۱۰۴۰۴۷۶
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت کشور خبر داد و گفت: هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده و در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت کشور خبر داد و گفت: هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده و در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود.

دکتر سیدحیدر محمدی از توزیع ۱.۵ میلیون دوز واکسن انفلوانزا از سوم مهر ماه در شبکه بهداشتی کشور خبر داد و گفت: در فاز اول توزیع، ۱.۵ واکسن آنفلوانزا آغاز شده و در حال تحویل به معاونت بهداشتی است و مقرر شده طی دو روز آینده تزریق آن در مراکز بهداشتی به صورت رایگان برای گروه های پرخطر از جمله زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان آغاز شود.

وی با تاکید براینکه هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده است، افزود: در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام می‌شود، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود. در این مرحله واکسن آنفلوانزا به افراد بالای ۶۵ سال و کودکان بین ۶ ماه تا ۵ سال با ارائه کارت ملی و ثبت اطلاعات، با قیمت ۴۴ هزار تومان ارائه می شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از مردم خواست تا قبل از اعلام توزیع واکسن، به داروخانه مراجعه نکنند؛ چراکه به محض توزیع واکسن در داروخانه ها، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن ها با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده اند، گفت: اگر تصمیمی مبنی بر واردات واکسن با ارز نیمایی اتخاذ شود، قیمت واکسن اطلاع رسانی می شود.

محمدی تاکید کرد: باید توجه کرد که میزان ایمنی واکسن آنفلوانزا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است. بنابراین فقط افراد پر خطر مانند سالمندان بالای ۶۵ سال، کودکان، بیماران قلبی_عروقی، افراد مبتلا به بیماری های نقص ایمنی، کادر بهداشت و درمان و... نیاز به تزریق این واکسن دارند و نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا از سوی همه افراد نیست.

محمدی اظهار کرد: در مجموع در مرحله اول توزیع، واکسن آنفلوانزا صرفا به گروه های در معرض خطر، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان با اعلام و هماهنگی مراکز بهداشتی، به صورت رایگان ارائه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Silver

      از صبح 5تا خانه بهداشت و مرکز سلامت رفتم همه گفتن توزیع نشده
      چرا اینقدر دروغ میگین؟

    • بدون نام

      با این همه تبلیغات و نیست ، نیست ،...به دنبال چه هستید ؟

    • بسیجی مخلص

      از آقای شریعتمداری تشکر و قدردانی میشود و همچنین نکته سنجی ایشان

    • بدون نام

      بدین مجلس انقلابی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج