۱۰۳۱۸۷۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا شکست شد

پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا با شکست مواجه شد و سه ثانیه پیش از زمان تعیین شده برای پرتاب به فضا لغو شد و حداقل برای یک هفته به تعویق افتاد.

ایرنا: پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا با شکست مواجه شد و سه ثانیه پیش از زمان تعیین شده برای پرتاب به فضا لغو شد و حداقل برای یک هفته به تعویق افتاد.

به نقل از تارنمای فضایی، متوقف کردن پرتاب موشک ماهواره‌بر دلتا-۴ تنها سه ثانیه مانده برای فرستادن ماهواره ان رول-۴۴ از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در ساعت سه و ۲۸ دقیقه صبح شنبه صورت گرفت.

به گفته اتحادیه پرتاب یونایتد که کار ساخت حامل ماهواره سنگین دلتا-۴ را برعهده داشته است، سه ثانیه پیش از پرتاب متوجه آتش‌سوزی در موتور سه هسته‌ای این موشک شده‌اند اما خود ماهواره دلتا-۴ آسیبی ندید و در سکوی پرتابماند.

پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا شکست شد

بوئینگ و لاکهید مارتین هم در بیانیه‌ای گفتند "این تیم در حال مرور تمام داده‌ها است و مسیر پیش رو را مشخص می‌کند. زمان بازیابی لازم قبل از تلاش بعدی پرتاب، حداقل ۷ روز است."

برونو رئیس اتحادیه پرتاب یونایتد در یک یادداشت توئیتری نوشت که ماهواره سنگین دلتا-۴ در شرایط مطلوبی قرار دارد. این مشکل ناشی از احتراق بوده که به نظر می‌رسد نقص سیستم‌های زمینی بوده است.

ماهواره ان رول-۴۴ در دلتای سنگین-۴ یک محموله طبقه بندی شده برای دفتر ملی شناسایی است که نظارت بر عملیات ماهواره‌ای جاسوسی ایالات متحده را بر عهده دارد. هدف و طراحی دقیق آن ناشناخته است.

موشک دلتای سنگین-۴ قدرتمندترین ماهواره‌بر اتحادیه پرتاب یونایتد است و می‌تواند بارهایی تا حدود ۲۹ تن را تا مدار پائینی زمین و ماهواره‌هایی تا حدود ۱۴ تن را در مدار بالایی زمین حمل کند.

این دومین بار است که پرتاب موشک ماهواره‌بر دلتا لغو می‌شود. روز پنج‌شنبه (۲۷ اوت) نیز پرتاب نخست این ماهواره به دلیل خرابی در تجهیزات زمینی لغو شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج