۱۰۲۹۷۳۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

کرونا جانِ ۱۳ تبعه خارجی مقیم گلستان را گرفت

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت که ۴۹ نفر از اتباع خارجی ساکن در این استان به کرونا مبتلا شده و در این میان ۱۳ نفر جان باختند.

ایرنا: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت که ۴۹ نفر از اتباع خارجی ساکن در این استان به کرونا مبتلا شده و در این میان ۱۳ نفر جان باختند.

مهدی دهرویه روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افزون بر ۳۰ هزار تبعه خارجی اعم از دارای پروانه اقامت یا فاقد مجوز در گلستان سکونت دارند که با مراقبت های صورت گرفته و توزیع بسته های بهداشتی بین همه آنها از شیوع کرونا جلوگیری شد.

وی بیان داشت: بسته های بهداشتی توزیع شده بین اتباع خارجی مقیم گلستان رایگان بوده و تلاش می‌کنیم با عرضه ارزان خدمات پزشکی به آنها سلامت مهمانان خود را ارتقا ببخشیم.

وی اضافه کرد: کمک‌های ارایه شده به اتباع خارجی مقیم گلستان نظیر بیمه سلامت بصورت نیم بها و برای افراد بی بضاعت رایگان است ضمن اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور آشنایی با کار و حرفه آموزی و اهدای بسته های مختلف غذایی و معیشتی مانند اعطای کارت اعتباری ۳۰ میلیون ریالی از جمله خدمات ارایه شده است.

کل کشور تناسب اتباع غیرمجاز و مجاز بصورت برابر بوده اما این موضوع در گلستان تنها ۱۰ درصد از آمار را در بر گرفته و براساس قانون سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر دستگیر و با برخورد محترمانه از کشور اخراج و به زادگاه خود بازگردانده می شوند.

دهرویه به ازدواج تعدادی از مهاجران و اتباع خارجی با شهروندان گلستان اشاره کرد و گفت: بسیاری از این ازدواج های شرعی در دفاتر رسمی ثبت نشده و به همین دلیل فرزندان این افراد با وجود رسیدن به سن قانونی بدون شناسنامه هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان افزود: مشکل شناسنامه نداشتن فرزندان دارای یک والدین خارجی پس از ۱۰ سال وقفه، چندی قبل و با تصویب آیین نامه "اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی" در هیات دولت برطرف شد.

وی ادامه داد: در سامانه اینترنتی استانداری گلستان بخشی ویژه دریافت شناسنامه برای فرزندان ناشی از ازدواج یک ایرانی با اتباع خارجی طراحی شده که افراد می توانند با درج مشخصات خود و دریافت نوبت در وقت مقرر برای تکمیل فرم درخواست و دریافت تابعیت ایرانی اقدام کنند.

دهرویه در ادامه به کمک های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به گلستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک تشکل مردم نهاد بین المللی در گلستان مشغول فعالیت است که با کمک های جمع آوری شده این تشکل، ۳ مدرسه در روستای نومل، محله الغدیر گرگان و محله مدرسی گنبدکاووس در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

استان گلستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف بصورت مسالمت آمیز زندگی می کنند که از جمعیت سه و نیم میلیونی اتباع خارجی ۳۰ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامان ۱

      پول ملت گریبان اینایی که مجانی توکشورمان استفاده میکند راگرفت.

    • محمد

      شما نمیدونید ما چی میکشیم
      شغل های جوان ها رو صاحب شدن
      زمین هامون رو
      طلب کار هم هستند

    • .

      چرا به مایی تو گلستان هستیم رایگان نمیدین ما باید پول بدیم بخریم برای اتباع خارجی رایگانه (خدای من کجا زندگی میکنیم)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج