۱۰۳۸۳۲۵
۲۱ نظر
۵۰۱۴
۲۱ نظر
۵۰۱۴
پ

نبویان: برجام و پروتکل الحاقی باید متوقف شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما مدعی خروج از برجام نیستیم بلکه تنها قائل به توقف اجرای همه تعهدات ایران به حکم خود برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، قوانین بین المللی و قوانین داخلی هستیم.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۲۹ شهریور ۹۹) در همایش مردمی دانشجویی اقدام متقابل ایران در مقابل مکانیسم ماشه اظهار داشت: باید مبنای فکری حسن روحانی و محمدجواد ظریف که دیپلماسی التماسی را دنبال می‌کنند و اقتصاد کشور را به سمت باتلاق برده‌اند را بررسی کرد.

وی افزود: به هر جای برجام که دست می‌زنی خراب است؛ چراکه توافق نامه‌های برجام، ژنو و لوزان را آماده نوشته بودند و در مذاکرات آورند و آقایان آن را امضا کردند.

نبویان: برجام و پروتکل الحاقی باید متوقف شود

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در برجام به مراکز هسته‌ای دسترسی داده‌اند این در حالی است که حتی به مراکز نظامی هم دسترسی‌هایی داده‌اند.

نبویان خاطرنشان کرد: اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان در برجام حتی یک بار هم با دقت این توافق نامه را نخوانده و آن را امضا کرده‌اند.

وی افزود: بند ۷۴ تا ۷۸ برجام به دسترسی‌های نظامی اشاره شده و حتی این بخش نامه از متن را به بهروز کمالوندی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی این سازمان نشان دادند و گفتند چند جای این معاهده واژه میلیتاری آمده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در بند ۳۶ و ۳۷ برجام آمده است که اگر یکی از اطراف برجام به طرف دیگر اعتراض کند که چرا تعهداتتان را در برجام انجام نمی‌دهید، این موضوع به کمیسیون وزرای خارجه برجام رفته و سپس به شورای امنیت ارجاع می‌شود که این احتمال در شرایط بسیار زیاد است، البته معنایش این است که چه ما اعتراض کنیم و چه آنها اعتراض کنند بازهم تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.

نبویان خاطرنشان کرد: اگر مکانیم ماشه توسط آمریکا اعمال و اجرایی شود تکلیف چیست؟؛ آمریکا قانونا نمی‌تواند مکانیسم ماشه را اعمال کند اما باید بدانیم که دنیا بر اساس قانون نمی‌چرخد بلکه بر اساس قدرت اداره می‌شود.

وی درباره اقدام متقابل ایران در برابر مکانیسم ماشه گفت: ما باید بر اساس قانون عمل کنیم که این قانون یا قانون بین الملل است و یا مفاد برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: ما باید توقف و اجرای کل برجام را عملیاتی کنیم و نباید فقط به خروج از برجام بسنده کرد.

نبویان گفت: طبق برجام باید از روز اجرا یعنی ۲۷ دی ۹۴ کلیات تحریم‌ها اعم از بانکی و غیربانکی و... لغو شود، در حالی که در بند ۲۶ تصریح شده و قول داده‌اند که اگر تحریم‌ها برداشته نشود، عمل کلی یا جزئی اجرای برجام باید متوقف شود.

وی گفت: بند ۳۶ برجام تصریح می‌دارد که چنانچه اگر اعتراضاتی وجود داشته باشد و رضایت طرف شاکی جلب نشود طرف می‌تواند موضوع فیصله نیافتن را مبنای توقف کلی یا جزئی اجرای برجام اعلام کند، ضمن این که آنها با زرنگی تمام اعلام کردند که برای ادامه لغو تحریم‌های ایران باید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آورده شود. در حالی که یکی از همین اعضا ایالات متحده آمریکاست.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: مطابق قوانین بین المللی و به حکم اجرای برجام باید با فعال‌سازی مکانیسم ماشه جلوی همه تعهدات برجام را بگیریم. ضمن این که طبق مصوبه مجلس که در شهریور ۹۴ تصویب شده است در صورت بازگشت تحریم ها باید جلوی اجرای برجام گرفته شود ضمن این که این مصوبه تصریح دارد که باید جلوی اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی دادن به مراکز نظامی هم گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با ۲۸ شرط برجام را قبول کردند که ۱۰ شرط مربوط به نامه ایشان به شورای عالی امنیت ملی است و ۹ بند هم مربوط به مصوبه مجلس و تعدادی شروط هم با عناوین اولا، ثانیا و ثالثا.

نبویان در پایان گفت: ما مدعی خروج از برجام نیستیم بلکه تنها قائل به توقف اجرای همه تعهدات ایران به حکم خود برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، قوانین بین المللی و قوانین داخلی هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرمر

      برجام که متوقف بشه اقتصاد درست میشه یا مافیا قویتر میشه؟

    • مسعود

      شما ها نفستان از جای گرم در میاد به فکر مردم نیستید

    • بدون نام

      آقای نبویان حضور شما در مجلس نشانه عدم شرکت مردم در انتخابات است خواهشاً یک مقداری سواد سیاسی داشته باشید و وضع را از این بدتر نکنید برجام یک برنامه اقدام مشترک جامعه بین المللی بود شما ها و افکار شما ها آن را به زباله دان تاریخ اف کندی بیش از این مردم را اذیت نکنید تو نماینده ۲ درصد مردم هم نیستی آقای روحانی و آقای دکتر ظریف نمایندگان برحق مردمند خوب تصمیم گرفتند و خوب کاری هم کردند بیش از این خودتونو خسته نکنید

    • حسن

      یعنی فقط شلوغ کاری و حرف مفت برای جوانانی که هیجانی مسائل سیاسی و اجتماعی رو دنبال می‌کنند تا تحلیلی من مطمئن هستم که خود ایشون میدونه چرت میگه

    • علی

      شما قرار بود آتیشش بزنین پس چی شد

    • ایران من

      برجام را شما خراب کردید و نگذاشتید روحانی و ظریف روز خوش ببینند،همه چیز خوب پیش رفت شما و ترامپ نابودش کردید،اگر برای ترامپ خوب بود چرا از اون خارج شد؟
      خواهشاً موضوع حساس مملکتی را به رفراندوم بگذارید(رابطه با آمریکا،هسته ای و....)تا مردم که به قول شما ولی نعمت هستند تصمیم بگیرند

    • بدون نام

      شما تحت هر شرایطی در برجام ذبوحانه خواهید ماند چون بزدلید نمیدانم دیگر چکاری بایست دشمن انجام دهد تا شما جرئت کنید از برجام خارج شوید

    • حسین

      چرا تندروها کاملا همون حرفایی رو میزنن که اسرائیل و ترامپ میزنن؟

    • kak

      ۱۲ سال طول کشید تا برجام امضاء شد و دولت روی بندبند آن چانه زده بود تا به نتیجه رسید ولی متاسفانه همفکران شما این موفقیت دولت را تحما نکردند و با آمریکا همدست شدن و برجام را نابود کردن و ملت بیچاره شد شما که به ظاهر خدا را بیشتر از دیگران میشناسید و میدانید دروغگو دشمن خداست ، چرا دروغ تحویل مردم میدهید .‌

    • فرهاد

      اگر زودتر جنگ بشه آمریکا می فهمه با کی طرفه

    • بدون نام

      آقای نبویان حالا یک تعدادی میآیند می‌کند به تو چه اینها همونهاهستند که فکر میکردند باوجود کلید مملکت گل و بلبل میشه

    • حمید

      همه ملت می داند که شما و امثال شما اقتصاد کشور را باتلاق برده اید نه دیگران چه کسی بود که سفارت خانه عربستان را آتش زد چه کسی بر ضد برجام به خیابانها آمدند شعار دادند چه کسی به ضد ظریف شعار می داد عامل تمام مشکلات شما هستید

    • فرهاد

      بجای توقف پرو تکهای الحاقی متوقف شود فکر معیشت مردم و فکر مشکلات مردم باشید بجای کینه و حسادت و تخریب و چوب لای چرخ دولت بگذارید و بجای حساب های شخصی فکری بحال تورم و گرانی و ارز کنید عامل تمام مشکلات و تحریم ها شما ها هستید

    • فرشید

      برجام و پروتکلها متوقف شود یا نشود تصمیم گیرنده کسانی دیگر هستند نه شما شما بهتر است تو کار برجام و پروتکلهای الحاقی دخالت نکیند

    • بدون نام

      کاملا مطابق خواسته آمریکا ست

    • سمیه

      مگر همه مثل شما بی سواد هستند که توافق را نخوانده باشند

    • م

      اره عزیزم تو چه فرقی به حالت میکنه
      اون وقت دلار 27 میشه 127 امثال تو که ککشون نمیگذه

    • بدون نام

      بخدا سئوال واسم تو تهران کی به این رای داده

    • بدون نام

      مکانیسم موسوم به ماشه اگر فعال شود یعنی مرگ برجام و ما هم از ان ازاد میشویم پس چرا ناراحتی؟

    • بدون نام

      تا کیه ابن چرنیات و چرت پرتهای پر عقدیی شماها تمام میشود ول کنید این مسخره بازیهای شما خجالت هم چیز خوبی است وخداوند ناظر این اعمال راست و دروغ ماست

    • بدون نام

      کسی از تو نظر نخواست. متخصصان نهادهای دیپلماسی خودشون میدونند چکار کنند. جنگ بشه اولین کسانیکه در میرند شماها هستید. پس ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج