۱۰۴۱۲۲۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سنگ‌اندازی برای عنابی‌پوشان!

تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در اولین سال حضورش در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و بر‌اساس آمار اعلام شده در بین ۴ نماینده ایرانی، بدترین عملکرد را داشت.

روزنامه خراسان: تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در اولین سال حضورش در لیگ قهرمانان آسیا نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و بر‌اساس آمار اعلام شده در بین ۴ نماینده ایرانی، ‌بدترین عملکرد را داشت. شهرخودرویی‌ها در این آوردگاه نه تنها هیچ امتیازی کسب نکردند، بلکه حتی یک گل هم به ثمر نرساندند‌ تا هواداران مشهدی از حالا نگران بازی‌های این تیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر باشند و این‌که شاید رحمتی نتواند از عهده مسئولیت سنگین سرمربی‌گری شهرخودرو بر بیاید و تیم به حاشیه کشیده شود.‌

به دنبال همین نتایج ضعیف به‌دست آمده که برخلاف انتظارات بود، انتقادهای زیادی نسبت به شهرخودرو وارد شده‌ و خیلی‌ها از آینده این تیم اظهار نگرانی کرده‌اند. هرچند‌ شهرخودرو در ۲ سال اخیر جزو تیم‌های خوب لیگ برتر بوده، اما از نیم‌فصل دوم لیگ قبل مسابقات دچار تغییرات زیادی شد و باشگاه نتوانست در این زمینه مدیریت خوبی داشته باشد‌.

حالا باشگاه شهرخودرو به مشهد بازگشته و قرار است از چهارشنبه این هفته تمرینات خود را برای حضور در لیگ بیستم با بازیکنان جدید آغاز کند. اما گلایه‌ها و انتقادها از این تیم همچنان وجود دارد که این مسئله فشار زیادی را هم به بازیکنان وارد کرده و در ‌انگیزه آن‌ها تاثیرگذار بوده‌. در این زمینه با کاپیتان شهرخودرو هم‌کلام شدیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

بدون قرارداد

‌اکبر صادقی‌ مدت زیادی است که برای تیم‌های فوتبال مشهدی در رقابت‌های لیگ برتر بازی می‌کند و شناخت خوبی از این شهر دارد. این هافبک دفاعی که این روزها‌ پا به سن گذاشته، اما همچنان با قدرت در میانه مستطیل سبز توپ می‌زند، قراردادش با شهرخودرو تمام شده و وضعیتش هنوز به طور کامل مشخص نشده‌. او در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: «قراردادم با تیم شهرخودرو قبل از بازی‌های لیگ آسیا تمام شده بود، اما به خاطر تعهدی که به این تیم داشتم، شهرخودرویی‌ها‌ را در آسیا همراهی کردم.

برای حضور در فصل جدید لیگ برتر هم صحبت‌هایی با رحمتی و حمیداوی داشته‌ام و ان‌شاا... به توافق‌ می‌رسیم که در لیگ جدید هم برای شهرخودرو به میدان بروم.» وی در پاسخ به این سوال که تا چند سالگی‌ می‌خواهد به فوتبالش ادامه دهد، می‌افزاید: «هنوز به این مسئله فکر نکرده‌ام و همچنان قصد دارم به فوتبالم ادامه دهم؛ چرا‌که هنوز آمادگی بدنی‌ام بالا‌ست.»

نگرانی از آینده

یکی از‌ ‌نگرانی‌هایی که در بین هواداران و علاقه‌مندان مشهدی وجود دارد، این است که آیا مهدی رحمتی می‌تواند با شهرخودرو در لیگ برتر موفق باشد و یا این‌که همانند بازی‌های لیگ آسیا ضعیف عمل خواهد کرد‌ که صادقی در این‌باره خاطرنشان می‌کند: «سید‌مهدی رحمتی‌ یک سال است که در شهرخودرو‌ حضور دارد و با او همبازی بوده‌ام. او شناخت خوبی‌ از بازیکنان و ساختار باشگاه دارد.

از طرفی بازیکنان خوبی هم جذب شده‌اند و قطعا می‌توانیم بازی‌های خوبی را در لیگ برتر به نمایش بگذاریم. البته باید همه خراسانی‌ها همدل شوند و از هواداران گرفته تا مسئولان استانی پای کار باشند و از این تیم حمایت کنند. اگر تیم شهرخودرو موفق شود، قطعا نام خراسان هم می‌درخشد و از فوتبال این استان به خوبی یاد می‌کنند. شهرخودرو ۲ سال است که در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده و مقام چهارمی را هم در کارنامه خود دارد. لذا نیاز است‌ همه مسئولان از جمله استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر‌ بیشتر از قبل‌ از این تیم حمایت کنند.»

تیم ناقص

اکبر صادقی معتقد است که شهرخودرو با تیمی ناقص روانه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شده ‌و دست کادر فنی از نظر بازیکنان بسته بوده و به خاطر این نتوانسته موفق عمل کند. وی در تشریح دلایل عملکرد ضعیف شهرخودرو خاطر‌نشان می‌کند: «شرایط تیم شهرخودرو در لیگ آسیا خیلی سخت بود. با وجود این که تیم کاملی نبودیم، اما با جان و دل بازی کردیم و سعی داشتیم که فوتبال قابل قبولی ارائه دهیم.

شرایط به شکلی بود که از بازیکنانی استفاده کردیم که در لیگ برتر هم بازی نکرده بودند؛ چرا‌که در پایان فصل گذشته لیگ برتر، برخی از بازیکنان از شهرخودرو جدا شدند و از طرفی بازیکنان جدید هم مجوز حضور در لیگ آسیا را نداشتند. برای همین کادرفنی در انتخاب بازیکن دستشان باز نبود. تا حدی که بازیکنان ذخیره ما‌ ۴‌ نفر بودند و تیم نصف و نیمه‌ای روانه مسابقات شده بود.» وی با بیان این‌که بازی‌های لیگ آسیا خیلی سخت است و تیم‌های قوی روانه این رقابت‌ها می‌شوند، خاطرنشان می‌کند: «در این سطح از مسابقات باید برنامه‌ریزی بلند‌مدت داشته باشیم.

از تیم‌های آسیایی خیلی فاصله داریم و برای حضور در لیگ آسیا باید خیلی متفاوت‌تر از لیگ برتر ظاهر شویم مانند تیم پرسپولیس که بهترین بازیکنان را جذب کرد و با تیمی قوی روانه این مسابقات شد و توانست موفق شود. اما شهرخودرو به خاطر شرایطی که داشت نتوانست با تیمی کامل به این مسابقات اعزام شود.»

شیطنت برخی افراد

یکی از انتقادهایی که به تیم شهرخودرو وارد می‌شود، این است که چرا وقتی از چند ماه قبل می‌دانسته‌ باید در لیگ آسیا به میدان برود‌، تیمی قوی را روانه این مسابقات نکرده که صادقی با تایید این موضوع، اظهار می‌دارد: «بله، این انتقاد وجود دارد. ما از ماه‌ها قبل می‌دانستیم مسابقات لیگ آسیا را در پیش داریم، اما متاسفانه در این مسیر با توجه به تغییرات ‌و یک‌سری بی‌لطفی‌هایی که وجود داشت‌ شرایط شهرخودرو تغییر کرد و این مسائل باعث دلسردی بازیکنان شد و درنهایت همه آسیب‌دیدند و مردم مشهد هم از این وضعیت ناراحت شدند. طی ۱۰ روز، ۴ بازی انجام دادیم، آن هم در شرایطی که بازیکن ذخیره خوبی نداشتیم، هرچند می‌توانستیم قوی‌تر ظاهر شویم.»

کاپیتان شهرخودرو در ادامه صحبت‌هایش به یک سری شیطنت‌هایی که در اطراف شهرخودرو وجود دارد، اشاره می‌کند و می‌گوید: «تیم شهرخودرو در ظاهر شاید خصوصی باشد و متعلق به یک شخص‌، اما تیمی برای استان خراسان رضوی است و اگر افتخاری به‌دست بیاید، قطعا برای این استان است. لذا در این اوضاع اقتصادی که هزینه‌ها سرسام‌آور است و با این وجود فردی میلیاردی برای فوتبال هزینه می‌کند، نباید او را تنها گذاشت. تمام استان باید همدل شوند و این تیم را از آن خود بدانند تا موفق شود. اما متاسفانه یک‌سری افراد که انگشت‌شمار هم هستند، شیطنت‌هایی انجام می‌دهند و نمی‌خواهند تیم شهرخودرو نتیجه بگیرد. یک عده افراد مشهدی سنگ‌اندازی می‌کنند، اما مردم مشهد و هواداران هوشیار هستند و قطعا از تیم شهرشان حمایت می‌کنند.» وی در ادامه به مشکل زمین تمرینی اشاره می‌کند و می‌افزاید: «متاسفانه الان زمین تمرینی خوب نداریم و همیشه با این موضوع مشکل داریم.

مگر مشهد زمین تمرینی کم دارد که نماینده این شهر در لیگ برتر به خاطر زمین تمرینی مشکل داشته باشد. خیلی دوست دارم‌ همه مسئولان پای کار بیایند و از تیم شهرشان حمایت کنند. باید سعی کنیم در همه‌حال، چه مواقعی که تیم نتیجه می‌گیرد و چه مواقعی که شکست می‌خورد، در‌کنار تیم شهرخودرو باشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج