جاباما
۱۰۳۴۶۸۷
۱ نظر
۵۰۵۳
۱ نظر
۵۰۵۳
پ

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders

پس از انتشار پنج فصل از سریال Peaky Blinders، گل‌سرسبد استیون نایت تبدیل به یک بازی شده است. سریال تلویزیونی محبوبی که عجیب است با آن فضای خاص و شخصیت‌های بااستعداد و اکشن‌دوستش، پس از انتشار پنج فصل به‌تازگی تبدیل به یک بازی ویدیویی شده است.

برترین‌ها: پس از انتشار پنج فصل از سریال Peaky Blinders، گل‌سرسبد استیون نایت تبدیل به یک بازی شده است. سریال تلویزیونی محبوبی که عجیب است با آن فضای خاص و شخصیت‌های بااستعداد و اکشن‌دوستش، پس از انتشار پنج فصل به‌تازگی تبدیل به یک بازی ویدیویی شده است.

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders

بازی Peaky Blinders: Mastermind یک گیم به سبک پازل و ماجراجویی است که توسط FuturLab ساخته شده و توسط Curve Digital نیز منتشر شده است. بازی پیکی بلایندرز برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گرفته است. تاریخ انتشار بازی Peaky Blinders: Mastermind نیز برابر با ۲۰ آگوست ۲۰۲۰ (۳۰ مرداد ۱۳۹۹) بود. اگر تصمیم به دانلود بازی Peaky Blinders: Mastermind دارید، این مقاله را از دست ندهید.

داستان بازی Peaky Blinders: Mastermind

داستان Peaky Blinders Mastermind دقیقا قبل از اتفاقات اولین فصل از سریال رقم می‌خورد. اعضای خانواده‌ی شلبی پس از مدت‌ها، دوباره دور هم جمع شد‌ه‌اند و از این بابت، قصد دارند بازگشت خود را جشن بگیرند. مراحل ابتدایی بازی، زندگی روتین تامی شلبی و خانواده‌ی دوست‌داشتنی‌اش را نمایش می‌دهد. این زندگی، اما رفته رفته، درگیر چالش‌هایی پیچیده می‌شود و پس از گذشت چند ساعت می‌بینید خانواده‌ای که اوایل بازی مشغول بحث پیرامون این بود که چه برند از نوشیدنی‌ها را در مهمانی‌اش سرو کند، حالا باید برای فرار از دست پلیس‌ها، نفوذ به گنگ چینی‌ها، مقابله با گنگ گیلروی و ایستادگی مقابل نیرو‌های پلیس، نقشه بچیند! نقشه‌هایی که مغز متفکر خانواده یعنی تامی شلبی در مرکز آن‌ها قرار دارد.

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders

بازی پیکی بلایندرز در ۱۰ مرحله داستانش را روایت می‌کند. در این ماجرای حدودا ۵ الی ۶ ساعته، اعضای خانواده‌ی شلبی در دل داستان حاضر می‌شوند و پرداخت آن‌ها باتوجه‌به حجم محتوای داستانی، به‌خوبی صورت گرفته است. تامس، آرتور، عمه پالی، اِیدا، فین و جان، همگی در این بازی حاضر می‌شوند و چه از نظر داستانی و چه از منظر گیم‌پلی، به خوبی در مسیر بازیکن قرار می‌گیرند.

داستان مثل یک بندباز حرفه‌ای، در تمرکز روی کاراکتر تامی به‌عنوان قهرمان داستان و اعضای خانواده‌اش به‌عنوان شخصیت‌های همراه و کلیدی ماجرا، به‌بهترین شکل ممکن تعادل را رعایت می‌کند. نویسندگان بازی حتی روی بُعد جنگ‌زده‌ی تامی هم دست گذاشته‌اند و با اشاره‌های مستقیم/غیرمستقیم و اختصاص کامل یک مرحله به این قضیه (مواردی که قطعا تحسین طرفداران بازی پیکی بلایندرز بر اساس سریالی با همین نام ساخته شده است، اما برای درک آن نیازی به شناخت این سریال نیست؛ بنابراین برای افرادی که این مجموعه را ندیده‌اند، این خبر خوبی است. بازی بیانگر اتفاقات پس از جنگ جهانی در بیرمنگام بوده و به شما اجازه می‌دهد به باند جنایتکار خانواده شلبی (Shelby) بپیوندید.

سپس داستان تامی را دنبال کنید که با موفقیت یک نقشه شوم را که برای از بین بردن این خانواده بود از بین برده و خود را شایسته مغز متفکر بودن Peaky Blinders می‌کند. Mastermind در واقع به توانایی تامی در برنامه‌ریزی سناریو‌های پیچیده در ذهن خود اشاره می‌کند. به عنوان بازیکن، شما می‌توانید با در اختیار گرفتن اعضای اصلی خانواده شلبی از جمله تامی، آرتور، پولی و سایر افراد از این قدرت استفاده کنید.

به طور کلی، بازی Peaky Blinders: Mastermind یک گیم استراتژیک است که در آن شما یک شخصیت را در طول اتفاقات مختلفی پیش می‌برید، سپس زمان را به عقب برده و برای هر یک از شخصیت‌های دیگر موجود در این بازی نیز همان مسیر را طی می‌کنید تا به یک هدف مشترک در یک محدودیت زمانی مشخص برسید.

به عنوان مثال، تامی می‌تواند شخصیت‌های غیرقابل بازی را متقاعد کند تا دستورات او را انجام دهند، در حالی که برادرش آرتور می‌تواند برخی از در‌ها را شکسته و با افراد مختلف مبارزه کند، آدا نیز یک شخصیت زن در این بازی است و می‌تواند با پلک زدن و چرخاندن کیف دستی‌اش حواس محافظان را پرت کند؛ بنابراین ممکن است در یک سناریو از بازی Peaky Blinders: Mastermind دری وجود داشته باشد که توسط دو محافظ محصور شده و شما نمی‌توانید همزمان هر ۲ آن‌ها را بکشید، در نتیجه به آدا دستور می‌دهید تا در مقابل یکی از نگهبانان قدم بزند و حواس او را پرت کند، سپس همزمان به آرتور دستور دهید که نگهبان دیگر را با ضربات مختلفی بکشد. تامی نیز یک شخصیت باهوش در این بین است که از کلمات و نه مشت‌هایش برای از بین بردن مشکلاتش استفاده می‌کند. برای مثال، او می‌تواند یک شخصیت غیرقابل بازی (NPC) را متقاعد کند تا در را برایتان باز کند.

با پیشرفت در بازی Peaky Blinders: Mastermind به نیمی از شخصیت‌ها با نقش‌های خاص دسترسی خواهید یافت و ماموریت‌هایی که برعهده شما گذاشته می‌شود نیز پیچیده‌تر می‌شوند. مشکل بزرگ Mastermind این است که بازی دقیقاً در زمانی که داستان و گیم‌پلی آن به نهایت جذابیت خود می‌رسند، به پایان می‌رسد.

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders

گیم پلی بازی Peaky Blinders: Mastermind

گیم پلی بازی پیکی بلایندرز ده سطح را ارائه می‌دهد که پنج مرحله اول به ندرت بازیکن را به چالش می‌کشند و فقط چند مرحله آخر است که بازیکن می‌تواند از همه شخصیت‌ها به روش‌های جالب برای هدایت یک ماموریت پیچیده استفاده کند. همچنین گفته شده است که انجام این بازی بیش از پنج یا شش ساعت طول نمی‌کشد.

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders

مسئله دیگر این است که Mastermind کمی بیش از حد بازیکن را محدود می‌کند؛ از این رو شما اساساً باید هر مأموریتی را به روشی خاص به پایان برسانید و هر زمان که سعی کنید بسیار زیرک باشید یا از مسیری که توسعه‌دهندگان ترسیم کرده‌اند دور شوید، به بن‌بست خواهید رسید. در حالتی که بازی را روی نرمال تنظیم کنید، بازی حتی بیشتر اوقات به شما می‌گوید که کدام شخصیت باید به کجا برود و در بعضی موارد کاملاً نحوه کار را نشان می‌دهد.

از نظر منطقی، در مورد برخی از مهارت‌ها نیز خلأ‌های بزرگی وجود دارد. برای مثال، آرتور می‌تواند برخی از مخالفان را از بین ببرد، اما این امر فقط زمانی اتفاق می‌افتد که صورت آن فرد روبه‌روی آرتور قرار بگیرد. این موضوع را می‌توانید در یک ماموریت در اواخر بازی متوجه شوید که یک نگهبان درب را مسدود می‌کند، اما روی او به طرف دیگر است؛ در نتیجه نمی‌توانید با او از پشت سر مبارزه کنید و در عوض باید نیمی از سطح را ادامه دهید تا از طرف دیگر به او حمله کنید. شاید علت این امر آن است که آرتور فردی شرافتمند بوده و با حمله غافلگیرانه به دشمن، نمی‌خواهد نام خوب خود را خراب کند؛ اما در هر صورت، این موضوع بسیار آزاردهنده است.

هنگامی که یک ماموریت را با موفقیت پشت سر گذاشتید، گزینه‌ای برای پخش مجدد آن در سطح بازی سخت (Hard) نیز وجود خواهد داشت که تمام راهنمایی‌ها را از بین می‌برد، اما اگر قبلاً در حالت نرمال (Normal) بازی کرده‌اید، پس به یاد خواهید داشت که چگونه این کار را انجام دهید. علاوه براین، ساعت‌های جیبی قابل جمع آوری پنهانی نیز برای یافتن وجود دارند، اما به گفته بازیکنان، بیشتر این موارد را بدون تلاش پیدا کرده‌اند؛ بنابراین بعید است که این کار باعث شود شما مدت طولانی را صرف آن کنید.

به طور خلاصه می‌توان گفت که بازی Peaky Blinders: Mastermind یک گیم استراتژیک است که در مدت زمان کوتاهی انجام شده و نیاز به استراتژی بسیار کمی هم دارد. گرچه سرانجام در فصل‌های پایانی کمی چالش‌برانگیزتر می‌شود، اما دارای لحظات کسل‌کننده بسیاری نیز هست.

ویژگی‌های اصلی بازی

شباهت‌های بازی با سریال Peaky Blinder

تامی، آرتور، پولی، جان، آدا و فین را کنترل کنید که در مکان‌های آشنایی که در طول سریال دیدید، پیش می‌روند.

ظهور شخصیت تامی

هنگامی که یک Peaky Blinder در قتل یک فروشنده تریاک چینی نقش داشت، تامی ماموریت خود را برای کشف حقیقت آغاز می‌کند و به آرامی به مغز متفکر واقعی Peaky Blinders تبدیل می‌شود.

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders

به MASTERMIND در بازی تبدیل شوید

از قدرت تامی برای برنامه‌ریزی سناریو‌های پیچیده در ذهن او استفاده کرده و با در اختیار گرفتن کنترل هر یک از اعضای اصلی خانواده شلبی، در بازی پیشرفت کنید.

زمان را دستکاری کنید

عملکرد‌های هر کاراکتر به طور خودکار در یک جدول زمانی وارد می‌شود که می‌توانید آن را آزادانه تنظیم کنید، به جلو و یا عقب ببرید تا زمانی که طرح اصلی کاملاً تنظیم شود.

سرقت و استراتژی

هر ماموریت یک معمای پیچیده است که باید شناسایی و به موقع حل شود. در نتیجه شما باید شخصیت‌ها و توانایی‌های مناسب را برای هماهنگی و اجرای برنامه انتخاب کنید.

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders

تریلر بازی Peaky Blinders: Mastermind

در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر بازی Peaky Blinders: Mastermind را تماشا کنید تا با سبک و فضای آن بیشتر آشنا شوید.

نقاب‌داران؛ نقد و بررسی بازی Peaky Blinders
منبع: گیمفا و بازی مگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب خبر باحالی خیلی کیف کردم.سریالش بهترین سریالی که دیدم.به معنی واقعی کلمه خاص

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج