جاباما
۱۰۴۱۶۴۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

دلیل افت فوتبال ایران در آسیا چیست؟

در هیاهوی تغییرات مدیریتی و فنی و همینطور جابه‌جایی بازیکنان در تیم‌های ایرانی قبل از شروع لیگ قهرمانان، رقیب ازبکستانی استقلال و شهرخودرو توانست بعد از سال‌ها گام مهمی در این رقابت‌ها بردارد.

روزنامه خراسان: در هیاهوی تغییرات مدیریتی و فنی و همینطور جابه‌جایی‌ بازیکنان در تیم‌های ایرانی قبل از شروع لیگ قهرمانان، رقیب ازبکستانی استقلال و شهرخودرو توانست بعد از سال‌ها گام مهمی در این رقابت‌ها بردارد. دراگان کرن، زننده یکی از ۲ گل پاختاکور به استقلال و بهترین بازیکن زمین که در تمام لحظات بازی عملکرد چشمنوازی را از خودش ارائه کرد، گفت: «نتیجه بازی با استقلال حاصل ۲ سال کار مداوم و گروهی بود.

۲ سال است که کنار این کادر فنی کار می‌کنیم.» و در ادامه از افتخارآفرینی برای ازبکستان سخن به میان آورد. شوتا آرولادزه، سرمربی گرجستانی پاختاکور از نخستین روزهای سال ۲۰۱۷ هدایت این تیم را بر عهده دارد و با حفظ ثبات این تیم در بخش کادرفنی و بازیکنان، موفقیت کم‌نظیری برای پاختاکور رقم خورده که در ادامه پروژه موفقیت فوتبال ازبکستان در آسیا و سپس حضور در جام‌جهانی است؛ کما این‌که در سال‌های گذشته ازبک‌ها توانستند در المپیک حاضر شوند و حتی در رده‌های پایه در آسیا به قهرمانی برسند.

صحبت‌های هافبک خارجی پاختاکور عملکرد باثبات این تیم در سال‌های گذشته را نشان می‌دهد. او در بازی با استقلال نه تنها به سکوی پرتاب این تیم تبدیل شد که حالا با صحبت‌های خود به طور ناخواسته، طعنه به عملکرد تیم باسابقه و ریشه‌دار استقلال می‌زند. در واقع اسامی بازیکنان پاختاکور برای اهالی فوتبال آشنا بود اما مدیریت و کادر فنی استقلال تجربه حضور در آسیا را نداشتند و نیمی از بازیکنان هم سال گذشته با استقلال در آسیا حاضر نبودند. نه تنها استقلال که سایر تیم‌های ایرانی هم این روزها بدتر از تیم‌های عربی که سالیان سال در کنار گذاشتن بازیکن و مربی شهره خاص و عام بودند، عمل کرده‌اند.

در واقع هر ۴ نماینده ایران در آسیا در مدت زمان یک سال اخیر بارها مدیر، مربی و بازیکنان خود را تغییر داده‌اند و هیچ شباهتی بین این تیم‌ها و تیم‌های ۲ سال قبل وجود ندارد. در این بین پرسپولیس کمی بهتر عملکرد کرده که این تیم هم با تغییرات متعدد در بخش مدیریتی و همینطور ۲ تغییر در بخش مربیگری و همینطور جذب ۷ بازیکن و از دست دادن ۵ بازیکن در نقل‌وانتقالات، رفته‌رفته به جمع سایر تیم‌های ایرانی ملحق می‌شود.

در کنار سایر مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همینطور کم‌سوادی برخی از مدیران، مربیان و حتی بازیکنان، عدم ثبات در تیم‌های فوتبال ایران تبدیل به پاشنه‌آشیل فوتبال ایران شده و تعدد تغییرات چهره خودش را در بازی‌های نمایندگان ایران نشان داد؛ جایی که مربیانی مانند رحمتی، نویدکیا و نامجومطلق چند روز قبل از مسابقات در سمت‌های جدید خود معرفی شدند. آیا با این حال روز فوتبال ایران که ثبات جایی در آن ندارد و به طور مرتب مدیران و مربیان تغییر می‌کنند، باید انتظار داشت که در آسیا نتایج خوب همراه با موفقیت عاید تیم‌های ایرانی شود؟ اگر غیر از این باشد، برنامه‌ریزی که اصلی‌ترین بخش از هر موفقیتی است، چه می‌شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوید

      انشالله تیم های تیم های ایرانی خوب می شوند

    • کیسه تِرِکون

      یکی از بی ارزش ترین و غیر کارشناسی ترین تحلیل های ورزشی بود که میشد خواند.
      مرد حسابی! از فوتبال سر در نمیاری، مجبور نیستی در موردش بنویسی. حالا بعد یه عمر به تیم ازبک اومده جزو هشت تای برتر آسیا، جوری نوشته انگار اولا ایران نماینده نداره، دوما ازبکها قهرمان شدن سوما قراره همون بالا بمونن! چرا ؟ چون دو ساله ترکیبشون به هم نخورده ‌ آخه کدوم تیم تو دنیا داریم که راز موفقیتش فقط همین باشه؟! برو گردو بازیتو بکن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فوتبال ایران هیچ افتی نداره ولی آفت زیاد داره آفتهایی از جنس گرگ در پوست بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج