جاباما
۱۰۴۱۱۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ترس دموکرات‌ها از مناظره‌ها

دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای نهایی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات که چشم دیدن هم را ندارند، به لطف کرونا لازم نیست در نخستین مناظره خود در حالی که به دوربین لبخند می زنند، دست یکدیگر را بفشارند.

روزنامه خراسان: دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای نهایی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات که چشم دیدن هم را ندارند، به لطف کرونا لازم نیست در نخستین مناظره خود در حالی که به دوربین لبخند می زنند، دست یکدیگر را بفشارند.

اولین مناظره نامزدهای پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌دور از هیاهو و حضور خبرنگاران روز سه شنبه (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) در محوطه کلینیک کلیولند دانشگاه کیس وسترن برگزار می‌شود.

قرار است در این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای درباره «سوابق ترامپ و بایدن»، «دیوان عالی»، «کووید ۱۹»، «اقتصاد»، «نژادپرستی و خشونت در شهرهای آمریکا» و «درستی و یکپارچگی انتخابات» صحبت شود. جو بایدن در آستانه دوئل انتخاباتی در مصاحبه با فرستنده «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» آمریکا، شیوه دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی را با روش «یوزف گوبلز»، وزیر تبلیغات آلمان نازی، مقایسه کرده است.

بایدن گفته است ترامپ در این دوئل صرفا از حمله شخصی به او و همچنین «دروغ‌پراکنی» استفاده خواهد کرد. او گفت ترامپ اصلا یاد نگرفته است بر اساس حقایق و واقعیت‌ها بحث کند؛ بنابراین مناظره با ترامپ «کار دشواری خواهد بود.»شاید برای همین است که بسیاری از تحلیل گران راهبردی حزب دموکرات و برخی از حامیان «جو بایدن»، از او خواسته‌اند با «دونالد ترامپ» مناظره نکند.

ترامپ بارها از جو بایدن تحت عنوان «Sleepy Joe» (جو خمار و خواب‌آلود) یاد کرده و حتی گفته است پیش از دوئل باید از بایدن تست مواد مخدر گرفته شود.

یک نظرسنجی جدید که از سوی واشنگتن پست و ای.بی.سی نیوز انجام شده است، نشان داد بایدن و نامزد معاونتش «کامالا هریس» ۵۳ درصد رای در حمایت از خود دارند در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معاونش «مایک پنس» ۴۳ درصد آرا را کسب کرده‌اند. این شکاف در نظرسنجی قبلی واشنگتن پست و ای.بی.سی نیوز در ماه اوت و قبل از برگزاری کنوانسیون‌های هر دو حزب ۱۲ درصد بود.

بایدن طبق این نظرسنجی، در میان رای دهندگان احتمالی برتری ۵۴ درصدی به ۴۴ درصدی به دست آورده در حالی که در گروه زنان او برتری ۶۵ درصد به ۳۴ درصد داشته است. با این حال ۵۵ درصد مردان شرکت کننده در نظرسنجی از ترامپ و ۴۲ درصد از آن ها از بایدن حمایت کرده اند. رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور آمریکا به صورت مستقیم با رای مردم انتخاب نمی‌شوند بلکه توسط افرادی موسوم به «الکتُرها» برگزیده می‌شوند.

در واقع مردم در انتخابات ۱۳ آبان به این افراد رای می‌دهند و سپس آن ها در مجمعی موسوم به «الکترال کالج» که امسال مشخص نیست به صورت حضوری خواهد بود یا مجازی، رای خود را به نامزد مدنظر خواهند داد. این مجمع، ۵۳۸ عضو دارد که هر چهار سال برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل می‌شود. این عدد هم بر اساس تعداد کرسی‌های کنگره آمریکا اعم از ۱۰۰ سناتور و ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان تعیین شده است. سه رای الکترال هم برای منطقه کلمبیا تعیین شده که واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا یکی از بخش‌های آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج