جاباما
۱۰۳۲۵۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عکسی تکان‌دهنده از اولین عمل جراحی قلب

موضوع برنامه «عکس‌های تکان دهنده» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت به عکسی از اتاق عمل اولین جراحی پیوند قلب اختصاص دارد.

خبرگزاری ایسنا: موضوع برنامه «عکس‌های تکان دهنده» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت به عکسی از اتاق عمل اولین جراحی پیوند قلب اختصاص دارد.

این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، این بار به سراغ عکسی از اولین عمل پیوند قلب در لهستان رفته است.

در این عکس، می‌بینیم که حواس دکتر زبیگنیو رلیگا به علائم حیاتی بیماری است که به مدت ۲۳ ساعت عمل پیوند قلب بر روی او انجام داده است. در گوشه سمت راست، یکی از دستیاران او که در عمل جراحی شرکت داشته به خواب رفته است.

دکتر رلیگا مبتکر عمل پیوند قلب در لهستان بود و با اینکه این عمل جراحی در آن زمان تقریباً غیرممکن به شمار می‌رفت، او شانس خود را امتحان کرد و این عمل جراحی کاملاً موفقیت‌آمیز بود.

تادیوژ زیتکویتس، بیماری که قلب پیوندی را دریافت کرد، پس از آنکه پزشکان دیگر درخواست وی را برای پیوند قلب رد کردند، با دکتر رلیگا تماس گرفت. دکتر رلیگا با استفاده از آخرین فن آوری عمل را انجام داد. زیتکویتس نامه کوتاهی به دکتر نوشت: «من معلم هستم و قلب مریضی دارم و به کمک نیاز دارم.» و دکتر رلیگا تصمیم گرفت که این عمل را انجام دهد.

عکسی تکان‌دهنده از اولین عمل جراحی قلب

در این برنامه همچنین بیان می‌شود که جیمز لی استنفلد عکاسی است که این ثانیه‌های سخت را جاودانه کرد. او فقط داستانی از جراحی را بازگو نکرد. در واقع، او دنیا را به شکلی تغییر داد. او کارش را از سال ۱۹۶۷ آغاز کرد و بیش تر به عنوان عکاسی اجتماعی ـ سیاسی شناخته می‌شد. در سال ۱۹۸۷ زمانی که عکسش از اتاق عمل در لهستان منتشر شد برای مجله نشنال جئوگرافی عکاسی می‌کرد. او بارها توسط موسسات مختلف به عنوان عکاس برتر انتخاب شده بود.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای شنبه ساعت ۴:۱۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۷:۱۵، ۱۵ و ۲۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۱۷:۴۵روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج