جاباما
۱۰۳۸۴۳۱
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

قایدی بداند، عراقی‎ها خشن بازی می‌کنند!

کارشناس فوتبال و مدرس AFC گفت: با یک دید کلی درباره حریفان عراقی باید گفت این تیم‌ها فوتبال‌شان از خیلی جهات شبیه به فوتبال ایران است.

خبرورزشی: مسعود اقبالی کارشناس فوتبال و مدرس AFC درباره دیدار امشب استقلال و الشرطه در چارچوب دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ با ما همکلام شد.

آقای اقبالی! بازی استقلال و الشرطه را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

با یک دید کلی درباره حریفان عراقی باید گفت این تیم‌ها فوتبال‌شان از خیلی جهات شبیه به فوتبال ایران است. آن‌ها کمترین شباهت را به سبک فوتبال تیم‌های اماراتی، قطری و عربستاتی دارند. گرچه این روز‌ها با ورود بازیکنان و مربیان تراز اول دنیا در لیگ‌های این کشور‌هایی که نام بردم، تغییرات عمده‌ای در فوتبال آن‌ها شاهد هستیم ولی این را کلی گفتم.

بیشتر در این‌باره توضیح می‌دهید؟

شما به نتیجه بازی رفت دقت کنید. یک - یک و همه چیز مساوی! گرچه در بازی رفت زمین بازی کیفیت مطلوب برای کار‌های تاکتیکی استقلال را نداشت ولی با این وجود زور هر دو تیم به یک اندازه بود. آن‌ها هم بازی فیزیکی و تاکتیکی را ارائه می‌دهند که تیم‌های ما برایش تمرین کرده‌اند. آن‌ها هم از تکنیک فردی نسبی برخوردارند و قابلیت عبور از یار مقابل در برخی پست‌ها را دارا هستند و این‌ها مجموعاً باعث شده فوتبال ما و عراق در وجوه مختلف شباهت‌های زیادی به هم داشته باشد.

راه پیروزی بر چنین تیم‌هایی چیست؟

بازی با حوصله! همان کاری که عربستانی‌ها درباره ما انجام می‌دادند و هر بار با عربستانی‌ها بازی داشتیم، آن‌ها به موقع دفاع می‌کردند و به موقع ضربه‌شان را می‌زدند. ما هم باید با تغییراتی که در روند همیشگی‌مان داریم با حوصله روبه‌روی این تیم عراقی بازی کنیم که بیشتر علاقه‌مند به فوتبال تهاجمی است.

روی تکنیک قایدی می‌توان حساب باز کرد؟

اتفاقاً این از آن مسابقاتی است که ممکن است دریبل‌های قایدی کار دستش بدهد. فوتبال عراق تفاوت عمده اش با فوتبال ایران خشونتی است که چاشنی کارشان می‌کنند و اگر یکی، دو بار قایدی توپ را از بین پاهایشان عبور بدهد که تبحر خوبی در این زمینه دارد، ممکن است او را بزنند و مصدومش کنند. استقلال به این بازیکن در دیدار آخر نیاز دارد.

چطور می‌توان به این تیم گل زد؟

شکر خدا استقلال مشکل گلزنی ندارد. دیاباته، مطهری و قایدی هر یک توانایی این را دارند که با کمترین موقعیت بهترین ضربات را به توپ بزنند و من فقط کمی بابت وضعیت خط دفاعی نگران هستم که در این فصل هماهنگی لازم را با هم نداشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاج کبیر

      البته رسن هم عراقی هست
      لایی خورشون ملسه

    • پوکر

      کیسه کش لای تماشای سید جلال به مهدی یادت رفته خخخخخ

    • JUST TAJ

      لنگی قائدی ک تو دربی چپ و راست بهتون لایی میزد تونلتون کرده بود یه گل سوارزی هم گذاشت درتون لنگی شش در چهاری بعد از تحقیر تو دربی زبونتون بخاطر برد یه تیم درپیتی ک تو لیگ اخر شد باز کردین؟بازی با الدحیل معلوم میشه کت تن کیه اگه الدحیل اشکتون رو نریخت من اسممو عوض میکنم این حرفمو داشته باش لنگی

    • لنگی سوز

      اون ۶و۴و۷ هم برا ناعه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج