم است. این امر نه تنها لبخندی به چهره شما می‌اورد بلکه راهی است تا با دوستان خود معاشرت کنید.

با یک دوست تماس بگیرید

شنیدن صدای مادر یا بهترین دوست شما راهی برای آرامش فوری است که با ارسال یک پیام متنی یا یک ایمیل امکان پذیر نیست؛ بنابراین اگر به آرامش سریع نیاز دارید، با یک دوست عزیز تماس بگیرید.

به پادکست گوش دهید

در حال حاضر پادکست‌ها طرفدارانی پر شمار دارید، می‌توانید انواع پادکست‌ها را امتحان کنید، داستان یا مقاله علمی گوش دهید و ذهن خود را از مشکلات روزمره جدا کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج