۱۰۲۹۴۹۱
۵۱۴۵
۵۱۴۵
پ

خرید لوازم بارداری؛ از شلوار حاملگی تا بالش بارداری

پشت سر گذاشتن دوران حاملگی و بارداری برای تمامی خانم‌ها بسیار متفاوت و چالش‌برانگیز است. از تغییرات جسمی و روحی گرفته تا تفاوت‌هایی که در سبک زندگی آن‌ها ایجاد می‌شود. در این مطلب همراه شما هستیم تا به موضوع خرید لوازم بارداری بپردازیم و شما را در روند خرید این محصولات یاری کنیم.

برترین‌ها: پشت سر گذاشتن دوران حاملگی و بارداری برای تمامی خانم‌ها بسیار متفاوت و چالش‌برانگیز است. از تغییرات جسمی و روحی گرفته تا تفاوت‌هایی که در سبک زندگی آن‌ها ایجاد می‌شود، همه و همه تجربیات بسیار جدیدی را برای آن‌ها شکل می‌دهد. در این میان طبیعتاً به لحاظ شرایط جسمانی خانم‌ها، لازم است که در طی ۹ ماه بارداری شرایط و موقعیت مناسبی را برای آن‌ها فراهم کرد تا بتوانند با آسایش و راحتی بیشتری این روز‌های متفاوت را پشت سر بگذارند. به همین دلیل هم هست که خرید لوازم بارداری اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. در این مطلب همراه شما هستیم تا به موضوع خرید لوازم بارداری بپردازیم و شما را در روند خرید این محصولات یاری کنیم.

خرید لوازم بارداری

همیشه و همه‌جا وقتی صحبت از بارداری یک خانم می‌شود اکثر افراد به فکر خرید سیسمونی نوزاد هستند، در صورتی که باید به این موضوع نیز توجه کنیم که پشت سر گذاشتن ۹ ماه بارداری خانم‌ها، خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این مدت مادر باید با خرید لوازم بارداری آسایش خود را تأمین کند. به همین دلیل هم معمولاً لوازم بارداری مادر‌ها در تنوع بسیار گسترده‌ای دیده می‌شود. در ادامه شما را مهم‌ترین لوازم بارداری بانوان آشنا خواهیم کرد.

خرید لوازم بارداری؛ از شلوار حاملگی تا بالش بارداری

کتاب‌های راهنمای بارداری

قبل از هر چیز بهتر است که بتوانید اطلاعات خود را در رابطه با بارداری به میزان قابل توجهی افزایش دهید. طبیعتاً در طول دوران بارداری باید منبع معتبری در زمینه بارداری داشته باشید و با کمک آن بتوانید به راهنمای هفته به هفته بارداری دسترسی پیدا کنید. معمولاً در کتاب‌های معتبری که در زمینه بارداری به چاپ می‌رسند علائم طبیعی و غیرطبیعی بارداری در هر دوره معرفی می‌شوند در نتیجه نیز شما در جریان روند کلی بارداری خود قرار می‌گیرید. طبیعی است که چنین کتاب‌هایی نمی‌توانند برای شما مانند یک پزشک متخصص باشند، اما در برخی از شرایط می‌توانند کمک مفید و مناسبی به حساب آیند.

شکم‌بند بارداری

معمولاً بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که برای جلوگیری و یا کاهش درد‌های کمر خود از شکم‌بند‌های بارداری استفاده نمایند. شکم‌بند‌های بارداری، در واقع شکم‌بند‌های کشسانی هستند که در زیر شکم مادر بسته می‌شوند. نکته‌ای که باید در رابطه با خرید شکم‌بند بارداری مدنظر داشته باشید آن است که به سراغ شکم‌بند‌هایی بروید که قابلیت تنظیم داشته باشند. علاوه بر این ضد حساسیت بودن الیاف شکم‌بند نیز مسئله مهم دیگری است که باید در رابطه با آن دقت کافی را داشته باشید. بهتر است که برای نحوه استفاده و بستن شکم‌بند بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

شلوار بارداری

خرید لوازم بارداری؛ از شلوار حاملگی تا بالش بارداری

از دیگر وسایلی که به عنوان لوازم بارداری ضروری به حساب می‌آید شلوار بارداری است. طبیعی است که خانم‌های باردار به هیچ عنوان باید شلوار‌های بسیار تنگ به پا کنند. به همین دلیل هم هست که غالباً پیراهن و همین‌طور دامن لباس‌های ایده آل بارداری به حساب می‌آیند. با این حال شلوار‌های بارداری نیز گزینه‌های مناسبی هستند که پیش روی خانم‌های باردار قرار می‌گیرند. این شلوار‌ها یک تکه پارچه کشی و اضافه در کمر خود دارند که فشار را از شکم مادر کاهش داده و شلوار را برای او راحت‌تر می‌کند.

بالش بارداری

از آنجایی که با پشت سر گذاشتن ماه‌های بارداری وزن جنین و مادر افزایش پیدا می‌کند فرآیند خوابیدن برای مادر نیز با دشواری بسیاری روبه‌رو خواهد شد. معمولاً وزن اضافه مادر بر روی ستون فقرات و همین‌طور لگن او فشار زیادی وارد می‌کند و همین موضوع نیز آرامش خواب را از او خواهد گرفت. در چنین شرایطی معمولاً خانم‌های باردار ترجیح می‌دهند که از چند بالش معمولی و یا یک بالش بارداری استفاده نمایند.

به طور کلی بالش‌های بارداری انواع بسیاری متفاوتی دارند و مادر می‌تواند بسته به شرایطی که دارد بالش بارداری مناسب خود را تهیه نماید. معمولاً بالش‌های بارداری برای دوران بارداری و همین‌طور پس از زایمان و در دوران شیردهی نیز بسیار کاربردی خواهند بود. نکته‌ای که در رابطه با طراحی بالش بارداری وجود دارد آن است که قسمت بالایی این نوع از بالش‌ها به گونه‌ای هستند که سر مادر را نسبت به سایر قسمت‌های بدن او بالاتر نگه می‌دارد و همین موضوع نیز باعث راحتی بیشتر مادر خواهد شد.

خرید لوازم بارداری؛ از شلوار حاملگی تا بالش بارداری

کفش راحتی بارداری

نکته‌ای که خانم‌های باردار باید به آن توجه کنند آن است که استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند و غیراستاندارد در دوران بارداری مناسب نخواهد بود. به همین دلیل هم لازم است که به سراغ کفش‌های راحتی و استاندارد بروند تا هم راحتی بیشتری را برای خود فراهم کنند و هم از احتمال افتادن و یا عواقب ناگوار بارداری جلوگیری نمایند. کفش‌های راحتی در دوران بارداری برخلاف کفش‌های پاشنه‌دار و غیراستاندارد فشاری را بر روی ستون فقرات وارد نمی‌کنند و موجب افزایش کمردرد مادر نیز نخواهند شد.

کرم ضد ترک بارداری

طبیعی است که با بزرگ‌تر شدن و جلوتر آمدن شکم مادر باردار، کم‌کم ترک‌هایی بر روی پوست شکم مادر ایجاد شود. این ترک‌ها بر اثر کشیده شدن پوست رخ داده و معمولاً به رنگ‌های صورتی، بنفش و یا قهوه‌ای مایل به قرمز خواهند بود. معمولاً این ترک‌ها بعد از زایمان مادر به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شوند، اما نمی‌توان انتظار داشت که به طور کامل برطرف کردند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که مادران باردار در این دوران به سراغ کرم‌های ضد ترک بروند و قدرت ارتجاعی پوست خود را تقویت کرده و افزایش دهند.

معمولاً کرم‌های ضد ترک بارداری با ساخت کلاژن و الاستینین از بروز ترک‌های پوستی در نواحی شکم، ران و همین‌طور باسن جلوگیری می‌کنند و همین موضوع نیز می‌تواند پوست سالم‌تری را برای مادران باردار به جا بگذارد. توصیه‌ای که برایتان داریم آن است که پیش از استفاده از کرم‌های ضد ترک حتماً با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تائید، تنها به سراغ محصولاتی بروید که پروانه بهداشتی و نشان استاندارد دارند و از نظر سلامتی نیز کاملاً قابل‌اعتماد هستند.

خرید لوازم بارداری؛ از شلوار حاملگی تا بالش بارداری

لباس زیر بارداری مناسب

غالباً یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که مادران باردار با آن مواجه می‌شوند بزرگ‌تر شدن و حساس‌تر شدن سینه‌هاست. به همین دلیل هم بیشتر خانم‌های باردار به سراغ لباس‌های زیر به مراتب بزرگ‌تر و راحت‌تر می‌روند. در نتیجه توصیه‌ای که برایتان داریم این است که حتماً در دوران بارداری خود لباس‌های زیر مناسبی تهیه کنید تا خیالتان از بابت این موضوع نیز راحت باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج